SME
Nedeľa, 16. máj, 2021 | Meniny má SvetozárKrížovkyKrížovky

Najlepšie motory roka 2007 – dominuje turbo

Oskara v súťaži o najlepší motor získalo twin-turbo od BMW, uspeli tiež Toyota, Volkswagen a prvý krát aj Porsche. Budúcnosť bude patriť benzínovým motorom s turbodúchadlom, ktoré používajú ocenené automobilky BMW, Volkswagen, Mini aj Peugeot.

Preplňovaný benzínový motor od Volkswagenu zostal aj druhý rok vo svojej kategórii neporazený. Z malého objemu ponúka vysoký výkon, nízku spotrebu a malý obsah C02.Preplňovaný benzínový motor od Volkswagenu zostal aj druhý rok vo svojej kategórii neporazený. Z malého objemu ponúka vysoký výkon, nízku spotrebu a malý obsah C02. (Zdroj: archív)

Oskara v súťaži o najlepší motor získalo twin-turbo od BMW, uspeli tiež Toyota, Volkswagen a prvý krát aj Porsche. Budúcnosť bude patriť benzínovým motorom s turbodúchadlom, ktoré používajú ocenené automobilky BMW, Volkswagen, Mini aj Peugeot.

Trojlitrový twin turbo motor od BMW sa stal kráľom deviateho ročníka udeľovania cien na Engine Expo v nemeckom Štuttgarte. Prestížne ocenenia udeľuje nezávislá porota 62 motoristických novinárov z 30 krajín. Vďaka trojlitrovému motoru BMW 335i zostáva titul aj po roku naďalej v rukách BMW, ktoré v tomto ročníku získalo celkovo sedem ocenení. Okrem toho získalo BMW Ocenenie aj za svoj 2,5 litrový radový šesťvalcový motor a 5 litrový V10 motor, ale mníchovského výrobcu najviac potešil úspech 3 litrového twin turbo motora, ktorý dominoval tiež v kategórii Najlepší Nový Motor Roka 2007.

Peter Langen, riaditeľ divízie BMW k úspechu povedal: „Je to úžasný výsledok a dôležité ocenenie práce našich inžinierov, ktorú museli vykonať, aby zaistili úspech našich preplňovaných benzínových motorov.“ Pri nadvláde mníchovských motorov stále boduje japonská Toyota najmä v oblasti ekonomiky prevádzky. Ocenenie získané koncernom Volkswagen za preplňované motory TSI a TFSI jasne naznačuje, že najlepšou cestou ako dosiahnuť vysoký výkon pri nízkej spotrebe je použitie turbodúchadla prípadne kompresora v benzínovom motore. V budúcnosti môžu byť preplňované motory prestavané na biopalivá.

Motor roka 2007 - podmienky a pravidlá

Objemové kategórie
ocenenia sa udeľujú celkovo v ôsmich objemových kategóriách, do súťaže sú zaradené motory osadené v osobných autách, ktoré sú v predaji vo viac ako jednej krajine k 9. máju daného roka

Najekonomickejší motor  - motor skonštruovaný s prioritou ekonomickej prevádzky (napr. diesel, hybrid, ...)

Najvýkonnejší motor  - vyvinutý špeciálne pre výkonovo orientované autá alebo inštalovaný v aute, účelom ktorého je športové vyžitie

Najlepší nový motor roka  - motor zaradený do tejto kategórie musel byť predstavený po 10. máji 2006 , osadený v osobnom aute a do 9. mája 2007 v predaji vo viac ako jednej krajine

Medzinárodný motor roka 2007 – vyberá sa z víťazov objemových kategórií

Porota
Každý z porotcov má k dispozícii 25 bodov, ktoré rozdeľuje medzi päť najlepších motorov v každej kategórii. Jednému motoru môže porotca prideliť najviac 15 bodov a najmenej 1 bod. Porotcovia hodnotia podľa subjektívnych dojmov, pričom berú do úvahy dojmy z jazdy, technické charakteristiky, úspornosť, hladkosť, výkon, hluk a jazdné schopnosti.

Cena Medzinárodný Motor Roka 2007:

Najlepší Nový Motor 2007 ( Best New Engine of 2007) BMW 3 litrový Twin- Turbo ( 335i)
Najúspornejší Motor ( Best Fuel Economy ) Toyota 1,5 litrový Hybrid Synergy Drive ( Prius), nestarnúci motor, ktorý je stále najpriateľskejšou voľbou voči prostrediu
Najvýkonnejší Motor ( Best Performance Engine ) BMW 5 – litrový V10 ( M5, M6)
Motory do 1 litra Toyota 1- litrový motor ( Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1)
Od 1 l do 1,4 l Volkswagen 1,4 TSI Twincharger ( Golf, Touran, Jetta), zvíťazil už druhý rok
Od 1,4 l do 1,8 l BMW – PSA 1,6 THP ( MINI, Peugeot 207)
Od 1,8 do 2 litrov Volkswagen 2,0 TFSI ( Golf GTI, Audi A3, A6, SEAT Leon, Škoda Octavia)
Od 2 do 2,5 litra BMW 2,5 R6 ( 325, 525, X3, Z4)
Od 2,5 do 3 litrov BMW 3-litre Twin-Turbo (335i)
Od 3 do 4 litrov Porsche 3.6 Turbo (911) , získal titul prvý krát
Nad 4 litre BMW 5-litre V10 (M5, M6)


Predchádzajúci víťazi Titulu Medzinárodný Motor Roka:

2006 BMW M5 V10
2005 BMW M5 V10
2004 Toyota Hybrid Synergy Drive
2003 Mazda RENESIS Rotary (RX-8)
2002 BMW 4.4-litre Valvetronic
2001 BMW 3.2-litre
2000 Honda Hybrid 1-litre Insight
1999 Toyota Yaris 1-liter

BMW suverénne vyhráva vo viacerých objemových kategóriách už niekoľko rokov. Pri povestnej kvalite a technologickej vyspelosti ich motorov to neprekvapuje.
Koncern PSA montuje do športového modelu 207 GT motor vyvinutý automobilkou BMW. Opäť ide o benzínový motor s Twin Scroll Turbom, ktorý ponúka aj MINI.
Porsche boduje v histórii súťaže prvý krát s boxerom objemu 3,6 litra, prepĺňaným turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek.
Rozhodnutie Toyoty vybrať sa smerom hybridného pohonu bolo správne. Prius opätovne získal cenu za nízku spotrebu a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  3. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  4. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  5. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  6. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  7. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  8. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  9. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  10. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  1. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  2. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  3. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  4. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  5. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  6. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  7. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  8. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  9. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  10. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 17 267
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 13 472
  3. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 11 246
  4. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 8 645
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 312
  6. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel 7 514
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 383
  8. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 609
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 379
  10. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite 5 358
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalý premiér SR Mikuláš Dzurinda.

Rozhovor s Mikulášom Dzurindom.

13. máj
Opatrenia na Slovensku sa opäť uvoľňujú.

Celonárodné opatrenia sa končia.

2 h
AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Aký dejepis učia na ruskej škole v Prahe

Pamätník pri Brestskej pevnosti. Dobové nápisy dosvedčia, o čo sa tu bojovalo.

Čitatelia v bublinách o pravdu nestoja.

11. máj
Jakub Koniar (vľavo) a Jaroslav Polách.

Slováci sa dostali až do semifinále MS v biliarde.

20 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

15. máj
Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

14. máj
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj
Škoda Fabia v základnej výbave Ambition.

Oproti predošlej generácii zdražela približne o 2000 eur.

13. máj