SME
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Corsa OPC debutovala na okruhu

Fanúšikovia rýchlych áut sa zhodujú, že malé športové autá už nie sú to, čo bývali. Ostrá kritika na adresu športových modelov podnietila Opel aby vývoj najrýchlejšej korzičky v histórii zveril pretekárom. Výrobca nás chcel o dobrom výsledku presvedčiť

Športová Corsa veľmi dobre brzdí a drží stopu ale nie je tak drsná ako Renault Clio Sport.Športová Corsa veľmi dobre brzdí a drží stopu ale nie je tak drsná ako Renault Clio Sport. (Zdroj: Opel)

Fanúšikovia rýchlych áut sa zhodujú, že malé športové autá už nie sú to, čo bývali. Ostrá kritika na adresu športových modelov podnietila Opel, aby vývoj najrýchlejšej korzičky v histórii zveril pretekárom. Výrobca nás chcel o dobrom výsledku presvedčiť na pretekárskom okruhu, takom, aký Slovensku stále chýba.

Vďaka rozvoju elektroniky a nových bezpečnostných prvkov môže dnes aj silné auto celkom bezpečne šoférovať bežný vodič, dokonca aj začiatočník. Cit pre ovládanie a presnosť zobrala na seba elektronika a vodič takmer necíti obrovskú rýchlosť a ani to, čo sa deje medzi cestou a autom. Dnes sa môžete v malom aute s výkonom dvesto koní chladiť klimatizáciou, počúvať výkonnú aparatúru, sledovať navigáciu, skrátka užívať si komfort a bezpečnosť limuzíny. Je však možné zajazdiť si tak dobre ako kedysi ?


Corsa OPC vizuálne odlíšená od bežných modelov už navonok vyzerá ako veľmi rýchle auto. Iné nárazníky, výfuk ústiaci v strede zadnej časti, aerodymické doplnky a tvarované spätné zrkadlá urobili z bežného tuctového modelu osobitný kúsok. Podobne v interiéri pribudlo pár výnimočností, vrátane športových sedadiel, volantu a pedálov. Spomedzi všetkých športových konkurentov je najkrajšia a podľa našej skúsenosti aj dobre jazdí.


Dostatok nielen papierovej ale aj skutočnej dynamiky jej zabezpečuje preplňovaný štvorvalcový motor s objemom 1,6 l. Vďaka turbodúchadlu dosahuje maximálny výkon 141 kW/192 k a krútiaci moment 230 Nm. Zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,2s iba mierne zaostáva za podstatne surovejším Renaultom Clio Sport. Na ceste je však civilizovanejšia a vyniká tiež lepšou pružnosťou vo vyšších rýchlostiach.
Na pretekárskom okruhu dokáže Corsa vynikajúco brzdiť a držať stopu v ostrých zákrutách. V spleti zákrut jazdí podstatne lepšie ako ostatné modely OPC, ktoré sme mali možnosť skúsiť. Je takmer neporovnateľne lepšia ako Opel Astra OPC. Pri prvom kontakte so športovou Corsou OPC na okruhu možno kritizovať iba priemernú spotrebu 24,5 l/100km. Tá by mala byť v bežnej premávke hlboko pod desať litrov, teda teoreticky.


Jazda na pretekárskom okruhu Euroring v nás zanechala dva silné pocity. Rozhodne dobrý pocit z rýchleho malého auta, ktoré aj napriek nárastu hmotnosti a prebytku komfortu necháva vodiča precítiť cestu, ochotne zatáča a výborne brzdí. Zlý pocit máme z toho, že takýto stredne veľký okruh ako Euroring našim motoristom stále chýba. Namiesto experimentovania v bežnej premávke by sem mohli prísť, do sýtosti si zajazdiť a niečo sa naučiť.


 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Appka, ktorá hľadá predražené platby, je už v slovenskej verzii
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 367
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 453
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 841
  4. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 914
  5. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 839
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 763
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 3 057
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 601
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf rodinnej firmy Unipas Maroš Kara

Rodinná firma Unipas z Hornej Nitry má tridsaťročnú tradíciu a klientov od protinožcov.


23. jún
Michal Kaščák

Festival Pohoda oslavuje 25 rokov od svojho vzniku.


23. jún
Igor Matovič na tlačovej konferencii.

Ani Heger si nemyslí, že sa Matovič zmení, vraví politológ Baboš.


6 h
Ilustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Ford Focus Kombi Active

Posledný kus zíde z linky v roku 2025.


23. jún
Podcast Klik.

Kľúčová výhoda je ľahká škálovateľnosť.


a 2 ďalší 23. jún
BMW M1 Group 4 Andy Warhol

Na dielo minul šesť kíl farby.


22. jún
Peugeot 408

Naftový motor sa v ponuke neobjaví.


22. jún

Blogy SME

  1. Robert Puk: Keď sa poskok Šípoš pletie do Bratislavy
  2. Lubomir Zahora: Reforma zdravotníctva po rakúsky
  3. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu
  4. Jozef Černek: Deň prvý, hotel
  5. Věra Tepličková: My pracujeme i v sobotě, soudružko
  6. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam
  7. Věra Tepličková: Já jsem duhová víla,
  8. Elena Antalová: Medvede a diviaky sa dohodnú
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 217
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 154
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 753
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 846
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 792
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 727
  7. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 5 516
  8. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 376
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  5. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu