SME
reklama

Fiat Grande Punto - batožinový priestor pod lupou

Každým ďalším kilometrom v rámci dlhodobého testu sa presviedčame o vynikajúcich jazdných vlastnostiach Grande Punta, nehovoriac o jeho dokonalej vizáži. Tiež mu nemožno vyčítať posed za volantom a ľahké ovládanie s dvojstupňovým posilňovačom riadenia.

Rozhodli sme sa pozrieť na praktické stránky, konkrétne na batožinový priestor.Rozhodli sme sa pozrieť na praktické stránky, konkrétne na batožinový priestor. (Zdroj: rch)

Každým ďalším kilometrom v rámci dlhodobého testu sa presviedčame o vynikajúcich jazdných vlastnostiach Grande Punta, nehovoriac o jeho dokonalej vizáži. Tiež mu nemožno vyčítať posed za volantom a ľahké ovládanie s dvojstupňovým posilňovačom riadenia. Pribúdajúce kilometre pôsobia aj blahodárne na motor 1,3 MTJ, ktorý získava na pružnosti a uberá v nárokoch na palivo.

Grande Punto si medzi nami získalo povesť dobrého a rýchleho cestovateľa, ktorý ani pri fakt rýchlom tempe na ceste nechce viac ako 6,3 l/100 km. Stačí iba trochu ubrať a spotreba razom padne k päťlitrovej hranici. Aby náš trojdverový fešák príliš nespyšnel, rozhodli sme sa pozrieť na jeho praktické stránky, konkrétne na batožinový priestor.



 

Testované Grande Punto má namiesto rezervného kolesa malý kompresor s tlakomerom a špeciálnou lepiacou hmotou na opravu poškodenej pneumatiky. V priebehu testu sme ju zatiaľ nemuseli použiť.



Tretie dvere možno odomknúť a trochu pootvoriť iba diaľkovo tlačidlom na prístrojovom paneli alebo na kľúči od auta. Práve druhý menovaný spôsob nám často neplánovane otvorí kufor počas štartovania, teda pri otočení kľúčom v spínacej skrinke. Deje sa tak vďaka precitlivelému tlačidlu. Otvorenie kufra na diaľku si možno vysvetliť ako odomknutie a mierne vyskočenie zo zámku. Ostatné je na obsluhujúcom, ktorý nemá inú možnosť iba strčiť prsty do zašpinenej medzery medzi dverami a nárazníkom. Chápeme, že akékoľvek madlo by do dizajnu nezapadlo, ale pomohol by aspoň vyklápací firemný znak. Dolnú hranu tretích dverí totiž neumyje nijaká umyvárka.



Zadné veko nemá rukoväť. Navyše jeho hrana býva znečistená zo stečenej a zaschnutej špinavej vody. Chápeme, že držadlo by narušilo estetickú dokonalosť zadnej časti auta ale z praktického hľadiska by padlo vhod.



Výmena žiarovky v koncových svetlách dá zabrať. Tento úkon treba radšej nechať na autorizovaný servis.

 

Objem batožinového priestoru 275 l celkom nekorešponduje s názvom Grande, pretože niektoré autá v triede majú o 25 l viac, hoci na druhej strane to nie je až taký markantný rozdiel. Pri manipulácii s väčšími krabicami nám prekážala skôr vysoká nakladacia hrana a to voči zemi aj dnu batožinového priestoru. Bremeno treba potom vysoko dvíhať a vkladať cez smerom hore sa zužujúci otvor. Navyše v jeho strednej časti zasahujú do otvoru plasty, ktoré držia plató. Práve kvôli vysokej nakladacej hrane treba plató často vyberať a po naložení zase späť vložiť. Časté operácie nevydržal plastový záves, do ktorého sa plató vkladá. Našťastie to relatívne dobre funguje aj bez neho.


Daň za excelentnú tuhosť karosérie. Vysoká nakladacia hrana zvonka i zvnútra: medzi nakladacou hranou a dnom kufra je rozdiel až 250 mm.
Do nakladacieho otvoru zasahujú plastové časti, o ktoré sa opiera plato. Šírka kufra je vzhľadom na tvar auta prijateľná.



Ako naznačujú rozmery v priloženej tabuľke, samotná šírka, výška a hĺbka batožinového priestoru je na tom celkom dobre. Krása a tuhá karoséria i vysoká úroveň bezpečnosti si vypýtali svoju drobnú daň. Pri tvrdej kritike musíme priznať, že lepšie nie sú na tom ani niektoré nové konkurenčné autá ako Opel Corsa, Škoda Fabia alebo Peugeot 207.

Fiat Grande Punto – rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana
výška zvon 770 mm
výška zvnútra 250 mm
nakladací otvor
šírka dole 1030 mm
šírka v strede 810 mm
šírka na vrchu 800 mm
výška 670 mm
dno kufra
dĺžka 670 - 1300 mm
šírka 975 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 068
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 003
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 987
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 557
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 474
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 975
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 426
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 600
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 662
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 465
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 507
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 451
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 389
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 361
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 442
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu