SME

Výsledky Euro NCAP pre dva malé off-roady

S úderom polnoci dnes Euro NCAP zverejnilo výsledky crash testov dvoch malých off- roadov, Land Rover Freelander 2 a Suzuki Grand Vitara. Freelander ako prvý z triedy malých off- roadov dosiahol métu piatich hviezdičiek za ochranu dospelých pasažierov.

Land Rover Freelander 2Land Rover Freelander 2 (Zdroj: Euro NCAP)

S úderom polnoci dnes Euro NCAP zverejnilo výsledky crash testov dvoch malých off- roadov, Land Rover Freelander 2 a Suzuki Grand Vitara. Freelander ako prvý z triedy malých off- roadov dosiahol métu piatich hviezdičiek za ochranu dospelých pasažierov. Od ostatného testu v roku 2003 si teda polepšil o dve hviezdičky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Testované vozidlo Land Rover Freelander 2 TD4 S obsahovalo bohatú výbavu s čelnými , bočnými, hlavovými a kolenným airbagom, ABS, EBD , brzdovým asistentom a DSC. Pri bočnom náraze stratilo z dosiahnutého maxima body za ochranu hrudníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Prvý malý off road testovalo Euro NCAP v roku 2002 a bola ním Honda CRV. Odvtedy testovali ďalších deväť áut a maximálne udelené skóre boli 4 hviezdičky. Výborný výsledok testu Freelanderu ocenil aj generálny sekretár Euro NCAP, ktorý však upozornil na problém nedostatočnej ochrany chodcov, ktorej výrobcovia stále nevenujú dostatok pozornosti. V tejto časti testu Land Rover získal rovnaký počet ako v ostatnom teste – jednu hviezdičku.

Ďaleko lepšiu ochranu chodcom poskytlo druhé testované auto Suzuki Grand Vitara. Stalo sa tak len tretím malým off roadom v poradí so ziskom troch hviezdičiek za ochranu chodcov. V ochrane dospelých skončilo s dobrým výsledkom štyroch hviezdičiek. Stratu bodov spôsobil nedostatočný tlak v čelnom airbagu vodiča , ktorý slabšie chránil hlavu pred nárazom o volant. Za bočný náraz si vyslúžil maximálne hodnotenie rovnako ako za ochranu nôh chodca pred nárazníkom.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky testov

Ochrana dospelých Ochrana chodcov Ochrana detí

Land Rover Freelander 2  

Suzuki Grand Vitara

Autor: kch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  5. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  4. Ako naši krajania v Amerike začínali od nuly
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  6. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  8. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 512
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 6 010
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 124
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 543
  5. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 4 500
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 153
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 092
  8. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 096
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 9
  2. Janka Bittó Cigániková: Zdravie je príliš dôležité na to, aby bolo iba v rukách najväčšieho podnikateľa v zdravotníctve
  3. Monika Kučesová: Tichá katastrofa: Prečo zo Slovenska mizne budúcnosť
  4. Martin Bača: Vlastimil Hort †
  5. Ondřej Havelka: Šarlat, ostří, extáze. Kontroverzní ší’itský tatbír v Asii a Africe
  6. Dalibor Eštočák: Nový level „konsolidácie“?
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Karosa LC 735.00 a Tatra 815 GTC
  8. Otilia Horrocks: V jedno ráno v nemenovanom supermarkete alebo platí ešte vôbec: Náš zákazník náš pán?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 623
  2. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 12 063
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 617
  4. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 10 959
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 6 959
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 342
  7. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 4 900
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 341
  1. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  4. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  5. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  6. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  7. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  8. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
SkryťZatvoriť reklamu