nky, aké si vedeli na rozjazdenie v úvode sezóny predstaviť. Už tradične sa body započítavali po oba dni, takže v sobotu aj nedeľu jazdci absolvovali po dve tréningové aj ostré jazdy.
Pomerne rovnomerné rozdelenie pretekárov v jednotlivých triedach (s výnimkou pohárových skupín A-1400 a E1+2000) zabezpečili trofej za umiestnenie takmer každému, zaujímavé preto boli najmä súboje o celkové prvenstvo. Adeptov bolo hneď zopár. Vzhľadom k upršanému počasiu nimi tentoraz neboli pretekári v monopostoch F3000 Jaro Krajči, ktorý sa na kopce vracia po ročnej prestávke, no ani Juraj Sládečka, ale jazdci v automobiloch s pohonom všetkých kolies. Pozoronosť domácich sa sústredila hlavne na Martina Koiša (Ford Focus), ktorému sa chystal sekundovať jeho najväčší súper z vlaňajšej sezóny Marek Ďurovkin (Audi A4), ale o svojich ambíciách veľa naznačili už v tréningoch aj Emil Janžo (Ford Escort Cosworth) a slovenská súťažná legenda Igor Drotár.
Ten štartuje v šampionáte automobilových súťaží so špeciálom Škoda Octavia WRC, s ktorým sa však ešte len zoznamuje a preto využil príležitosť ostrého „testovania" na Jankovom Vŕšku, kde mal príležitosť prvýkrát sa zviesť s Octaviou aj na vode. Po úprave pravidiel medzinárodnou automobilovou federáciou FIA v skupine N nebolo treba zabúdať ani na Petra Jureňu v najnovšej evolúcií Mitsubishi Lancer, ktorého výkon vďaka zrušeniu restriktorov narástol o rovných 74 kW/100 k na 279 kW/380 k. S novou technikou má Peter na konte už dve víťazstvá v seriáli majstrovstiev Európy, a preto každý očakával, že za zhoršených adhéznych podmienok aj on určite prehovorí do celkového poradia.
V prvý súťažný deň si hneď od rána vybral plnú porciu smoly Martin Koiš, ktorý mal najprv problémy s turbom, potom mu odišiel medzinápravový diferenciál (následkom čoho mu auto fungovalo ako vozidlo so zadným náhonom) a aby toho nebolo málo, v závere druhej ostrej jazdy mu roztrhlo ešte aj predný diferenciál a do cieľa došiel viac menej na zotrvačnosť. Napriek všetkým týmto problémom skončil celkovo šiesty a tretí v kategórií E1. Z problémov Koiša ťažil Igor Drotár, ktorý bol najrýchlejší v prvej i druhej ostrej jazde a s náskokom 5,2 s v súčte oboch jázd suverénne zvíťazil pred druhým Petrom Jureňom. Tretie miesto absolútne získal agresívne jazdiaci Emil Janžo, ktorý na Jureňu stratil v súčte časov z oboch jázd len 4 desatiny sekundy. Štvrté miesto si pripísal Marek Ďurovkin a až piaty bol Juraj Sládečka s monopostom F3000, ktorý v prvej jazde porazil o necelé 4 sekundy dlhoročného kráľa slovenských kopcov Jara Krajčiho jazdiaceho taktiež s monopostom F3000. Do druhej jazdy už Jaro pre problémy s elektronikou neodštartoval.
Výsledky - sobota
1. | 62 | Drotár Igor | SVK | Skoda Octavia WRC | A+2000 | 4:24,864 | 100,58 | |
2. | 39 | Jureňa Peter | SVK | Mitsubishi Lancer IX | N+2000 | 4:30,061 | 5,200 | 98,64 |
3. | 94 | Janžo Emil | SVK | Ford Escort Cosworth | E1+2000 | 4:30,508 | 5,640 | 98,48 |
4. | 83 | Ďurovkin Marek | SVK | Audi A4 | E1-2000 | 4:31,166 | 6,300 | 98,24 |
5. | 1 | Sladečka Juro | SVK | Lola F3000 | E2-3000 | 4:33,654 | 8,790 | 97,35 |
6. | 95 | Koiš Martin | SVK | Ford Focus | E1+2000 | 4:39,295 | 14,430 | 95,38 |
7. | 38 | Strnad Anton | SVK | Mitsubishi Lancer VII | N+2000 | 4:42,398 | 17,530 | 94,33 |
8. | 61 | Podhájecký Gusto | SVK | Skoda Fabia TDI | A+2000 | 4:44,771 | 19,910 | 93,55 |
9. | 2 | Krajči Andrej | SVK | Opel Lotus | E2-2000 | 4:49,517 | 24,650 | 92,02 |
10. | 92 | Kysucký Maroš | SVK | Seat Ibiza | E1+2000 | 4:50,898 | 26,030 | 91,58 |
V noci zo soboty na nedeľu mali Koišovi mechanici plné ruky práce, no nakoniec sa im auto podarilo dať dokopy. Martin vďaka tomu s prehľadom vyhral prvý aj druhý nedeľný tréning, čo Drotára evidentne znepokojilo a vo vzduchu visel tvrdý súboj o prvú priečku.
Vplyvom počasia sa však okruh uchádzačov o triumf rozšíril z dvoch na troch jazdcov, pretože zatiaľ čo prvá tretina štartového poľa (a teda aj Peter Jureňa) odštartovala síce na mokrej trati ale bez súvislého dažďa, pokiaľ sa dostali na štart Koiš s Drotárom, po kopci už stekali prúdy vody, čím sa obaja oproti Jureňovi dostali do výrazne nevýhodnejšej pozície. Svoju úlohu tiež zohrala hustá hmla pred cieľom, ktorá prehovorila do celkového poradia. Kto si nepamätal trať a nemal odvahu podržať nohu na plyne až do cieľa, klesol oproti tréningu o niekoľko miest nižšie. To bol napríklad prípad Mareka Ďurovkina (Audi A4 ST) a Mateja Prokopa (Ford Puma), ktorí sa v prvej ostrej jazde oproti tréningu spomalili o 7 sekúnd, resp. 5 sekúnd. Napriek nepriazni počasia prvú ostrú jazdu vyhral Martin Koiš o 1,34 sekundy pred Jureňom a 1,66 sekundy pred Igorom Drotárom. Za nimi vynikajúci piaty čas dosiahol Augustím Podhajecký (Škoda Fabia TDI), ktorý si prišiel spestriť nie príliš vyťaženú (dalo by sa povedať regeneračnú) rely sezónu a pochvalu za ôsme miesto obsolútne si zaslúži aj Bohumír Čambalík jazdiaci v N-kovom Peugeote 306.
Počas druhej ostrej jazdy sa napätie ešte stupňovalo, keď postupne po skupinách za sebou štartujúci Jureňa aj Drotár posťahovali zo svojich časov ešte ďalšie 2 až 3 sekundy. Celú tajničku o prvej trojke vylúštil až Martin Koiš, ktorý rovnako ako súperi v druhej jazde zrýchlil a časom 2:12,240 pri priemernej rýchlosti 100,73 km/h zvíťazil aj v druhej jazde a zaknihoval si svoje prvé historické víťazstvo v absolútnom poradí. Druhý s odstupom 1,72 sekundy skončil Igor Drotár a tretia priečka patrila Petrovi Jureňovi. Všetci traja si zároveň odniesli plný počet bodov aj za prvé miesto vo svojich kategóriách. V triede N-2000 bol po oba dni najrýchlejší Bohumír Čambalík (Peugeot 306), medzi historikmi doplnil víkendovú zbierku vavrínov rodiny Koišovcov otec Stanislav a v najobsadenejšej kategórií A-1400 dominoval Filip Sládečka (Škoda Fabia).
Výsledky - nedeľa
1. | 95 | Martin KOIŠ | SVK | Ford Focus | E1+2000 | 4:27,499 | 99,59 | |
2. | 62 | Igor DROTÁR | SVK | Škoda Octavia WRC | A+2000 | 4:29,219 | 1,720 | 98,95 |
3. | 39 | Peter JUREŇA | SVK | Mitsubishi Lancer Evo IX | N+2000 | 4:30,990 | 3,490 | 98,31 |
4. | 38 | Anton STRNAD | SVK | Mitsubishi Lancer Evo VII | N+2000 | 4:39,769 | 12,270 | 95,22 |
5. | 83 | Marek ĎUROVKIN | SVK | Audi A4 ST | E1-2000 | 4:44,702 | 17,200 | 93,57 |
6. | 61 | Augustín PODHÁJECKÝ | SVK | Škoda Fabia RS TDi | A+2000 | 4:48,096 | 20,600 | 92,47 |
7. | 92 | Maroš KYSUCKÝ | SVK | Seat Ibiza 1,9 TDi | E1+2000 | 4:58,143 | 30,640 | 89,35 |
8. | 75 | Matej PROKOP | SVK | Ford Puma | E1-2000 | 5:01,989 | 34,490 | 88,22 |
9. | 94 | Emil JANŽO | SVK | Ford Escort Cosworth 4x4 | E1+2000 | 5:04,276 | 36,780 | 87,55 |
10. | 33 | Bohumír ČAMBÁLIK | SVK | Peugeot 306 S16 | N-2000 | 5:05,481 | 37,980 | 87,21 |
Seriál MSR v pretekoch automobilov do vrchu bude pokračovať 9. -10. júna v Čiernom Balogu, kde sa môžeme tešiť nielen na odvetu Sládečku s Krajčim ale nič si určite nedarujú ani Koiš s Drotárom.