SME

Hyundai i30 kombi a Veloster

Na autosalóne v Ženeve debutoval nový európsky hatchback segmentu C - Hyundai i30 (doteraz pod kódovým označením FD). Techniku nového modelu i30 použila kórejská automobilka aj pri stavbe dizajnérskej štúdie športového 2+2 miestneho kupé pod názvom Velo

Hyundai i30 WagonHyundai i30 Wagon

Hyundai i30 kombi
Na autosalóne v Ženeve debutoval nový európsky hatchback segmentu C - Hyundai i30 (doteraz pod kódovým označením FD). V histórii automobilky je to prelomový model, keďže je to jej prvé vozidlo vyvinuté špeciálne pre európskych zákazníkov a po dostavaní závodu v českých Nošoviciach sa bude v Európe aj vyrábať (zatiaľ bude produkcia sústredená v Južnej Kórei). Poháňať ho budú 3 benzínové motory (1.4i/77kW, 1.6i/87kW, 2.0i/103kW) a 2 dieselové agregáty 1.6 CRDi/85kW a 2.0 CRDi/103 kW.

Po 5-dverovom hatchbacku bude z tohto modelu existovať aj priestranné kombi. Svetovú premiéru malo nedávno na autosalóne v kórejskom Soule. Vozidlo s nezmeneným rázvorom náprav 2700 mm má vonkajšie rozmery 4480x1780x1530 mm. Veľkosť jeho batožinového priestoru výrobca zatiaľ neoznámil. Dá sa ale predpokladať, že menší než v prípade modelu Cee´d Sporty Wagon určite nebude, keďže sú to dvojičky. Takže treba počítať s objemom približne 534 litrov. 5-dverový hatchback Hyundai i30 sa slovenským zákazníkom predstaví začiatkom septembra t. r. Jeho kombi verzia i30 Wagon bude k dispozícii vo februári 2008.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hyundai Veloster
Techniku nového modelu i30 použila kórejská automobilka aj pri stavbe dizajnérskej štúdie športového 2+2 miestneho kupé. Z toho vyplýva, že doterajší športiak Hyundai Coupé má už svoje dni zrátané. Veloster má osloviť predovšetkým najmladšiu generáciu motoristov, ktorá medzi kupcami kórejskej automobilovej jednotky chýba. Zrejme kvôli nej poháňa štúdiu 2-litrový zážihový štvorvalec, ktorého krútiaci moment sa ale na predné kolesá prenáša cez 5-stupňovú automatickú prevodovku. Športiak s rozmermi 4100x1790x1450 mm a rázvorom náprav 2600 mm jazdí na kolesách veľkosti 245/35 R20. Vonkajší dizajn štúdie s agresívnou prednou časťou, nízkym presklením a masívnym zadným stĺpikom s integrovanými koncovými svetlami vychádza z konceptu Qarmaq, ktorý debutoval na marcovom autosalóne v Ženeve. Pohľad zozadu odhaľuje bohato presklenenú strechu prechádzajúcu do symbolického zadného okna.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 478
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 906
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 431
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 132
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 716
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu