Nový Hyundai Coupe môže poslúžiť ako vzor cieľavedomej práce a vytrvalosti. Zo zle vyzerajúceho modelu prvej generácie sa rokmi vyprofilovalo pohľadné športové auto za dobrú cenu. Teraz vyzerá tak, že sme dostali veľkú chuť vyskúšať ho.
Správne smerovanie značky v hľadaní dizajnu dvojdverového kupé jasne potvrdili predajné úspechy minulej generácie, z ktorej najnovšia verzia vychádza. Automobilový grafológ by na karosérii s ľahkosťou odhalil rukopis viacerých európskych dizajnérov. Nevadí, Coupé vyzerá veľmi dobre, má zaujímavé detaily a majiteľ bude naň právom hrdý. V priebehu testu sme ho dokonca častovali prívlastkami ako kórejské Ferrari. Dizajn i aerodynamika karosérie rozhodne zaujali.
„Čakali sme cenu okolo milióna, ale auto stojí podstatne menej.“
Kórejské TT
Nový interiér ponúka pre značku typické plasty s celkom slušnou kvalitou spracovania. Podstatnú zmenu prináša prístrojový panel s novým podsvietením, prepracovaná stredová konzola a niekoľko tvarov s jasnou inšpiráciou v Audi TT. V duchu talianskych športových automobilov pribudli nad autorádiom tri analógové ukazovatele momentálnej spotreby, veľkosti krútiaceho momentu a dobíjania. Zvlštne uznanie si zaslúžia dobre tvarované sedadlá stavané na stredné postavy bežných konfekčných čísel. Počiatočný dojem z chýbajúcej exluzivity športového auta vymizol okamžite po pohľade do cenníka. Čakali sme cenu okolo milióna, ale auto stojí o tristotisíc menej. Za tieto peniaze je výbava dostatočne bohatá a interiér kvalitný. Zrýchlenie by malo byť výraznejšie.
Taký bežný motor
Z ponúkaných motorov bude rozhodne atraktívnejší, prístupnejší a najmä úspornejší dvojliter 2,0 CVVT s premenlivým časovaním ventilov a výkonom 105 kW. Jeho temperament by rozhodne viac vynikol pri šesťstupňovej prevodovke, navyše použitá päťstupňová je spojená s dosť mäkkou spojkou. Vozidlu týchto tvarov a parametrov by pristalo zrýchlenie okolo osem sekúnd a nie deväť. Napokon zadosťučinenie príde v spotrebe, pretože motor nechcel viac ako predpisuje výrobca a to sa nám stáva málokedy. Pri šporťáku vhodnom na každodenné dochádzanie do práce zaváži viac priemerná spotreba okolo osem litrov, než sekunda v zrýchlení.
Podvozok vybavený trakčným a antiblokovacím systémom ponúka veľmi dobrý kompromis medzi komfortom na každý deň a športovým rodokmeňom a čo je podstatné, v predstihu dáva vodičovi najavo blížiaci sa limit. V ponuke pre slabší model malo byť ESP. Pri pohľade do cenníka zostávajú naše čiastkové výhrady bezpredmetné. Klobúk dole.
Naše hodnotenie
Vzhľad | **** |
Interiér | *** |
motor | *** |
jazdné vlastnosti | *** |
technika | *** |
výbava | **** |
úžitok | ** |
celkový dojem | *** |
Cena modelu | 699 900 Sk |
Cena testovanej verzie | 699 900 Sk |
Motor | 2,0 VVTi |
Výkon motora | 105 kW / 143 k |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,1 s |
Objem bat. priestoru | 312 l |
Spotreba podľa výrobcu | 8,0 l/100 km |
Spotreba v teste | 8,1 l/100 km |
Bezpečnosť | ABS, TC, 4 x airbag |
Prehnané obliny a nevyvážené proporcie prvej generácie spred jedenástich rokov sú už našťastie minulosťou. Ostré hrany sú v tomto prípade presvedčivejšie, navyše červená farba autu skutočne pristane. | |
![]() | V dynamicky strihnutej zadnej časti zostalo miesto na batožinový priestor objemu 312 l. Pod prednou kapotou je iba štvorvalec ale vzadu až dva výfuky, nový dizajnový prvok mnohých kórejských automobilov. |
![]() | Stierač zadného okna nie je dvakrát estetický ale veľmi užitočný, pretože so zaprášeným zadným oknom si celkom dobre poradí. Tvar zadných svetiel zrejme vychádza z momentálnej módy v oblasti tunningu. Takéto riešenie nám je viac sympatické než napodobeniny LED svetiel bežnými žiarovkami ako to má Kia Ceed. |
Jedným z pekných detailov na novom Coupé sú sedemnásť palcové hliníkové disky kolies. | |
![]() | Na palubnej doske pribudol netradičný ukazovateľ krútiaceho momentu. Po jeho boku je ešte indikátor momentálnej spotreby a dobíjania. Ukazovateľ veľkosti krútiaceho momentu se v inom aute zatiaľ nevideli. V podstate ide o kozmetický doplnok, ktorý sa z bezpečnostných dôvodov ťažko sleduje počas jazdy najmä ak je na stredovej konzole. |
Hliníkové pedále a v rovnakom dizajne urobená opierka ľavej nohy nám pripomínajú Golf GTI. | |
Za zmienku tiež stoja anatomicky dobre tvarované a pohodlné sedadlá, ktoré prešli testom bez výčitiek. Možnno trochu presvedčivejší aml byť sklápací a posúvací mechanizmus pri nastupovaní dozadu. celkovo však interiér obstál v teste veľmi dobre. | |
Dvojlitrový benzínový motor so štvorventilovou technikou, variabilným časovaním ventilov a dvomi vačkami v hlave valcov prekvapil úspornosťou. Čakali sme trochu ostrejšie reakcie a rýchlejší nárast otáčok na prvých troch prevodových stupňoch. Svojím spôsobom za to môže päťstupňová prevodovka. Veľmi potešila plynová vzpera zdvíhajúca prednú kapotu. |