Posádka SME na čele triedy N3

Vynikajúci vstup do sezóny v automobilových súťažiach rely má za sebou naša posádka Rastislav Chvála/Pavol Horňák v Seate Ibiza 1.9 TDI, keď v úvodnom podujatí tohtoročného šampionátu obsadili 23. miesto v absolútnom poradí a pripísali si prvé víťazstvo v

Posádka SME(Zdroj: Tomáš Kelement)

hodnotení triedy N3.

V cieli Rasťo povedal: „Som rád, že úvodné kolo šampionátu máme úspešne za sebou. V rámci našej triedy sa nám podarilo naplno bodovať, čo sme vzhľadom na to, že len začíname vôbec nečakali. Celú súťaž sme zvládli bez vážnejších problémov. V prvom kole (úvodné 4 rýchlostné skúšky) som si najprv zvykal na auto a pneumatiky, o ktorých som vôbec nič nevedel a potreboval som si otestovať ako fungujú a koľko sa môžem do nich opierať. Takže úvod bol skôr zahrievací. V druhom kole sme sa snažili zatiahnuť, ale v závere nás z rytmu vyviedol defekt 2 km pred cieľom RS8 - Remata. Kvôli výmene kolesa sme prišli aj o minútu neskôr do časovej kontroly, čo nás stálo 10 trestných sekúnd. V celkovom poradí ani v hodnotení triedy to ale naše postavenie neovplyvnilo, pretože sme mali dostatočne vysoký náskok. Museli sa však opäť dostať do tempa. Tretie kolo už bolo iba udržiavacie. Snažili sme sa šetriť auto na ďalší deň a bezpečne dôjsť do cieľa".

Celkovo na štart prvej etapy Rally Matador Tatry, ktorá sa v rámci majstrovstiev Slovenska započítavala ako samostatná súťaž, nastúpilo 48 posádok, no z nich súťaž dokončilo len 37.

Prvá etapa pozostávala zo štyroch meraných úsekov, ktoré sa išli v troch kolách. Najviac obáv mali jazdci z RS Remata, ktorej povrch bol pomerne dosť rozbitý a posiaty veľkými a ostrými kameňmi.

Úvod patril nášmu mladému talentovanému Jožkovi Bérešovi ml. (Renault Clio S 1600), ktorý 5-násobnému víťazovi Rally Matador Tatry (v jej novodobej púchovskej histórii) Václavovi Pehovi utiekol o 2,3 s a ujal sa vedenia. Dirigentskú paličku v čele štartového poľa však dlho neudržal, pretože v nasledujúcej rýchlostnej skúške Pech z jeho náskoku stiahol 1,2 s a už po RS3 sa pred neho dostal aj Drotár, štartujúci s jediným špeciálom WRC v poli (Škoda Octavia WRC). Postupne sa dopredu drali a ďalší jazdci. Predovšetkým Čech Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO IX) a mimoriadne rýchli Poliaci Leszek Kuzaj a Tomasz Kuchar (obaja Subaru Impreza STi). Smolu mal v RS2 Bulhar Krum Donchev, ktorý pekne rozbehnutú súťaž (priebežne piaty) musel po zrážke jeleňa pred cieľom RS Uhrovec ukončiť. Kvôli havárii odstúpil po RS4 aj ďalší z favoritov na popredné umiestnenie Václav Arazim z Českej republiky (Mitsubishi Lancer EVO IX).

Po prvom kole (úvodné 4 RS) priebežne viedol Václav Pech, prenasledovaný Kuzajom a Kuchorom. Igor Drotár bol priebežne štvrtý a Jozef Béreš ml. klesol na šiestu priečku. V ďalšom kole si Pech s Kuzajom nič nedarovali a rozdiel medzi nimi sa po sekundách menil z jednej rýchlostnej skúšky na druhú. Sekundovať sa im snažil Jozef Béreš ml., ktorý hlavne v tretej sérii rýchlostných skúšok nasadil strhujúce tempo a napriek hendikepu poháňanej iba jednej nápravy vyhral RS 9 aj 10 a v priebežnom hodnotení sa prepracoval na tretiu priečku so stratou 40,8 sekundy na vedúceho Pecha a 27,2 sekundy na druhého Kuzaja. V tomto poradí aj prišli do cieľa prvej etapy. Na štvrtom mieste skončil Igor Drotár, piaty bol Karel Trojan, šiesty Miroslav Jandík a na siedmej priečke prišiel do cieľa úradujúci majster SR Grzegorz Grzyb (Suzuku Swift S 1600).

Dnes na posádky čaká ďalších 12 náročných rýchlostných skúšok v okolí Púchova.

Priebežné výsledky môžete sledovať tu: http://www.rally-vysledky.com/rallysport/2007/msr/matador/13.html

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave
  2. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  3. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  6. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  7. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  2. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  3. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  4. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  5. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  6. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  7. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  8. Tréningové moduly HACCP online
  9. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  10. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 18 543
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 847
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 791
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 491
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 9 439
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 867
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 295
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 4 277
  9. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 3 626
  10. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 2 984

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obľúbený hotel Bödöra a Smeru prišiel o eurofondy

Firmy z babindolskej skupiny odstúpili od zmluvy na opravu hotela Zlatý kľúčik z eurofondov. Dôvod nepovedali.

EKONOMIKA

Najlepšie kakao? Granko ani Nesquik to podľa testu nie je

Instantné kakaové nápoje obsahujú zväčša veľa cukru, ukázal test.

DOMOV

Dobré ráno: Coca Cola zmenila chuť, skončilo to katastrofou

Keď všetko urobíte dobre a dopadne to zle.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.