SME
Pondelok, 10. máj, 2021 | Meniny má ViktóriaKrížovkyKrížovky

Chevrolet stavia budúcnosť na nafte - inú možnosť nemá

Ešte v roku 1990, keď podiel dieselových modelov v Európe tvoril iba necelých 14 percent, Chevrolet o dieseloch neuvažoval. Na rastúcu popularitu zareagoval Chevrolet minulý rok. V súčasnosti ponúka naftové motory v troch modelových radoch.

Koncom desaťročia chce Chevrolet predávať tretinu automobilov s dieselovými motormiKoncom desaťročia chce Chevrolet predávať tretinu automobilov s dieselovými motormi (Zdroj: archív)

Ešte v roku 1990, keď podiel dieselových modelov v Európe tvoril iba necelých 14 percent, Chevrolet o dieseloch neuvažoval. Magickú hranicu päťdesiatpercentného podielu na trhu však diesel zdolal už po pätnástich rokoch. Na rastúcu popularitu zareagoval Chevrolet minulý rok. V súčasnosti ponúka naftové motory v troch modelových radoch.

Nové naftové motory sme prevetrali po španielskych cestách v okolí mesta Salamanca. Medzi testovanými autami boli všetky modely s naftovým motorom - Captiva, Epica aj Lacetti s manuálnymi aj automatickými prevodovkami.

Debut dieselových motorov priniesol model Captiva v júni 2006. Turbodiesel s objemom 2,0 litra a výkonom 150 k ( 110 kW) uviedli aj v modeli Epica na autosalóne v Bologni. Paríž 2006 hostil štúdiu Chevrolet WTCC Ultra so spomínaným dieslovým motorom, ktorý mal výkon zvýšený na 139 kW ( 190 k). Nárast výkonu sa dosiahol zvýšením plniaceho tlaku turbodúchadla. Zatiaľ posledná verzia motora s výkonom 89 kW ( 121 k) bola osadená pod kapotu modelu Lacetti vo všetkých karosérskych variantách - sedan, hatchback a kombi.

Lacetti

Papierovo slabší motor pod kapotou Lacetti SW v kombinácii s manuálom preukázal kultivovaný chod s výborným odhlučnením a ťahom už od spodných otáčok. Podiel má na tom aj nová prevodovka a kulisa s krátkymi a pomerne presnými dráhami radenia. Hoci Lacetti preukazuje malé známky morálneho opotrebovania, v tejto dieselovej verzii výborne poslúži ešte niekoľko rokov.

Epica s automatom

Model Epica aj Captiva sme testovali vo verzii s automatickou prevodovkou. Kým v Lacetti prekvapilo ticho, tu bol vyšší aerodynamický hluk a tiež slabšie odhlučnenie motora. Automatická prevodovka nezamykala prevodové stupne, a tak sa objavoval vysávačový efekt - vytáčanie do vysokých otáčok pri akcelerácii, čo neblaho vplýva aj na spotrebu. Výrobcom udávaná spotreba v Captive - 8,7 litra je skôr hypotetická. Preto odporúčame manuálnu prevodovku.


Charakteristika motora

Priečne uložený štvorvalcový dieselový motor so systémom common- rail (Bosch) a zdvih. objemom 1991 cm3,       s hliníkovou hlavou valcov, štvorventilovou technikou, rozvodom SOHC a vyvažovacím hriadeľom, štandardne obsahuje bezúdržbový filter pevných častíc.

V modeloch Epica a Captiva s variabilnou geometriou lopatiek turbíny a výkonom 110 kW (150 k). V Lacetti s pevnou geometriou lopatiek a výkonom 89 kW (121 k).





Naftové verzie modelov Chevrolet

Model Lacetti (4d) Lacetti SW Epica Captiva
výkon (kW/k) 89/121 89/121 110/150 110/150
Krút. moment (Nm) 280 280 320 320
zrýchlenie 0 - 100 km/h (s) 9,8 (10,6 ) 9,8 (10,6) 9,7 ( 10,1) 10,6 (12,2)
spotreba (l/100km) 5,7 (6,6) 6,0 ( 6,9) 6,1 (7,6) 7,4 (8,7)

(údaje v zátvorkách platia pre automatickú prevodovku)





Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  2. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  3. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  4. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  5. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku
  6. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  7. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  8. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  9. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  10. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  1. Poistkou dlhej životnosti kúpeľne je hydroizolácia
  2. New financial contribution for meals vs. meal vouchers
  3. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  4. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  5. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  6. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  7. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku
  8. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  9. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  10. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  1. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 18 586
  2. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 16 662
  3. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 876
  4. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 9 923
  5. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 9 895
  6. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 8 824
  7. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 240
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 7 293
  9. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 6 322
  10. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 172
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Monika Jankovská.

Vyšetrovateľ už vedie päť konaní.

4. máj

Je aj druhé možné vysvetlenie, ale to je pre voličov OĽaNO ešte o kus horšie.

Slovensko je na covidovom automate v ružovej fáze.

10 h
Komentár Eduarda Žitňanského

Plán obnovy je pripravený tak, že prejde

Eduard Žitňanský

Administratíva čerpania by mala byť oveľa jednoduchšia.

4. máj

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

8. máj
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

7. máj
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj