Hyundai reaguje na stále populárnejšie naftové motory v limuzínach vyššej strednej triedy zavedením motora 2,2 CRDi VGT do modelu Grandeur. Automobilka tak splnila sľub, ktorý dala pri uvedení novinky na trh. Okrem benzínového šesťvalca 3,3 V6 poháňa limuzínu úsporný diesel s pomerne vysokou kultúrou chodu.
Skôr ako príde reč na nízku spotrebu naftového agregátu, treba povedať, že aj 3,3 litrový šesťvalec s výkonom 235 k sa v redakčnom teste správal celkom úsporne aj v spojení s automatickou prevodovkou. Radový 16-ventilový štvorvalec s hliníkovou hlavou vydáva z objemu 2,2 litra výkon 114 kW a krútiaci moment 343 Nm v širokom spektre otáčok 1800 až 2500 min-1. V kombinovanom cykle by spotreba takmer päťmetrovej limuzíny nemala prekročiť osemlitrovú hranicu spotreby nafty. Zrejme kvôli automatickej prevodovke a nezanedbateľnej hmotnosti limuzíny je zrýchlenie z 0 na 100 km/h až 11,4 s.
Na základe skúseností s týmto motorom v modeloch Santa Fe veríme sľubom výrobcu o dobrom odhlučnení a vysokej kultúre chodu. Dieselový motor 2,2 CRDi VGT je u Grandeura spojený výhradne s 5-stupňovou automatickou prevodovkou a výrobca zatiaľ neponúka šesťstupňový manuál, ktorý by bol podľa nás žiadaný. Základná cena dieselovej verzie 1 199 900 Sk je približne o osemdesiattisíc korún nižšia než vrcholná verzia 3,3 V6.
Základné technické údaje
Hyundai Grandeur 2,2 CRDi VGT
Motor | 2,2 CRDi VGT |
Zdvihový objem | 2188 cm3 |
Valce/ventily | 4/4 |
Max. výkon | 114 kW pri 4000 min-1 |
Max. krútiaci moment | 343 Nm 1800-2500 min-1 |
Max. rýchlosť | 202 km/h |
Zrýchlenie | 0-100 km/h 11,4 s |
Kombinovaná spotreba | 7,9 l/100 km |