SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Naftový Hyundai Grandeur

Hyundai reaguje na stále populárnejšie naftové motory v limuzínach vyššej strednej triedy zavedením motora 2,2 CRDi VGT do modelu Grandeur. Automobilka tak splnila sľub, ktorý dala pri uvedení novinky na trh. Okrem benzínového šesťvalca 3,3 V6 poháňa

Na základe skúseností s týmto motorom v modeloch Santa Fe veríme sľubom výrobcu o dobrom odhlučnení a vysokej kultúre chodu.Na základe skúseností s týmto motorom v modeloch Santa Fe veríme sľubom výrobcu o dobrom odhlučnení a vysokej kultúre chodu. (Zdroj: archív)

Hyundai reaguje na stále populárnejšie naftové motory v limuzínach vyššej strednej triedy zavedením motora 2,2 CRDi VGT do modelu Grandeur. Automobilka tak splnila sľub, ktorý dala pri uvedení novinky na trh. Okrem benzínového šesťvalca 3,3 V6 poháňa limuzínu úsporný diesel s pomerne vysokou kultúrou chodu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skôr ako príde reč na nízku spotrebu naftového agregátu, treba povedať, že aj 3,3 litrový šesťvalec s výkonom 235 k sa v redakčnom teste správal celkom úsporne aj v spojení s automatickou prevodovkou. Radový 16-ventilový štvorvalec s hliníkovou hlavou vydáva z objemu 2,2 litra výkon 114 kW a krútiaci moment 343 Nm v širokom spektre otáčok 1800 až 2500 min-1. V kombinovanom cykle by spotreba takmer päťmetrovej limuzíny nemala prekročiť osemlitrovú hranicu spotreby nafty. Zrejme kvôli automatickej prevodovke a nezanedbateľnej hmotnosti limuzíny je zrýchlenie z 0 na 100 km/h až 11,4 s.

Na základe skúseností s týmto motorom v modeloch Santa Fe veríme sľubom výrobcu o dobrom odhlučnení a vysokej kultúre chodu. Dieselový motor 2,2 CRDi VGT je u Grandeura spojený výhradne s 5-stupňovou automatickou prevodovkou a výrobca zatiaľ neponúka šesťstupňový manuál, ktorý by bol podľa nás žiadaný. Základná cena dieselovej verzie 1 199 900 Sk je približne o osemdesiattisíc korún nižšia než vrcholná verzia 3,3 V6.


Základné technické údaje

Hyundai Grandeur 2,2 CRDi VGT

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Motor 2,2 CRDi VGT
Zdvihový objem 2188 cm3
Valce/ventily 4/4
Max. výkon 114 kW pri 4000 min-1
Max. krútiaci moment 343 Nm 1800-2500 min-1
Max. rýchlosť 202 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,4 s
Kombinovaná spotreba 7,9 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  7. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 11 859
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 4 321
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 506
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 219
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 776
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 122
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 793
  8. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


20 h
Továreň spoločnosti Tesla v kalifornskom meste Fremont.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


21 h
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Ukrajina vs. Rusko, 1 - Hladomor.
  2. Matej Farkas: Lungo a citronáda
  3. Petronela Čellárová: Ako sa mám?
  4. Štefan Vidlár: Vivat vláda
  5. Anna Miľanová: "Od hlavy ryba smrdí". Obzvlášť tá veľká...
  6. Irena Šimuneková: Szabóova skala
  7. Miriam Studeničová: Nespime! Možno už začalo odpočítavanie!
  8. Ján Škerko: Ak sa neschváli rozpočet, tak nikto nedostane nič
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 243 320
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 451
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 694
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 536
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 5 150
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 568
  7. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 204
  8. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 128
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu