SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Význam Číny a Indie pre svetových výrobcov áut stále rastie

Čína a India sa stávajú stále dôležitejšie pre svetových výrobcov áut, predstavujú však aj isté riziká. Rýchlo rastúce trhy v Číne a Indii sľubujú vysoké zisky, prinášajú aj úverové riziká. Hlavným z nich je tvrdá konkurencia na týchto trhoch.

Čína a India sa stávajú stále dôležitejšie pre svetových výrobcov áut, predstavujú však aj isté riziká. Ratingová agentúra Standard & Poor's Ratings Services (S&P) vo svojej správe uvádza, že aj keď rýchlo rastúce trhy v Číne a Indii sľubujú vysoké zisky, prinášajú aj úverové riziká. Hlavným z nich je tvrdá konkurencia na týchto trhoch.

Konkurencia radikálne znížila trhový podiel niektorých výrobcov. Podiel nemeckej automobilky Volkswagen AG, ktorý v polovici 90. rokov dosiahol takmer 60 % trhu, vlani klesol na 18 %. Napriek tomu predaj VW neustále rastie.
V roku 2005 sa zvýšil predaj o 11,7 %, hoci automobilka zaznamenala stratu.
V minulom roku však zvýšila predaj v Číne o 24,3 % (711 000 predaných vozidiel), čo predstavuje 12,4 % z celkového predaja skupiny a vrátila sa do zóny zisku so zárobkom 108 miliónov EUR (3,6 miliardy SKK) .

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Medzi rokmi 2007 a 2009 chce VW v krajine investovať 1,9 miliardy EUR a prilákať viac zákazníkov výrazným znížením cien, napríklad cena modelu Santana 3000 klesne zhruba o 11 %. VW bol jeden z prvých zahraničných koncernov, ktorý investoval v Číne. S dvoma spoločnými podnikmi Shanghai Volkswagen a FAW-Volkswagen má vedúce postavenie na čínskom trhu s osobnými automobilmi.

General Motors Corp., ktorý je dvojkou na čínskom trhu, počas uplynulých 3 rokoch v krajine investoval 2,8 miliardy USD, v prepočte 70,3 miliardy SKK. Čistý zisk GM v Číne ročne dosiahol 300 miliónov USD v uplynulých dvoch rokoch, čo ostro kontrastuje s obrovskou stratou vo výške 4,6 miliardy USD, ktorú zaznamenal v Severnej Amerike.

V Indii a Číne vlani pripadalo na 1 000 obyvateľov vo veku, keď môžu šoférovať, menej ako 20 áut. Pre porovnanie v USA to bolo 900 majiteľov aut na 1 000 obyvateľov. V najbližších 5 rokoch by kúpna sila obyvateľstva mala v Číne ročne rásť o 10 % a v Indii o 7 %. Preto sa na týchto trhoch očakáva obrovský rast predaja áut.

Skryť Vypnúť reklamu

Volkswagen bude zrejme vyrábať ďalší model malého auta v Indii

Štvormiestne vozidlo, ktoré je podľa pôvodného zámeru určené hlavne pre indický a čínsky trh, sa však začne najprv predávať v Európe. VW už vyrába malé auto Fox v Brazílii , model z Indie by mal byť však ešte lacnejší a mal by byť tej istej triedy ako Logan Renaultu vyrábaný v Rumunsku.
Autá VW z Indie budú mať nízku spotrebu vďaka dvojvalcovému motoru. Budú sa vyrábať v Pune, kde koncern pripravuje veľkú investíciu výrobných kapacít . Ich uvedenie do prevádzky sa predpokladá v roku 2009. Závod v Pune, ktorá leží v západnej Indii, mal na trh podľa pôvodnej koncepcie dodávať 110 000 automobilov typu Passat ročne. VW má v Indii už závod Škody v Aurangabade.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 259
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 397
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 159
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 717
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 545
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 459
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 490
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 274
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 077
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L