triede malých vozidiel.
Splash prichádza na trh ako štvrtý, kompletne nový model v priebehu troch rokov, ktorý nemá s predchodcom nič spoločné a našťastie ani dizajn. Populárny Wagon R+ totiž nepatril medzi najkrajšie mestské autá, navyše koncepcia karosérie mala svoj zenit za sebou. Naopak nový Splash vyzerá sviežo, tak ako to evokuje jeho názov. Karoséria dostala dnes osvedčené proporcie, ktoré majú byť kľúčom k väčšiemu vnútornému priestoru, stabilite a pevnosti pri náraze. Malé ale luxusné konkurenčné autá do mesta sa stali pre Suzuki inšpiráciou, inak by nový Splash nevybavili stabilizačným systémom ESP a šiestimi airbagmi, samozrejme za príplatok.
Dostatok vnútorného priestoru na úrovni mestského auta dneška má zabezpečiť nárast karosérie do dĺžky (+ 20 cm !) a šírky (+ 8 cm). Výška podľa nám dostupných údajov o niečo klesla.
Pri výbere dvoch benzínových a jedného naftového motora boli rozhodujúce spotreba a emisie CO2 vo výfukových plynoch. Voľba padla na benzínový litrový trojvalec so štvorventilovou technikou a výkonom 48 kW (65 k) a tiež na silnejší štvorvalec 1,2 16V s pomerne vysokým výkonom 63 kW (86 k). Pravdupovediac medzi naftovými motormi zostala iba jediná voľba, koncernový šestnásť ventilový diesel 1,3 s výkonom 55 kW (75 k), ktorý si automobilky Suzuki a Opel uchovávajú ako cenné dedičstvo zo spolupráce s Fiatom.
Autor: rch