Rakúsky výrobca motocyklov KTM predstavil verejnosti prvý automobil zo svojej dielne na autosalóne v Ženeve. X-Bow, ktorý sa nápadne podobá na pretekárske auto, je krížencom automobilu a motocykla a nemá strechu ani predné ochranné sklo.
Šéf KTM Power Sport Stefan Pierer za vzor považuje japonských výrobcov motocyklov, pričom poukázal na ich prienik do oblasti štvorkolesových vozidiel. Pri projekte nového roadstera KTM pôvodne uvažovalo o spolupráci s Audi. Nemecká automobilka sa však na rozdiel od KTM, ktoré chcelo tohto kríženca, rozhodla pre výrobu automobilu.
X-Bow bude v základnej verzii vybavený motorom Audi s výkonom 220 k a z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,9 sekundy, v ďalšej verzii bude vybavený motorom s výkonom 320 k. Môže síce jazdiť aj po cestách, no skutočnú zábavu s ním vodič podľa KTM zažije na závodnom okruhu.
Tento týždeň sa rozhodlo, že prvý X-bow bude vyrábať Závod Magna Steyr Fahrzeugtechnik v Grazi. Sériová produkcia sa rozbehne začiatkom budúceho roka. Výrobu ovplyvnili "extrémne pozitívne reakcie" na svetovú premiéru X-Bow na Ženevskom autosalóne.
Následkom toho KTM upustilo od myšlienky rozbehnúť výrobu pilotnej série prvých sto kusov s talianskym producentom Dallara, ktorý sa podieľal aj na vývoji, a zveriť ju závodu Magna Steyr v Grazi, ktorý môže rýchlejšie reagovať na veľký dopyt a skôr dosiahnuť maximálnu výrobnú kapacitu približne 1 000 vozidiel ročne. Spoločnosť sa bude orientovať predovšetkým na trhy nemecky hovoriacich krajín a Veľkej Británie. Vývoj auta, ktorého podstatnú časť komponentov zabezpečia dodávatelia, stál KTM doteraz 5 miliónov EUR.
Výroba prvých sto kusov je stále plánovaná ako limitovaná špeciálna séria, a každý z jej modelov bude označený etiketou s poradovým číslom a bohatou výbavou.
S prvými dodávkami automobilu pre zákazníkov sa počíta vo februári 2008, v súčasnosti už evidujú 600 objednávok. KTM prepokladá predaj v nasledujúcich rokoch cez 500 automobilov ročne. V Rakúsku sa bude X-Bow predávať od 45 000 EUR, v prepočte približne 1,5 milióna SKK.
Autor: kch