Posádka SME na čele triedy N3

Vynikajúci vstup do sezóny v automobilových súťažiach rely má za sebou naša posádka Rastislav Chvála/Pavol Horňák v Seate Ibiza 1.9 TDI, keď v úvodnom podujatí tohtoročného šampionátu obsadili 23. miesto v absolútnom poradí a pripísali si prvé víťazstvo v

Posádka SME(Zdroj: Tomáš Kelement)

hodnotení triedy N3.

V cieli Rasťo povedal: „Som rád, že úvodné kolo šampionátu máme úspešne za sebou. V rámci našej triedy sa nám podarilo naplno bodovať, čo sme vzhľadom na to, že len začíname vôbec nečakali. Celú súťaž sme zvládli bez vážnejších problémov. V prvom kole (úvodné 4 rýchlostné skúšky) som si najprv zvykal na auto a pneumatiky, o ktorých som vôbec nič nevedel a potreboval som si otestovať ako fungujú a koľko sa môžem do nich opierať. Takže úvod bol skôr zahrievací. V druhom kole sme sa snažili zatiahnuť, ale v závere nás z rytmu vyviedol defekt 2 km pred cieľom RS8 - Remata. Kvôli výmene kolesa sme prišli aj o minútu neskôr do časovej kontroly, čo nás stálo 10 trestných sekúnd. V celkovom poradí ani v hodnotení triedy to ale naše postavenie neovplyvnilo, pretože sme mali dostatočne vysoký náskok. Museli sa však opäť dostať do tempa. Tretie kolo už bolo iba udržiavacie. Snažili sme sa šetriť auto na ďalší deň a bezpečne dôjsť do cieľa".

Celkovo na štart prvej etapy Rally Matador Tatry, ktorá sa v rámci majstrovstiev Slovenska započítavala ako samostatná súťaž, nastúpilo 48 posádok, no z nich súťaž dokončilo len 37.

Prvá etapa pozostávala zo štyroch meraných úsekov, ktoré sa išli v troch kolách. Najviac obáv mali jazdci z RS Remata, ktorej povrch bol pomerne dosť rozbitý a posiaty veľkými a ostrými kameňmi.

Úvod patril nášmu mladému talentovanému Jožkovi Bérešovi ml. (Renault Clio S 1600), ktorý 5-násobnému víťazovi Rally Matador Tatry (v jej novodobej púchovskej histórii) Václavovi Pehovi utiekol o 2,3 s a ujal sa vedenia. Dirigentskú paličku v čele štartového poľa však dlho neudržal, pretože v nasledujúcej rýchlostnej skúške Pech z jeho náskoku stiahol 1,2 s a už po RS3 sa pred neho dostal aj Drotár, štartujúci s jediným špeciálom WRC v poli (Škoda Octavia WRC). Postupne sa dopredu drali a ďalší jazdci. Predovšetkým Čech Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO IX) a mimoriadne rýchli Poliaci Leszek Kuzaj a Tomasz Kuchar (obaja Subaru Impreza STi). Smolu mal v RS2 Bulhar Krum Donchev, ktorý pekne rozbehnutú súťaž (priebežne piaty) musel po zrážke jeleňa pred cieľom RS Uhrovec ukončiť. Kvôli havárii odstúpil po RS4 aj ďalší z favoritov na popredné umiestnenie Václav Arazim z Českej republiky (Mitsubishi Lancer EVO IX).

Po prvom kole (úvodné 4 RS) priebežne viedol Václav Pech, prenasledovaný Kuzajom a Kuchorom. Igor Drotár bol priebežne štvrtý a Jozef Béreš ml. klesol na šiestu priečku. V ďalšom kole si Pech s Kuzajom nič nedarovali a rozdiel medzi nimi sa po sekundách menil z jednej rýchlostnej skúšky na druhú. Sekundovať sa im snažil Jozef Béreš ml., ktorý hlavne v tretej sérii rýchlostných skúšok nasadil strhujúce tempo a napriek hendikepu poháňanej iba jednej nápravy vyhral RS 9 aj 10 a v priebežnom hodnotení sa prepracoval na tretiu priečku so stratou 40,8 sekundy na vedúceho Pecha a 27,2 sekundy na druhého Kuzaja. V tomto poradí aj prišli do cieľa prvej etapy. Na štvrtom mieste skončil Igor Drotár, piaty bol Karel Trojan, šiesty Miroslav Jandík a na siedmej priečke prišiel do cieľa úradujúci majster SR Grzegorz Grzyb (Suzuku Swift S 1600).

Dnes na posádky čaká ďalších 12 náročných rýchlostných skúšok v okolí Púchova.

Priebežné výsledky môžete sledovať tu: http://www.rally-vysledky.com/rallysport/2007/msr/matador/13.html

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 284
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 823
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 069
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 615
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 117
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 002
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 550
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 340
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 772

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.