SME

Naftový Hyundai Grandeur

Hyundai reaguje na stále populárnejšie naftové motory v limuzínach vyššej strednej triedy zavedením motora 2,2 CRDi VGT do modelu Grandeur. Automobilka tak splnila sľub, ktorý dala pri uvedení novinky na trh. Okrem benzínového šesťvalca 3,3 V6 poháňa

Na základe skúseností s týmto motorom v modeloch Santa Fe veríme sľubom výrobcu o dobrom odhlučnení a vysokej kultúre chodu.Na základe skúseností s týmto motorom v modeloch Santa Fe veríme sľubom výrobcu o dobrom odhlučnení a vysokej kultúre chodu. (Zdroj: archív)

Hyundai reaguje na stále populárnejšie naftové motory v limuzínach vyššej strednej triedy zavedením motora 2,2 CRDi VGT do modelu Grandeur. Automobilka tak splnila sľub, ktorý dala pri uvedení novinky na trh. Okrem benzínového šesťvalca 3,3 V6 poháňa limuzínu úsporný diesel s pomerne vysokou kultúrou chodu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skôr ako príde reč na nízku spotrebu naftového agregátu, treba povedať, že aj 3,3 litrový šesťvalec s výkonom 235 k sa v redakčnom teste správal celkom úsporne aj v spojení s automatickou prevodovkou. Radový 16-ventilový štvorvalec s hliníkovou hlavou vydáva z objemu 2,2 litra výkon 114 kW a krútiaci moment 343 Nm v širokom spektre otáčok 1800 až 2500 min-1. V kombinovanom cykle by spotreba takmer päťmetrovej limuzíny nemala prekročiť osemlitrovú hranicu spotreby nafty. Zrejme kvôli automatickej prevodovke a nezanedbateľnej hmotnosti limuzíny je zrýchlenie z 0 na 100 km/h až 11,4 s.

Na základe skúseností s týmto motorom v modeloch Santa Fe veríme sľubom výrobcu o dobrom odhlučnení a vysokej kultúre chodu. Dieselový motor 2,2 CRDi VGT je u Grandeura spojený výhradne s 5-stupňovou automatickou prevodovkou a výrobca zatiaľ neponúka šesťstupňový manuál, ktorý by bol podľa nás žiadaný. Základná cena dieselovej verzie 1 199 900 Sk je približne o osemdesiattisíc korún nižšia než vrcholná verzia 3,3 V6.


Základné technické údaje

Hyundai Grandeur 2,2 CRDi VGT

SkryťVypnúť reklamu

Motor 2,2 CRDi VGT
Zdvihový objem 2188 cm3
Valce/ventily 4/4
Max. výkon 114 kW pri 4000 min-1
Max. krútiaci moment 343 Nm 1800-2500 min-1
Max. rýchlosť 202 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,4 s
Kombinovaná spotreba 7,9 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 451
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 900
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 808
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 561
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 425
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 136
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 804
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 529
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 301
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu