SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Rallye Matador TATRY s posádkou denníka SME

Dnes o 17:30 hod. začína slávnostným štartom pred športovou halou ŠK Relax v Púchove 38. ročník našej najstaršej automobilovej súťaže Rallye Matador Tatry. Na tratiach najprestížnejšieho a najťažšieho preteku slovenského šampionátu uvidíme aj posádku den


Dnes o 17:30 hod. začína slávnostným štartom pred športovou halou ŠK Relax v Púchove 38. ročník našej najstaršej automobilovej súťaže Rallye Matador Tatry. Na tratiach najprestížnejšieho a najťažšieho preteku slovenského šampionátu, zaradeného okrem iného aj do FIA Európskeho pohára s koeficientom 10 sa predstaví celkovo 62 posádok zo 7 krajín (Slovenská republika – 28, Česká republika – 14, Poľsko – 13, Maďarsko – 4, Bulharsko – 1, Litva – 1, Taliansko – 1), na ktoré čaká 755,64 km, z toho 221,19 km rýchlostných skúšok. Trať je rozdelená na dve etapy. Prvý deň sa jazdí v okolí Bojníc a Bánoviec nad Bebravou. Druhý deň je situovaný do okolia Púchova. Štartové pole zdobí 7 jazdcov s prioritou FIA B a 8 pilotov s národnou prioritou ASN. Medzi nimi napríklad náš najúspešnejší súťažný jazdec Jozef Béreš ml. (ktorý na nedávno v Portugalsku obsadil historické 3.miesto v kategórii JRC), niekoľko násobný majster ČR a SR Václav Pech ml., ďalší dvaja talentovaní Slováci Igor Vlasatý a Peter Gavlák, tiež Václav Arazim, Miroslav Jandík a Vojtěch Štajf z ČR ako aj dvaja mimoriadne rýchli Poliaci Leszek Kuzaj a Tomasz Kuchar.
Naša pozornosť sa však bude sústreďovať hlavne na posádku denníka SME so štartovým číslom 51 v zložení Rastislav Chvála / Pavol Horňák. Svoju súťažnú premiéru chlapci absolvujú vo vozidle Seat Ibiza 1.9 TDI s výkonom vyladeným približne na 190 k.

Pre Rasťa Chválu to nie je prvý kontakt s motoristickým športom. V roku 1999 začínal pretekmi do vrchu v rámci Honda Civic Cupu. Neskôr presedlal do menšieho ale rozhodne o nič menej adrenalínového Fiatu Seicento, ktorý ho naučil minimálne brzdiť pred zákrutami a vážiť si silu každého mechanického koňa pod kapotou. S ním sa v roku 2003 stal absolútnym víťazom Fiat Abarth Cupu a Majstrom SR v triede A-1150 cm ³. Pre Pala Horňáka, ktorý už roky tvorí s Rasťom nerozlučnú dvojicu na novinárskych súťažiach v jazdách zručnosti to bude prvý ostrý štart v živote. Držte preto s nami chlapcom palce, nech v rámci napĺňania svojho chlapčenského sna získajú čo najviac jazdeckých skúseností, ktoré neskôr zúročia pri novinárskej práci. A hlavne nech šťastlivo dorazia do cieľa - pokiaľ možno čo najviac vpredu.

Výkon našej posádky budeme samozrejme s napätím sledovať a pravidelne vás budeme informovať o ich úspechoch aj neúspechoch ako aj o priebehu celej súťaže.

Štart prvej etapy je naplánovaný na sobotu o 7:00 hod. v Bojniciach a cieľovou rampou prejde prvé auto o 21:30hod. v Púchove. V nedeľu sa začína o 8:00 hod. v Púchove s cieľom o 16:30hod. taktiež v Púchove.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Kompletný časový harmonogram súťaže nájdete tu

Mapa prvej etapy tu  

Mapa druhej etapy  tu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 991
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 251
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 161
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 681
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 726
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 924
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 821
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 686
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.