Chevrolet stavia budúcnosť na nafte - inú možnosť nemá

Ešte v roku 1990, keď podiel dieselových modelov v Európe tvoril iba necelých 14 percent, Chevrolet o dieseloch neuvažoval. Na rastúcu popularitu zareagoval Chevrolet minulý rok. V súčasnosti ponúka naftové motory v troch modelových radoch.

Koncom desaťročia chce Chevrolet predávať tretinu automobilov s dieselovými motormi(Zdroj: archív)

Ešte v roku 1990, keď podiel dieselových modelov v Európe tvoril iba necelých 14 percent, Chevrolet o dieseloch neuvažoval. Magickú hranicu päťdesiatpercentného podielu na trhu však diesel zdolal už po pätnástich rokoch. Na rastúcu popularitu zareagoval Chevrolet minulý rok. V súčasnosti ponúka naftové motory v troch modelových radoch.

Nové naftové motory sme prevetrali po španielskych cestách v okolí mesta Salamanca. Medzi testovanými autami boli všetky modely s naftovým motorom - Captiva, Epica aj Lacetti s manuálnymi aj automatickými prevodovkami.

Debut dieselových motorov priniesol model Captiva v júni 2006. Turbodiesel s objemom 2,0 litra a výkonom 150 k ( 110 kW) uviedli aj v modeli Epica na autosalóne v Bologni. Paríž 2006 hostil štúdiu Chevrolet WTCC Ultra so spomínaným dieslovým motorom, ktorý mal výkon zvýšený na 139 kW ( 190 k). Nárast výkonu sa dosiahol zvýšením plniaceho tlaku turbodúchadla. Zatiaľ posledná verzia motora s výkonom 89 kW ( 121 k) bola osadená pod kapotu modelu Lacetti vo všetkých karosérskych variantách - sedan, hatchback a kombi.

Lacetti

Papierovo slabší motor pod kapotou Lacetti SW v kombinácii s manuálom preukázal kultivovaný chod s výborným odhlučnením a ťahom už od spodných otáčok. Podiel má na tom aj nová prevodovka a kulisa s krátkymi a pomerne presnými dráhami radenia. Hoci Lacetti preukazuje malé známky morálneho opotrebovania, v tejto dieselovej verzii výborne poslúži ešte niekoľko rokov.

Epica s automatom

Model Epica aj Captiva sme testovali vo verzii s automatickou prevodovkou. Kým v Lacetti prekvapilo ticho, tu bol vyšší aerodynamický hluk a tiež slabšie odhlučnenie motora. Automatická prevodovka nezamykala prevodové stupne, a tak sa objavoval vysávačový efekt - vytáčanie do vysokých otáčok pri akcelerácii, čo neblaho vplýva aj na spotrebu. Výrobcom udávaná spotreba v Captive - 8,7 litra je skôr hypotetická. Preto odporúčame manuálnu prevodovku.


Charakteristika motora

Priečne uložený štvorvalcový dieselový motor so systémom common- rail (Bosch) a zdvih. objemom 1991 cm3,       s hliníkovou hlavou valcov, štvorventilovou technikou, rozvodom SOHC a vyvažovacím hriadeľom, štandardne obsahuje bezúdržbový filter pevných častíc.

V modeloch Epica a Captiva s variabilnou geometriou lopatiek turbíny a výkonom 110 kW (150 k). V Lacetti s pevnou geometriou lopatiek a výkonom 89 kW (121 k).





Naftové verzie modelov Chevrolet

Model Lacetti (4d) Lacetti SW Epica Captiva
výkon (kW/k) 89/121 89/121 110/150 110/150
Krút. moment (Nm) 280 280 320 320
zrýchlenie 0 - 100 km/h (s) 9,8 (10,6 ) 9,8 (10,6) 9,7 ( 10,1) 10,6 (12,2)
spotreba (l/100km) 5,7 (6,6) 6,0 ( 6,9) 6,1 (7,6) 7,4 (8,7)

(údaje v zátvorkách platia pre automatickú prevodovku)





Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  4. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 895
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 244
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 558
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 361
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 542
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 963
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 369
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 907
  9. Najužitočnejšia appka 2 929
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 786

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Vietnamské bistrá u nás nie sú vietnamské

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

Autorská strana Beaty Balogovej

Príbehy, ktoré odlíšia pravdu od klamstva, môžu stáť život

Prejav šéfredaktorky SME na odovzdávaní Ceny Alfreda Frieda.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.