SME
Pondelok, 19. október, 2020 | Meniny má KristiánKrížovkyKrížovky

Hyundai Coupe prekvapil cenou

Nový Hyundai Coupe môže poslúžiť ako vzor cieľavedomej práce a vytrvalosti. Zo zle vyzerajúceho modelu prvej generácie sa rokmi vyprofilovalo pohľadné športové auto za dobrú cenu. Teraz vyzerá tak, že sme dostali veľkú chuť vyskúšať ho.

(Zdroj: autor)

Nový Hyundai Coupe môže poslúžiť ako vzor cieľavedomej práce a vytrvalosti. Zo zle vyzerajúceho modelu prvej generácie sa rokmi vyprofilovalo pohľadné športové auto za dobrú cenu. Teraz vyzerá tak, že sme dostali veľkú chuť vyskúšať ho.

Správne smerovanie značky v hľadaní dizajnu dvojdverového kupé jasne potvrdili predajné úspechy minulej generácie, z ktorej najnovšia verzia vychádza. Automobilový grafológ by na karosérii s ľahkosťou odhalil rukopis viacerých európskych dizajnérov. Nevadí, Coupé vyzerá veľmi dobre, má zaujímavé detaily a majiteľ bude naň právom hrdý. V priebehu testu sme ho dokonca častovali prívlastkami ako kórejské Ferrari. Dizajn i aerodynamika karosérie rozhodne zaujali.

„Čakali sme cenu okolo milióna, ale auto stojí podstatne menej.“

Kórejské TT
Nový interiér ponúka pre značku typické plasty s celkom slušnou kvalitou spracovania. Podstatnú zmenu prináša prístrojový panel s novým podsvietením, prepracovaná stredová konzola a niekoľko tvarov s jasnou inšpiráciou v Audi TT. V duchu talianskych športových automobilov pribudli nad autorádiom tri analógové ukazovatele momentálnej spotreby, veľkosti krútiaceho momentu a dobíjania. Zvlštne uznanie si zaslúžia dobre tvarované sedadlá stavané na stredné postavy bežných konfekčných čísel. Počiatočný dojem z chýbajúcej exluzivity športového auta vymizol okamžite po pohľade do cenníka. Čakali sme cenu okolo milióna, ale auto stojí o tristotisíc menej. Za tieto peniaze je výbava dostatočne bohatá a interiér kvalitný. Zrýchlenie by malo byť výraznejšie.

Taký bežný motor
Z ponúkaných motorov bude rozhodne atraktívnejší, prístupnejší a najmä úspornejší dvojliter 2,0 CVVT s premenlivým časovaním ventilov a výkonom 105 kW. Jeho temperament by rozhodne viac vynikol pri šesťstupňovej prevodovke, navyše použitá päťstupňová je spojená s dosť mäkkou spojkou. Vozidlu týchto tvarov a parametrov by pristalo zrýchlenie okolo osem sekúnd a nie deväť. Napokon zadosťučinenie príde v spotrebe, pretože motor nechcel viac ako predpisuje výrobca a to sa nám stáva málokedy. Pri šporťáku vhodnom na každodenné dochádzanie do práce zaváži viac priemerná spotreba okolo osem litrov, než sekunda v zrýchlení.

Podvozok vybavený trakčným a antiblokovacím systémom ponúka veľmi dobrý kompromis medzi komfortom na každý deň a športovým rodokmeňom a čo je podstatné, v predstihu dáva vodičovi najavo blížiaci sa limit. V ponuke pre slabší model malo byť ESP. Pri pohľade do cenníka zostávajú naše čiastkové výhrady bezpredmetné. Klobúk dole.

Naše hodnotenie

Vzhľad ****
Interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok **
celkový dojem ***


Cena modelu 699 900 Sk
Cena testovanej verzie 699 900 Sk
Motor 2,0 VVTi
Výkon motora 105 kW / 143 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1 s
Objem bat. priestoru 312 l
Spotreba podľa výrobcu 8,0 l/100 km
Spotreba v teste 8,1 l/100 km
Bezpečnosť ABS, TC, 4 x airbag


Prehnané obliny a nevyvážené proporcie prvej generácie spred jedenástich rokov sú už našťastie minulosťou. Ostré hrany sú v tomto prípade presvedčivejšie, navyše červená farba autu skutočne pristane.
V dynamicky strihnutej zadnej časti zostalo miesto na batožinový priestor objemu 312 l. Pod prednou kapotou je iba štvorvalec ale vzadu až dva výfuky, nový dizajnový prvok mnohých kórejských automobilov.
Stierač zadného okna nie je dvakrát estetický ale veľmi užitočný, pretože so zaprášeným zadným oknom si celkom dobre poradí. Tvar zadných svetiel zrejme vychádza z momentálnej módy v oblasti tunningu. Takéto riešenie nám je viac sympatické než napodobeniny LED svetiel bežnými žiarovkami ako to má Kia Ceed.
Jedným z pekných detailov na novom Coupé sú sedemnásť palcové hliníkové disky kolies.
Na palubnej doske pribudol netradičný ukazovateľ krútiaceho momentu. Po jeho boku je ešte indikátor momentálnej spotreby a dobíjania. Ukazovateľ veľkosti krútiaceho momentu se v inom aute zatiaľ nevideli. V podstate ide o kozmetický doplnok, ktorý sa z bezpečnostných dôvodov ťažko sleduje počas jazdy najmä ak je na stredovej konzole.
Hliníkové pedále a v rovnakom dizajne urobená opierka ľavej nohy nám pripomínajú Golf GTI.
Za zmienku tiež stoja anatomicky dobre tvarované a pohodlné sedadlá, ktoré prešli testom bez výčitiek. Možnno trochu presvedčivejší aml byť sklápací a posúvací mechanizmus pri nastupovaní dozadu. celkovo však interiér obstál v teste veľmi dobre.
Dvojlitrový benzínový motor so štvorventilovou technikou, variabilným časovaním ventilov a dvomi vačkami v hlave valcov prekvapil úspornosťou. Čakali sme trochu ostrejšie reakcie a rýchlejší nárast otáčok na prvých troch prevodových stupňoch. Svojím spôsobom za to môže päťstupňová prevodovka. Veľmi potešila plynová vzpera zdvíhajúca prednú kapotu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Čím môže Slovensko pomôcť vo svete? Ukážkovou nemocnicou
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  7. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  8. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  9. Prieskum: Prázdnu peňaženku už zažilo sedem z desiatich Slovákov
  10. Stretne sa minister, bankár a analytik. Zhodnú sa na niečom?
  1. Úpravy automobilov pre ZŤP
  2. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  3. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  7. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  8. Tovar vám vynesú na miesto, ktoré ukážete prstom
  9. Slováci sú pri výbere investičných produktov čoraz náročnejší
  10. Humenčanov čakajú extra zľavy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 270
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 153
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 17 419
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 14 122
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 305
  6. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 10 155
  7. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 269
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 992
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 8 865
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 828
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Za vyliečených považujú ľudí aj bez testu. Je to podložené výskumom, tvrdia hygienici

Aj bez testu môže karanténu ukončiť len lekár alebo hygienik.

Ilustračné foto.

Armáda predstavila základný plán celoplošného testovania

Rezort obrany identifikoval 5-tisíc odberných miest.

Testovanie obyvateľov na Covid-19 v odberovom centre v Košiciach.

Koronavírus na Slovensku: Máme nedeľný rekord, nákaza sa šíri v rodinách a práci (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo za nedeľu 860 ľudí pozitívne testovaných na nový koronavírus. Laboratóriá otestovali 5 025 vzoriek. Pribudli aj štyri úmrtia pacientov s Covid-19, celkovo si pandémia vyžiadala 92 obetí. Vyliečilo sa ďalších 177 osôb. Aktívnych prípadov nákazy je 23 067.

Testovanie na nový koronavírus.
Prezidentka Zuzana Čaputová počas navštevy Univerzitnej nemocnice v Martine.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.