SME
Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa
reklama

Chevrolet Captiva - návrat ku koreňom

Málokto vie, že kategóriu športovo-úžitkových vozidiel založil pred 70 rokmi modelom Suburban americký Chevrolet. Captiva je dielom jeho kórejskej továrne, ktorá vznikla zo značky Daewoo.

Chevrolet Captiva je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy.Chevrolet Captiva je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy. (Zdroj: rch)

Po štylistickej stránke niet Captive skutočne čo vytýkať. Jej dizajn je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy. Každý detail na jeho karosérii ladí s celkom.

Na druhej strane interiér po estetickej stránke veľmi nenadchne. Na displeji s primitívnou grafikou na vrchu stredového panelu, lacných páčkach pod volantom či tlačidlách na volante je vidieť, kde sa prehnane šetrilo. Ide o drobnosti, ale práve tie dnes vytvárajú rozdiely medzi vozidlami a spôsobujú, že v tomto aute sa nikdy nebudete cítiť ako v prémiovej značke. Kvalita vypracovania je inak veľmi slušná. Jednotlivé prvky licujú dobre a ani pri jazde v teréne sa vo vnútri neozývali žiadne nepríjemné zvuky.

Priestor a účel
Z užívateľského pohľadu konštruktéri využili všetky súčasné poznatky a skonštruovali priestranné a účelné auto. Na každom voľnom mieste vznikli odkladacie priestory vrátane objemnej schránky pred spolujazdcom. Vzadu je rovná podlaha bez stredového tunela, čo výrazne zvyšuje komfort sedenia. Captiva je jedným z mála vozidiel svojej kategórie, ktoré ponúka až 3 rady sedadiel, pričom aj na zadné dve sedadlá dokáže využiť dospelý človek. V päťmiestnom usporiadaní Captiva odvezie úctyhodných 465 litra batožín, po sklopení druhého radu sedadiel až 930 litrov.

Naftová premiéra
Dvojlitrový turbodiesel je naftovým priekopníkom kórejského výrobcu, a preto bude zrejme tvoriť väčšinu predaja. Z dvoch ponúkaných verzií s výkonom 120 a 150 koní sme vyskúšali tú silnejšiu. Odozva na stlačenie plynového pedálu je niekedy trochu dlhšia ako by bolo žiaduce. V meste Captiva spotrebovala 10,7 litrov na 100 km, na diaľnici okolo 12 litrov a mimo mesta aj menej ako 10 litrov. Pri hodnotení jazdných parametrov treba brať do úvahy, že Captiva váži dve tony. Radenie päťstupňovej manuálnej prevodovky má dlhé dráhy a nie je úplne presné.

V teréne
Systém pohonu všetkých kolies, do ktorého vodič nemôže zasahovať, funguje podobne ako u väčšiny konkurenčných modelov. Po pretočení predných kolies, ktoré za normálnych okolností výhradne prenášajú výkon na cestu, sa pripojí zadná náprava. Preto sa Captiva v zákrutách správa ako auto s poháňanou prednou nápravou. Pokiaľ má v teréne všetky kolesá na podklade, prejde aj viac rozbahnený terén. Pre zdolávanie strmých výjazdov nízkou rýchlosťou a na prekonávanie veľkých priečnych nerovností by autu pristal kratší prvý prevodový stupeň. Výrazne by sa tak šetrila trpiaca spojka.


Chevrolet je skutočným zakladateľom kategórie športovo úžitkových automobilov. Captiva síce prichádza z iného kontinentu a o niekoľko desaťročí neskôr ako predchodca, rozhodne ale nerobí zlé meno značke Chevrolet. Na Slovenskom trhu by mohla mať konkurencieschopnejšiu cenu.


Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér **
motor ***
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***

















Cena modelu od 1 008 900 korún
Cena testovanej verzie LT 1 295 400 korún
Motor 2,0 turbodiesel common rail
Výkon motora 110 / 150 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
Objem batožinového priestoru 465 l
Spotreba podľa výrobcu 7,4 l/100 km
Spotreba v teste 9,8 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  6. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  1. Ako poraziť vysokú infláciu? Napríklad výnosom 24 % za 3 roky
  2. 8 vecí, na ktoré záhradkári pravidelne zabúdajú
  3. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  4. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 638
  2. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 6 830
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 721
  4. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 3 579
  5. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 2 611
  6. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 594
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 582
  8. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 1 992
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Rýchlejšia výstavby diaľnic
  2. Irena Šimuneková: Náučný chodník obcou Rybník
  3. Vladimír Hatara: Mizme tu páni!
  4. Ľubomír Maretta: Sto krát
  5. Martina Paulenová: Veľké pocity malých detí
  6. Ľubomír Maretta: Pena
  7. Roman Kebísek: Slovenské povstanie r. 1848 trvalo 10 dní, bolo len v okolí Myjavy
  8. Adriana Boysová: Drahá poézia
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 22 824
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 651
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 643
  4. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 6 840
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 345
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 850
  7. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy 2 788
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 2 630
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťZatvoriť reklamu