SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Hyundai Coupe prekvapil cenou

Nový Hyundai Coupe môže poslúžiť ako vzor cieľavedomej práce a vytrvalosti. Zo zle vyzerajúceho modelu prvej generácie sa rokmi vyprofilovalo pohľadné športové auto za dobrú cenu. Teraz vyzerá tak, že sme dostali veľkú chuť vyskúšať ho.

(Zdroj: autor)

Nový Hyundai Coupe môže poslúžiť ako vzor cieľavedomej práce a vytrvalosti. Zo zle vyzerajúceho modelu prvej generácie sa rokmi vyprofilovalo pohľadné športové auto za dobrú cenu. Teraz vyzerá tak, že sme dostali veľkú chuť vyskúšať ho.

Správne smerovanie značky v hľadaní dizajnu dvojdverového kupé jasne potvrdili predajné úspechy minulej generácie, z ktorej najnovšia verzia vychádza. Automobilový grafológ by na karosérii s ľahkosťou odhalil rukopis viacerých európskych dizajnérov. Nevadí, Coupé vyzerá veľmi dobre, má zaujímavé detaily a majiteľ bude naň právom hrdý. V priebehu testu sme ho dokonca častovali prívlastkami ako kórejské Ferrari. Dizajn i aerodynamika karosérie rozhodne zaujali.

„Čakali sme cenu okolo milióna, ale auto stojí podstatne menej.“

Kórejské TT
Nový interiér ponúka pre značku typické plasty s celkom slušnou kvalitou spracovania. Podstatnú zmenu prináša prístrojový panel s novým podsvietením, prepracovaná stredová konzola a niekoľko tvarov s jasnou inšpiráciou v Audi TT. V duchu talianskych športových automobilov pribudli nad autorádiom tri analógové ukazovatele momentálnej spotreby, veľkosti krútiaceho momentu a dobíjania. Zvlštne uznanie si zaslúžia dobre tvarované sedadlá stavané na stredné postavy bežných konfekčných čísel. Počiatočný dojem z chýbajúcej exluzivity športového auta vymizol okamžite po pohľade do cenníka. Čakali sme cenu okolo milióna, ale auto stojí o tristotisíc menej. Za tieto peniaze je výbava dostatočne bohatá a interiér kvalitný. Zrýchlenie by malo byť výraznejšie.

Taký bežný motor
Z ponúkaných motorov bude rozhodne atraktívnejší, prístupnejší a najmä úspornejší dvojliter 2,0 CVVT s premenlivým časovaním ventilov a výkonom 105 kW. Jeho temperament by rozhodne viac vynikol pri šesťstupňovej prevodovke, navyše použitá päťstupňová je spojená s dosť mäkkou spojkou. Vozidlu týchto tvarov a parametrov by pristalo zrýchlenie okolo osem sekúnd a nie deväť. Napokon zadosťučinenie príde v spotrebe, pretože motor nechcel viac ako predpisuje výrobca a to sa nám stáva málokedy. Pri šporťáku vhodnom na každodenné dochádzanie do práce zaváži viac priemerná spotreba okolo osem litrov, než sekunda v zrýchlení.

Podvozok vybavený trakčným a antiblokovacím systémom ponúka veľmi dobrý kompromis medzi komfortom na každý deň a športovým rodokmeňom a čo je podstatné, v predstihu dáva vodičovi najavo blížiaci sa limit. V ponuke pre slabší model malo byť ESP. Pri pohľade do cenníka zostávajú naše čiastkové výhrady bezpredmetné. Klobúk dole.

Naše hodnotenie

Vzhľad ****
Interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok **
celkový dojem ***


Cena modelu 699 900 Sk
Cena testovanej verzie 699 900 Sk
Motor 2,0 VVTi
Výkon motora 105 kW / 143 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1 s
Objem bat. priestoru 312 l
Spotreba podľa výrobcu 8,0 l/100 km
Spotreba v teste 8,1 l/100 km
Bezpečnosť ABS, TC, 4 x airbag


Prehnané obliny a nevyvážené proporcie prvej generácie spred jedenástich rokov sú už našťastie minulosťou. Ostré hrany sú v tomto prípade presvedčivejšie, navyše červená farba autu skutočne pristane.
V dynamicky strihnutej zadnej časti zostalo miesto na batožinový priestor objemu 312 l. Pod prednou kapotou je iba štvorvalec ale vzadu až dva výfuky, nový dizajnový prvok mnohých kórejských automobilov.
Stierač zadného okna nie je dvakrát estetický ale veľmi užitočný, pretože so zaprášeným zadným oknom si celkom dobre poradí. Tvar zadných svetiel zrejme vychádza z momentálnej módy v oblasti tunningu. Takéto riešenie nám je viac sympatické než napodobeniny LED svetiel bežnými žiarovkami ako to má Kia Ceed.
Jedným z pekných detailov na novom Coupé sú sedemnásť palcové hliníkové disky kolies.
Na palubnej doske pribudol netradičný ukazovateľ krútiaceho momentu. Po jeho boku je ešte indikátor momentálnej spotreby a dobíjania. Ukazovateľ veľkosti krútiaceho momentu se v inom aute zatiaľ nevideli. V podstate ide o kozmetický doplnok, ktorý sa z bezpečnostných dôvodov ťažko sleduje počas jazdy najmä ak je na stredovej konzole.
Hliníkové pedále a v rovnakom dizajne urobená opierka ľavej nohy nám pripomínajú Golf GTI.
Za zmienku tiež stoja anatomicky dobre tvarované a pohodlné sedadlá, ktoré prešli testom bez výčitiek. Možnno trochu presvedčivejší aml byť sklápací a posúvací mechanizmus pri nastupovaní dozadu. celkovo však interiér obstál v teste veľmi dobre.
Dvojlitrový benzínový motor so štvorventilovou technikou, variabilným časovaním ventilov a dvomi vačkami v hlave valcov prekvapil úspornosťou. Čakali sme trochu ostrejšie reakcie a rýchlejší nárast otáčok na prvých troch prevodových stupňoch. Svojím spôsobom za to môže päťstupňová prevodovka. Veľmi potešila plynová vzpera zdvíhajúca prednú kapotu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Budovanie zelenej značky
  6. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  7. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 31 340
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 926
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 643
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 079
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 677
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 495
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 547
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 464
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 367
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 291
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 238-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 260 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

6 h
Petra Vlhová počas 1. kola obrovského slalomu v talianskom Kronplatzi.

Slovenka obsadila až deviate miesto.

6 h
Rusko si vybralo tvrdú silu.

Protesty spája pieseň a pocit beznádeje.

21 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

18 h
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan