S úderom polnoci dnes Euro NCAP zverejnilo výsledky crash testov dvoch malých off- roadov, Land Rover Freelander 2 a Suzuki Grand Vitara. Freelander ako prvý z triedy malých off- roadov dosiahol métu piatich hviezdičiek za ochranu dospelých pasažierov. Od ostatného testu v roku 2003 si teda polepšil o dve hviezdičky.
Testované vozidlo Land Rover Freelander 2 TD4 S obsahovalo bohatú výbavu s čelnými , bočnými, hlavovými a kolenným airbagom, ABS, EBD , brzdovým asistentom a DSC. Pri bočnom náraze stratilo z dosiahnutého maxima body za ochranu hrudníkov.
Prvý malý off road testovalo Euro NCAP v roku 2002 a bola ním Honda CRV. Odvtedy testovali ďalších deväť áut a maximálne udelené skóre boli 4 hviezdičky. Výborný výsledok testu Freelanderu ocenil aj generálny sekretár Euro NCAP, ktorý však upozornil na problém nedostatočnej ochrany chodcov, ktorej výrobcovia stále nevenujú dostatok pozornosti. V tejto časti testu Land Rover získal rovnaký počet ako v ostatnom teste – jednu hviezdičku.
Ďaleko lepšiu ochranu chodcom poskytlo druhé testované auto Suzuki Grand Vitara. Stalo sa tak len tretím malým off roadom v poradí so ziskom troch hviezdičiek za ochranu chodcov. V ochrane dospelých skončilo s dobrým výsledkom štyroch hviezdičiek. Stratu bodov spôsobil nedostatočný tlak v čelnom airbagu vodiča , ktorý slabšie chránil hlavu pred nárazom o volant. Za bočný náraz si vyslúžil maximálne hodnotenie rovnako ako za ochranu nôh chodca pred nárazníkom.
Výsledky testov
Ochrana dospelých Ochrana chodcov Ochrana detí
Land Rover Freelander 2
Suzuki Grand Vitara
Autor: kch