SME
Sobota, 8. máj, 2021 | Meniny má IngridaKrížovkyKrížovky

Malé ale bezpečné - Mini Cooper, Peugeot 207 CC

Koncom apríla prešli sériou nárazových testov nezávislej skúšobne euro NCAP ďalšie dva malé exempláre. Obe autá dosiahli dnes už komerčne nutné hodnotenie na úrovni piatich hviezdičiek a to aj napriek tomu, že jedno z nich je kabriolet a druhé pomerne

Mini dosiahlo potrebný počet na zisk piatich hviezdičiek, k čomu dopomohlo maximálne ohodnotenie pripomínača bezpečnostných pásov.Mini dosiahlo potrebný počet na zisk piatich hviezdičiek, k čomu dopomohlo maximálne ohodnotenie pripomínača bezpečnostných pásov. (Zdroj: euro NCAP)

Koncom apríla prešli sériou nárazových testov nezávislej skúšobne euro NCAP ďalšie dva malé exempláre. Obe autá dosiahli dnes už komerčne nutné hodnotenie na úrovni piatich hviezdičiek a to aj napriek tomu, že jedno z nich je kabriolet a druhé pomerne malé auto.

Obe automobilky tak ukázali vysoký bezpečnostný štandard v ochrane dospelých. Pri strete s chodcom sa však kvôli proporciám vozidiel nepodarilo prekročiť dvojhviezdičkové hodnotenie v ochrane chodcov. Kým nové Mini druhej generácie si dobre stráži bezpečnosť detí, v Peugeote 207 CC sa predpísané autosedačky na zadné sedadlá nevmestili, ak mal vpredu sedieť priemerne vysoký človek s normálnou pozíciou sedadla. Preto EuroNCAP nevykonalo nárazové testy s figurínami detí.

Mini Cooper
Asi najúspešnejší retro automobil, z ktorého sa po znovuzrodení vyrobilo už milión kusov, sleduje súčasný technický trend vo všetkých oblastiach vrátane bezpečnosti. A to aj napriek tomu, že tvary karosérie malého auta sú podriadené skôr odkazu minulosti. Karosérie ostatných malých áut dneška majú kvôli požiadavkám na bezpečnosť a komfort takmer rovnaké proporcie. Konštruktérske dielne BMW dokázali urobiť bezpečnú karosériu aj pri zachovaní pôvodných proporcí, pretože Mini dosiahlo v ochrane dospelých 33 bodov, čo je už dosť na päť hviezdičiek. K výsledku však tromi bodmi , teda dosť výrazne, pomohol inteligentný pripomínač nezapnutých bezpečnostných pásov predných aj zadných sedadiel. Podľa nedávneho redakčného testu Mini vieme, že „seat belt reminder“ je neodbytný, ale má ďaleko príjemnejší zvuk než väčšina konkurenčných automobilov.

Okrem pripomenutia nezapnutých pásov dostalo Mini za čelný náraz 13 (81%) a za bočný náraz 16 (89 %) bodov. Podľa záznamu z videokamery a z obhliadky roztriešteného vraku bol kontakt dospelých pasažierov s čelnými airbagmi v poriadku a podľa očakávania. Volant sa posunul smerom k vodičovi iba o 5 mm a doľava o 24 mm. Podstatné je, že hrudník neprišiel do kontaktu s volantom a o tuhosti karosérie svedčí fakt, že predný stĺpik okna zostal posunutý iba o 24 mm.

Výraznejšie deformácie nastali v oblasti pedálovej skupiny, kde brzdový pedál klesol 92 mm a spojkový pedál vystúpil smerom k vodičovi o 49 mm. Napriek tomu posunuté pedále nespôsobili zlomeninu v oblasti chodidiel a členka. Ochrana detí v autosedačkách umiestnených na zadných sedadlách zodpovedá úrovni troch hviezdičiek, pretože deti boli v priamom smere počas čelného nárazu dobre zabezpečené. Akurát bolo zaznamenané vyššie zvislé zaťaženie u trojročného dieťaťa. Nedostatky sa dostavili pri bočnom náraze, kedy sa trojročné dieťa v autosedačke ukázalo ako zraniteľné, hoci na jeho hlavu nepôsobilo také preťaženie ako u 18 mesačného dieťaťa. S danými tvarmi karosérie zrejme nebolo možné dosiahnuť viac v ochrane chodcov, za ktorú Mini inkasovalo dve hviezdičky. Môže za to tvrdá predná časť a krátka predná kapota.

Peugeot 207 CC
Rovnaký počet bodov (33) za ochranu dospelých ako Mini, dosiahol aj Peugeot akurát, že jeho otravný pripomínač nezapnutých pásov dostal iba dva body a Peugeot vynikol pri bočnom náraze, kde za 100 %-né splnenie požiadaviek dostal 18 bodov. Pri čelnom náraze ohodnotenom na 13 bodov (81%) sa zrejme prejavila absencia strechy, pretože bežná verzia 207 dostala v tejto disciplíne o dva body viac.

Pri detailnom pohľade na priebeh nehody nebol zaznamenaný posun volantu v pozdĺžnej osi, iba jeho vychýlenie smerom doľava o 13 mm. O tuhosti karosérie svedčí fakt, že stĺpik čelného skla zmenil svoju polohu iba o 12 mm. Veľmi dobre dopadli tiež nohy vodiča bez rizika zranenia pri podmienkach nárazu EuroNCAP. Posun pedálov bol následovný : plynový pedál späť o 70 mm a smerom hore o 36 mm.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  5. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  6. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  7. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 43 358
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 225
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 631
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 14 419
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 847
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 7 976
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 7 504
  8. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 242
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 008
  10. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 6 439
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nezažili SME, ale nezabudli sme.

Dnes si pripomíname, prečo je dôležité, aby sa z našej pamäti nestratili príbehy z čias vojny.

15 h
Peter Sagan dnes na Giro d'Italia 2021 - 1. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 1. etapu na Giro d'Italia 2021. Sledujte ju live cez online prenos.

5 h
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

21 h

Pandémia si vyžiadala 11 990 obetí.

8 h

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

3 h
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

21 h
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj