SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Najlepšie motory roka 2007 – dominuje turbo

Oskara v súťaži o najlepší motor získalo twin-turbo od BMW, uspeli tiež Toyota, Volkswagen a prvý krát aj Porsche. Budúcnosť bude patriť benzínovým motorom s turbodúchadlom, ktoré používajú ocenené automobilky BMW, Volkswagen, Mini aj Peugeot.

Preplňovaný benzínový motor od Volkswagenu zostal aj druhý rok vo svojej kategórii neporazený. Z malého objemu ponúka vysoký výkon, nízku spotrebu a malý obsah C02.Preplňovaný benzínový motor od Volkswagenu zostal aj druhý rok vo svojej kategórii neporazený. Z malého objemu ponúka vysoký výkon, nízku spotrebu a malý obsah C02. (Zdroj: archív)

Oskara v súťaži o najlepší motor získalo twin-turbo od BMW, uspeli tiež Toyota, Volkswagen a prvý krát aj Porsche. Budúcnosť bude patriť benzínovým motorom s turbodúchadlom, ktoré používajú ocenené automobilky BMW, Volkswagen, Mini aj Peugeot.

Trojlitrový twin turbo motor od BMW sa stal kráľom deviateho ročníka udeľovania cien na Engine Expo v nemeckom Štuttgarte. Prestížne ocenenia udeľuje nezávislá porota 62 motoristických novinárov z 30 krajín. Vďaka trojlitrovému motoru BMW 335i zostáva titul aj po roku naďalej v rukách BMW, ktoré v tomto ročníku získalo celkovo sedem ocenení. Okrem toho získalo BMW Ocenenie aj za svoj 2,5 litrový radový šesťvalcový motor a 5 litrový V10 motor, ale mníchovského výrobcu najviac potešil úspech 3 litrového twin turbo motora, ktorý dominoval tiež v kategórii Najlepší Nový Motor Roka 2007.

Peter Langen, riaditeľ divízie BMW k úspechu povedal: „Je to úžasný výsledok a dôležité ocenenie práce našich inžinierov, ktorú museli vykonať, aby zaistili úspech našich preplňovaných benzínových motorov.“ Pri nadvláde mníchovských motorov stále boduje japonská Toyota najmä v oblasti ekonomiky prevádzky. Ocenenie získané koncernom Volkswagen za preplňované motory TSI a TFSI jasne naznačuje, že najlepšou cestou ako dosiahnuť vysoký výkon pri nízkej spotrebe je použitie turbodúchadla prípadne kompresora v benzínovom motore. V budúcnosti môžu byť preplňované motory prestavané na biopalivá.

Motor roka 2007 - podmienky a pravidlá

Objemové kategórie
ocenenia sa udeľujú celkovo v ôsmich objemových kategóriách, do súťaže sú zaradené motory osadené v osobných autách, ktoré sú v predaji vo viac ako jednej krajine k 9. máju daného roka

Najekonomickejší motor  - motor skonštruovaný s prioritou ekonomickej prevádzky (napr. diesel, hybrid, ...)

Najvýkonnejší motor  - vyvinutý špeciálne pre výkonovo orientované autá alebo inštalovaný v aute, účelom ktorého je športové vyžitie

Najlepší nový motor roka  - motor zaradený do tejto kategórie musel byť predstavený po 10. máji 2006 , osadený v osobnom aute a do 9. mája 2007 v predaji vo viac ako jednej krajine

Medzinárodný motor roka 2007 – vyberá sa z víťazov objemových kategórií

Porota
Každý z porotcov má k dispozícii 25 bodov, ktoré rozdeľuje medzi päť najlepších motorov v každej kategórii. Jednému motoru môže porotca prideliť najviac 15 bodov a najmenej 1 bod. Porotcovia hodnotia podľa subjektívnych dojmov, pričom berú do úvahy dojmy z jazdy, technické charakteristiky, úspornosť, hladkosť, výkon, hluk a jazdné schopnosti.

Cena Medzinárodný Motor Roka 2007:

Najlepší Nový Motor 2007 ( Best New Engine of 2007) BMW 3 litrový Twin- Turbo ( 335i)
Najúspornejší Motor ( Best Fuel Economy ) Toyota 1,5 litrový Hybrid Synergy Drive ( Prius), nestarnúci motor, ktorý je stále najpriateľskejšou voľbou voči prostrediu
Najvýkonnejší Motor ( Best Performance Engine ) BMW 5 – litrový V10 ( M5, M6)
Motory do 1 litra Toyota 1- litrový motor ( Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1)
Od 1 l do 1,4 l Volkswagen 1,4 TSI Twincharger ( Golf, Touran, Jetta), zvíťazil už druhý rok
Od 1,4 l do 1,8 l BMW – PSA 1,6 THP ( MINI, Peugeot 207)
Od 1,8 do 2 litrov Volkswagen 2,0 TFSI ( Golf GTI, Audi A3, A6, SEAT Leon, Škoda Octavia)
Od 2 do 2,5 litra BMW 2,5 R6 ( 325, 525, X3, Z4)
Od 2,5 do 3 litrov BMW 3-litre Twin-Turbo (335i)
Od 3 do 4 litrov Porsche 3.6 Turbo (911) , získal titul prvý krát
Nad 4 litre BMW 5-litre V10 (M5, M6)


Predchádzajúci víťazi Titulu Medzinárodný Motor Roka:

2006 BMW M5 V10
2005 BMW M5 V10
2004 Toyota Hybrid Synergy Drive
2003 Mazda RENESIS Rotary (RX-8)
2002 BMW 4.4-litre Valvetronic
2001 BMW 3.2-litre
2000 Honda Hybrid 1-litre Insight
1999 Toyota Yaris 1-liter

BMW suverénne vyhráva vo viacerých objemových kategóriách už niekoľko rokov. Pri povestnej kvalite a technologickej vyspelosti ich motorov to neprekvapuje.
Koncern PSA montuje do športového modelu 207 GT motor vyvinutý automobilkou BMW. Opäť ide o benzínový motor s Twin Scroll Turbom, ktorý ponúka aj MINI.
Porsche boduje v histórii súťaže prvý krát s boxerom objemu 3,6 litra, prepĺňaným turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek.
Rozhodnutie Toyoty vybrať sa smerom hybridného pohonu bolo správne. Prius opätovne získal cenu za nízku spotrebu a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  3. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  4. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  5. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  6. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 238
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 11 225
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 8 406
  4. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 371
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 771
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 312
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 163
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  2. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  3. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  4. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  5. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  6. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  7. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  8. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 225
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 235
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 669
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 562
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 038
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 674
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 393
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 227
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu