SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
DLHODOBÝ TEST

Fiat Grande Punto - batožinový priestor pod lupou

Každým ďalším kilometrom v rámci dlhodobého testu sa presviedčame o vynikajúcich jazdných vlastnostiach Grande Punta, nehovoriac o jeho dokonalej vizáži. Tiež mu nemožno vyčítať posed za volantom a ľahké ovládanie s dvojstupňovým posilňovačom riadenia.

Rozhodli sme sa pozrieť na praktické stránky, konkrétne na batožinový priestor.Rozhodli sme sa pozrieť na praktické stránky, konkrétne na batožinový priestor. (Zdroj: rch)

Každým ďalším kilometrom v rámci dlhodobého testu sa presviedčame o vynikajúcich jazdných vlastnostiach Grande Punta, nehovoriac o jeho dokonalej vizáži. Tiež mu nemožno vyčítať posed za volantom a ľahké ovládanie s dvojstupňovým posilňovačom riadenia. Pribúdajúce kilometre pôsobia aj blahodárne na motor 1,3 MTJ, ktorý získava na pružnosti a uberá v nárokoch na palivo.

Grande Punto si medzi nami získalo povesť dobrého a rýchleho cestovateľa, ktorý ani pri fakt rýchlom tempe na ceste nechce viac ako 6,3 l/100 km. Stačí iba trochu ubrať a spotreba razom padne k päťlitrovej hranici. Aby náš trojdverový fešák príliš nespyšnel, rozhodli sme sa pozrieť na jeho praktické stránky, konkrétne na batožinový priestor.



 

Testované Grande Punto má namiesto rezervného kolesa malý kompresor s tlakomerom a špeciálnou lepiacou hmotou na opravu poškodenej pneumatiky. V priebehu testu sme ju zatiaľ nemuseli použiť.



Tretie dvere možno odomknúť a trochu pootvoriť iba diaľkovo tlačidlom na prístrojovom paneli alebo na kľúči od auta. Práve druhý menovaný spôsob nám často neplánovane otvorí kufor počas štartovania, teda pri otočení kľúčom v spínacej skrinke. Deje sa tak vďaka precitlivelému tlačidlu. Otvorenie kufra na diaľku si možno vysvetliť ako odomknutie a mierne vyskočenie zo zámku. Ostatné je na obsluhujúcom, ktorý nemá inú možnosť iba strčiť prsty do zašpinenej medzery medzi dverami a nárazníkom. Chápeme, že akékoľvek madlo by do dizajnu nezapadlo, ale pomohol by aspoň vyklápací firemný znak. Dolnú hranu tretích dverí totiž neumyje nijaká umyvárka.



Zadné veko nemá rukoväť. Navyše jeho hrana býva znečistená zo stečenej a zaschnutej špinavej vody. Chápeme, že držadlo by narušilo estetickú dokonalosť zadnej časti auta ale z praktického hľadiska by padlo vhod.



Výmena žiarovky v koncových svetlách dá zabrať. Tento úkon treba radšej nechať na autorizovaný servis.

 

Objem batožinového priestoru 275 l celkom nekorešponduje s názvom Grande, pretože niektoré autá v triede majú o 25 l viac, hoci na druhej strane to nie je až taký markantný rozdiel. Pri manipulácii s väčšími krabicami nám prekážala skôr vysoká nakladacia hrana a to voči zemi aj dnu batožinového priestoru. Bremeno treba potom vysoko dvíhať a vkladať cez smerom hore sa zužujúci otvor. Navyše v jeho strednej časti zasahujú do otvoru plasty, ktoré držia plató. Práve kvôli vysokej nakladacej hrane treba plató často vyberať a po naložení zase späť vložiť. Časté operácie nevydržal plastový záves, do ktorého sa plató vkladá. Našťastie to relatívne dobre funguje aj bez neho.


Daň za excelentnú tuhosť karosérie. Vysoká nakladacia hrana zvonka i zvnútra: medzi nakladacou hranou a dnom kufra je rozdiel až 250 mm.
Do nakladacieho otvoru zasahujú plastové časti, o ktoré sa opiera plato. Šírka kufra je vzhľadom na tvar auta prijateľná.



Ako naznačujú rozmery v priloženej tabuľke, samotná šírka, výška a hĺbka batožinového priestoru je na tom celkom dobre. Krása a tuhá karoséria i vysoká úroveň bezpečnosti si vypýtali svoju drobnú daň. Pri tvrdej kritike musíme priznať, že lepšie nie sú na tom ani niektoré nové konkurenčné autá ako Opel Corsa, Škoda Fabia alebo Peugeot 207.

Fiat Grande Punto – rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana
výška zvon 770 mm
výška zvnútra 250 mm
nakladací otvor
šírka dole 1030 mm
šírka v strede 810 mm
šírka na vrchu 800 mm
výška 670 mm
dno kufra
dĺžka 670 - 1300 mm
šírka 975 mm

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 351
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 489
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 261
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 727
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 400
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 395
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 622
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 497
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 260
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 061
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L