SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Škoda Roomster Scout – prvá jazda

Len nedávno sme mali možnosť vyskúšať si v okolí talianskeho Turína Octaviu Scout a už prichádza na trh aj Roomster s rovnakým označením. Vyzerá to tak, že na slovíčko Scout (prieskumník) si v slovníku českej automobilky budeme musieť zvyknúť.

Roomster Scout. Poháňaná zostala iba  predná náprava a nezmenila sa ani svetlá výška podvozka, 140 mm.Roomster Scout. Poháňaná zostala iba predná náprava a nezmenila sa ani svetlá výška podvozka, 140 mm. (Zdroj: autor)

Len nedávno sme mali možnosť vyskúšať si v okolí talianskeho Turína Octaviu Scout a už prichádza na trh aj Roomster s rovnakým označením. Vyzerá to tak, že na slovíčko Scout (prieskumník) si v slovníku českej automobilky budeme musieť zvyknúť, pretože začína byť rovnako populárne ako Cross v prípade jej koncernového súrodenca VW.

    V hierarchii Škody ide o modely pre aktívne trávenie voľného času, ktoré ponúkajú niečo naviac, než bežné verzie. Žiaľ v prípade Roomsteru sa to na rozdiel od Octavie týka vyslovene iba vzhľadu. Vďaka oplastovanej karosérii sa Roomster Scout tvári ako ľahké terénne auto, no nič mimoriadne od neho nečakajte. Výkon motora sa naďalej prenáša iba na prednú nápravu a nezmenená ostala tiež svetlá výška karosérie, 140 mm.

Ochranné plasty však z neho robia nepopierateľne atraktívnejšie auto než doposiaľ a o to dizajnérom išlo v prvom rade. V modelovom rade Roomster je Scout len ďalším výbavovým balíkom, ktorý vsádza na štýl za priaznivú cenu. Kombinovať sa dá so štyrmi pohonnými jednotkami: trojvalcovým turbodieselom 1.4 TDI výkonu 59 kW/80, štvorvalcovým preplňovaným nafťákom 1.9 TDI s výkonom 77 kW/105 k a dvoma benziňákmi objemu 1.4 a 1.6 l s výkonom 63 kW/85 k, resp. 77 kW/105 k. Spomedzi piatich výbav sa pritom pohybuje cenovo presne v strede. To znamená, že je o 5.000 Sk lacnejší než výbava Comfort s rovnakým motorom a o 10.000 Sk lacnejší než najvyšší stupeň Sport.

Zoznam štandardných prvkov vychádza z verzie Style, ktorá okrem iného obsahuje 4 airbagy, ABS, posilňovač riadenia, systém denného svietenia, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel s vyhrievaním a poloautomatickú klimatizáciu. Scout k tomu pridáva 16 – palcové disky z ľahkých zliatin, predné hmlovky, strešný nosič, vyšší stupeň tónovania skiel od B stĺpika, koberce s logom Scout, čelné sklo so šedým pruhom a samozrejme modifikované nárazníky s ochrannými plastmi.

Zásluhou týchto úprav v porovnaní s bežným Roomsterom povyrástol do dĺžky (+ 14 mm), šírky (+ 11 mm) aj výšky (+ 43 mm). O 10 mm sa zväčšil tiež rozchod kolies vpredu a vzadu, čo má prispieť k lepšej jazdnej stabilite vozidla v zákrutách. Dôležité pritom je, že jeho zásadné prednosti ako veľký vnútorný priestor, dostatok miesta pre cestujúcich vo všetkých smeroch a vysoká variabilita ostali zachované.

Taktiež podvozok, za príplatok voči terénnym nerovnostiam chránený zospodu kovovým krytom motora a prevodovky sa konštrukčne nezmenil. Napriek pomerne vysokej stavbe karosérie je vozidlo jeho zásluhou ľahko ovládateľné a výborne drží zvolenú stopu. Pre niekoho môže byť ale pritvrdý, preto veľmi bude záležať na výbere veľkosti a rozmeru pneumatík. Nami testovaný kus bol obutý na 17-palcových kolesách, ktoré vyzerajú síce efektne, ale profil 40 je z hľadiska komfortu jazdy na hranici tolerantnosti. Radšej teda odporúčame 16-palcové disky, ktoré ešte stále pekne vypĺňajú priestor pod blatníkmi a hoci pneumatiky majú iba o niečo vyšší profil (45), úplne to stačí na to aby ste si vo väčšej pohode vychutnávali jazdu po vidieckých cestách a netrpeli pri prejazde každej i menšej jamy.

Cena Roomsteru Scout s motorom 1.4 16V začína od 549.990 Sk a strop tvorí (ak nepočítame príplatkovú výbavu) verzia 1.9 TDI za 654.990 Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  5. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  6. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 233
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 10 423
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 370
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 7 751
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 770
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 538
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 162
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  2. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  3. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  4. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  5. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  6. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  7. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  8. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 348
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 973
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 268
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 851
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 028
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 666
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 654
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu