SME
Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky
KRÁTKY TEST

Mercedes CLS – najzábavnejšia hviezda

Mercedes CLS s ojedinelou koncepciou štvordverovej karosérie typu kupé priniesol značke slobodu dizajnu, športovú eleganciu a prúd sviežich myšlienok. Podľa nás ide o najzábavnejšiu hviezdu v ponuke značky.

(Zdroj: Katarína Chválová)

Mercedes CLS s ojedinelou koncepciou štvordverovej karosérie typu kupé priniesol značke slobodu dizajnu, športovú eleganciu a prúd sviežich myšlienok. Podľa nás ide o najzábavnejšiu hviezdu v ponuke značky.

Vonkajšie línie asi najkrajšieho a hlavne moderne vyzerajúceho Mercedesu pozná väčšina nadšencov. Preto za zmienku stoja nápadité predné reflektory, bočný profil karosérie a mimoriadne trefne zvládnutý zadok s veľkými výfukmi. Testovanému autu neprospela čierna metalíza, ktoré nie ej čistá ani po opustení umývacej linky a priťahuje závistlivcov s klincom v ruke.

Pozor na hlavu
Motív jedného oblúku, od čelného skla cez strechu až po zadnú kapotu vyzerá elegantne ako v naozajstnom kupé, avšak posádku oberá o pohodlie nasadania dozadu nízko položenou strechou. Nasadanie je však stále pohodlnejšie ako do trojdverových automobilov, od ktorých je navonok CLS na nerozoznanie. Koncepcia modelu CLS zrejme vychádza z presvedčenia, že v limuzíne málokedy cestuje päť osôb, preto má CLS radšej iba dve plnohodnotné miesta vzadu a pritom štvoricu dverí. S výnimkou priestoru nad hlavou vyšších osôb si vzadu na veľký nedostatok miesta nemožno sťažovať. Prístrojový panel a miesto na predných sedadlách je vlastne trieda E, teda viac originality a ovládanie palubného systému pomocou združeného ovládača by nezaškodilo. V náväznosti na dobré jazdné vlastnosti chýba lepšie bočné vedenie sedadiel.

Lepšia ako SMG
Vedomie vonkajšieho dizajnu dáva vodičovi pocit riadenia športového auta, najmä ak si tlačidlom na stredovom tuneli zmení komfortnú charakteristiku podvozka na športovú. Hmotnosť síce neoklame ani pneumatické pruženie a v ostrých zákrutách treba počítať s nadváhou luxusného auta, ale na diaľnici hrá robustnosť v prospech posádky. Testovaný benzínový šesťvalec 350 s výkonom 200 kW(272 k) naradil práve nový motor 350 CGI s ešte nižšou spotrebou a výkonom 215 kW (292 k). Dobré zladenie staršieho šesťvalca so sedemstupňovou automatickou prevodovkou potvrdila priemerná spotreba 12,2 l/100 km. Prevodovka 7 G-Tronic nás totiž zaujala viac, ako vychýrená prevodovka SMG v BMW M6. S vypnutou trakčnou kontrolu systému ESP sme si celkom dobre a športovo zajazdili a spoznali zábavný Mercedes.

Mercedes so srdcom
Na pojem štvordverového kupé si budeme musieť zvyknúť, hoci v klasickom roztriedení karosérií to vyzerá ako nezmysel. Práve tým je Mercedes CLS iný od väčšiny konzervatívnych modelov svojej značky. Podľa nás ide o lepšiu a zábavnejšiu alternatívu k triede E, ktorej vnútorný priestor nie je o nič lepšie využiteľný. Je to asi prvý Mercedes za posledných pár rokov, ktorý rozbúcha srdce.

Naše hodnotenie

vzhľad ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok ***
celkový dojem ****


Mercedes CLS - základné údaje

Cena modelu od 2 017 260 Sk
Cena testovanej verzie 2 090 830 Sk
Motor 350 CGI
Výkon motora 215/292 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,7 s
Objem batožinového priestoru 505 l
Spotreba podľa výrobcu 9,3 l/100 km
Spotreba v teste 12,2 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag



Čierna farba mu nepristane. Mercedes CLS vyzerá pekne vo višňovo červenej metalíze. Prístrojový panel by si zaslúžil modernizáciu.











Zadok robí z tohto auta výnimočný model. Dvojica výfukov tu nie je na ozdobu, pretože benzínový šesťvalec má okrem prijateľnej spotreby aj nádherný zvuk.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 105
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 6 085
  3. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 273
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 4 205
  5. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 4 089
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 578
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 477
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 101
  9. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 817
  10. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 791
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


17. sep
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Skryť Zatvoriť reklamu