SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky
KRÁTKY TEST

Mercedes CLS – najzábavnejšia hviezda

Mercedes CLS s ojedinelou koncepciou štvordverovej karosérie typu kupé priniesol značke slobodu dizajnu, športovú eleganciu a prúd sviežich myšlienok. Podľa nás ide o najzábavnejšiu hviezdu v ponuke značky.

(Zdroj: Katarína Chválová)

Mercedes CLS s ojedinelou koncepciou štvordverovej karosérie typu kupé priniesol značke slobodu dizajnu, športovú eleganciu a prúd sviežich myšlienok. Podľa nás ide o najzábavnejšiu hviezdu v ponuke značky.

Vonkajšie línie asi najkrajšieho a hlavne moderne vyzerajúceho Mercedesu pozná väčšina nadšencov. Preto za zmienku stoja nápadité predné reflektory, bočný profil karosérie a mimoriadne trefne zvládnutý zadok s veľkými výfukmi. Testovanému autu neprospela čierna metalíza, ktoré nie ej čistá ani po opustení umývacej linky a priťahuje závistlivcov s klincom v ruke.

Pozor na hlavu
Motív jedného oblúku, od čelného skla cez strechu až po zadnú kapotu vyzerá elegantne ako v naozajstnom kupé, avšak posádku oberá o pohodlie nasadania dozadu nízko položenou strechou. Nasadanie je však stále pohodlnejšie ako do trojdverových automobilov, od ktorých je navonok CLS na nerozoznanie. Koncepcia modelu CLS zrejme vychádza z presvedčenia, že v limuzíne málokedy cestuje päť osôb, preto má CLS radšej iba dve plnohodnotné miesta vzadu a pritom štvoricu dverí. S výnimkou priestoru nad hlavou vyšších osôb si vzadu na veľký nedostatok miesta nemožno sťažovať. Prístrojový panel a miesto na predných sedadlách je vlastne trieda E, teda viac originality a ovládanie palubného systému pomocou združeného ovládača by nezaškodilo. V náväznosti na dobré jazdné vlastnosti chýba lepšie bočné vedenie sedadiel.

Lepšia ako SMG
Vedomie vonkajšieho dizajnu dáva vodičovi pocit riadenia športového auta, najmä ak si tlačidlom na stredovom tuneli zmení komfortnú charakteristiku podvozka na športovú. Hmotnosť síce neoklame ani pneumatické pruženie a v ostrých zákrutách treba počítať s nadváhou luxusného auta, ale na diaľnici hrá robustnosť v prospech posádky. Testovaný benzínový šesťvalec 350 s výkonom 200 kW(272 k) naradil práve nový motor 350 CGI s ešte nižšou spotrebou a výkonom 215 kW (292 k). Dobré zladenie staršieho šesťvalca so sedemstupňovou automatickou prevodovkou potvrdila priemerná spotreba 12,2 l/100 km. Prevodovka 7 G-Tronic nás totiž zaujala viac, ako vychýrená prevodovka SMG v BMW M6. S vypnutou trakčnou kontrolu systému ESP sme si celkom dobre a športovo zajazdili a spoznali zábavný Mercedes.

Mercedes so srdcom
Na pojem štvordverového kupé si budeme musieť zvyknúť, hoci v klasickom roztriedení karosérií to vyzerá ako nezmysel. Práve tým je Mercedes CLS iný od väčšiny konzervatívnych modelov svojej značky. Podľa nás ide o lepšiu a zábavnejšiu alternatívu k triede E, ktorej vnútorný priestor nie je o nič lepšie využiteľný. Je to asi prvý Mercedes za posledných pár rokov, ktorý rozbúcha srdce.

Naše hodnotenie

vzhľad ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok ***
celkový dojem ****


Mercedes CLS - základné údaje

Cena modelu od 2 017 260 Sk
Cena testovanej verzie 2 090 830 Sk
Motor 350 CGI
Výkon motora 215/292 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,7 s
Objem batožinového priestoru 505 l
Spotreba podľa výrobcu 9,3 l/100 km
Spotreba v teste 12,2 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag



Čierna farba mu nepristane. Mercedes CLS vyzerá pekne vo višňovo červenej metalíze. Prístrojový panel by si zaslúžil modernizáciu.











Zadok robí z tohto auta výnimočný model. Dvojica výfukov tu nie je na ozdobu, pretože benzínový šesťvalec má okrem prijateľnej spotreby aj nádherný zvuk.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Päť chýb pri zateplení strechy
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 569
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 798
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 585
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 540
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 824
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 723
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 575
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 370
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 171
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 156
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept