Každým ďalším kilometrom v rámci dlhodobého testu sa presviedčame o vynikajúcich jazdných vlastnostiach Grande Punta, nehovoriac o jeho dokonalej vizáži. Tiež mu nemožno vyčítať posed za volantom a ľahké ovládanie s dvojstupňovým posilňovačom riadenia. Pribúdajúce kilometre pôsobia aj blahodárne na motor 1,3 MTJ, ktorý získava na pružnosti a uberá v nárokoch na palivo.
Grande Punto si medzi nami získalo povesť dobrého a rýchleho cestovateľa, ktorý ani pri fakt rýchlom tempe na ceste nechce viac ako 6,3 l/100 km. Stačí iba trochu ubrať a spotreba razom padne k päťlitrovej hranici. Aby náš trojdverový fešák príliš nespyšnel, rozhodli sme sa pozrieť na jeho praktické stránky, konkrétne na batožinový priestor.
Testované Grande Punto má namiesto rezervného kolesa malý kompresor s tlakomerom a špeciálnou lepiacou hmotou na opravu poškodenej pneumatiky. V priebehu testu sme ju zatiaľ nemuseli použiť. |
Tretie dvere možno odomknúť a trochu pootvoriť iba diaľkovo tlačidlom na prístrojovom paneli alebo na kľúči od auta. Práve druhý menovaný spôsob nám často neplánovane otvorí kufor počas štartovania, teda pri otočení kľúčom v spínacej skrinke. Deje sa tak vďaka precitlivelému tlačidlu. Otvorenie kufra na diaľku si možno vysvetliť ako odomknutie a mierne vyskočenie zo zámku. Ostatné je na obsluhujúcom, ktorý nemá inú možnosť iba strčiť prsty do zašpinenej medzery medzi dverami a nárazníkom. Chápeme, že akékoľvek madlo by do dizajnu nezapadlo, ale pomohol by aspoň vyklápací firemný znak. Dolnú hranu tretích dverí totiž neumyje nijaká umyvárka.
![]() | Zadné veko nemá rukoväť. Navyše jeho hrana býva znečistená zo stečenej a zaschnutej špinavej vody. Chápeme, že držadlo by narušilo estetickú dokonalosť zadnej časti auta ale z praktického hľadiska by padlo vhod. Výmena žiarovky v koncových svetlách dá zabrať. Tento úkon treba radšej nechať na autorizovaný servis. |
Objem batožinového priestoru 275 l celkom nekorešponduje s názvom Grande, pretože niektoré autá v triede majú o 25 l viac, hoci na druhej strane to nie je až taký markantný rozdiel. Pri manipulácii s väčšími krabicami nám prekážala skôr vysoká nakladacia hrana a to voči zemi aj dnu batožinového priestoru. Bremeno treba potom vysoko dvíhať a vkladať cez smerom hore sa zužujúci otvor. Navyše v jeho strednej časti zasahujú do otvoru plasty, ktoré držia plató. Práve kvôli vysokej nakladacej hrane treba plató často vyberať a po naložení zase späť vložiť. Časté operácie nevydržal plastový záves, do ktorého sa plató vkladá. Našťastie to relatívne dobre funguje aj bez neho.
![]() | Daň za excelentnú tuhosť karosérie. Vysoká nakladacia hrana zvonka i zvnútra: medzi nakladacou hranou a dnom kufra je rozdiel až 250 mm. | ![]() |
![]() | Do nakladacieho otvoru zasahujú plastové časti, o ktoré sa opiera plato. Šírka kufra je vzhľadom na tvar auta prijateľná. |
Ako naznačujú rozmery v priloženej tabuľke, samotná šírka, výška a hĺbka batožinového priestoru je na tom celkom dobre. Krása a tuhá karoséria i vysoká úroveň bezpečnosti si vypýtali svoju drobnú daň. Pri tvrdej kritike musíme priznať, že lepšie nie sú na tom ani niektoré nové konkurenčné autá ako Opel Corsa, Škoda Fabia alebo Peugeot 207.
Fiat Grande Punto – rozmery batožinového priestoru
nakladacia hrana | |
výška zvon | 770 mm |
výška zvnútra | 250 mm |
nakladací otvor | |
šírka dole | 1030 mm |
šírka v strede | 810 mm |
šírka na vrchu | 800 mm |
výška | 670 mm |
dno kufra | |
dĺžka | 670 - 1300 mm |
šírka | 975 mm |