Chevrolet stavia budúcnosť na nafte - inú možnosť nemá

Ešte v roku 1990, keď podiel dieselových modelov v Európe tvoril iba necelých 14 percent, Chevrolet o dieseloch neuvažoval. Na rastúcu popularitu zareagoval Chevrolet minulý rok. V súčasnosti ponúka naftové motory v troch modelových radoch.

Koncom desaťročia chce Chevrolet predávať tretinu automobilov s dieselovými motormi(Zdroj: archív)

Ešte v roku 1990, keď podiel dieselových modelov v Európe tvoril iba necelých 14 percent, Chevrolet o dieseloch neuvažoval. Magickú hranicu päťdesiatpercentného podielu na trhu však diesel zdolal už po pätnástich rokoch. Na rastúcu popularitu zareagoval Chevrolet minulý rok. V súčasnosti ponúka naftové motory v troch modelových radoch.

Nové naftové motory sme prevetrali po španielskych cestách v okolí mesta Salamanca. Medzi testovanými autami boli všetky modely s naftovým motorom - Captiva, Epica aj Lacetti s manuálnymi aj automatickými prevodovkami.

Debut dieselových motorov priniesol model Captiva v júni 2006. Turbodiesel s objemom 2,0 litra a výkonom 150 k ( 110 kW) uviedli aj v modeli Epica na autosalóne v Bologni. Paríž 2006 hostil štúdiu Chevrolet WTCC Ultra so spomínaným dieslovým motorom, ktorý mal výkon zvýšený na 139 kW ( 190 k). Nárast výkonu sa dosiahol zvýšením plniaceho tlaku turbodúchadla. Zatiaľ posledná verzia motora s výkonom 89 kW ( 121 k) bola osadená pod kapotu modelu Lacetti vo všetkých karosérskych variantách - sedan, hatchback a kombi.

Lacetti

Papierovo slabší motor pod kapotou Lacetti SW v kombinácii s manuálom preukázal kultivovaný chod s výborným odhlučnením a ťahom už od spodných otáčok. Podiel má na tom aj nová prevodovka a kulisa s krátkymi a pomerne presnými dráhami radenia. Hoci Lacetti preukazuje malé známky morálneho opotrebovania, v tejto dieselovej verzii výborne poslúži ešte niekoľko rokov.

Epica s automatom

Model Epica aj Captiva sme testovali vo verzii s automatickou prevodovkou. Kým v Lacetti prekvapilo ticho, tu bol vyšší aerodynamický hluk a tiež slabšie odhlučnenie motora. Automatická prevodovka nezamykala prevodové stupne, a tak sa objavoval vysávačový efekt - vytáčanie do vysokých otáčok pri akcelerácii, čo neblaho vplýva aj na spotrebu. Výrobcom udávaná spotreba v Captive - 8,7 litra je skôr hypotetická. Preto odporúčame manuálnu prevodovku.


Charakteristika motora

Priečne uložený štvorvalcový dieselový motor so systémom common- rail (Bosch) a zdvih. objemom 1991 cm3,       s hliníkovou hlavou valcov, štvorventilovou technikou, rozvodom SOHC a vyvažovacím hriadeľom, štandardne obsahuje bezúdržbový filter pevných častíc.

V modeloch Epica a Captiva s variabilnou geometriou lopatiek turbíny a výkonom 110 kW (150 k). V Lacetti s pevnou geometriou lopatiek a výkonom 89 kW (121 k).





Naftové verzie modelov Chevrolet

Model Lacetti (4d) Lacetti SW Epica Captiva
výkon (kW/k) 89/121 89/121 110/150 110/150
Krút. moment (Nm) 280 280 320 320
zrýchlenie 0 - 100 km/h (s) 9,8 (10,6 ) 9,8 (10,6) 9,7 ( 10,1) 10,6 (12,2)
spotreba (l/100km) 5,7 (6,6) 6,0 ( 6,9) 6,1 (7,6) 7,4 (8,7)

(údaje v zátvorkách platia pre automatickú prevodovku)





Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 177
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 14 521
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 172
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 956
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 645
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 7 511
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 565
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 157
  9. Kreditná karta – áno alebo nie 3 962
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 3 496

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kočner kýval do kamery, putá nemal. Ako prebiehali iné zadržania?

Zadržanie Mariana Kočnera prebiehalo pokojne.

TECH

Ako si overiť, že ste vyhorení, a sedem spôsobov, ako sa brániť

Niekedy je riešením už iba zmena práce.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočner skončil. Aj keby ho pustili na slobodu

Čo znamená zadržanie Kočnera a Ruska.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.