SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
KIA NA AUTOSALÓNE V SOULE

Kia Soul a štúdia KND-4

Kia Soul mala svetovú premiéru v januári 2006 na autosalóne v Detroite. Vďaka záujmu verejnosti kórejská automobilka z nej vyvinula vozidlo pripravené do sériovej výroby určené do ľahkého terénu.

Kia Soul
Koncepčná štúdia kompaktného viacúčelového športovo-úžitkového auta s prakticky zariadeným interiérom, panoramatickou strechou a variabilným batožinovým priestorom s úplne skladateľnými zadnými sedadlami mala svetovú premiéru v januári 2006 na autosalóne v Detroite. Pretože sa tam tešila veľkému záujmu verejnosti, kórejská automobilka z nej vyvinula vozidlo pripravené do sériovej výroby.

Soul je spoločným dielom dizajnérskych štúdií Kia v Kalifornii a Kórei. Architektúra vozidla a široký rozchod kolies už opticky signalizujú športového ducha a ľahkú ovládateľnosť. Do strán zasahujúce čelné sklo, mohutne odstávajúce blatníky kolies, výrazne tvarované reflektory a dozadu sa zvažujúca strecha dodávajú modelu atletický vzhľad, ktorý má osloviť najmä zákazníkov s aktívnym životným štýlom. Okrem tohto silného zjavu dodávajú vozidlu zvláštny charakter rafinované a elegantné detaily. 2-litrový zážihový štvorvalec neznámeho výkonu poháňa len predné kolesá. Spojený je s 5-stupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou manuálneho radenia a adaptívnym tempomatom. 4040 mm dlhé vozidlo s rázvorom náprav 2550 mm jazdí na 20-palcových hliníkových diskoch kolies obutých v pneumatikách veľkosti 245/45 R20.

Štúdia KN-4 naznačuje novodobý dizajnérsky štýl budúcej generácie športovo-úžitkových vozidiel Kia s pohonom všetkých kolies. Na aprílovom medzinárodnom autosalóne v Soule si štúdia odbila svetovú premiéru. Týmto koncepčným autom s vonkajšími rozmermi 4466x1860x1600 mm a rázvorom náprav 2630 mm chce Kia podčiarknúť svoju pozíciu jednej z vedúcich značiek segmentu s pohonom všetkých kolies. Trojdverová Kia KND-4 lakovaná v krikľavo zelenej farbe je očividne koncipovaná ako štúdia , naznačuje, ktorým smerom sa asi bude uberať dizajn vozidiel tejto značky s pohonom 4x4 v blízkej budúcnosti.

Tvorcovia vozidla tvrdia, že KND-4 je prvé vozidlo kórejskej značky demonštrujúce nový vývojový smer nazvaný Designology (spojenie dizajnu s najmodernejšou technológiou), čo v reáli znamená auto s karosériou moderných tvarov prešpikované pokrokovou technológiou.

"Niektoré elementy tejto štúdie športovo-úžitkového vozidla zaisto použijeme v najbližšej modelovej generácii, aby sme tým ďalej zvýšili celosvetovú obľúbenosť našich vozidiel s pohonom všetkých kolies", povedal Yong-Hwan Kim, výkonný viceprezident a generálny riaditeľ Kia Motors Corporation. .

V klinovitej zaoblenej prednej časti nájdete svetlomety s technológiou LED tvoriace s čelnou maskou takmer jeden celok. Rozšírené blatníky ukrývajú impozantné 20-palcové kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami veľkosti 245/40 R20. Výrazné línie bokov a strechy, dynamický zadný stĺpik karosérie a nízke bočné okná dodávajú štúdii športový vzhľad. Zadné okno siaha po celej šírke vozidla a tým zvýrazňuje priestrannosť interiéru. Svojou jednoduchosťou stojí v peknom kontraste k celkovému dizajnu koncových svetiel s LED žiarivkami. Zaujímavým detailom sú najmä ukazovatele smeru, ktoré lemujú horný okraj otvorov na prívod vzduchu. Krátke previsy karosérie vpredu a vzadu i veľká svetlá výška zabezpečujú vozidlu vysokú priechodnosť aj po náročnom teréne.

V interiéri štúdie nájdete štyri samostatné futuristicky tvarované sedadlá. Posuvne sú úložené na kovovej podlahe. Nádych budúcnosti udeľujú vozidlu aj kovové povrchové plochy na prístrojovom paneli a výplniach dverí ako aj nepriame osvetlenie, ktoré sa z kovových plôch odráža.

Interiér je vybavený najmodernejšími informačnými technológiami, ktoré vodiča zásobujú všetkými potrebnými informáciami o technickom stave vozidla aj jeho okolí. Na stredovej konzole dominuje veľký displej s veľmi tenkou a extrémne širokouhlou obrazovkou s vysokým kontrastom.

KND-4 ponúka technológie Bluetooth i Blu-Ray aj integrovaný disk pre audiosystém, ktorý vodič ovláda multifunkčnými tlačidlami na volante. Kapacita pamäte Blu-Ray-DVD je desaťkrát väčšia než konvenčného DVD.

Športovo-úžitkové auto do ľahkého terénu má 2,2 l turbodiesel s variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla poháňajúci všetky kolesá. Jedná sa o najnovšiu generáciu elektronicky riadeného pohonu 4x4. Je to systém ATT (Active Torque Transfer), ktorý na šmykľavom povrchu rozdeľuje krútiaci moment motora na kolesá s najlepšou trakciou. Štúdiu vyvinuli vo vysoko modernom štúdiu Kia Namyang Designcenter - odtiaľ aj typové označenie KND-4.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 914
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 175
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 096
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 241
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 753
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 779
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 320
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 338
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 297
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 934
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L je zabudnutým rekordérom

Auto vážilo len 826 kilogramov.

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.