SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Kerkorian chce Chrysler, ale ponúka menší podiel aj odborom a manažmentu

Americký investor Kirk Kerkorian, v minulosti najväčší majiteľ akcií Chrysler Corp., poslal vedeniu DaimlerChrysler list, v ktorom sa ponúka za kupca neduživej americkej dcéry nemeckého koncernu.

Kirk KerkorianKirk Kerkorian

Americký investor Kirk Kerkorian, v minulosti najväčší majiteľ akcií Chrysler Corp., poslal vedeniu DaimlerChrysler list, v ktorom sa ponúka za kupca neduživej americkej dcéry nemeckého koncernu.

Vo zverejnenom liste píše, že sa chce stať majiteľom automobilky sám. Dodáva však, že časť akcií môže kúpiť aj veľmi silná odborová centrála United Auto Workers (UAW) a manažment podniku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Analytik americkej poradenskej spoločnosti pre automobilový priemysel IRN Reutersu Erich Merkle uviedol, že suma, ktorú ponúka Kerkorian v hotovosti, 4,5 miliardy USD, v prepočte takmer 112,8 miliardy SKK, je tou najskromnejšou ponukou, ktorá prichádza do úvahy. Podľa neho možno za Chrysler dostať viac než 5 miliárd USD.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Šéf DaimlerChrysleru Dieter Zetsche v stredu potvrdil, že s potenciálnymi kupcami Chrysleru diskutoval. Americká dcéra nemeckého koncernu vytvorila vlani stratu 1,5 miliardy USD a zisk by mala dosiahnuť až na budúci rok.

Kerkorian bol najväčším akcionárom Chrysleru až do roku 1998. V ňom nemecký Daimler-Benz kúpil Chrysler za 37 miliárd USD.

Kerkorian sa pokúsil kúpiť Chrysler už v roku 1995 a vtedy zaň ponúkol 22,8 miliardy USD.

V novembri 2000 sa začal súdiť s DaimlerChryslerom a žiadal od neho náhradu škody 9 miliárd USD. Kerkorian tvrdil, že sa v dohode o spojení Daimleru a Chrysleru nehovorilo nič o začlenení americkej automobilky ako dcéry do nemeckého koncernu. Takúto interpretáciu dohody pokladal za podvodnú a domáhal sa odškodnenia, lebo ako akcionár a investor Chrysleru sa cítil poškodený. Súd jeho žalobu v máji 2005 zamietol.

SkryťVypnúť reklamu


(1 USD = 25,065 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 105
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 705
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 229
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 346
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 015
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 591
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 525
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 022
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  2. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  3. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  4. Irena Šimuneková: Bralce
  5. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  6. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  7. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  8. Martin Sústrik: Okno do blackoutu
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 13 996
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 490
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 387
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 818
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 565
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 341
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 299
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 074
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu