SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Jankov Vŕšok: Koiš verzus Drotár

Otváracie podujatie nového ročníka pretekov automobilov do vrchu sa trochu netradične odohralo uplynulý víkend na Jankovom Vŕšku. Vodou zmáčaná trať a hmla v jej záverečnej časti pred cieľom pripravili vyše 50 prihláseným jazdcom asi najnáročnejšie podmie

(Zdroj: Tomáš Kelement)

nky, aké si vedeli na rozjazdenie v úvode sezóny predstaviť. Už tradične sa body započítavali po oba dni, takže v sobotu aj nedeľu jazdci absolvovali po dve tréningové aj ostré jazdy.

Pomerne rovnomerné rozdelenie pretekárov v jednotlivých triedach (s výnimkou pohárových skupín A-1400 a E1+2000) zabezpečili trofej za umiestnenie takmer každému, zaujímavé preto boli najmä súboje o celkové prvenstvo. Adeptov bolo hneď zopár. Vzhľadom k upršanému počasiu nimi tentoraz neboli pretekári v monopostoch F3000 Jaro Krajči, ktorý sa na kopce vracia po ročnej prestávke, no ani Juraj Sládečka, ale jazdci v automobiloch s pohonom všetkých kolies. Pozoronosť domácich sa sústredila hlavne na Martina Koiša (Ford Focus), ktorému sa chystal sekundovať jeho najväčší súper z vlaňajšej sezóny Marek Ďurovkin (Audi A4), ale o svojich ambíciách veľa naznačili už v tréningoch aj Emil Janžo (Ford Escort Cosworth) a slovenská súťažná legenda Igor Drotár.

Ten štartuje v šampionáte automobilových súťaží so špeciálom Škoda Octavia WRC, s ktorým sa však ešte len zoznamuje a preto využil príležitosť ostrého „testovania" na Jankovom Vŕšku, kde mal príležitosť prvýkrát sa zviesť s Octaviou aj na vode. Po úprave pravidiel medzinárodnou automobilovou federáciou FIA v skupine N nebolo treba zabúdať ani na Petra Jureňu v najnovšej evolúcií Mitsubishi Lancer, ktorého výkon vďaka zrušeniu restriktorov narástol o rovných 74 kW/100 k na 279 kW/380 k. S novou technikou má Peter na konte už dve víťazstvá v seriáli majstrovstiev Európy, a preto každý očakával, že za zhoršených adhéznych podmienok aj on určite prehovorí do celkového poradia.

V prvý súťažný deň si hneď od rána vybral plnú porciu smoly Martin Koiš, ktorý mal najprv problémy s turbom, potom mu odišiel medzinápravový diferenciál (následkom čoho mu auto fungovalo ako vozidlo so zadným náhonom) a aby toho nebolo málo, v závere druhej ostrej jazdy mu roztrhlo ešte aj predný diferenciál a do cieľa došiel viac menej na zotrvačnosť. Napriek všetkým týmto problémom skončil celkovo šiesty a tretí v kategórií E1. Z problémov Koiša ťažil Igor Drotár, ktorý bol najrýchlejší v prvej i druhej ostrej jazde a s náskokom 5,2 s v súčte oboch jázd suverénne zvíťazil pred druhým Petrom Jureňom. Tretie miesto absolútne získal agresívne jazdiaci Emil Janžo, ktorý na Jureňu stratil v súčte časov z oboch jázd len 4 desatiny sekundy. Štvrté miesto si pripísal Marek Ďurovkin a až piaty bol Juraj Sládečka s monopostom F3000, ktorý v prvej jazde porazil o necelé 4 sekundy dlhoročného kráľa slovenských kopcov Jara Krajčiho jazdiaceho taktiež s monopostom F3000. Do druhej jazdy už Jaro pre problémy s elektronikou neodštartoval.

Výsledky - sobota

1. 62 Drotár Igor SVK Skoda Octavia WRC A+2000 4:24,864 100,58
2. 39 Jureňa Peter SVK Mitsubishi Lancer IX N+2000 4:30,061 5,200 98,64
3. 94 Janžo Emil SVK Ford Escort Cosworth E1+2000 4:30,508 5,640 98,48
4. 83 Ďurovkin Marek SVK Audi A4 E1-2000 4:31,166 6,300 98,24
5. 1 Sladečka Juro SVK Lola F3000 E2-3000 4:33,654 8,790 97,35
6. 95 Koiš Martin SVK Ford Focus E1+2000 4:39,295 14,430 95,38
7. 38 Strnad Anton SVK Mitsubishi Lancer VII N+2000 4:42,398 17,530 94,33
8. 61 Podhájecký Gusto SVK Skoda Fabia TDI A+2000 4:44,771 19,910 93,55
9. 2 Krajči Andrej SVK Opel Lotus E2-2000 4:49,517 24,650 92,02
10. 92 Kysucký Maroš SVK Seat Ibiza E1+2000 4:50,898 26,030 91,58

V noci zo soboty na nedeľu mali Koišovi mechanici plné ruky práce, no nakoniec sa im auto podarilo dať dokopy. Martin vďaka tomu s prehľadom vyhral prvý aj druhý nedeľný tréning, čo Drotára evidentne znepokojilo a vo vzduchu visel tvrdý súboj o prvú priečku.

Vplyvom počasia sa však okruh uchádzačov o triumf rozšíril z dvoch na troch jazdcov, pretože zatiaľ čo prvá tretina štartového poľa (a teda aj Peter Jureňa) odštartovala síce na mokrej trati ale bez súvislého dažďa, pokiaľ sa dostali na štart Koiš s Drotárom, po kopci už stekali prúdy vody, čím sa obaja oproti Jureňovi dostali do výrazne nevýhodnejšej pozície. Svoju úlohu tiež zohrala hustá hmla pred cieľom, ktorá prehovorila do celkového poradia. Kto si nepamätal trať a nemal odvahu podržať nohu na plyne až do cieľa, klesol oproti tréningu o niekoľko miest nižšie. To bol napríklad prípad Mareka Ďurovkina (Audi A4 ST) a Mateja Prokopa (Ford Puma), ktorí sa v prvej ostrej jazde oproti tréningu spomalili o 7 sekúnd, resp. 5 sekúnd. Napriek nepriazni počasia prvú ostrú jazdu vyhral Martin Koiš o 1,34 sekundy pred Jureňom a 1,66 sekundy pred Igorom Drotárom. Za nimi vynikajúci piaty čas dosiahol Augustím Podhajecký (Škoda Fabia TDI), ktorý si prišiel spestriť nie príliš vyťaženú (dalo by sa povedať regeneračnú) rely sezónu a pochvalu za ôsme miesto obsolútne si zaslúži aj Bohumír Čambalík jazdiaci v N-kovom Peugeote 306.

Počas druhej ostrej jazdy sa napätie ešte stupňovalo, keď postupne po skupinách za sebou štartujúci Jureňa aj Drotár posťahovali zo svojich časov ešte ďalšie 2 až 3 sekundy. Celú tajničku o prvej trojke vylúštil až Martin Koiš, ktorý rovnako ako súperi v druhej jazde zrýchlil a časom 2:12,240 pri priemernej rýchlosti 100,73 km/h zvíťazil aj v druhej jazde a zaknihoval si svoje prvé historické víťazstvo v absolútnom poradí. Druhý s odstupom 1,72 sekundy skončil Igor Drotár a tretia priečka patrila Petrovi Jureňovi. Všetci traja si zároveň odniesli plný počet bodov aj za prvé miesto vo svojich kategóriách. V triede N-2000 bol po oba dni najrýchlejší Bohumír Čambalík (Peugeot 306), medzi historikmi doplnil víkendovú zbierku vavrínov rodiny Koišovcov otec Stanislav a v najobsadenejšej kategórií A-1400 dominoval Filip Sládečka (Škoda Fabia).

Výsledky - nedeľa

1. 95 Martin KOIŠ SVK Ford Focus E1+2000 4:27,499 99,59
2. 62 Igor DROTÁR SVK Škoda Octavia WRC A+2000 4:29,219 1,720 98,95
3. 39 Peter JUREŇA SVK Mitsubishi Lancer Evo IX N+2000 4:30,990 3,490 98,31
4. 38 Anton STRNAD SVK Mitsubishi Lancer Evo VII N+2000 4:39,769 12,270 95,22
5. 83 Marek ĎUROVKIN SVK Audi A4 ST E1-2000 4:44,702 17,200 93,57
6. 61 Augustín PODHÁJECKÝ SVK Škoda Fabia RS TDi A+2000 4:48,096 20,600 92,47
7. 92 Maroš KYSUCKÝ SVK Seat Ibiza 1,9 TDi E1+2000 4:58,143 30,640 89,35
8. 75 Matej PROKOP SVK Ford Puma E1-2000 5:01,989 34,490 88,22
9. 94 Emil JANŽO SVK Ford Escort Cosworth 4x4 E1+2000 5:04,276 36,780 87,55
10. 33 Bohumír ČAMBÁLIK SVK Peugeot 306 S16 N-2000 5:05,481 37,980 87,21


Seriál MSR v pretekoch automobilov do vrchu bude pokračovať 9. -10. júna  v Čiernom Balogu, kde sa môžeme tešiť nielen na odvetu Sládečku s Krajčim ale nič si určite nedarujú ani Koiš s Drotárom.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 868
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 336
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 441
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 108
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 769
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 814
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 413
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 389
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 549
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 529
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere navyše a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1