SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Corsa OPC debutovala na okruhu

Fanúšikovia rýchlych áut sa zhodujú, že malé športové autá už nie sú to, čo bývali. Ostrá kritika na adresu športových modelov podnietila Opel aby vývoj najrýchlejšej korzičky v histórii zveril pretekárom. Výrobca nás chcel o dobrom výsledku presvedčiť

Športová Corsa veľmi dobre brzdí a drží stopu ale nie je tak drsná ako Renault Clio Sport.Športová Corsa veľmi dobre brzdí a drží stopu ale nie je tak drsná ako Renault Clio Sport. (Zdroj: Opel)

Fanúšikovia rýchlych áut sa zhodujú, že malé športové autá už nie sú to, čo bývali. Ostrá kritika na adresu športových modelov podnietila Opel, aby vývoj najrýchlejšej korzičky v histórii zveril pretekárom. Výrobca nás chcel o dobrom výsledku presvedčiť na pretekárskom okruhu, takom, aký Slovensku stále chýba.

Vďaka rozvoju elektroniky a nových bezpečnostných prvkov môže dnes aj silné auto celkom bezpečne šoférovať bežný vodič, dokonca aj začiatočník. Cit pre ovládanie a presnosť zobrala na seba elektronika a vodič takmer necíti obrovskú rýchlosť a ani to, čo sa deje medzi cestou a autom. Dnes sa môžete v malom aute s výkonom dvesto koní chladiť klimatizáciou, počúvať výkonnú aparatúru, sledovať navigáciu, skrátka užívať si komfort a bezpečnosť limuzíny. Je však možné zajazdiť si tak dobre ako kedysi ?


Corsa OPC vizuálne odlíšená od bežných modelov už navonok vyzerá ako veľmi rýchle auto. Iné nárazníky, výfuk ústiaci v strede zadnej časti, aerodymické doplnky a tvarované spätné zrkadlá urobili z bežného tuctového modelu osobitný kúsok. Podobne v interiéri pribudlo pár výnimočností, vrátane športových sedadiel, volantu a pedálov. Spomedzi všetkých športových konkurentov je najkrajšia a podľa našej skúsenosti aj dobre jazdí.


Dostatok nielen papierovej ale aj skutočnej dynamiky jej zabezpečuje preplňovaný štvorvalcový motor s objemom 1,6 l. Vďaka turbodúchadlu dosahuje maximálny výkon 141 kW/192 k a krútiaci moment 230 Nm. Zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,2s iba mierne zaostáva za podstatne surovejším Renaultom Clio Sport. Na ceste je však civilizovanejšia a vyniká tiež lepšou pružnosťou vo vyšších rýchlostiach.
Na pretekárskom okruhu dokáže Corsa vynikajúco brzdiť a držať stopu v ostrých zákrutách. V spleti zákrut jazdí podstatne lepšie ako ostatné modely OPC, ktoré sme mali možnosť skúsiť. Je takmer neporovnateľne lepšia ako Opel Astra OPC. Pri prvom kontakte so športovou Corsou OPC na okruhu možno kritizovať iba priemernú spotrebu 24,5 l/100km. Tá by mala byť v bežnej premávke hlboko pod desať litrov, teda teoreticky.


Jazda na pretekárskom okruhu Euroring v nás zanechala dva silné pocity. Rozhodne dobrý pocit z rýchleho malého auta, ktoré aj napriek nárastu hmotnosti a prebytku komfortu necháva vodiča precítiť cestu, ochotne zatáča a výborne brzdí. Zlý pocit máme z toho, že takýto stredne veľký okruh ako Euroring našim motoristom stále chýba. Namiesto experimentovania v bežnej premávke by sem mohli prísť, do sýtosti si zajazdiť a niečo sa naučiť.


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 667
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 458
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 267
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 440
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 11 444
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 109
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 909
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 10 745
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 105
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 921
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Denný počet nakazených prekonal hranicu tritisíc, najviac hlási Žilinský kraj (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 43 843. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 159 obetí.

Ilustračná fotografia.
Koronavírus v Česku naberá na sile.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Vďaka patrí zodpovedným, ale to najťažšie nás len čaká

V tieto dni neplatia kategórie politickej odmeny alebo odplaty.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Policajný funkcionár Pakši sa priznal a chce spolupracovať

Rozhodovať budú aj o väzbe pre Dušana Kováčika.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.