X-BOW OD KTM SA BUDE VYRÁBAŤ V GRAZI

Prvé auto od KTM

Rakúsky výrobca motocyklov KTM predstavil verejnosti prvý automobil zo svojej dielne na autosalóne v Ženeve. Tento týždeň sa rozhodlo, že prvý X-bow bude vyrábať Závod Magna Steyr Fahrzeugtechnik v Grazi. Sériová produkcia sa rozbehne začiatkom budúc

X-Bow bude v základnej verzii vybavený motorom Audi s výkonom 220 k a z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,9 sekundy, v jednej verzii bude vybavený motorom s výkonom 320 k.(Zdroj: KTM)

Rakúsky výrobca motocyklov KTM predstavil verejnosti prvý automobil zo svojej dielne na autosalóne v Ženeve. X-Bow, ktorý sa nápadne podobá na pretekárske auto, je krížencom automobilu a motocykla a nemá strechu ani predné ochranné sklo.

Šéf KTM Power Sport Stefan Pierer za vzor považuje japonských výrobcov motocyklov, pričom poukázal na ich prienik do oblasti štvorkolesových vozidiel. Pri projekte nového roadstera KTM pôvodne uvažovalo o spolupráci s Audi. Nemecká automobilka sa však na rozdiel od KTM, ktoré chcelo tohto kríženca, rozhodla pre výrobu automobilu.

X-Bow bude v základnej verzii vybavený motorom Audi s výkonom 220 k a z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,9 sekundy, v ďalšej verzii bude vybavený motorom s výkonom 320 k. Môže síce jazdiť aj po cestách, no skutočnú zábavu s ním vodič podľa KTM zažije na závodnom okruhu.

Tento týždeň sa rozhodlo, že prvý X-bow bude vyrábať Závod Magna Steyr Fahrzeugtechnik v Grazi. Sériová produkcia sa rozbehne začiatkom budúceho roka. Výrobu ovplyvnili "extrémne pozitívne reakcie" na svetovú premiéru X-Bow na Ženevskom autosalóne.

Následkom toho KTM upustilo od myšlienky rozbehnúť výrobu pilotnej série prvých sto kusov s talianskym producentom Dallara, ktorý sa podieľal aj na vývoji, a zveriť ju závodu Magna Steyr v Grazi, ktorý môže rýchlejšie reagovať na veľký dopyt a skôr dosiahnuť maximálnu výrobnú kapacitu približne 1 000 vozidiel ročne. Spoločnosť sa bude orientovať predovšetkým na trhy nemecky hovoriacich krajín a Veľkej Británie. Vývoj auta, ktorého podstatnú časť komponentov zabezpečia dodávatelia, stál KTM doteraz 5 miliónov EUR.

Výroba prvých sto kusov je stále plánovaná ako limitovaná špeciálna séria, a každý z jej modelov bude označený etiketou s poradovým číslom a bohatou výbavou.

S prvými dodávkami automobilu pre zákazníkov sa počíta vo februári 2008, v súčasnosti už evidujú 600 objednávok. KTM prepokladá predaj v nasledujúcich rokoch cez 500 automobilov ročne. V Rakúsku sa bude X-Bow predávať od 45 000 EUR, v prepočte približne 1,5 milióna SKK.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 415
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 14 264
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 13 996
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 9 302
  5. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 7 917
  6. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 6 198
  7. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 5 772
  8. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 5 547
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 755
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 583

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rozdeľuje nás chudoba, nie nevedomosť

Dlhodobý nedostatok peňazí je nesmierne poučná skúsenosť

ŠPORT

Kužmová po veľkej dráme zdolala bieloruskú jednotku

Napínavý duel musel rozhodnúť až tajbrejk tretieho setu.

TECH

Kde sú všetci? Prečo sme ešte nenarazili na mimozemský život

Podľa hypotézy môže byť ľudstvo jednou z prvých civilizácií vo vesmíre.

EKONOMIKA

Alkohol u cyklistov tolerujú, ale nie všade

Vlani nafúkali stovky cyklistov, väčšinou viac ako jedno promile.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.