SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia
KRÁTKY TEST

Mercedes CLS – najzábavnejšia hviezda

Mercedes CLS s ojedinelou koncepciou štvordverovej karosérie typu kupé priniesol značke slobodu dizajnu, športovú eleganciu a prúd sviežich myšlienok. Podľa nás ide o najzábavnejšiu hviezdu v ponuke značky.

(Zdroj: Katarína Chválová)

Mercedes CLS s ojedinelou koncepciou štvordverovej karosérie typu kupé priniesol značke slobodu dizajnu, športovú eleganciu a prúd sviežich myšlienok. Podľa nás ide o najzábavnejšiu hviezdu v ponuke značky.

Vonkajšie línie asi najkrajšieho a hlavne moderne vyzerajúceho Mercedesu pozná väčšina nadšencov. Preto za zmienku stoja nápadité predné reflektory, bočný profil karosérie a mimoriadne trefne zvládnutý zadok s veľkými výfukmi. Testovanému autu neprospela čierna metalíza, ktoré nie ej čistá ani po opustení umývacej linky a priťahuje závistlivcov s klincom v ruke.

Pozor na hlavu
Motív jedného oblúku, od čelného skla cez strechu až po zadnú kapotu vyzerá elegantne ako v naozajstnom kupé, avšak posádku oberá o pohodlie nasadania dozadu nízko položenou strechou. Nasadanie je však stále pohodlnejšie ako do trojdverových automobilov, od ktorých je navonok CLS na nerozoznanie. Koncepcia modelu CLS zrejme vychádza z presvedčenia, že v limuzíne málokedy cestuje päť osôb, preto má CLS radšej iba dve plnohodnotné miesta vzadu a pritom štvoricu dverí. S výnimkou priestoru nad hlavou vyšších osôb si vzadu na veľký nedostatok miesta nemožno sťažovať. Prístrojový panel a miesto na predných sedadlách je vlastne trieda E, teda viac originality a ovládanie palubného systému pomocou združeného ovládača by nezaškodilo. V náväznosti na dobré jazdné vlastnosti chýba lepšie bočné vedenie sedadiel.

Lepšia ako SMG
Vedomie vonkajšieho dizajnu dáva vodičovi pocit riadenia športového auta, najmä ak si tlačidlom na stredovom tuneli zmení komfortnú charakteristiku podvozka na športovú. Hmotnosť síce neoklame ani pneumatické pruženie a v ostrých zákrutách treba počítať s nadváhou luxusného auta, ale na diaľnici hrá robustnosť v prospech posádky. Testovaný benzínový šesťvalec 350 s výkonom 200 kW(272 k) naradil práve nový motor 350 CGI s ešte nižšou spotrebou a výkonom 215 kW (292 k). Dobré zladenie staršieho šesťvalca so sedemstupňovou automatickou prevodovkou potvrdila priemerná spotreba 12,2 l/100 km. Prevodovka 7 G-Tronic nás totiž zaujala viac, ako vychýrená prevodovka SMG v BMW M6. S vypnutou trakčnou kontrolu systému ESP sme si celkom dobre a športovo zajazdili a spoznali zábavný Mercedes.

Mercedes so srdcom
Na pojem štvordverového kupé si budeme musieť zvyknúť, hoci v klasickom roztriedení karosérií to vyzerá ako nezmysel. Práve tým je Mercedes CLS iný od väčšiny konzervatívnych modelov svojej značky. Podľa nás ide o lepšiu a zábavnejšiu alternatívu k triede E, ktorej vnútorný priestor nie je o nič lepšie využiteľný. Je to asi prvý Mercedes za posledných pár rokov, ktorý rozbúcha srdce.

Naše hodnotenie

vzhľad ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok ***
celkový dojem ****


Mercedes CLS - základné údaje

Cena modelu od 2 017 260 Sk
Cena testovanej verzie 2 090 830 Sk
Motor 350 CGI
Výkon motora 215/292 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,7 s
Objem batožinového priestoru 505 l
Spotreba podľa výrobcu 9,3 l/100 km
Spotreba v teste 12,2 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag



Čierna farba mu nepristane. Mercedes CLS vyzerá pekne vo višňovo červenej metalíze. Prístrojový panel by si zaslúžil modernizáciu.











Zadok robí z tohto auta výnimočný model. Dvojica výfukov tu nie je na ozdobu, pretože benzínový šesťvalec má okrem prijateľnej spotreby aj nádherný zvuk.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  6. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  7. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  8. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 044
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 12 720
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 831
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 8 698
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 670
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 516
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 824
  8. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 5 297
  9. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 5 289
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 5 048

Neprehliadnite tiež

Ste vodič? Prečo si za PZP opäť priplatíte

Od nového roka čaká motoristov rast cien poistiek.

Ilustračné foto.

Lancia s jediným modelom predáva viac áut ako celé Alfa Romeo

Model Ypsilon sa pritom predáva iba v Taliansku.

Lancia Ypsilon
Peugeot 208 v nižšej výbave Active.