SME

Fiat Grande Punto - batožinový priestor pod lupou

Každým ďalším kilometrom v rámci dlhodobého testu sa presviedčame o vynikajúcich jazdných vlastnostiach Grande Punta, nehovoriac o jeho dokonalej vizáži. Tiež mu nemožno vyčítať posed za volantom a ľahké ovládanie s dvojstupňovým posilňovačom riadenia.

Rozhodli sme sa pozrieť na praktické stránky, konkrétne na batožinový priestor.Rozhodli sme sa pozrieť na praktické stránky, konkrétne na batožinový priestor. (Zdroj: rch)

Každým ďalším kilometrom v rámci dlhodobého testu sa presviedčame o vynikajúcich jazdných vlastnostiach Grande Punta, nehovoriac o jeho dokonalej vizáži. Tiež mu nemožno vyčítať posed za volantom a ľahké ovládanie s dvojstupňovým posilňovačom riadenia. Pribúdajúce kilometre pôsobia aj blahodárne na motor 1,3 MTJ, ktorý získava na pružnosti a uberá v nárokoch na palivo.

Grande Punto si medzi nami získalo povesť dobrého a rýchleho cestovateľa, ktorý ani pri fakt rýchlom tempe na ceste nechce viac ako 6,3 l/100 km. Stačí iba trochu ubrať a spotreba razom padne k päťlitrovej hranici. Aby náš trojdverový fešák príliš nespyšnel, rozhodli sme sa pozrieť na jeho praktické stránky, konkrétne na batožinový priestor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu



 

Testované Grande Punto má namiesto rezervného kolesa malý kompresor s tlakomerom a špeciálnou lepiacou hmotou na opravu poškodenej pneumatiky. V priebehu testu sme ju zatiaľ nemuseli použiť.



Tretie dvere možno odomknúť a trochu pootvoriť iba diaľkovo tlačidlom na prístrojovom paneli alebo na kľúči od auta. Práve druhý menovaný spôsob nám často neplánovane otvorí kufor počas štartovania, teda pri otočení kľúčom v spínacej skrinke. Deje sa tak vďaka precitlivelému tlačidlu. Otvorenie kufra na diaľku si možno vysvetliť ako odomknutie a mierne vyskočenie zo zámku. Ostatné je na obsluhujúcom, ktorý nemá inú možnosť iba strčiť prsty do zašpinenej medzery medzi dverami a nárazníkom. Chápeme, že akékoľvek madlo by do dizajnu nezapadlo, ale pomohol by aspoň vyklápací firemný znak. Dolnú hranu tretích dverí totiž neumyje nijaká umyvárka.



Zadné veko nemá rukoväť. Navyše jeho hrana býva znečistená zo stečenej a zaschnutej špinavej vody. Chápeme, že držadlo by narušilo estetickú dokonalosť zadnej časti auta ale z praktického hľadiska by padlo vhod.



Výmena žiarovky v koncových svetlách dá zabrať. Tento úkon treba radšej nechať na autorizovaný servis.

 

Objem batožinového priestoru 275 l celkom nekorešponduje s názvom Grande, pretože niektoré autá v triede majú o 25 l viac, hoci na druhej strane to nie je až taký markantný rozdiel. Pri manipulácii s väčšími krabicami nám prekážala skôr vysoká nakladacia hrana a to voči zemi aj dnu batožinového priestoru. Bremeno treba potom vysoko dvíhať a vkladať cez smerom hore sa zužujúci otvor. Navyše v jeho strednej časti zasahujú do otvoru plasty, ktoré držia plató. Práve kvôli vysokej nakladacej hrane treba plató často vyberať a po naložení zase späť vložiť. Časté operácie nevydržal plastový záves, do ktorého sa plató vkladá. Našťastie to relatívne dobre funguje aj bez neho.


SkryťVypnúť reklamu

Daň za excelentnú tuhosť karosérie. Vysoká nakladacia hrana zvonka i zvnútra: medzi nakladacou hranou a dnom kufra je rozdiel až 250 mm.
Do nakladacieho otvoru zasahujú plastové časti, o ktoré sa opiera plato. Šírka kufra je vzhľadom na tvar auta prijateľná.



Ako naznačujú rozmery v priloženej tabuľke, samotná šírka, výška a hĺbka batožinového priestoru je na tom celkom dobre. Krása a tuhá karoséria i vysoká úroveň bezpečnosti si vypýtali svoju drobnú daň. Pri tvrdej kritike musíme priznať, že lepšie nie sú na tom ani niektoré nové konkurenčné autá ako Opel Corsa, Škoda Fabia alebo Peugeot 207.

Fiat Grande Punto – rozmery batožinového priestoru

nakladacia hrana
výška zvon 770 mm
výška zvnútra 250 mm
nakladací otvor
šírka dole 1030 mm
šírka v strede 810 mm
šírka na vrchu 800 mm
výška 670 mm
dno kufra
dĺžka 670 - 1300 mm
šírka 975 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  2. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  3. Nela Pocisková: Dovolím si už robiť chyby a nevyčítať si to
  4. Plátené tašky a opakované použitie
  5. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  7. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  8. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 022
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 661
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 222
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 938
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 714
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 152
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 224
  8. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi 2 123
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Pellegrini zmaril referendum!!!
  2. Martin Turčan: Prečo rušia práve 17. November?!
  3. Andrii Bashlak: Ako si z AI spraviť užitočného osobného poradcu – krok za krokom
  4. Milan Polician: Cena za nesprávne rozhodnutie môže byť krutá
  5. Ondřej Havelka: Unikum arabského křesťanství. Fascinující teologické směry i stanoví biskupové
  6. Martin Pollák: Machalatello
  7. Dagmar Szabó: Prípad krivého obvinenia zo sexuálneho zneužívania: Keď pravda vyjde najavo neskoro
  8. Michaela Witters: Ženy, ktoré obhajujú svoj tvrdý odchov, sú často vulgárne a agresívne.
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 43 995
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 19 498
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 625
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 255
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 494
  6. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 8 843
  7. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 6 510
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 774
  1. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  2. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  3. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  4. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  5. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  6. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  7. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči
SkryťZatvoriť reklamu