SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Kia Soul a štúdia KND-4

Kia Soul mala svetovú premiéru v januári 2006 na autosalóne v Detroite. Vďaka záujmu verejnosti kórejská automobilka z nej vyvinula vozidlo pripravené do sériovej výroby určené do ľahkého terénu.

Kia Soul
Koncepčná štúdia kompaktného viacúčelového športovo-úžitkového auta s prakticky zariadeným interiérom, panoramatickou strechou a variabilným batožinovým priestorom s úplne skladateľnými zadnými sedadlami mala svetovú premiéru v januári 2006 na autosalóne v Detroite. Pretože sa tam tešila veľkému záujmu verejnosti, kórejská automobilka z nej vyvinula vozidlo pripravené do sériovej výroby.

Soul je spoločným dielom dizajnérskych štúdií Kia v Kalifornii a Kórei. Architektúra vozidla a široký rozchod kolies už opticky signalizujú športového ducha a ľahkú ovládateľnosť. Do strán zasahujúce čelné sklo, mohutne odstávajúce blatníky kolies, výrazne tvarované reflektory a dozadu sa zvažujúca strecha dodávajú modelu atletický vzhľad, ktorý má osloviť najmä zákazníkov s aktívnym životným štýlom. Okrem tohto silného zjavu dodávajú vozidlu zvláštny charakter rafinované a elegantné detaily. 2-litrový zážihový štvorvalec neznámeho výkonu poháňa len predné kolesá. Spojený je s 5-stupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou manuálneho radenia a adaptívnym tempomatom. 4040 mm dlhé vozidlo s rázvorom náprav 2550 mm jazdí na 20-palcových hliníkových diskoch kolies obutých v pneumatikách veľkosti 245/45 R20.

Štúdia KN-4 naznačuje novodobý dizajnérsky štýl budúcej generácie športovo-úžitkových vozidiel Kia s pohonom všetkých kolies. Na aprílovom medzinárodnom autosalóne v Soule si štúdia odbila svetovú premiéru. Týmto koncepčným autom s vonkajšími rozmermi 4466x1860x1600 mm a rázvorom náprav 2630 mm chce Kia podčiarknúť svoju pozíciu jednej z vedúcich značiek segmentu s pohonom všetkých kolies. Trojdverová Kia KND-4 lakovaná v krikľavo zelenej farbe je očividne koncipovaná ako štúdia , naznačuje, ktorým smerom sa asi bude uberať dizajn vozidiel tejto značky s pohonom 4x4 v blízkej budúcnosti.

Tvorcovia vozidla tvrdia, že KND-4 je prvé vozidlo kórejskej značky demonštrujúce nový vývojový smer nazvaný Designology (spojenie dizajnu s najmodernejšou technológiou), čo v reáli znamená auto s karosériou moderných tvarov prešpikované pokrokovou technológiou.

"Niektoré elementy tejto štúdie športovo-úžitkového vozidla zaisto použijeme v najbližšej modelovej generácii, aby sme tým ďalej zvýšili celosvetovú obľúbenosť našich vozidiel s pohonom všetkých kolies", povedal Yong-Hwan Kim, výkonný viceprezident a generálny riaditeľ Kia Motors Corporation. .

V klinovitej zaoblenej prednej časti nájdete svetlomety s technológiou LED tvoriace s čelnou maskou takmer jeden celok. Rozšírené blatníky ukrývajú impozantné 20-palcové kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami veľkosti 245/40 R20. Výrazné línie bokov a strechy, dynamický zadný stĺpik karosérie a nízke bočné okná dodávajú štúdii športový vzhľad. Zadné okno siaha po celej šírke vozidla a tým zvýrazňuje priestrannosť interiéru. Svojou jednoduchosťou stojí v peknom kontraste k celkovému dizajnu koncových svetiel s LED žiarivkami. Zaujímavým detailom sú najmä ukazovatele smeru, ktoré lemujú horný okraj otvorov na prívod vzduchu. Krátke previsy karosérie vpredu a vzadu i veľká svetlá výška zabezpečujú vozidlu vysokú priechodnosť aj po náročnom teréne.

V interiéri štúdie nájdete štyri samostatné futuristicky tvarované sedadlá. Posuvne sú úložené na kovovej podlahe. Nádych budúcnosti udeľujú vozidlu aj kovové povrchové plochy na prístrojovom paneli a výplniach dverí ako aj nepriame osvetlenie, ktoré sa z kovových plôch odráža.

Interiér je vybavený najmodernejšími informačnými technológiami, ktoré vodiča zásobujú všetkými potrebnými informáciami o technickom stave vozidla aj jeho okolí. Na stredovej konzole dominuje veľký displej s veľmi tenkou a extrémne širokouhlou obrazovkou s vysokým kontrastom.

KND-4 ponúka technológie Bluetooth i Blu-Ray aj integrovaný disk pre audiosystém, ktorý vodič ovláda multifunkčnými tlačidlami na volante. Kapacita pamäte Blu-Ray-DVD je desaťkrát väčšia než konvenčného DVD.

Športovo-úžitkové auto do ľahkého terénu má 2,2 l turbodiesel s variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla poháňajúci všetky kolesá. Jedná sa o najnovšiu generáciu elektronicky riadeného pohonu 4x4. Je to systém ATT (Active Torque Transfer), ktorý na šmykľavom povrchu rozdeľuje krútiaci moment motora na kolesá s najlepšou trakciou. Štúdiu vyvinuli vo vysoko modernom štúdiu Kia Namyang Designcenter - odtiaľ aj typové označenie KND-4.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  2. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  3. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  4. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  5. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  6. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 818
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 839
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 10 178
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 425
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 377
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 888
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 425
  8. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 2 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: EKO NATO HOMO?
  2. Lenka Šafranová: Občan verzus USA
  3. Milan Buno: 7 knižných tipov: Kto prežije? Minister vnútra alebo mafiánsky boss?!
  4. INESS: Dr. Henry Ford z Indie
  5. Post Bellum SK: V Rádiu Slobodná Európa sme počúvali o pravde cez komunistické rušičky
  6. Michael Achberger: Plážová diéta: keď vás od plaviek delí len niekoľko kíl
  7. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  8. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 22 525
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 855
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 082
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 863
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 402
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 348
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 089
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 911
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu