Vďaka Bratislavskému autosalónu načasovanému mesiac po Ženevskom je slovenská automobilová jar podstatne bohatšia, než tomu bývalo predtým. Niektoré horúce novinky stihli prísť na trh bezprostredne po autosalóne, ako napríklad Mitsubishi Outlander, nové SUV od Mitsubishi, ktoré má konkurovať stredne veľkým SUV ako Toyota Rav 4, Nissan X-trail, BMW X3, Honda CR-V alebo Chevrolet Captiva. V Bratislave nechýbala ďalšia novinka so slovom „out“ v názve, konkrétne Subaru Outback SI - Drive.
Outlander je prvým vozidlom postaveným na úplne novej a zároveň jednotnej platforme Mitsubishi. Pohon všetkých kolies ponúka možnosť voľby medzi automatickým prerozdelením krútiaceho momentu medzi poháňanými nápravami, tiež zablokovanie medzinápravovej spojky v teréne alebo čisto pohon predných kolies na ceste. V štýle novej módy sú za druhým radom sedadiel vyklápacie dve núdzové sedadlá viac-menej pre deti, čím prepravná kapacita rastie na sedem miest.
Spodná časť zadného horizontálne členeného veka kufra slúži ako lavica na prezúvanie alebo opora pri nakladaní ťažších predmetov. Viac ako núdzové sedadlá zaujme diaľkové sklápanie sedadiel druhého radu z kufra. Obsluhujúci tak nemusí obchádzať auto ale tlačidlom a bez načahovania sklopí zadné sedadlá, čím vznikne rovná plocha. Nový Outlander je vybavený 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a 18” zliatinovými diskmi. Na ceste padne vhod znížené ťažisko dosiahnuté odľahčením strechy a použitím hliníkového strešného panelu, technológie známej z modelu Lancer Evolution IX. Naša slovenská a teda aj európska verzia nového Outlandera bude v ponuke s tromi verziami motora. Po dieselovom motore 2.0 TDI (čerpadlo tryska) s filtrom pevných častíc a výkonom 140 k bude nasledovať silnejší diesel 2.2 HDi s technológiou common rail a výkonom 156 k. Následne príde benzínový 2.4-liter MIVEC s výkonom 170 k. Otázne zostáva využitie benzínovej verzie 3.0 MIVEC V6 (220 k). Ďalšie nové SUV na našom trhu začína pri cene tesne pod jeden milión korún.
Subaru Outback SI – Drive
Japonský expert na symetrický pohon všetkých kolies chce byť svojráznou, prestížnou avšak prístupnou značkou pre širšie vrstvy obyvateľstva. Nové modely by mali mať okrem znížených cien aj rad zlepšení, namierených smerom k užívateľovi. Automatická prevodovka, doteraz jeden zo slabších článkov vozidiel Subaru, dostala systém SI- Drive, natáčacie bixenónové reflektory, elektricky sklápateľné spätné zrkadlá, kvalitnejšiu audiosústavu a už v základnom prevedení elektricky nastaviteľné sedadlá s pamäťou. V rade zmien sa konečne objavilo nielen výškové ale aj pozdĺžne nastavovanie volantu, ktorý je vybavený ovládaním tempomatu a autorádia. Kým niektoré novinky modelového roku 2007 už konkurencia dávno používa, Subaru malo doteraz navrch v oblasti pohonu všetkých kolies a tiež svorným zadným diferenciálom.
Úlohou novej riadiacej jednotky SI- Drive je zosúladiť činnosť motora s prevodovkou a požiadavkami vodiča, ktorý si na stredovej konzole zvolí inteligentný (úsporný), športový alebo ostrý športový režim. V závislosti od polohy ovládača bude hrať prioritu spotreba, výkon motora alebo výrazné podraďovanie s medziplynom pre ostrú jazdu v kopcovitom teréne. Navyše prvý krát v športovo založených vozidlách Subaru budú pri volante páčky na manuálne ovládanie automatickej prevodovky a radenie smerom dole alebo hore. Výrobca povzbudený úsporou paliva prostredníctvom inteligentnej automatickej prevodovky a vylepšeného šesťvalca montuje do auta analógový ukazovateľ momentálnej spotreby. Na rozdiel od BMW, ktorý používa podobný systém, Subaru neuvádza na stupnici hodnoty momentálnej spotreby.