SME

Miliónte MINI – vydarený návrat

Šesť rokov po začiatku sériovej produkcie zišlo z výrobnej linky továrne v anglickom Oxforde miliónte Mini. Znovuzrodenie automobilovej legendy šesťdesiatych rokov sa dočkalo úspechu. Spomedzi novodobých retro-modelov je nové Mini najúspešnejšie.

(Zdroj: MINI)

Šesť rokov po začiatku sériovej produkcie zišlo z výrobnej linky továrne v anglickom Oxforde miliónte Mini. Znovuzrodenie automobilovej legendy šesťdesiatych rokov sa dočkalo úspechu. Spomedzi novodobých retro-modelov je nové Mini najúspešnejšie.
Navyše k doterajším dvom modelom pribudne nový Mini Clubman.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Návraty k automobilovým legendám s miliónmi predaných kusov nemusia vždy znamenať úspech, čo je prípad nového Volkswagenu Beetle. Pôvodné historicky úspešné modely totiž stavali na jednoduchosti, cenovej prístupnosti a dizajne. Ich luxusnejší a podstatne drahší nasledovníci majú v presadzovaní sa oveľa ťažšiu úlohu. Preto prvotné predpovede znovuzrodeného Mini v roku 2001 počítali s ročným predajom zhruba 100 000 kusov. Výroba však postupne stúpala a v rekordnom roku 2005 sa predalo 200 428 vozidiel. Až 80 % všetkých MINI vyrobených na základe individuálnych objednávok putuje na export.

SkryťVypnúť reklamu

Tak ako každé MINI, aj miliónty exemplár vyrobili na zákaznícku objednávku, akurát jubilejný model si objednalo historické oddelenie BMW známe pod názvom Mobile tradition. Veľmi dôležitý kus novodobej histórie Mini tak zostane dobre strážený v mníchovskom archíve.

Dizajnérov jubilejného modelu MINI Cooper S inšpirovali klasické prvky MINI a napriek množstvu špeciálnych doplnkov bolo miliónte vozidlo vyrobené v bežnom produkčnom procese, pretože výrobná linka je prispôsobená individuálnym objednávkam. Karosériu miliónteho MINI charakterizuje lak vo farbách Pepper White a Almond Green. Bielo-zelené prvky exteriéru prechádzajú aj do interiéru.

História
História prvého Mini sa začala písať v roku 1959 a vďaka veľkému záujmu o praktické malé auto prišla na trh o päť rokov neskôr kombi verzia Mini Traveller, ku ktorej sa dnes výrobca vracia pod názvom Clubman. Druhá generácia Mk II Mini nenechala na seba dlho čakať, pretože prišla už v roku 1967. Pôvodné Mini predávané pod menami Austin Sven, Morris Mini – Minor, Minicar, Morris 850, Austin Partner, Mini Cooper sa v rôznych verziách dvojdverovej karosérie vyrábalo až do roku 2000.

SkryťVypnúť reklamu

 

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 461
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 404
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 050
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 625
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 575
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 027
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  6. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 469
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 694
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 369
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 809
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 318
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 081
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 467
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 503
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu