Prvé športovo úžitkové vozidlo značky Seat nenechalo na seba dlho čakať. Seat Altea Freetrack v sériovej podobe totiž debutuje už na nadchádzajúcom júnovom autosalóne v Barcelone. Od ženevskej premiéry rovnomennej štúdie tak neuplynie ani pol roka.
Sériový model nemá tak výrazné štylistické prvky ako pôvodná štúdia, chýba najmä rezervné koleso na piatych dverách. Spodná časť karosérie s tmavým plastom evokuje schopnosť auta prekonať ľahký terén a zároveň ho chráni v partiách vystavených riziku poškodenia laku. K podobne štylistickým a farebným zmenám došlo v modernizovanom interiéri. Podľa prvých fotografií vyzerá interiér pestrejšie než u základného modelu Altea XL, z ktorého Freetrack vychádza. Sedemnásťpalcové disky z ľahkých zliatin majú byť v štandardnej výbave, podobne ako multimediálny zábavný systém na zadných sedadlách. Konkrétne ide o LCD monitor zabudovaný v strope s univerzálnou koncovkou RCA pre pripojenie videohier, počítača alebo DVD prehrávača. Podľa sériovej výbavy zahŕňajúcej tiež klimatizáciu, dažďový senzor, denné svetlá, parkovací asistent, tempomat a palubný počítač možno usúdiť ako veľmi chce Seat v segmente SUV zapôsobiť.
Premiérové SUV španielskej značky využíva výhody priestrannej karosérie základného modelu Altea XL s dostatkom miesta pre pasažierov a posuvnými zadnými sedadlami v rozsahu 16 cm. Batožinový priestor objemu 593 l bude v triede stredných SUV jednoznačne najväčší, čím si Seat šplhne u rodinne založených zákazníkov.
Altea Freetrack bude mať podobne ako väčšina konkurentov pripojiteľný pohon zadnéj nápravy v prípade, že prioritne poháňané predné kolesá začnú preklzávať. Spojenie zadnej nápravy z poháňacím ústrojenstvom zabezpečuje medzinápravová elektronicky riadená spojka Haldex. Na klzkom povrchu bude schopná posunúť na zadnú nápravu maximálne 50% z celkového výkonu. Výrobca zatiaľ nezverejnil, či bude možné spojku elektronicky zablokovať do pevne nastaveného pomeru. Jedno je ale isté, pri výkonných motoroch, aké budú v ponuke, bude Haldex spojka zasahovať pomerne často.
Z pripravovaných motorizácií je jasné, že Seat útočí na rýchle SUV kategórie BMW X3, pretože už základný benzínový motor 2,0 TFSI ponúka výkon 147 kW (200 k) a celkom zaujímavé výkonové parametre. Maximálnu rýchlosť 214 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5. O niečo slabšia naftová verzia 2,0 TDI s výkonom 125 kW (170 k) má byť úspornou alternatívou s priemerom 6,8 l/100 km. Ani benzínové turbo nemá podľa papierových údajov vysokú spotrebu 9,4 l/100 km.