SME

Jankov Vŕšok: Koiš verzus Drotár

Otváracie podujatie nového ročníka pretekov automobilov do vrchu sa trochu netradične odohralo uplynulý víkend na Jankovom Vŕšku. Vodou zmáčaná trať a hmla v jej záverečnej časti pred cieľom pripravili vyše 50 prihláseným jazdcom asi najnáročnejšie podmie

(Zdroj: Tomáš Kelement)

nky, aké si vedeli na rozjazdenie v úvode sezóny predstaviť. Už tradične sa body započítavali po oba dni, takže v sobotu aj nedeľu jazdci absolvovali po dve tréningové aj ostré jazdy.

Pomerne rovnomerné rozdelenie pretekárov v jednotlivých triedach (s výnimkou pohárových skupín A-1400 a E1+2000) zabezpečili trofej za umiestnenie takmer každému, zaujímavé preto boli najmä súboje o celkové prvenstvo. Adeptov bolo hneď zopár. Vzhľadom k upršanému počasiu nimi tentoraz neboli pretekári v monopostoch F3000 Jaro Krajči, ktorý sa na kopce vracia po ročnej prestávke, no ani Juraj Sládečka, ale jazdci v automobiloch s pohonom všetkých kolies. Pozoronosť domácich sa sústredila hlavne na Martina Koiša (Ford Focus), ktorému sa chystal sekundovať jeho najväčší súper z vlaňajšej sezóny Marek Ďurovkin (Audi A4), ale o svojich ambíciách veľa naznačili už v tréningoch aj Emil Janžo (Ford Escort Cosworth) a slovenská súťažná legenda Igor Drotár.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ten štartuje v šampionáte automobilových súťaží so špeciálom Škoda Octavia WRC, s ktorým sa však ešte len zoznamuje a preto využil príležitosť ostrého „testovania" na Jankovom Vŕšku, kde mal príležitosť prvýkrát sa zviesť s Octaviou aj na vode. Po úprave pravidiel medzinárodnou automobilovou federáciou FIA v skupine N nebolo treba zabúdať ani na Petra Jureňu v najnovšej evolúcií Mitsubishi Lancer, ktorého výkon vďaka zrušeniu restriktorov narástol o rovných 74 kW/100 k na 279 kW/380 k. S novou technikou má Peter na konte už dve víťazstvá v seriáli majstrovstiev Európy, a preto každý očakával, že za zhoršených adhéznych podmienok aj on určite prehovorí do celkového poradia.

V prvý súťažný deň si hneď od rána vybral plnú porciu smoly Martin Koiš, ktorý mal najprv problémy s turbom, potom mu odišiel medzinápravový diferenciál (následkom čoho mu auto fungovalo ako vozidlo so zadným náhonom) a aby toho nebolo málo, v závere druhej ostrej jazdy mu roztrhlo ešte aj predný diferenciál a do cieľa došiel viac menej na zotrvačnosť. Napriek všetkým týmto problémom skončil celkovo šiesty a tretí v kategórií E1. Z problémov Koiša ťažil Igor Drotár, ktorý bol najrýchlejší v prvej i druhej ostrej jazde a s náskokom 5,2 s v súčte oboch jázd suverénne zvíťazil pred druhým Petrom Jureňom. Tretie miesto absolútne získal agresívne jazdiaci Emil Janžo, ktorý na Jureňu stratil v súčte časov z oboch jázd len 4 desatiny sekundy. Štvrté miesto si pripísal Marek Ďurovkin a až piaty bol Juraj Sládečka s monopostom F3000, ktorý v prvej jazde porazil o necelé 4 sekundy dlhoročného kráľa slovenských kopcov Jara Krajčiho jazdiaceho taktiež s monopostom F3000. Do druhej jazdy už Jaro pre problémy s elektronikou neodštartoval.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky - sobota

1. 62 Drotár Igor SVK Skoda Octavia WRC A+2000 4:24,864 100,58

2. 39 Jureňa Peter SVK Mitsubishi Lancer IX N+2000 4:30,061 5,200 98,64

3. 94 Janžo Emil SVK Ford Escort Cosworth E1+2000 4:30,508 5,640 98,48

4. 83 Ďurovkin Marek SVK Audi A4 E1-2000 4:31,166 6,300 98,24

5. 1 Sladečka Juro SVK Lola F3000 E2-3000 4:33,654 8,790 97,35

6. 95 Koiš Martin SVK Ford Focus E1+2000 4:39,295 14,430 95,38

7. 38 Strnad Anton SVK Mitsubishi Lancer VII N+2000 4:42,398 17,530 94,33

8. 61 Podhájecký Gusto SVK Skoda Fabia TDI A+2000 4:44,771 19,910 93,55

9. 2 Krajči Andrej SVK Opel Lotus E2-2000 4:49,517 24,650 92,02

10. 92 Kysucký Maroš SVK Seat Ibiza E1+2000 4:50,898 26,030 91,58

SkryťVypnúť reklamu

V noci zo soboty na nedeľu mali Koišovi mechanici plné ruky práce, no nakoniec sa im auto podarilo dať dokopy. Martin vďaka tomu s prehľadom vyhral prvý aj druhý nedeľný tréning, čo Drotára evidentne znepokojilo a vo vzduchu visel tvrdý súboj o prvú priečku.

Vplyvom počasia sa však okruh uchádzačov o triumf rozšíril z dvoch na troch jazdcov, pretože zatiaľ čo prvá tretina štartového poľa (a teda aj Peter Jureňa) odštartovala síce na mokrej trati ale bez súvislého dažďa, pokiaľ sa dostali na štart Koiš s Drotárom, po kopci už stekali prúdy vody, čím sa obaja oproti Jureňovi dostali do výrazne nevýhodnejšej pozície. Svoju úlohu tiež zohrala hustá hmla pred cieľom, ktorá prehovorila do celkového poradia. Kto si nepamätal trať a nemal odvahu podržať nohu na plyne až do cieľa, klesol oproti tréningu o niekoľko miest nižšie. To bol napríklad prípad Mareka Ďurovkina (Audi A4 ST) a Mateja Prokopa (Ford Puma), ktorí sa v prvej ostrej jazde oproti tréningu spomalili o 7 sekúnd, resp. 5 sekúnd. Napriek nepriazni počasia prvú ostrú jazdu vyhral Martin Koiš o 1,34 sekundy pred Jureňom a 1,66 sekundy pred Igorom Drotárom. Za nimi vynikajúci piaty čas dosiahol Augustím Podhajecký (Škoda Fabia TDI), ktorý si prišiel spestriť nie príliš vyťaženú (dalo by sa povedať regeneračnú) rely sezónu a pochvalu za ôsme miesto obsolútne si zaslúži aj Bohumír Čambalík jazdiaci v N-kovom Peugeote 306.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počas druhej ostrej jazdy sa napätie ešte stupňovalo, keď postupne po skupinách za sebou štartujúci Jureňa aj Drotár posťahovali zo svojich časov ešte ďalšie 2 až 3 sekundy. Celú tajničku o prvej trojke vylúštil až Martin Koiš, ktorý rovnako ako súperi v druhej jazde zrýchlil a časom 2:12,240 pri priemernej rýchlosti 100,73 km/h zvíťazil aj v druhej jazde a zaknihoval si svoje prvé historické víťazstvo v absolútnom poradí. Druhý s odstupom 1,72 sekundy skončil Igor Drotár a tretia priečka patrila Petrovi Jureňovi. Všetci traja si zároveň odniesli plný počet bodov aj za prvé miesto vo svojich kategóriách. V triede N-2000 bol po oba dni najrýchlejší Bohumír Čambalík (Peugeot 306), medzi historikmi doplnil víkendovú zbierku vavrínov rodiny Koišovcov otec Stanislav a v najobsadenejšej kategórií A-1400 dominoval Filip Sládečka (Škoda Fabia).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výsledky - nedeľa

1. 95 Martin KOIŠ SVK Ford Focus E1+2000 4:27,499 99,59

2. 62 Igor DROTÁR SVK Škoda Octavia WRC A+2000 4:29,219 1,720 98,95

3. 39 Peter JUREŇA SVK Mitsubishi Lancer Evo IX N+2000 4:30,990 3,490 98,31

4. 38 Anton STRNAD SVK Mitsubishi Lancer Evo VII N+2000 4:39,769 12,270 95,22

5. 83 Marek ĎUROVKIN SVK Audi A4 ST E1-2000 4:44,702 17,200 93,57

6. 61 Augustín PODHÁJECKÝ SVK Škoda Fabia RS TDi A+2000 4:48,096 20,600 92,47

7. 92 Maroš KYSUCKÝ SVK Seat Ibiza 1,9 TDi E1+2000 4:58,143 30,640 89,35

8. 75 Matej PROKOP SVK Ford Puma E1-2000 5:01,989 34,490 88,22

9. 94 Emil JANŽO SVK Ford Escort Cosworth 4x4 E1+2000 5:04,276 36,780 87,55

SkryťVypnúť reklamu
reklama

10. 33 Bohumír ČAMBÁLIK SVK Peugeot 306 S16 N-2000 5:05,481 37,980 87,21

Seriál MSR v pretekoch automobilov do vrchu bude pokračovať 9. -10. júna  v Čiernom Balogu, kde sa môžeme tešiť nielen na odvetu Sládečku s Krajčim ale nič si určite nedarujú ani Koiš s Drotárom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 727
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 927
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 302
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 352
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 935
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 863
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 468
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  2. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  3. Štefan Šturdzík: Rakovina
  4. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  7. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  8. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 883
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 096
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 851
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 478
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 971
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 276
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu