SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky
X-BOW OD KTM SA BUDE VYRÁBAŤ V GRAZI

Prvé auto od KTM

Rakúsky výrobca motocyklov KTM predstavil verejnosti prvý automobil zo svojej dielne na autosalóne v Ženeve. Tento týždeň sa rozhodlo, že prvý X-bow bude vyrábať Závod Magna Steyr Fahrzeugtechnik v Grazi. Sériová produkcia sa rozbehne začiatkom budúc

X-Bow bude v základnej verzii vybavený motorom Audi s výkonom 220 k a z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,9 sekundy, v jednej verzii bude vybavený motorom s výkonom 320 k.X-Bow bude v základnej verzii vybavený motorom Audi s výkonom 220 k a z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,9 sekundy, v jednej verzii bude vybavený motorom s výkonom 320 k. (Zdroj: KTM)

Rakúsky výrobca motocyklov KTM predstavil verejnosti prvý automobil zo svojej dielne na autosalóne v Ženeve. X-Bow, ktorý sa nápadne podobá na pretekárske auto, je krížencom automobilu a motocykla a nemá strechu ani predné ochranné sklo.

Šéf KTM Power Sport Stefan Pierer za vzor považuje japonských výrobcov motocyklov, pričom poukázal na ich prienik do oblasti štvorkolesových vozidiel. Pri projekte nového roadstera KTM pôvodne uvažovalo o spolupráci s Audi. Nemecká automobilka sa však na rozdiel od KTM, ktoré chcelo tohto kríženca, rozhodla pre výrobu automobilu.

X-Bow bude v základnej verzii vybavený motorom Audi s výkonom 220 k a z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,9 sekundy, v ďalšej verzii bude vybavený motorom s výkonom 320 k. Môže síce jazdiť aj po cestách, no skutočnú zábavu s ním vodič podľa KTM zažije na závodnom okruhu.

Tento týždeň sa rozhodlo, že prvý X-bow bude vyrábať Závod Magna Steyr Fahrzeugtechnik v Grazi. Sériová produkcia sa rozbehne začiatkom budúceho roka. Výrobu ovplyvnili "extrémne pozitívne reakcie" na svetovú premiéru X-Bow na Ženevskom autosalóne.

Následkom toho KTM upustilo od myšlienky rozbehnúť výrobu pilotnej série prvých sto kusov s talianskym producentom Dallara, ktorý sa podieľal aj na vývoji, a zveriť ju závodu Magna Steyr v Grazi, ktorý môže rýchlejšie reagovať na veľký dopyt a skôr dosiahnuť maximálnu výrobnú kapacitu približne 1 000 vozidiel ročne. Spoločnosť sa bude orientovať predovšetkým na trhy nemecky hovoriacich krajín a Veľkej Británie. Vývoj auta, ktorého podstatnú časť komponentov zabezpečia dodávatelia, stál KTM doteraz 5 miliónov EUR.

Výroba prvých sto kusov je stále plánovaná ako limitovaná špeciálna séria, a každý z jej modelov bude označený etiketou s poradovým číslom a bohatou výbavou.

S prvými dodávkami automobilu pre zákazníkov sa počíta vo februári 2008, v súčasnosti už evidujú 600 objednávok. KTM prepokladá predaj v nasledujúcich rokoch cez 500 automobilov ročne. V Rakúsku sa bude X-Bow predávať od 45 000 EUR, v prepočte približne 1,5 milióna SKK.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 232
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 850
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 036
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 021
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 881
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 11 005
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 440
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 700
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 598
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 568
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrozby zabrali, ľudia prišli. Oravčania stáli v radoch už pred testovaním

Tri a pol percentu doteraz testovaných odhalili nákazu.

Čakanie na testovanie na Orave.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba aj test.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.