Goodyear kvôli vysokým nákladom končí výrobu pneumatík v Mexiku

New York 8.apríla (TASR) - Svetoznámy výrobca pneumatík Goodyear Tire & Rubber Co. v piatok oznámil, že končí s investíciami do výroby pneumatík v Mexiku.

Kvôli vysokým nákladom na prevádzkovanie svojich aktivít v krajine sa rozhodol úplne uzavrieť továreň na ich výrobu, v dôsledku čoho príde o prácu takmer 1 600 zamestnancov.

"Zistili sme, že náklady boli po istý čas jednoznačne vyššie," vyhlásil hovorca spoločnosti Chris Aked. "Požiadali sme aj vládu, aby nám pomohla zredukovať náklady, ale neboli sme schopní znížiť ich v potrebnej miere," dodal. Goodyear tak definitívne pochoval plány na produkciu pneumatík v tejto rozvíjajúcej sa ekonomike a oznámil, že ich bude do krajiny dovážať zo Severnej a Latinskej Ameriky a Európy.

Prepustení zamestnanci dostanú časť odstupného aj od mexickej vlády. Niektorých z nich sa ale Goodyear bude snažiť presunúť do svojich prevádzok, ktoré nevyrábajú pneumatiky, kde zamestnáva asi 675 ľudí.

Rozhodnutie Goodyear je tak v poradí už druhou ranou od amerických investorov Mexiku, ktoré stále prechádza procesom transformácie na trhovú ekonomiku a pre ktoré je prílev zahraničných investícií mimoriadne dôležitý. K prepúšťaniu totiž pristúpila aj spoločnosť Delphi Automotive Systems Corp., ktorá v uplynulých 6 mesiacoch zredukovala počet svojich zamestnancov v Mexiku o 7 000, stále však so 73 000 pracovníkmi ostáva najväčším zamestnávateľom v súkromnom sektore.

* 1 fra gl

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 16 353
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 432
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 319
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 168
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 380
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 935
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 875
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 736
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 656
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 486

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.