SME
Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky
KIA NA AUTOSALÓNE V SOULE

Kia Soul a štúdia KND-4

Kia Soul mala svetovú premiéru v januári 2006 na autosalóne v Detroite. Vďaka záujmu verejnosti kórejská automobilka z nej vyvinula vozidlo pripravené do sériovej výroby určené do ľahkého terénu.

Kia Soul
Koncepčná štúdia kompaktného viacúčelového športovo-úžitkového auta s prakticky zariadeným interiérom, panoramatickou strechou a variabilným batožinovým priestorom s úplne skladateľnými zadnými sedadlami mala svetovú premiéru v januári 2006 na autosalóne v Detroite. Pretože sa tam tešila veľkému záujmu verejnosti, kórejská automobilka z nej vyvinula vozidlo pripravené do sériovej výroby.

Soul je spoločným dielom dizajnérskych štúdií Kia v Kalifornii a Kórei. Architektúra vozidla a široký rozchod kolies už opticky signalizujú športového ducha a ľahkú ovládateľnosť. Do strán zasahujúce čelné sklo, mohutne odstávajúce blatníky kolies, výrazne tvarované reflektory a dozadu sa zvažujúca strecha dodávajú modelu atletický vzhľad, ktorý má osloviť najmä zákazníkov s aktívnym životným štýlom. Okrem tohto silného zjavu dodávajú vozidlu zvláštny charakter rafinované a elegantné detaily. 2-litrový zážihový štvorvalec neznámeho výkonu poháňa len predné kolesá. Spojený je s 5-stupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou manuálneho radenia a adaptívnym tempomatom. 4040 mm dlhé vozidlo s rázvorom náprav 2550 mm jazdí na 20-palcových hliníkových diskoch kolies obutých v pneumatikách veľkosti 245/45 R20.

Štúdia KN-4 naznačuje novodobý dizajnérsky štýl budúcej generácie športovo-úžitkových vozidiel Kia s pohonom všetkých kolies. Na aprílovom medzinárodnom autosalóne v Soule si štúdia odbila svetovú premiéru. Týmto koncepčným autom s vonkajšími rozmermi 4466x1860x1600 mm a rázvorom náprav 2630 mm chce Kia podčiarknúť svoju pozíciu jednej z vedúcich značiek segmentu s pohonom všetkých kolies. Trojdverová Kia KND-4 lakovaná v krikľavo zelenej farbe je očividne koncipovaná ako štúdia , naznačuje, ktorým smerom sa asi bude uberať dizajn vozidiel tejto značky s pohonom 4x4 v blízkej budúcnosti.

Tvorcovia vozidla tvrdia, že KND-4 je prvé vozidlo kórejskej značky demonštrujúce nový vývojový smer nazvaný Designology (spojenie dizajnu s najmodernejšou technológiou), čo v reáli znamená auto s karosériou moderných tvarov prešpikované pokrokovou technológiou.

"Niektoré elementy tejto štúdie športovo-úžitkového vozidla zaisto použijeme v najbližšej modelovej generácii, aby sme tým ďalej zvýšili celosvetovú obľúbenosť našich vozidiel s pohonom všetkých kolies", povedal Yong-Hwan Kim, výkonný viceprezident a generálny riaditeľ Kia Motors Corporation. .

V klinovitej zaoblenej prednej časti nájdete svetlomety s technológiou LED tvoriace s čelnou maskou takmer jeden celok. Rozšírené blatníky ukrývajú impozantné 20-palcové kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami veľkosti 245/40 R20. Výrazné línie bokov a strechy, dynamický zadný stĺpik karosérie a nízke bočné okná dodávajú štúdii športový vzhľad. Zadné okno siaha po celej šírke vozidla a tým zvýrazňuje priestrannosť interiéru. Svojou jednoduchosťou stojí v peknom kontraste k celkovému dizajnu koncových svetiel s LED žiarivkami. Zaujímavým detailom sú najmä ukazovatele smeru, ktoré lemujú horný okraj otvorov na prívod vzduchu. Krátke previsy karosérie vpredu a vzadu i veľká svetlá výška zabezpečujú vozidlu vysokú priechodnosť aj po náročnom teréne.

V interiéri štúdie nájdete štyri samostatné futuristicky tvarované sedadlá. Posuvne sú úložené na kovovej podlahe. Nádych budúcnosti udeľujú vozidlu aj kovové povrchové plochy na prístrojovom paneli a výplniach dverí ako aj nepriame osvetlenie, ktoré sa z kovových plôch odráža.

Interiér je vybavený najmodernejšími informačnými technológiami, ktoré vodiča zásobujú všetkými potrebnými informáciami o technickom stave vozidla aj jeho okolí. Na stredovej konzole dominuje veľký displej s veľmi tenkou a extrémne širokouhlou obrazovkou s vysokým kontrastom.

KND-4 ponúka technológie Bluetooth i Blu-Ray aj integrovaný disk pre audiosystém, ktorý vodič ovláda multifunkčnými tlačidlami na volante. Kapacita pamäte Blu-Ray-DVD je desaťkrát väčšia než konvenčného DVD.

Športovo-úžitkové auto do ľahkého terénu má 2,2 l turbodiesel s variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla poháňajúci všetky kolesá. Jedná sa o najnovšiu generáciu elektronicky riadeného pohonu 4x4. Je to systém ATT (Active Torque Transfer), ktorý na šmykľavom povrchu rozdeľuje krútiaci moment motora na kolesá s najlepšou trakciou. Štúdiu vyvinuli vo vysoko modernom štúdiu Kia Namyang Designcenter - odtiaľ aj typové označenie KND-4.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  3. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  4. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  5. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  6. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  7. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  8. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  9. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  2. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  3. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  4. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  5. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  6. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 700
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 723
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 10 307
  4. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 444
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 707
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 892
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 792
  8. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 176
  9. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 5 640
  10. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 5 435
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pacientka ukazuje svoj očkovací preukaz proti ochoreniu Covid-19 v piatok 30. apríla 2021 v Budapešti.

Slovensko vypadlo z dohody o voľnom cestovaní.

1 h
V skutočnosti je problémom naša sociálna predstavivosť, ich otvorenosť k oceánu, v protiklade s našou bukolickou pahorkatinou.

Stále máme neusporiadaný vzťah k problematike západnosti.

12. máj
Katarína Danová

Paulínymu hrozí dva až desať rokov.

5 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

9 h
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj
Škoda Fabia v základnej výbave Ambition.

Oproti predošlej generácii zdražela približne o 2000 eur.

13. máj
Čítanie dopravných značiek zvláda väčšina nových áut už dnes.

Obmedzovač bude povinný od júla 2022.

12. máj