SME

Chevrolet Captiva - návrat ku koreňom

Málokto vie, že kategóriu športovo-úžitkových vozidiel založil pred 70 rokmi modelom Suburban americký Chevrolet. Captiva je dielom jeho kórejskej továrne, ktorá vznikla zo značky Daewoo.

Chevrolet Captiva je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy.Chevrolet Captiva je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy. (Zdroj: rch)

Po štylistickej stránke niet Captive skutočne čo vytýkať. Jej dizajn je celkom vydarenou kombináciou drsného vzhľadu SUV s eleganciou a športovým švihom súčasných kombi modelov strednej triedy. Každý detail na jeho karosérii ladí s celkom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na druhej strane interiér po estetickej stránke veľmi nenadchne. Na displeji s primitívnou grafikou na vrchu stredového panelu, lacných páčkach pod volantom či tlačidlách na volante je vidieť, kde sa prehnane šetrilo. Ide o drobnosti, ale práve tie dnes vytvárajú rozdiely medzi vozidlami a spôsobujú, že v tomto aute sa nikdy nebudete cítiť ako v prémiovej značke. Kvalita vypracovania je inak veľmi slušná. Jednotlivé prvky licujú dobre a ani pri jazde v teréne sa vo vnútri neozývali žiadne nepríjemné zvuky.

SkryťVypnúť reklamu

Priestor a účel
Z užívateľského pohľadu konštruktéri využili všetky súčasné poznatky a skonštruovali priestranné a účelné auto. Na každom voľnom mieste vznikli odkladacie priestory vrátane objemnej schránky pred spolujazdcom. Vzadu je rovná podlaha bez stredového tunela, čo výrazne zvyšuje komfort sedenia. Captiva je jedným z mála vozidiel svojej kategórie, ktoré ponúka až 3 rady sedadiel, pričom aj na zadné dve sedadlá dokáže využiť dospelý človek. V päťmiestnom usporiadaní Captiva odvezie úctyhodných 465 litra batožín, po sklopení druhého radu sedadiel až 930 litrov.

Naftová premiéra
Dvojlitrový turbodiesel je naftovým priekopníkom kórejského výrobcu, a preto bude zrejme tvoriť väčšinu predaja. Z dvoch ponúkaných verzií s výkonom 120 a 150 koní sme vyskúšali tú silnejšiu. Odozva na stlačenie plynového pedálu je niekedy trochu dlhšia ako by bolo žiaduce. V meste Captiva spotrebovala 10,7 litrov na 100 km, na diaľnici okolo 12 litrov a mimo mesta aj menej ako 10 litrov. Pri hodnotení jazdných parametrov treba brať do úvahy, že Captiva váži dve tony. Radenie päťstupňovej manuálnej prevodovky má dlhé dráhy a nie je úplne presné.

SkryťVypnúť reklamu

V teréne
Systém pohonu všetkých kolies, do ktorého vodič nemôže zasahovať, funguje podobne ako u väčšiny konkurenčných modelov. Po pretočení predných kolies, ktoré za normálnych okolností výhradne prenášajú výkon na cestu, sa pripojí zadná náprava. Preto sa Captiva v zákrutách správa ako auto s poháňanou prednou nápravou. Pokiaľ má v teréne všetky kolesá na podklade, prejde aj viac rozbahnený terén. Pre zdolávanie strmých výjazdov nízkou rýchlosťou a na prekonávanie veľkých priečnych nerovností by autu pristal kratší prvý prevodový stupeň. Výrazne by sa tak šetrila trpiaca spojka.


Chevrolet je skutočným zakladateľom kategórie športovo úžitkových automobilov. Captiva síce prichádza z iného kontinentu a o niekoľko desaťročí neskôr ako predchodca, rozhodne ale nerobí zlé meno značke Chevrolet. Na Slovenskom trhu by mohla mať konkurencieschopnejšiu cenu.

SkryťVypnúť reklamu

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér **
motor ***
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ***

















Cena modelu od 1 008 900 korún
Cena testovanej verzie LT 1 295 400 korún
Motor 2,0 turbodiesel common rail
Výkon motora 110 / 150 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
Objem batožinového priestoru 465 l
Spotreba podľa výrobcu 7,4 l/100 km
Spotreba v teste 9,8 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

Autor: mk, rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 816
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 478
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 355
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 271
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 773
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 365
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 277
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemocnica Ružinov.

Uplatňujeme nulovú toleranciu k drogám, tvrdí UNB.


8
Voči doláru sa rubeľ dostal na 83.

Silnejúca mena už robí problémy rozpočtu.


19
Ilustračné foto

Na pozadí je zrejme tvrdý stret s kartelmi.


Jakub Bronec a 1 ďalší 9
Trump, Putin a ďalší siloví lídri prinášajú „vek nemieru“.

Dnešná globálna politika je ako nevydarené manželstvo.


Mark Leonard 23
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 926
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 552
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 292
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 990
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 521
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 652
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 536
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 398
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu