Výsledky Euro NCAP pre dva malé off-roady

S úderom polnoci dnes Euro NCAP zverejnilo výsledky crash testov dvoch malých off- roadov, Land Rover Freelander 2 a Suzuki Grand Vitara. Freelander ako prvý z triedy malých off- roadov dosiahol métu piatich hviezdičiek za ochranu dospelých pasažierov.

Land Rover Freelander 2(Zdroj: Euro NCAP)

S úderom polnoci dnes Euro NCAP zverejnilo výsledky crash testov dvoch malých off- roadov, Land Rover Freelander 2 a Suzuki Grand Vitara. Freelander ako prvý z triedy malých off- roadov dosiahol métu piatich hviezdičiek za ochranu dospelých pasažierov. Od ostatného testu v roku 2003 si teda polepšil o dve hviezdičky.

Testované vozidlo Land Rover Freelander 2 TD4 S obsahovalo bohatú výbavu s čelnými , bočnými, hlavovými a kolenným airbagom, ABS, EBD , brzdovým asistentom a DSC. Pri bočnom náraze stratilo z dosiahnutého maxima body za ochranu hrudníkov.

Prvý malý off road testovalo Euro NCAP v roku 2002 a bola ním Honda CRV. Odvtedy testovali ďalších deväť áut a maximálne udelené skóre boli 4 hviezdičky. Výborný výsledok testu Freelanderu ocenil aj generálny sekretár Euro NCAP, ktorý však upozornil na problém nedostatočnej ochrany chodcov, ktorej výrobcovia stále nevenujú dostatok pozornosti. V tejto časti testu Land Rover získal rovnaký počet ako v ostatnom teste – jednu hviezdičku.

Ďaleko lepšiu ochranu chodcom poskytlo druhé testované auto Suzuki Grand Vitara. Stalo sa tak len tretím malým off roadom v poradí so ziskom troch hviezdičiek za ochranu chodcov. V ochrane dospelých skončilo s dobrým výsledkom štyroch hviezdičiek. Stratu bodov spôsobil nedostatočný tlak v čelnom airbagu vodiča , ktorý slabšie chránil hlavu pred nárazom o volant. Za bočný náraz si vyslúžil maximálne hodnotenie rovnako ako za ochranu nôh chodca pred nárazníkom.



Výsledky testov

Ochrana dospelých Ochrana chodcov Ochrana detí
Land Rover Freelander 2  
Suzuki Grand Vitara



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 284
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 823
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 069
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 615
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 117
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 002
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 550
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 340
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 772

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.