SME

Chevrolet stavia budúcnosť na nafte - inú možnosť nemá

Ešte v roku 1990, keď podiel dieselových modelov v Európe tvoril iba necelých 14 percent, Chevrolet o dieseloch neuvažoval. Na rastúcu popularitu zareagoval Chevrolet minulý rok. V súčasnosti ponúka naftové motory v troch modelových radoch.

Koncom desaťročia chce Chevrolet predávať tretinu automobilov s dieselovými motormiKoncom desaťročia chce Chevrolet predávať tretinu automobilov s dieselovými motormi (Zdroj: archív)

Ešte v roku 1990, keď podiel dieselových modelov v Európe tvoril iba necelých 14 percent, Chevrolet o dieseloch neuvažoval. Magickú hranicu päťdesiatpercentného podielu na trhu však diesel zdolal už po pätnástich rokoch. Na rastúcu popularitu zareagoval Chevrolet minulý rok. V súčasnosti ponúka naftové motory v troch modelových radoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nové naftové motory sme prevetrali po španielskych cestách v okolí mesta Salamanca. Medzi testovanými autami boli všetky modely s naftovým motorom - Captiva, Epica aj Lacetti s manuálnymi aj automatickými prevodovkami.

SkryťVypnúť reklamu

Debut dieselových motorov priniesol model Captiva v júni 2006. Turbodiesel s objemom 2,0 litra a výkonom 150 k ( 110 kW) uviedli aj v modeli Epica na autosalóne v Bologni. Paríž 2006 hostil štúdiu Chevrolet WTCC Ultra so spomínaným dieslovým motorom, ktorý mal výkon zvýšený na 139 kW ( 190 k). Nárast výkonu sa dosiahol zvýšením plniaceho tlaku turbodúchadla. Zatiaľ posledná verzia motora s výkonom 89 kW ( 121 k) bola osadená pod kapotu modelu Lacetti vo všetkých karosérskych variantách - sedan, hatchback a kombi.

Lacetti

Papierovo slabší motor pod kapotou Lacetti SW v kombinácii s manuálom preukázal kultivovaný chod s výborným odhlučnením a ťahom už od spodných otáčok. Podiel má na tom aj nová prevodovka a kulisa s krátkymi a pomerne presnými dráhami radenia. Hoci Lacetti preukazuje malé známky morálneho opotrebovania, v tejto dieselovej verzii výborne poslúži ešte niekoľko rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Epica s automatom

Model Epica aj Captiva sme testovali vo verzii s automatickou prevodovkou. Kým v Lacetti prekvapilo ticho, tu bol vyšší aerodynamický hluk a tiež slabšie odhlučnenie motora. Automatická prevodovka nezamykala prevodové stupne, a tak sa objavoval vysávačový efekt - vytáčanie do vysokých otáčok pri akcelerácii, čo neblaho vplýva aj na spotrebu. Výrobcom udávaná spotreba v Captive - 8,7 litra je skôr hypotetická. Preto odporúčame manuálnu prevodovku.

Charakteristika motora

Priečne uložený štvorvalcový dieselový motor so systémom common- rail (Bosch) a zdvih. objemom 1991 cm3,       s hliníkovou hlavou valcov, štvorventilovou technikou, rozvodom SOHC a vyvažovacím hriadeľom, štandardne obsahuje bezúdržbový filter pevných častíc.

SkryťVypnúť reklamu

V modeloch Epica a Captiva s variabilnou geometriou lopatiek turbíny a výkonom 110 kW (150 k). V Lacetti s pevnou geometriou lopatiek a výkonom 89 kW (121 k).

Naftové verzie modelov Chevrolet

Model Lacetti (4d) Lacetti SW Epica Captiva

výkon (kW/k) 89/121 89/121 110/150 110/150

Krút. moment (Nm) 280 280 320 320

zrýchlenie 0 - 100 km/h (s) 9,8 (10,6 ) 9,8 (10,6) 9,7 ( 10,1) 10,6 (12,2)

spotreba (l/100km) 5,7 (6,6) 6,0 ( 6,9) 6,1 (7,6) 7,4 (8,7)

(údaje v zátvorkách platia pre automatickú prevodovku)

Autor: Katarína Chválová

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 481
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 466
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 549
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 513
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 959
  6. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 688
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 459
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 456
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 522
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 20 466
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 470
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 779
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 810
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 690
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 683
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 592
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu