Dobrý malý automobil je dôležitý základný kameň zdravej modelovej pyramídy. Uvedomuje si to aj GM - zvlášť po problémoch s predošlou Corsou, a preto do ďalšej generácie riadne zainvestoval. Bude to stačiť, aby sa stala najobľúbenejším malým autom ?
Podľa úspechov v rôznych anketách asi áno. Opel Corsa zvíťazil v druhej najprestížnejšej európskej ankete AutoBest, stal sa Českým autom roka a tesne mu unikol titul Európske auto roka 2007. Takže zlý automobil to rozhodne nie je. Nás však zaujímalo, ako obstojí v konfrontácii s poprednými predstaviteľmi tejto triedy z Európy, Japonska a ambicióznym Kórejcom.
Tu sú vizitky súperov:
Renault Clio - druhé najpredávanejšie auto Európy za uplynulý rok, Toyota Yaris - víťaz nášho vlaňajšieho porovnávacieho testu malých áut a Kia Rio, ktorý absolvuje v našej redakcii dlhodobý maratón na 50.000 km (ale s iným motorom) a je zdrojom príjemných prekvapení. Kia, Opel a Renault poháňajú najžiadanejšie 1,4 l benzínové agregáty, Toyotu menší, ale rovnako vitálny 1,3 l motor.
Pohľad do cenníka
Bola to práve Corsa, ktorá pri príchode na trh vlani na jeseň uvádzacou ponukou od 329.900 Sk (3-dverová) rozpútala ďalšiu cenovú vojnu v kategórii malých automobilov . Importér si uvedomoval, že novinka musí zastúpiť úlohu dvoch modelov súčasne (niektoré značky totiž predávajú nový aj cenovo zvýhodnený starší model) a dlho váhal, kam cenu posadí. Napokon prvé mesiace predaja ukázali, že zvolil správne, pretože Corsa ihneď začala valcovať všetkých svojich podobne urastených konkurentov (Peugeot 207, Renault Clio, Fiat Grande Punto). V ČR sa s výnimkou domácej Fabie stala dokonca lídrom segmentu a nedokáže ju dobehnúť žiadne auto z dovozu.
Pri porovnaní výbav niektorých modelov segmentu B s 1,4 l zážihovými motormi sa nám však vôbec nezdá byť lacná. Vtip je v tom, že dodnes platná uvádzacia cena sa týka 3-dverovej verzie s 1,0 l benzínovým trojvalcom. A ten, ako iste sami uznáte, vzhľadom na podstatne väčšiu hmotnosť a rozmery auta po dynamickej stránke nie je žiadna výhra. Ak zákazník chce, aby jeho Corsa aspoň trochu živšie ťahala, obzrie sa minimálne po 1,2 l alebo 1,4 16V motore, ktorý malo aj testované auto. V prípade druhej voľby už cena vyskočí podstatne vyššie.Typicky slovenská 5 dverová verzia s najnižšou výbavou Enjoy začína na sume 429.900 Sk, teda presne o 100.000 Sk vyššie. V základe ponúka ABS, čelné a bočné airbagy na predných sedadlách chrániace aj hlavu, centrálne zamykanie na diaľkové ovládanie, asymetricky delené zadné sedadlo, elektricky ovládateľné predné okná a spätné zrkadlá, posilňovač riadenia, tónované sklá, možnosť deaktivácie airbagu spolujazdca, úchyty detských sedačiek Isofix, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a ako jediná výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný volant.
Clio 1.4 16V s 5 dverami dostanete až od 462.000 Sk. Vo výbave ICE má v porovnaní s Corsou aj manuálnu klimatizáciu a palubný počítač, ale iba výškovo nastaviteľný volant a manuálne ovládané vonkajšie spätné zrkadlá.
Cenovo je na tom najlepšie Kia Rio, ktorú v 5-dverovom vyhotovení (iné neexistuje) s 1,4 l zážihovým motorom môžete mať za 355.700 Sk. Lenže z prvkov, ktoré ponúkajú konkurenti, nájdete v základnej výbave LX iba tónované sklá, elektrické ovládanie predných okien, delené zadné sedadlá, 2 airbagy, ABS s EBD, posilňovač riadenia, výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča a centrálne zamykanie (bez diaľkového ovládania). Takže pokiaľ ide o pomer ceny a výbavy najvýhodnejšie vychádza Toyota Yaris. S piatimi dverami a motorom 1.3 VVTi za ňu zaplatíte 394.900 Sk (výbava Terra) a dostanete takmer všetko, čo v prípade Corsy (s výnimkou pozdĺžne nastaviteľného volantu a výškovo nastaviteľného sedadla vodiča) plus autorádio na CD s palubným počítačom.
Pribrali a narástli
Je fascinujúce sledovať, ako kategória malých automobilov dospela. Najviac si to uvedomíte práve pri nových modeloch Corsa a Clio. Zatiaľ čo Yaris sa svojími rozmermi stále snaží držať segmentu B, jeho európski rivali už pomaly prerastajú do nižšej strednej triedy a prinášajú so sebou výbavu, ktorá bola donedávna výsadou áut vyšších kategórií. Aj malé modely už teda vedia osvetľovať zákrutu, môžu mať xenónové reflektory, navigačný systém, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, dažďový i svetelný senzor a parkovacie snímače. S narastajúcimi rozmermi a nárokmi na bezpečnosť či odhlučnenie kabíny však priberajú na váhe, na čo najviac doplatila Corsa. Jej motor dáva síce pomerne slušný výkon 90 k, no v skutočnosti je dosť lenivá. Na stláčanie akcelerátora reaguje oneskorene a na predbiehanie potrebujete väčšiu rezervu. Tento subjektívny dojem potvrdili aj merania elasticity. Problém Corsy však nespočíva len v jej hmotnosti. Veď Cliu, ktoré sa v dynamických meraniach držalo vpredu (hoci má len o 10 k vyšší výkon), sme namerali rovnako 1161 kg. Kia má pohotovostnú hmotnosť 1147 kg a Toyota iba 1049 kg.
Negatívny vplyv na jazdnú dynamiku Corsy majú teda aj dlhé a ku charakteristike motora nevhodne navrhnuté prevody. Zvlášť päťka je extrémne dlhá, čo sa prejavilo na priepastnom rozdiele v zrýchlení z 80 na 120 km/h, v ktorom zaostala za Cliom o 12 s! Dynamika Corsy je z testovanej štvorky jednoznačne najslabšia. Aby ste ju z nej vytĺkli, musíte ju vytáčať do vyšších otáčok, kedy má samozrejme aj väčší apetít. Zato kultúra chodu a odhlučnenie motora sú na vysokej úrovni. Vďaka nim sme Corse namerali druhú najnižšiu vnútornú hlučnosť.
Veľké prekvapenie nám pripravil motor Kie Rio. S výkonom 96 koní bol druhým najsilnejším agregátom v teste nielen na papieri, ale svoju silu dával zreteľne najavo aj v praxi. Ochotne ťahal v celom rozsahu otáčkomera a tak ako Yaris sa najlepšie cítil vo vyšších otáčkach. Na rozdiel od neho je však motor Ria v nízkych a stredných otáčkach podstatne tichší. V kombinácii s účinne odhlučneným interiérom to kórejskému modelu vynieslo najnižšie hodnoty vnútorného hluku v 3 zo 4 meraných režimov. Iba pri rýchlosti 130 km/h, teda vo vyšších otáčkach, sú si rovní. Akcelerácia z 0 na 100 a 120 km/h sa stala zaslúžene korisťou Ria. V elasticite na treťom prevodovom stupni bol tiež ešte dobrý, ale ďalej kvôli dlhej štvorke a päťke už zaostával a skončil tretí.
Japonský štvorvalec 1.3 VVTi výkonu 87 k to mal proti väčším motorom podstatne ťažšie než naposledy, keď sme ho porovnávali s 1,2 l agregátmi. Napriek tomu sa v šprinte z 0 na 100 km/h vyrovnal Cliu a v zrýchlení sa zásluhou krátkych prevodov tiež držal na čele. Spomedzi testovaných agregátov má najostrejšie reakcie na zošliapnutie akcelerátora a pochváliť ho treba aj za živý nástup od nízkych otáčok. Jedinou jeho necnosťou je hluk. Kvôli krátkemu sprevodovaniu už pri rýchlosti 100 km/h dosiahne úroveň, od ktorej začína posádku obťažovať. Pozoruhodné pri tom je, že po prekročení 130 km/h dramaticky stíchne a v aute opäť zavládne pohoda. Tento fakt dokumentuje výsledok merania vnútorného hluku pri rýchlosti 130 km/h, kedy sa Yaris zaradil medzi ostatných a prestal vyčnievať.
Najväčší výkon (100 k) dáva motor Renault. Napriek tomu, že Clio je o 112 kg ťažší než Yaris, vďaka výkonovej prevahe 13 k zvládol šprint z 0 na 100 km/h v rovnakom čase a s menšou námahou. Vo všetkých meraniach dosiahol najvyrovnanejšie výkony, ale podobne ako Toyote mu problém robí hluk v stredných a vyšších otáčkach.
Ak by sme teda mali určiť poradie pohonných jednotiek, dynamikou a kultúrou chodu nás najviac oslovil motor Kie. Vďaka výrazne najnižšej spotrebe však tesne víťazí motor Yarisa. Rio a Clio staviame na rovnaký stupienok a agregát novej Corsy končí, žiaľ, ďaleko za nimi.
Šoférske postrehy
Napriek tomu, že ide o malé, v dnešnom ponímaní skôr mestské automobily, preverili sme ich aj na výpadovkách a diaľniciach. V meste je ako ryba vo vode jednoznačne Yaris. Sedí sa v ňom najvyššie, vďaka čomu má vodič dobrý výhľad okolo seba. Spomedzi testovanej štvorky je najkratší a v kombinácii s najmenším polomerom zatáčania aj jednoznačne najobratnejší. Má aj ďaleko najpresnejšie riadenie, je mrštný a veľmi rýchlo dokáže meniť smer. Vďaka týmto prednostiam vie vodič promptne reagovať na neustále sa meniacu situáciu v mestskej premávke – rýchlo sa presunúť do vedľajšieho pruhu, v ktorom sa uvoľnilo miesto alebo prudko vyštartovať z križovatky, pretože najbližších 10 min sa opäť nebude dať napojiť na hlavný ťah a pod. Práve v takýchto situáciách je na nezaplatenie ostrý motor schopný rýchlo reagovať na pokyny akcelerátora a precízne riadenie s krátkou a presnou kulisou manuálnej prevodovky. Zvýšené ťažisko a mäkšie pruženie sa prejavuje väčším nakláňaním karosérie a výrazne nedotáčavým správaním. Nič ho však zbytočne nerozkýva. Každý ostrejší prejazd zákrutou je s Yarisom zábavou a pri razantnejšom spôsobe jazdy sa dá ľahko zvládnuť aj v šmyku.
Podvozok Ria ničím neohúri ani nesklame. Jeho prioritou je plynulá a hladká jazda. Tomu zodpovedá komfortne naladené pruženie, ktoré spolu s vyspelými nápravami zabezpečuje vozidlu dostatok istoty aj v rýchlejšom tempe. Pri vyhýbacom manévri sa vodič s volantom najviac narobí, ale zadok nemá tendenciu vybočiť do strany. Správa sa skôr nedotáčavo a to je pre bežného vodiča lepšie a bezpečnejšie ako pretáčavý šmyk. Pocitovo sa Rio ovláda veľmi ľahko a mäkko, aj keď rozhodne nie presne. Riadenie je dosť voľné, presnosť radenia 5-stupňovej manuálnej prevodovky reprezentuje dobrý priemer.
Corsa je najšportovejšia a v kritických situáciách najrozvážnejšia. Aj keď má veľké množstvo rovnakých komponentov ako Fiat Grande Punto, nie je to preoblečený Fiat. Má iné ramená, tlmiče i pružiny, čo cítiť napríklad pri prejazde hrubých nerovností. Do riadenia sa prenášajú výrazne menšie rázy od prednej nápravy a vďaka väčšiemu prepruženiu tlmičov je na rozbitých cestách veľmi pokojná a príkladne filtruje všetko, čo jej vbehne pod kolesá. Komfort pruženia jej môže závidieť väčšina konkurentov, dokonca aj Clio, ktoré síce tiež ponúka veľmi príjemnú jazdu, no celkový dojem kazia práve spomínané rázy od prednej nápravy. S riadením Corsy treba narábať citlivo. Má dosť strmý prevod a prisilný posilňovač, ktorý viac škodí ako pomáha. Kvôli jeho prehnane aktívnym reakciám na každý najjemnejší pohyb volantom si aj skúsený vodič spočiatku pripadá ako nováčik v autoškole, pretože v snahe udržať volant rovno chodí s autom cik-cak.
Podvozok Clia má veľký potenciál, ale radosť z jazdy kazí necitlivé riadenie. Komfortom však rozhodne nesklamal, aj prejazdy zákrut a vysoké diaľničné rýchlosti zvláda s nadhľadom. Výhrady máme voči správaniu sa zadnej nápravy pri náhlej zmene smeru. V pretáčavom šmyku sa vonkajšie koleso najprv zahryzne do asfaltu a potom nečakane povolí. Karoséria sa tým v priečnom smere rozhojdá, čo môže vodiča nepríjemne prekvapiť. V porovnaní s konkurentmi sa jeho správanie v kritickej situácii dá predvídať najmenej. Do mesta je inak celkom fajn - okrem mäkkého pruženia aj vďaka veľkým preskleným plochám. Rovnako si ho vieme predstaviť ako príjemné auto na dlhé trasy. Riadiť ho však nespôsobuje až takú radosť ako v prípade Corsy alebo Yarisu.
V hodnotení podvozkov víťazí teda Corsa pred Yarisom. Obe vozidlá ulahodia vodičom, ktorí majú z jazdy pasiu. Corsa o niečo viac, Yaris zase poteší svojou obratnosťou v meste. Clio a Rio sú viac stavaní na komfort. Ľahko sa ovládajú, ponúkajú úžasnú priestorovú voľnosť na predných sedadlách, sú komótnejší a poddajnejší. Do práce a na nákupy sa s nimi jazdí určite najpohodlnejšie. Brzdy Clia nastupujú tradične ostro, ale na dosiahnutie najkratších brzdných dráh to nestačilo. Yaris zastavil o 2 m skôr (36 m). Clio bol teda druhý (38 m), za ním nasledovala Kia (39 m) a 41 m potrebovala na zastavenie z rýchlosti 100 km/h Corsa, čo je na tak moderný podvozok priveľa.
Pohľad dovnútra
Interiéry malých automobilov sa z generácie na generáciu stávajú príjemnejším miestom na absolvovanie dlhých ciest. Dôkazom je Corsa, ktorá v porovnaní s predchodcom urobila míľový pokrok. Hoci aj tu si všimnete niekoľko spoločných prvkov s Grande Puntom, jej interiér pôsobí oveľa hodnotnejším dojmom. Opel evidentne venoval viac pozornosti výberu materiálov, predovšetkým plastov. Väčšina z nich je nielen na pohľad, ale i na dotyk prvotriedna. Palubná doska nepôsobí tak masívne, vyššie zodvihnutý stredový panel je prehľadný a Talianov asi najviac mrzí, že celý kokpit vyzerá oveľa zaujímavejšie. Interiér Corsy je najprepracovanejší nielen po stránke kvality a dizajnu, ale návrhári si dali záležať aj na odkladacích priestoroch vo dverách. Ergonómia je výborná, pochváliť musíme i vysokú kultúru ovládania jednotlivých prvkov. Corsa ako jediná z kvarteta ponúka výškovo i pozdĺžne nastaviteľný volant (ostatní len výškovo), čo ocenia najviac dlháni, ktorým to umožňuje prispôsobiť si polohu sedenia presne podľa potreby. Aj preto považujeme posed za volantom Corsy za najlepší. Predné sedadlá majú dlhé operadlá a dobre tvarované sedáky. Zadná lavica je zase uchytená vyššie a má šikmý sedák, vďaka čomu si zadní pasažieri môžu pohodlnejšie uložiť nohy.
Yaris použitými materiálmi neohúri asi nikoho. V porovnaní s ním interiér Clia zreteľne dáva najavo, že sa v ňom šetrilo oveľa menej. Toyota však dobieha Renault kvalitou vypracovania a výborným licovaním jednotlivých dielov. Lepšie sedadlá z tejto dvojice nájdete v Cliu, aj keď úprimne - ani jedny nám nesadli stopercentne. V Renaulte sú mäkké a málo pevné, v Yarise sme zase mali pocit, akoby sme sedeli na nich a nie v nich. Inak nám Toyota vyhovovala. V Renaulte nám nepasoval sklon volantu. Obe vozidlá si nič nedlhujú ani vzadu. Jednému aj druhému by sa zišlo dlhšie zadné operadlo. Renault ponúka bohatý priestor v oblasti kolien aj hlavy. Yaris má menej miesta pre kolená, ale rovnú podlahu a sedí sa v ňom vyššie, čím túto stratu vyrovnáva. Na druhej strane variabilitu zadnej časti Yarisa nedobehne ani Renault ani žiaden z testovaných modelov. Jediný má samostatne posúvateľné a sklápateľné sedadlá, ktorých zložením vznikne úplne rovná úložná plocha. Navyše obe dokážete ovládať aj z batožinového priestoru klapkami na vrchu operadla.
Šedý plastový interiér Ria je lacný ale slušne dielensky spracovaný. Ani na rozbitých cestách nevydáva žiadne pazvuky, hoci karoséria pracuje o poznanie viac než u konkurentov. Doposiaľ nás v Riu rozmaznával kožou potiahnutý volant, takže štandardný drsný plastový veniec nás trochu vyviedol z miery. Opäť nám však dobre padla úsporne tvarovaná palubná doska s vykrojením pred spolujazdcom, ktorá uvoľňuje miesto pre predných pasažierov. Poloha sedenia vpredu aj vzadu sa nám páčila. Sedadlá sú európsky veľké, hoci trochu plytké a v zákrutách telo veľmi nepodržia. Priestorové pomery v oboch radoch patria medzi nadštandard triedy.
Resumé
Corsa je nesporne vynikajúci, kvalitný, kultivovaný a priestranný automobil s výborne prepracovaným a dobre odhlučneným interiérom, najlepšími sedadlami, polohou za volantom a skvelým podvozkom. V tomto porovnávacom teste ale končí až druhá. Lenivý motor, preposilované riadenie, ktoré výrazne znižuje radosť z jazdy a slabšie brzdy v porovnaní s ostatnými jej nemôžeme odpustiť.
Skloniť sa musí pred Yarisom, ktorý síce ťažšie, ale nakoniec predsa obhájil predošlé víťazstvo. Tentokrát sa Toyote jej konzervatívny prístup a snaha trafiť do vkusu čo najširšej skupiny zákazníkov vyplatili. Yaris je ideálne auto do mesta, obratné, kompaktné ale dostatočne priestranné, s výborným výhľadom na všetky strany a bezkonkurenčnou variabilitou, ktorá uľahčí svojmu majiteľovi aktívny život vo veľkomeste. Na druhej strane aj mimo neho sa správa veľmi dospelo a okamžite reaguje na každý pokyn vodiča, čo je zárukou toho, že za jeho volantom sa nikdy nebudete nudiť. K tomu všetkému má aj výborné brzdy a najväčšiu výbavu za najnižšiu cenu.
Bronz patrí Cliu, ktoré chválime za elasticitu motora, komfort jazdy, hodnotný a priestorovo výborne riešený interiér a najväčší kufor. Výhrady však máme voči mnohým veciam súvisiacim s jazdou - necitlivému riadeniu, šikmému sklonu volantu, prenosu rázov od prednej nápravy pri prejazde nerovností a najslabšej zadnej náprave.
Posledné Rio má za sebou veľký skok dopredu, čoho dôkazom je už to, že sa nachádza v tejto spoločnosti. Ešte stále mu ale kúsok chýba k tomu, aby sa dostal tam, kde to nedávno dotiahol jeho väčší brat Cee´d – na úroveň najlepších áut svojej triedy. Má síce prekvapivo dynamický a kultivovaný motor, solídne jazdné vlastnosti, nízku cenu, priestorovo výborne riešený a úžasne tichý interiér, ale na preskočenie ostatných to nestačí. V porovnaní s nimi je slabšie vypracovaný, nie je natoľko robustný, má lacný interiér, voľné riadenie, nepresne radí a v doplnkovej výbave mu chýba viacero prvkov, ktoré už dnes malé automobily bežne ponúkajú.
Plusy + Mínusy -
Opel Corsa posed za volantom preposilované riadenie
najlepšie prepracovaný interiér slabý motor
vynikajúci podvozok
Renault Clio vnútorný priestor necitlivé riadenie
kvalitné materiály správanie zadnej nápravy
pohodlie cestovania
Kia Rio najnižší vnútorný hluk kvalita plastov
dynamický a tichý motor nižšia torzná tuhosť karosérie
priestor vpredu a vzadu
Toyota Yaris bezkonkurenčná variabilita hlučný motor
živý a úsporný motor dizajnérske stvárnenie kokpitu
najvýhodnejší pomer ceny a výbavy
Kvalita materiálov a estetika Cliu rozhodne nechýba. Väčšina tlačidiel a páčok na ovládanie rôznych funkcii je dosť malá. Volant má priveľmi šikmý sklon.
Stvárnením kokpitu Toyota málokoho nadchne. Dielenské spracovanie je ale výborné, výhľad na všetky strany bezkonkurenčný a nájdete tu množstvo odkladacích priestorov.
Tento interiér vyzerá z testovanej štvorky najhodnotnejšie. Výber materiálov prvotriedny. Za nedostatok ale považujeme odraz strieborného lemu na vrchu palub. dosky v čelnom skle.
Šedý a lacný interiér Ria nepôsobí veľmi vábne. Po stránke vypracovania mu ale nemáme veľmi čo vyčítať. Vďaka úsporne tvarovanej palub. doske je predná časť kabíny príjemne vzdušná.
KIA RIO
Zážihový štvorvalec objemu 1.4 l nás príjemne prekvapil svojou dynamikou a tichým chodom.
Hlavica radiacej páky z drsného plastu nie je nič moc. Presnosťou radenia a dĺžkou dráh patrí prevodovka Kie medzi lepší priemer.
Kia ponúka druhý najlepší posed vzadu. Sedadlá sú veľké, priestoru veľa na nohy aj hlavu.
OPEL CORSA
Najlepší posed za volantom a najlepšie tvarované predné sedadlá.
Ovládanie jednotlivých prvkov má v Corse vysokú kultúru. V porovnaní s Vectrou má Corsa oveľa lepšie prepracované páčku pod volantom. Jednotlivé polohy sú jasnejšie, zreteľnejšie.
RENAULT CLIO
KIA RIO
Najväčší a najlepšie využiteľný batožinový priestor má Clio (288 l). Za ním podľa objemu nasleduje Corsa (285 l), ktorá nás ale o svojich parametroch nepresvedčila. Má výrazne užší vstupný otvor a v porovnaní s ostatnými je celkovo dosť úzky aj vo vnútri. Oveľa Lepšie je preto podľa nás využiteľný kufor Ria. Toyota boduje šírkou, ale kvôli medzipodlahe a nízko posadenému plató do neho na výšku veľa nedáte OPEL CORSA
TOYOTA YARIS
Najviac pohodlia a priestoru pre nohy aj hlavu si pasažieri vychutnajú v Corse. Sedáky majú správne šikmý sklon, operadla sú dostatočne dlhé.
RENAULT CLIO
Dizajnéri Renaultu sa s niektorými detailami doslova vyhrali.
Páčky sú trochu krátke. Panel na diaľkové ovládanie autorádia pod volantom je jedným z najprehľadnejších v segmente.
Clio má tiež pomerne veľa miesta v oblasti kolien aj hlavy. Operadlá by ale mohli byť dlhšie a dobre by padlo aj viac priestoru pre chodidlá.
TOYOTA YARIS
Vďaka samostatne posúvateľným a sklápateľným zadným sedadlám, ktoré sa dajú ovládať aj z batožinového priestoru klapkami na vrchu operadla, disponuje Yaris bezkonkurenčnou variabilitou zadnej časti.
Interiér je bohatý na odkladacie priestory.
V Yarise majú zadní pasažieri o niečo menej miesta pre kolená, ale sedí sa vyššie a tým túto stratu vyrovnáva. Sedadlá sa dajú posúvať v rozmedzí 150 mm.
Podmienky merania : teplota vzduchu : 10 °C
tlak vzduchu : 993 hPa
rýchlosť vetra : 2,0 m.s-1
rel. vlhkosť vzduchu : 89 %
Namerané hodnoty
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s) 0 – 120 km/h (s)
Kia 12,0 17,1
Renault 12,9 18,0
Toyota 12,9 18,5
Opel 13,7 19,8
Elasticita 40 – 80 km/h 3.stupeň (s) 60 – 100 km/h 4.stupeň (s) 80 – 120 km/h 5.stupeň (s)
Kia 8,6 – 1. 12,8 – 3. 21,2 – 3.
Toyota 8,6 – 1. 12,2 – 1. 20,2 -2.
Renault 8,9 – 3. 12,2 – 1. 17,8 – 1.
Opel 9,4 -4. 15,9 – 4. 30,3 – 4.
Brzdné dráhy 100 – 0 km/h (m)
Toyota 36,0 – 1.
Renault 38,0 - 2.
Kia 39,0 -3.
Opel 41 -4.
Vnútorná hlučnosť vozidla 60 km/h 3.stupeň (dB)/ poradie 80 km/h 4.stupeň (dB) 100 km/h 5. stupeň (dB) 130 km/h 5.stupeň (dB)
Kia 62,1 -1. 64,2 -1. 66,8 -1. 74,6 -2.
Opel 63,4 -2. 65,5 – 2. 68,3 – 3. 72,5 – 1.
Renault 63,9 – 3. 65,9 – 4. 67,2 – 2. 75,8 -3.
Toyota 65,1 -4. 65,7 – 3. 70,4 – 4. 74,7 – 4.
Technické parametre vozidiel Kia Rio 1.4 Opel Corsa 1.4 Renault Clio 1.4 Toyota Yaris 1.3
Zdvihový objem (cm³) 1399 1364 1390 1298
Výkon kW (k) pri ot/min 71(96)6000 66(90)5600 72(100)5700 64(87)6000
Krútiaci moment Nm pri ot/min 128/4700 125/4000 127/4250 121/4200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 12,3 12,4 11,3 11,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 177 173 183 170
Prevodovka 5M 5M 5M 5M
Nameraná spotreba (l/100 km) 8,4 8,3 8,4 7,1
Objem batožinového priestoru (dm³) 270 285 288 272
Rázvor náprav (mm) 2500 2511 2575 2460
Dĺžka/šírka/výška (mm) 3990/1695/1470 3999/1944/1488 3986/2025/1497 3750/1695/1530
Objem palivovej nádrže 45 44 55 42
Stav tachometra (km) 8732 4359 4010 17998
Rozmer pneumatík 185/65 R14 195/55 R16 185/60 R15 185/60 R15
Značka a typ pneumatík Hankook Optimo K406 Continental Contipremiumcontact 2 Dunlop SP Sport 07 Dunlop SP Sport 2030
Cena testovaného modelu od (Sk) 355.700 429.900 462.000 394.900