SME

Výsledky prieskumu Euro NCAP o vybavení áut systémom ESP sklamali

Euro NCAP zverejnilo výsledky prieskumu o výbave obsahujúcej ESP ( elektronický stabilizačný systém ), ktorými chce apelovať na výrobcov, aby bol stabilizačný systém súčasťou štandardnej výbavy.


Európsky prieskum posunul krajiny ako UK, Holandsko, Grécko, Malta a Írsko na spodok zoznamu za Dánsko, Švédsko a Nemecko. ESP môže zmenšiť dôsledky vážnych nehôd a dramaticky znížiť ich počet v Európe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ESP sa prvý krát objavilo pred desiatimi rokmi a jeho prínos k bezpečnosti sa stal rýchlo zrejmý. Niekoľko štúdii ukázalo, že autá vybavené ESP menej často havarujú ako bez neho. Odhady sa líšia, ale ESP môže predísť jednému úmrtiu z piatich pasažierov, čím zachráni každoročne životy tisícom ľudí v Európskej únii, ak bude vo všetkých autách.
Úlohou ESP je rozpoznať začiatok šmyku. V zlomku sekundy pribrzďuje jednotlivé kolesá, čím napomáha udržať auto pod kontrolou predtým, ako sa šmyk rozvinie. Systém pomáha šoférovi udržať kontrolu nad vozidlom bez ohľadu na to, či je šmyk výsledkom vyhýbacieho manévru alebo obyčajnej chyby.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky boli zverejnené spolu s uvedením kampane „ Zvoľte si ESP“ pod patronátom Európskej komisie s cieľom zvýšiť povedomie o ESP. Existujú veľké rozdiely v supňoch, v ktorých tento rozhodujúci bezpečnostný prvok je ponúkaný zákazníkom v Európe. Prieskumy ukázali, že Dánsko a Švédsko patria k najlepším, čo sa týka vybavenia štandardnej výbavy systémom ESP. Malta a Írsko skončili medzi poslednými s nízkym podielom ESP na štandardnej výbave hlavne v triede superminis a malých rodinných áut. Dôvody týchto rozdielov pritom nie sú technického charakteru. Niektoré modely majú ESP ako súčasť štandardnej výbavy v jednej krajine, kým v druhej nie je ESP v tom istom modeli dostupné ani za príplatok.

Pri prezentácii výsledkov prieskumu generálny tajomník Euro NCAP Adrian Hobbs poznamenal:“ Všetci sa musíme snažiť zvýšiť povedomie o dôležitosti ESP. Výrobcovia odpovedajú na požiadavky zákazníkov, ale zákazníci si budú žiadať ESP iba ak budú vedieť o jeho výhodách a prínose. Preto treba vytvárať tlak na výrobcov a distribútorov, aby ESP bolo súčasťou štandardných výbav všetkých nových modelov áut v každej krajine“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 727
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 927
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 302
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 352
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 935
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 863
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 468
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  2. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  3. Štefan Šturdzík: Rakovina
  4. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  7. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  8. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 880
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 531
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 076
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 837
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 474
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 971
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 272
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu