SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Malé ale bezpečné - Mini Cooper, Peugeot 207 CC

Koncom apríla prešli sériou nárazových testov nezávislej skúšobne euro NCAP ďalšie dva malé exempláre. Obe autá dosiahli dnes už komerčne nutné hodnotenie na úrovni piatich hviezdičiek a to aj napriek tomu, že jedno z nich je kabriolet a druhé pomerne

Mini dosiahlo potrebný počet na zisk piatich hviezdičiek, k čomu dopomohlo maximálne ohodnotenie pripomínača bezpečnostných pásov.Mini dosiahlo potrebný počet na zisk piatich hviezdičiek, k čomu dopomohlo maximálne ohodnotenie pripomínača bezpečnostných pásov. (Zdroj: euro NCAP)

Koncom apríla prešli sériou nárazových testov nezávislej skúšobne euro NCAP ďalšie dva malé exempláre. Obe autá dosiahli dnes už komerčne nutné hodnotenie na úrovni piatich hviezdičiek a to aj napriek tomu, že jedno z nich je kabriolet a druhé pomerne malé auto.

Obe automobilky tak ukázali vysoký bezpečnostný štandard v ochrane dospelých. Pri strete s chodcom sa však kvôli proporciám vozidiel nepodarilo prekročiť dvojhviezdičkové hodnotenie v ochrane chodcov. Kým nové Mini druhej generácie si dobre stráži bezpečnosť detí, v Peugeote 207 CC sa predpísané autosedačky na zadné sedadlá nevmestili, ak mal vpredu sedieť priemerne vysoký človek s normálnou pozíciou sedadla. Preto EuroNCAP nevykonalo nárazové testy s figurínami detí.

Mini Cooper
Asi najúspešnejší retro automobil, z ktorého sa po znovuzrodení vyrobilo už milión kusov, sleduje súčasný technický trend vo všetkých oblastiach vrátane bezpečnosti. A to aj napriek tomu, že tvary karosérie malého auta sú podriadené skôr odkazu minulosti. Karosérie ostatných malých áut dneška majú kvôli požiadavkám na bezpečnosť a komfort takmer rovnaké proporcie. Konštruktérske dielne BMW dokázali urobiť bezpečnú karosériu aj pri zachovaní pôvodných proporcí, pretože Mini dosiahlo v ochrane dospelých 33 bodov, čo je už dosť na päť hviezdičiek. K výsledku však tromi bodmi , teda dosť výrazne, pomohol inteligentný pripomínač nezapnutých bezpečnostných pásov predných aj zadných sedadiel. Podľa nedávneho redakčného testu Mini vieme, že „seat belt reminder“ je neodbytný, ale má ďaleko príjemnejší zvuk než väčšina konkurenčných automobilov.

Okrem pripomenutia nezapnutých pásov dostalo Mini za čelný náraz 13 (81%) a za bočný náraz 16 (89 %) bodov. Podľa záznamu z videokamery a z obhliadky roztriešteného vraku bol kontakt dospelých pasažierov s čelnými airbagmi v poriadku a podľa očakávania. Volant sa posunul smerom k vodičovi iba o 5 mm a doľava o 24 mm. Podstatné je, že hrudník neprišiel do kontaktu s volantom a o tuhosti karosérie svedčí fakt, že predný stĺpik okna zostal posunutý iba o 24 mm.

Výraznejšie deformácie nastali v oblasti pedálovej skupiny, kde brzdový pedál klesol 92 mm a spojkový pedál vystúpil smerom k vodičovi o 49 mm. Napriek tomu posunuté pedále nespôsobili zlomeninu v oblasti chodidiel a členka. Ochrana detí v autosedačkách umiestnených na zadných sedadlách zodpovedá úrovni troch hviezdičiek, pretože deti boli v priamom smere počas čelného nárazu dobre zabezpečené. Akurát bolo zaznamenané vyššie zvislé zaťaženie u trojročného dieťaťa. Nedostatky sa dostavili pri bočnom náraze, kedy sa trojročné dieťa v autosedačke ukázalo ako zraniteľné, hoci na jeho hlavu nepôsobilo také preťaženie ako u 18 mesačného dieťaťa. S danými tvarmi karosérie zrejme nebolo možné dosiahnuť viac v ochrane chodcov, za ktorú Mini inkasovalo dve hviezdičky. Môže za to tvrdá predná časť a krátka predná kapota.

Peugeot 207 CC
Rovnaký počet bodov (33) za ochranu dospelých ako Mini, dosiahol aj Peugeot akurát, že jeho otravný pripomínač nezapnutých pásov dostal iba dva body a Peugeot vynikol pri bočnom náraze, kde za 100 %-né splnenie požiadaviek dostal 18 bodov. Pri čelnom náraze ohodnotenom na 13 bodov (81%) sa zrejme prejavila absencia strechy, pretože bežná verzia 207 dostala v tejto disciplíne o dva body viac.

Pri detailnom pohľade na priebeh nehody nebol zaznamenaný posun volantu v pozdĺžnej osi, iba jeho vychýlenie smerom doľava o 13 mm. O tuhosti karosérie svedčí fakt, že stĺpik čelného skla zmenil svoju polohu iba o 12 mm. Veľmi dobre dopadli tiež nohy vodiča bez rizika zranenia pri podmienkach nárazu EuroNCAP. Posun pedálov bol následovný : plynový pedál späť o 70 mm a smerom hore o 36 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 14 700
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 749
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 365
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 924
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 267
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 862
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 795
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


16 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  5. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  6. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  7. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  8. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 091
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 754
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 253
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 720
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 200
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 826
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 414
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 155
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu