SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Scania varuje - vodiči si príliš veria

Podľa najnovšej štúdie o bezpečnosti na európskych cestách vodiči priznávajú, že počas šoférovania prekračujú rýchlosť a jedia. Napriek tomu deväť z desiatich opýtaných trvá na tom, že sú dobrými vodičmi. Scania v záujme dlhodobého záväzku na zlepšenie

Žiaľ iba tri percentá  európskych šoférov vie, že bezpečná brzdná dráha plne naloženého  nákladného  vozidla  idúceho  rýchlosťou  80 km/h je až 45 metrov.Žiaľ iba tri percentá európskych šoférov vie, že bezpečná brzdná dráha plne naloženého nákladného vozidla idúceho rýchlosťou 80 km/h je až 45 metrov. (Zdroj: Scania)

bezpečnosti na cestách kládla otázky 9000 vodičom v 9 krajinách v celej Európe. Z výsledku tiež vyplýva, že skoro polovica opýtaných vodičov počas šoférovania chvíľkovo stratí koncentráciu.

Z pohľadu národností Taliani najčastejšie zaberajú stredný pruh diaľnice, Britskí vodiči majú najvyššiu mienku o svojom šoférskom umení, keď 96% z nich tvrdí, že sú dobrými vodičmi. Iba tri štvrtiny nerozhodných poľských vodičov vie ohodnotiť svoje šoférske zručnosti. Nemci pravidelne jedia za volantom a pritom častejšie ako ktoríkoľvek iní vodiči zabúdajú používať smerovky.
Keďže Scania vypustila na cesty Európy už 300.000 nákladných vozidiel, jej úlohou je sledovať správanie a obraz vodičov kamiónov v očiach verejnosti. Až 65% vodičov osobných automobilov považuje šoférov nákladných vozidiel za prekážku bezpečnosti na cestách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 548
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 817
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 413
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 885
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 649
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 614
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 119
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V Nitre je okolo dvesto zdieľaných kolobežiek Bolt.

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


2 h
Peter Sagan dnes na Tour de France 2022 - 3. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 3. etapu na Tour de France 2022.


Sportnet 6 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  4. Ľubomír Maretta: Trauer
  5. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  6. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 20 117
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 271
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 975
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 104
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 918
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 204
  7. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 204
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 147
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu