SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Chevrolet Captiva - návrat ku koreňom

Málokto vie, že kategóriu športovo-úžitkových vozidiel založil pred 70 rokmi modelom Suburban americký Chevrolet. Captiva je dielom jeho kórejskej továrne, ktorá vznikla zo značky Daewoo.

Chevrolet Captiva je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy.Chevrolet Captiva je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy. (Zdroj: rch)

Po štylistickej stránke niet Captive skutočne čo vytýkať. Jej dizajn je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy. Každý detail na jeho karosérii ladí s celkom.

Na druhej strane interiér po estetickej stránke veľmi nenadchne. Na displeji s primitívnou grafikou na vrchu stredového panelu, lacných páčkach pod volantom či tlačidlách na volante je vidieť, kde sa prehnane šetrilo. Ide o drobnosti, ale práve tie dnes vytvárajú rozdiely medzi vozidlami a spôsobujú, že v tomto aute sa nikdy nebudete cítiť ako v prémiovej značke. Kvalita vypracovania je inak veľmi slušná. Jednotlivé prvky licujú dobre a ani pri jazde v teréne sa vo vnútri neozývali žiadne nepríjemné zvuky.

Priestor a účel
Z užívateľského pohľadu konštruktéri využili všetky súčasné poznatky a skonštruovali priestranné a účelné auto. Na každom voľnom mieste vznikli odkladacie priestory vrátane objemnej schránky pred spolujazdcom. Vzadu je rovná podlaha bez stredového tunela, čo výrazne zvyšuje komfort sedenia. Captiva je jedným z mála vozidiel svojej kategórie, ktoré ponúka až 3 rady sedadiel, pričom aj na zadné dve sedadlá dokáže využiť dospelý človek. V päťmiestnom usporiadaní Captiva odvezie úctyhodných 465 litra batožín, po sklopení druhého radu sedadiel až 930 litrov.

Naftová premiéra
Dvojlitrový turbodiesel je naftovým priekopníkom kórejského výrobcu, a preto bude zrejme tvoriť väčšinu predaja. Z dvoch ponúkaných verzií s výkonom 120 a 150 koní sme vyskúšali tú silnejšiu. Odozva na stlačenie plynového pedálu je niekedy trochu dlhšia ako by bolo žiaduce. V meste Captiva spotrebovala 10,7 litrov na 100 km, na diaľnici okolo 12 litrov a mimo mesta aj menej ako 10 litrov. Pri hodnotení jazdných parametrov treba brať do úvahy, že Captiva váži dve tony. Radenie päťstupňovej manuálnej prevodovky má dlhé dráhy a nie je úplne presné.

V teréne
Systém pohonu všetkých kolies, do ktorého vodič nemôže zasahovať, funguje podobne ako u väčšiny konkurenčných modelov. Po pretočení predných kolies, ktoré za normálnych okolností výhradne prenášajú výkon na cestu, sa pripojí zadná náprava. Preto sa Captiva v zákrutách správa ako auto s poháňanou prednou nápravou. Pokiaľ má v teréne všetky kolesá na podklade, prejde aj viac rozbahnený terén. Pre zdolávanie strmých výjazdov nízkou rýchlosťou a na prekonávanie veľkých priečnych nerovností by autu pristal kratší prvý prevodový stupeň. Výrazne by sa tak šetrila trpiaca spojka.


Chevrolet je skutočným zakladateľom kategórie športovo úžitkových automobilov. Captiva síce prichádza z iného kontinentu a o niekoľko desaťročí neskôr ako predchodca, rozhodne ale nerobí zlé meno značke Chevrolet. Na Slovenskom trhu by mohla mať konkurencieschopnejšiu cenu.


Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér **
motor ***
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***

















Cena modelu od 1 008 900 korún
Cena testovanej verzie LT 1 295 400 korún
Motor 2,0 turbodiesel common rail
Výkon motora 110 / 150 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
Objem batožinového priestoru 465 l
Spotreba podľa výrobcu 7,4 l/100 km
Spotreba v teste 9,8 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  3. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  4. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  5. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Hygge ako životný štýl
  9. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 611
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 927
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 731
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 269
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 858
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 778
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 320
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 269
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 146
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 009
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Odberné miesto na covid.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 237-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala viac ako štyritisíc obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

6 h
Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

23 h
Dočasný prezident Policajného zboru SR Peter Kovařík.

Vo výbere sú už len Kovařík a Hamran.

3 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan