SME

Malé ale bezpečné - Mini Cooper, Peugeot 207 CC

Koncom apríla prešli sériou nárazových testov nezávislej skúšobne euro NCAP ďalšie dva malé exempláre. Obe autá dosiahli dnes už komerčne nutné hodnotenie na úrovni piatich hviezdičiek a to aj napriek tomu, že jedno z nich je kabriolet a druhé pomerne

Mini dosiahlo potrebný počet na zisk piatich hviezdičiek, k čomu dopomohlo maximálne ohodnotenie pripomínača bezpečnostných pásov.Mini dosiahlo potrebný počet na zisk piatich hviezdičiek, k čomu dopomohlo maximálne ohodnotenie pripomínača bezpečnostných pásov. (Zdroj: euro NCAP)

Koncom apríla prešli sériou nárazových testov nezávislej skúšobne euro NCAP ďalšie dva malé exempláre. Obe autá dosiahli dnes už komerčne nutné hodnotenie na úrovni piatich hviezdičiek a to aj napriek tomu, že jedno z nich je kabriolet a druhé pomerne malé auto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obe automobilky tak ukázali vysoký bezpečnostný štandard v ochrane dospelých. Pri strete s chodcom sa však kvôli proporciám vozidiel nepodarilo prekročiť dvojhviezdičkové hodnotenie v ochrane chodcov. Kým nové Mini druhej generácie si dobre stráži bezpečnosť detí, v Peugeote 207 CC sa predpísané autosedačky na zadné sedadlá nevmestili, ak mal vpredu sedieť priemerne vysoký človek s normálnou pozíciou sedadla. Preto EuroNCAP nevykonalo nárazové testy s figurínami detí.

SkryťVypnúť reklamu

Mini Cooper
Asi najúspešnejší retro automobil, z ktorého sa po znovuzrodení vyrobilo už milión kusov, sleduje súčasný technický trend vo všetkých oblastiach vrátane bezpečnosti. A to aj napriek tomu, že tvary karosérie malého auta sú podriadené skôr odkazu minulosti. Karosérie ostatných malých áut dneška majú kvôli požiadavkám na bezpečnosť a komfort takmer rovnaké proporcie. Konštruktérske dielne BMW dokázali urobiť bezpečnú karosériu aj pri zachovaní pôvodných proporcí, pretože Mini dosiahlo v ochrane dospelých 33 bodov, čo je už dosť na päť hviezdičiek. K výsledku však tromi bodmi , teda dosť výrazne, pomohol inteligentný pripomínač nezapnutých bezpečnostných pásov predných aj zadných sedadiel. Podľa nedávneho redakčného testu Mini vieme, že „seat belt reminder“ je neodbytný, ale má ďaleko príjemnejší zvuk než väčšina konkurenčných automobilov.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem pripomenutia nezapnutých pásov dostalo Mini za čelný náraz 13 (81%) a za bočný náraz 16 (89 %) bodov. Podľa záznamu z videokamery a z obhliadky roztriešteného vraku bol kontakt dospelých pasažierov s čelnými airbagmi v poriadku a podľa očakávania. Volant sa posunul smerom k vodičovi iba o 5 mm a doľava o 24 mm. Podstatné je, že hrudník neprišiel do kontaktu s volantom a o tuhosti karosérie svedčí fakt, že predný stĺpik okna zostal posunutý iba o 24 mm.

Výraznejšie deformácie nastali v oblasti pedálovej skupiny, kde brzdový pedál klesol 92 mm a spojkový pedál vystúpil smerom k vodičovi o 49 mm. Napriek tomu posunuté pedále nespôsobili zlomeninu v oblasti chodidiel a členka. Ochrana detí v autosedačkách umiestnených na zadných sedadlách zodpovedá úrovni troch hviezdičiek, pretože deti boli v priamom smere počas čelného nárazu dobre zabezpečené. Akurát bolo zaznamenané vyššie zvislé zaťaženie u trojročného dieťaťa. Nedostatky sa dostavili pri bočnom náraze, kedy sa trojročné dieťa v autosedačke ukázalo ako zraniteľné, hoci na jeho hlavu nepôsobilo také preťaženie ako u 18 mesačného dieťaťa. S danými tvarmi karosérie zrejme nebolo možné dosiahnuť viac v ochrane chodcov, za ktorú Mini inkasovalo dve hviezdičky. Môže za to tvrdá predná časť a krátka predná kapota.

SkryťVypnúť reklamu

Peugeot 207 CC
Rovnaký počet bodov (33) za ochranu dospelých ako Mini, dosiahol aj Peugeot akurát, že jeho otravný pripomínač nezapnutých pásov dostal iba dva body a Peugeot vynikol pri bočnom náraze, kde za 100 %-né splnenie požiadaviek dostal 18 bodov. Pri čelnom náraze ohodnotenom na 13 bodov (81%) sa zrejme prejavila absencia strechy, pretože bežná verzia 207 dostala v tejto disciplíne o dva body viac.

Pri detailnom pohľade na priebeh nehody nebol zaznamenaný posun volantu v pozdĺžnej osi, iba jeho vychýlenie smerom doľava o 13 mm. O tuhosti karosérie svedčí fakt, že stĺpik čelného skla zmenil svoju polohu iba o 12 mm. Veľmi dobre dopadli tiež nohy vodiča bez rizika zranenia pri podmienkach nárazu EuroNCAP. Posun pedálov bol následovný : plynový pedál späť o 70 mm a smerom hore o 36 mm.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 451
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 900
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 808
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 561
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 425
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 136
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 804
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 529
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 301
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu