SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky
KRÁTKY TEST

Mercedes CLS – najzábavnejšia hviezda

Mercedes CLS s ojedinelou koncepciou štvordverovej karosérie typu kupé priniesol značke slobodu dizajnu, športovú eleganciu a prúd sviežich myšlienok. Podľa nás ide o najzábavnejšiu hviezdu v ponuke značky.

(Zdroj: Katarína Chválová)

Mercedes CLS s ojedinelou koncepciou štvordverovej karosérie typu kupé priniesol značke slobodu dizajnu, športovú eleganciu a prúd sviežich myšlienok. Podľa nás ide o najzábavnejšiu hviezdu v ponuke značky.

Vonkajšie línie asi najkrajšieho a hlavne moderne vyzerajúceho Mercedesu pozná väčšina nadšencov. Preto za zmienku stoja nápadité predné reflektory, bočný profil karosérie a mimoriadne trefne zvládnutý zadok s veľkými výfukmi. Testovanému autu neprospela čierna metalíza, ktoré nie ej čistá ani po opustení umývacej linky a priťahuje závistlivcov s klincom v ruke.

Pozor na hlavu
Motív jedného oblúku, od čelného skla cez strechu až po zadnú kapotu vyzerá elegantne ako v naozajstnom kupé, avšak posádku oberá o pohodlie nasadania dozadu nízko položenou strechou. Nasadanie je však stále pohodlnejšie ako do trojdverových automobilov, od ktorých je navonok CLS na nerozoznanie. Koncepcia modelu CLS zrejme vychádza z presvedčenia, že v limuzíne málokedy cestuje päť osôb, preto má CLS radšej iba dve plnohodnotné miesta vzadu a pritom štvoricu dverí. S výnimkou priestoru nad hlavou vyšších osôb si vzadu na veľký nedostatok miesta nemožno sťažovať. Prístrojový panel a miesto na predných sedadlách je vlastne trieda E, teda viac originality a ovládanie palubného systému pomocou združeného ovládača by nezaškodilo. V náväznosti na dobré jazdné vlastnosti chýba lepšie bočné vedenie sedadiel.

Lepšia ako SMG
Vedomie vonkajšieho dizajnu dáva vodičovi pocit riadenia športového auta, najmä ak si tlačidlom na stredovom tuneli zmení komfortnú charakteristiku podvozka na športovú. Hmotnosť síce neoklame ani pneumatické pruženie a v ostrých zákrutách treba počítať s nadváhou luxusného auta, ale na diaľnici hrá robustnosť v prospech posádky. Testovaný benzínový šesťvalec 350 s výkonom 200 kW(272 k) naradil práve nový motor 350 CGI s ešte nižšou spotrebou a výkonom 215 kW (292 k). Dobré zladenie staršieho šesťvalca so sedemstupňovou automatickou prevodovkou potvrdila priemerná spotreba 12,2 l/100 km. Prevodovka 7 G-Tronic nás totiž zaujala viac, ako vychýrená prevodovka SMG v BMW M6. S vypnutou trakčnou kontrolu systému ESP sme si celkom dobre a športovo zajazdili a spoznali zábavný Mercedes.

Mercedes so srdcom
Na pojem štvordverového kupé si budeme musieť zvyknúť, hoci v klasickom roztriedení karosérií to vyzerá ako nezmysel. Práve tým je Mercedes CLS iný od väčšiny konzervatívnych modelov svojej značky. Podľa nás ide o lepšiu a zábavnejšiu alternatívu k triede E, ktorej vnútorný priestor nie je o nič lepšie využiteľný. Je to asi prvý Mercedes za posledných pár rokov, ktorý rozbúcha srdce.

Naše hodnotenie

vzhľad ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok ***
celkový dojem ****


Mercedes CLS - základné údaje

Cena modelu od 2 017 260 Sk
Cena testovanej verzie 2 090 830 Sk
Motor 350 CGI
Výkon motora 215/292 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,7 s
Objem batožinového priestoru 505 l
Spotreba podľa výrobcu 9,3 l/100 km
Spotreba v teste 12,2 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag



Čierna farba mu nepristane. Mercedes CLS vyzerá pekne vo višňovo červenej metalíze. Prístrojový panel by si zaslúžil modernizáciu.











Zadok robí z tohto auta výnimočný model. Dvojica výfukov tu nie je na ozdobu, pretože benzínový šesťvalec má okrem prijateľnej spotreby aj nádherný zvuk.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 231
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 452
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 328
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 208
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 978
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 921
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 194
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 906
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 705
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 594
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Policajti blokujú demonštrantov počas protestu proti väzneniu ruského opozičného lídra Alexeja Navaľného v Jekaterinburgu.

Rusi demonštrovali proti Putinovmu režimu.

5 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

9 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

15 h
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan