SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Prvé auto od KTM

Rakúsky výrobca motocyklov KTM predstavil verejnosti prvý automobil zo svojej dielne na autosalóne v Ženeve. Tento týždeň sa rozhodlo, že prvý X-bow bude vyrábať Závod Magna Steyr Fahrzeugtechnik v Grazi. Sériová produkcia sa rozbehne začiatkom budúc

X-Bow bude v základnej verzii vybavený motorom Audi s výkonom 220 k a z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,9 sekundy, v jednej verzii bude vybavený motorom s výkonom 320 k.X-Bow bude v základnej verzii vybavený motorom Audi s výkonom 220 k a z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,9 sekundy, v jednej verzii bude vybavený motorom s výkonom 320 k. (Zdroj: KTM)

Rakúsky výrobca motocyklov KTM predstavil verejnosti prvý automobil zo svojej dielne na autosalóne v Ženeve. X-Bow, ktorý sa nápadne podobá na pretekárske auto, je krížencom automobilu a motocykla a nemá strechu ani predné ochranné sklo.

Šéf KTM Power Sport Stefan Pierer za vzor považuje japonských výrobcov motocyklov, pričom poukázal na ich prienik do oblasti štvorkolesových vozidiel. Pri projekte nového roadstera KTM pôvodne uvažovalo o spolupráci s Audi. Nemecká automobilka sa však na rozdiel od KTM, ktoré chcelo tohto kríženca, rozhodla pre výrobu automobilu.

X-Bow bude v základnej verzii vybavený motorom Audi s výkonom 220 k a z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,9 sekundy, v ďalšej verzii bude vybavený motorom s výkonom 320 k. Môže síce jazdiť aj po cestách, no skutočnú zábavu s ním vodič podľa KTM zažije na závodnom okruhu.

Tento týždeň sa rozhodlo, že prvý X-bow bude vyrábať Závod Magna Steyr Fahrzeugtechnik v Grazi. Sériová produkcia sa rozbehne začiatkom budúceho roka. Výrobu ovplyvnili "extrémne pozitívne reakcie" na svetovú premiéru X-Bow na Ženevskom autosalóne.

Následkom toho KTM upustilo od myšlienky rozbehnúť výrobu pilotnej série prvých sto kusov s talianskym producentom Dallara, ktorý sa podieľal aj na vývoji, a zveriť ju závodu Magna Steyr v Grazi, ktorý môže rýchlejšie reagovať na veľký dopyt a skôr dosiahnuť maximálnu výrobnú kapacitu približne 1 000 vozidiel ročne. Spoločnosť sa bude orientovať predovšetkým na trhy nemecky hovoriacich krajín a Veľkej Británie. Vývoj auta, ktorého podstatnú časť komponentov zabezpečia dodávatelia, stál KTM doteraz 5 miliónov EUR.

Výroba prvých sto kusov je stále plánovaná ako limitovaná špeciálna séria, a každý z jej modelov bude označený etiketou s poradovým číslom a bohatou výbavou.

S prvými dodávkami automobilu pre zákazníkov sa počíta vo februári 2008, v súčasnosti už evidujú 600 objednávok. KTM prepokladá predaj v nasledujúcich rokoch cez 500 automobilov ročne. V Rakúsku sa bude X-Bow predávať od 45 000 EUR, v prepočte približne 1,5 milióna SKK.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  7. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 11 915
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 4 130
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 720
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 352
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 874
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 1 968
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 815
  8. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 484
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


14 h
Továreň spoločnosti Tesla v kalifornskom meste Fremont.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


15 h
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Matej Farkas: Lungo a citronáda
  2. Petronela Čellárová: Ako sa mám?
  3. Anna Miľanová: "Od hlavy ryba smrdí". Obzvlášť tá veľká...
  4. Štefan Vidlár: Vivat vláda
  5. Irena Šimuneková: Szabóova skala
  6. Miriam Studeničová: Nespime! Možno už začalo odpočítavanie!
  7. Ján Škerko: Ak sa neschváli rozpočet, tak nikto nedostane nič
  8. Adam Austera: Je teraz ten správny čas investovať do akcií?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 243 111
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 485
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 665
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 540
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 5 273
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 557
  7. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 203
  8. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 086
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu