SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Fiat Linea útočí na rodinu

Fiat Grande Punto sa stal trhákom pre svoj vzhľad a výborné jazdné vlastnosti. Existuje však veľa zákazníkov, ktorí si ho nekúpia iba pre slabšie úžitkové vlastnosti. Fiat preto pripravil verziu sedan s päťstolitrovým kufrom, predĺženým rázvorom a emotív

Fiat Linea vnáša do triedy čisto racionálnych rodinných áut svieži vietor v podobe talianského dizajnu.Fiat Linea vnáša do triedy čisto racionálnych rodinných áut svieži vietor v podobe talianského dizajnu. (Zdroj: fiat)

Fiat Grande Punto sa stal trhákom pre svoj vzhľad a výborné jazdné vlastnosti. Existuje však veľa zákazníkov, ktorí si ho nekúpia iba pre slabšie úžitkové vlastnosti. Fiat preto pripravil verziu sedan s päťstolitrovým kufrom, predĺženým rázvorom a emotívnym dizajnom.

Fiat v procese ozdravovania spoločnosti a  tvorbe zisku urobil jeden z ďalších dobrých krokov. Postavil praktické a cenovo prístupné rodinné auto pri zachovaní prvkov typických pre novú éru značky. Fiat Linea prichádza do triedy trojpriestorových sedanov kompaktnej triedy, kde chce zapôsobiť miestom na zadných sedadlách a päťstolitrovým kufrom. Hoci Grande Punto, z ktorého Linea po technickej stránke vychádza, patrí o triedu nižšie, predĺžený rázvor náprav až na 260 cm radí Lineu medzi vozidlá ako Škoda Octavia, Dacia Logan, Renault Megane Sedan alebo Volkswagen Jetta.

Dizajn predáva
Pri pohľadne na tvary karosérie je každému jasné, že auto vzniklo v materskom dizajnérskom centre ako samostatný model rešpektujúci novú líniu značky. Emócie cenovo prístupného sedanu vraj nevychladnú ani vo farebne pestrom interiéri. Odborníci, ktorí už auto videli tvrdia, že nárast priestoru na zadných sedadlách cítiť v každom smere, akurát viac miesta mohlo ostať v oblasti hlavy. Tuhosti karosérie a vonkajšiemu dizajnu je tiež prispôsobená pomerne vysoká nakladacia hrana obrovského batožinového priestoru.

„Emotívne ladený sedan má vraj veľké šance na úspech“.           V porovnaní so základným modelom Grande Punto pribudol batožinový priestor objemu 500 litrov a viac miesta na zadných sedadlách. Hovorí sa aj o komfortnejšom podvozku.

Iba dva motory
Trieda lacnejších rodinných sedanov, tak obľúbených na rozvíjajúcich sa trhoch, býva zameraná na cenovo nenáročné a úsporné motory. Fiat si pre začiatok na európsky trh pripravil dva motory spĺňajúce emisnú normu Euro 4. Základný benzínový štvorvalec objemu 1,4 l s výkonom 57 kW (77 k) prichádza v úlohe cenového trháku. Z hľadiska dynamiky jazdy a nízkej spotreby bude zaujímavejší malý turbodiesel 1,3 MTJ 16V s variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla a výkonom 66 kW (90k). Na rozdiel od Grande Punta obľúbený diesel dostane iba päťstupňovú prevodovku. Moderný preplňovaný motor 1,4 16V T-Jet s výkonom 88 kW (120 k) pribudne v ponuke až neskôr. Pre brazílsky trh naklonený biopalivám je pripravená verzia 1,9 Flexifuel spaľujúca bioetanol.

Tri výbavy
Linea navrhnutá pre zákazníkov preferujúcich racionálne využitie auta prichádza v troch stupňoch vybavenia - Active, Dynamic, Emotion a jedenástich farbách karosérie. Technika prevzatá z Grande Punta umožní objednať si za príplatok automatickú klimatizáciu, palubný systém so vstupom pre USB, prehrávač MP3 a dažďový alebo parkovací senzor. Rodinne naladený podvozok s dobrým utlmením vibrácií na nekvalitných cestách je v štandarde vybavený systémom ABS, brzdovým asistentom a rozdeľovačom brzdného účinku. Za príplatok je v ponuke stabilizačný systém ESP. Predaj začal najskôr na tureckom trhu, kde sú sedany v mimoriadnej obľube a kde sa tiež Fiat Linea vyrába. Na Slovensku začne predaj na jeseň tohto roka. Podľa prvých odhadov má emotívne ladený sedan veľké šance na úspech.

Linea bude dvojkou
Fiat očakáva, že sedan Linea sa stane dvojkou v celkovom predaji značky, hneď za modelom Grande Punto, ktorého ročné predaje majú dosiahnuť 360 000 kusov. Ak sa naplno rozbehne výroba vo všetkých piatich závodoch, ročná produkcia modelu Linea dosiahne 280 000 kusov. Momentálne sa Linea vyrába iba tureckom závode Tofas, neskôr pribudnú prevádzky v Brazílii, Rusku, Indii a Číne. Zatiaľ je dvojkou v predaji malý Fiat Panda s ročnou produkciou okolo 240 000 vozidiel.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 14 702
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 750
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 369
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 941
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 236
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 868
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 796
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


17 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Ľubomír Maretta: Zmena
  3. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  4. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  5. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  6. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  7. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  8. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 120
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 755
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 263
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 731
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 200
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 827
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 414
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 155
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu