Chevrolet stavia budúcnosť na nafte - inú možnosť nemá

Ešte v roku 1990, keď podiel dieselových modelov v Európe tvoril iba necelých 14 percent, Chevrolet o dieseloch neuvažoval. Na rastúcu popularitu zareagoval Chevrolet minulý rok. V súčasnosti ponúka naftové motory v troch modelových radoch.

Koncom desaťročia chce Chevrolet predávať tretinu automobilov s dieselovými motormi(Zdroj: archív)

Ešte v roku 1990, keď podiel dieselových modelov v Európe tvoril iba necelých 14 percent, Chevrolet o dieseloch neuvažoval. Magickú hranicu päťdesiatpercentného podielu na trhu však diesel zdolal už po pätnástich rokoch. Na rastúcu popularitu zareagoval Chevrolet minulý rok. V súčasnosti ponúka naftové motory v troch modelových radoch.

Nové naftové motory sme prevetrali po španielskych cestách v okolí mesta Salamanca. Medzi testovanými autami boli všetky modely s naftovým motorom - Captiva, Epica aj Lacetti s manuálnymi aj automatickými prevodovkami.

Debut dieselových motorov priniesol model Captiva v júni 2006. Turbodiesel s objemom 2,0 litra a výkonom 150 k ( 110 kW) uviedli aj v modeli Epica na autosalóne v Bologni. Paríž 2006 hostil štúdiu Chevrolet WTCC Ultra so spomínaným dieslovým motorom, ktorý mal výkon zvýšený na 139 kW ( 190 k). Nárast výkonu sa dosiahol zvýšením plniaceho tlaku turbodúchadla. Zatiaľ posledná verzia motora s výkonom 89 kW ( 121 k) bola osadená pod kapotu modelu Lacetti vo všetkých karosérskych variantách - sedan, hatchback a kombi.

Lacetti

Papierovo slabší motor pod kapotou Lacetti SW v kombinácii s manuálom preukázal kultivovaný chod s výborným odhlučnením a ťahom už od spodných otáčok. Podiel má na tom aj nová prevodovka a kulisa s krátkymi a pomerne presnými dráhami radenia. Hoci Lacetti preukazuje malé známky morálneho opotrebovania, v tejto dieselovej verzii výborne poslúži ešte niekoľko rokov.

Epica s automatom

Model Epica aj Captiva sme testovali vo verzii s automatickou prevodovkou. Kým v Lacetti prekvapilo ticho, tu bol vyšší aerodynamický hluk a tiež slabšie odhlučnenie motora. Automatická prevodovka nezamykala prevodové stupne, a tak sa objavoval vysávačový efekt - vytáčanie do vysokých otáčok pri akcelerácii, čo neblaho vplýva aj na spotrebu. Výrobcom udávaná spotreba v Captive - 8,7 litra je skôr hypotetická. Preto odporúčame manuálnu prevodovku.


Charakteristika motora

Priečne uložený štvorvalcový dieselový motor so systémom common- rail (Bosch) a zdvih. objemom 1991 cm3,       s hliníkovou hlavou valcov, štvorventilovou technikou, rozvodom SOHC a vyvažovacím hriadeľom, štandardne obsahuje bezúdržbový filter pevných častíc.

V modeloch Epica a Captiva s variabilnou geometriou lopatiek turbíny a výkonom 110 kW (150 k). V Lacetti s pevnou geometriou lopatiek a výkonom 89 kW (121 k).





Naftové verzie modelov Chevrolet

Model Lacetti (4d) Lacetti SW Epica Captiva
výkon (kW/k) 89/121 89/121 110/150 110/150
Krút. moment (Nm) 280 280 320 320
zrýchlenie 0 - 100 km/h (s) 9,8 (10,6 ) 9,8 (10,6) 9,7 ( 10,1) 10,6 (12,2)
spotreba (l/100km) 5,7 (6,6) 6,0 ( 6,9) 6,1 (7,6) 7,4 (8,7)

(údaje v zátvorkách platia pre automatickú prevodovku)





Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Zdravý životný štýl - dá sa v dnešnej dobe udržať?
  5. Klima efekt bez klimatizácie
  6. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  7. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  8. METRO vyzbieralo takmer päť ton potravín pre ľudí v núdzi
  9. Zonácia stanovuje jasný režim obhospodarovania každého pozemku
  10. Ako vybrať správne sedaciu súpravu?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 307
  2. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 17 933
  3. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 12 108
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 10 949
  5. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 10 371
  6. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 7 635
  7. Tento test pomohol viac ako 100 ľuďom znížiť vysoký krvný tlak 5 025
  8. 3 spôsoby, ako využiť GDPR vo váš prospech. 3 811
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 3 301
  10. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 266

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Koalícia chce ľuďom prispieť na dovolenky a pôžičky. Hovorí aj o vyšších platoch

Sociálny balíček strán Smer, SNS a Most-Híd začína naberať reálne obrysy.

KOMENTÁRE

Za zvýšenie životnej úrovne v réžii koalície sa nedoplatíme

Maďari dnes dlhujú polovicu záväzku priemerného Slováka.

DOMOV

Dobré ráno: Spochybňovanie demokracie sa zrazu stalo módou

Ako si rozoberáme základy demokracie.

KOMENTÁRE

Vlak obsadený smerákmi idúci do stanice Ničota zrýchlil

Môže sa stať, že veľká občianska energia prítomná na námestiach vyprchá.

Neprehliadnite tiež

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, no všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.

Aká je ponuka veľkých SUV do 30-tisíc eur? Predajom kraľujú japonské značky

Minulý rok išlo o najrýchlejšie rastúci segment áut na európskom trhu.