SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Hyundai Coupe prekvapil cenou

Nový Hyundai Coupe môže poslúžiť ako vzor cieľavedomej práce a vytrvalosti. Zo zle vyzerajúceho modelu prvej generácie sa rokmi vyprofilovalo pohľadné športové auto za dobrú cenu. Teraz vyzerá tak, že sme dostali veľkú chuť vyskúšať ho.

(Zdroj: autor)

Nový Hyundai Coupe môže poslúžiť ako vzor cieľavedomej práce a vytrvalosti. Zo zle vyzerajúceho modelu prvej generácie sa rokmi vyprofilovalo pohľadné športové auto za dobrú cenu. Teraz vyzerá tak, že sme dostali veľkú chuť vyskúšať ho.

Správne smerovanie značky v hľadaní dizajnu dvojdverového kupé jasne potvrdili predajné úspechy minulej generácie, z ktorej najnovšia verzia vychádza. Automobilový grafológ by na karosérii s ľahkosťou odhalil rukopis viacerých európskych dizajnérov. Nevadí, Coupé vyzerá veľmi dobre, má zaujímavé detaily a majiteľ bude naň právom hrdý. V priebehu testu sme ho dokonca častovali prívlastkami ako kórejské Ferrari. Dizajn i aerodynamika karosérie rozhodne zaujali.

„Čakali sme cenu okolo milióna, ale auto stojí podstatne menej.“

Kórejské TT
Nový interiér ponúka pre značku typické plasty s celkom slušnou kvalitou spracovania. Podstatnú zmenu prináša prístrojový panel s novým podsvietením, prepracovaná stredová konzola a niekoľko tvarov s jasnou inšpiráciou v Audi TT. V duchu talianskych športových automobilov pribudli nad autorádiom tri analógové ukazovatele momentálnej spotreby, veľkosti krútiaceho momentu a dobíjania. Zvlštne uznanie si zaslúžia dobre tvarované sedadlá stavané na stredné postavy bežných konfekčných čísel. Počiatočný dojem z chýbajúcej exluzivity športového auta vymizol okamžite po pohľade do cenníka. Čakali sme cenu okolo milióna, ale auto stojí o tristotisíc menej. Za tieto peniaze je výbava dostatočne bohatá a interiér kvalitný. Zrýchlenie by malo byť výraznejšie.

Taký bežný motor
Z ponúkaných motorov bude rozhodne atraktívnejší, prístupnejší a najmä úspornejší dvojliter 2,0 CVVT s premenlivým časovaním ventilov a výkonom 105 kW. Jeho temperament by rozhodne viac vynikol pri šesťstupňovej prevodovke, navyše použitá päťstupňová je spojená s dosť mäkkou spojkou. Vozidlu týchto tvarov a parametrov by pristalo zrýchlenie okolo osem sekúnd a nie deväť. Napokon zadosťučinenie príde v spotrebe, pretože motor nechcel viac ako predpisuje výrobca a to sa nám stáva málokedy. Pri šporťáku vhodnom na každodenné dochádzanie do práce zaváži viac priemerná spotreba okolo osem litrov, než sekunda v zrýchlení.

Podvozok vybavený trakčným a antiblokovacím systémom ponúka veľmi dobrý kompromis medzi komfortom na každý deň a športovým rodokmeňom a čo je podstatné, v predstihu dáva vodičovi najavo blížiaci sa limit. V ponuke pre slabší model malo byť ESP. Pri pohľade do cenníka zostávajú naše čiastkové výhrady bezpredmetné. Klobúk dole.

Naše hodnotenie

Vzhľad ****
Interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok **
celkový dojem ***


Cena modelu 699 900 Sk
Cena testovanej verzie 699 900 Sk
Motor 2,0 VVTi
Výkon motora 105 kW / 143 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1 s
Objem bat. priestoru 312 l
Spotreba podľa výrobcu 8,0 l/100 km
Spotreba v teste 8,1 l/100 km
Bezpečnosť ABS, TC, 4 x airbag


Prehnané obliny a nevyvážené proporcie prvej generácie spred jedenástich rokov sú už našťastie minulosťou. Ostré hrany sú v tomto prípade presvedčivejšie, navyše červená farba autu skutočne pristane.
V dynamicky strihnutej zadnej časti zostalo miesto na batožinový priestor objemu 312 l. Pod prednou kapotou je iba štvorvalec ale vzadu až dva výfuky, nový dizajnový prvok mnohých kórejských automobilov.
Stierač zadného okna nie je dvakrát estetický ale veľmi užitočný, pretože so zaprášeným zadným oknom si celkom dobre poradí. Tvar zadných svetiel zrejme vychádza z momentálnej módy v oblasti tunningu. Takéto riešenie nám je viac sympatické než napodobeniny LED svetiel bežnými žiarovkami ako to má Kia Ceed.
Jedným z pekných detailov na novom Coupé sú sedemnásť palcové hliníkové disky kolies.
Na palubnej doske pribudol netradičný ukazovateľ krútiaceho momentu. Po jeho boku je ešte indikátor momentálnej spotreby a dobíjania. Ukazovateľ veľkosti krútiaceho momentu se v inom aute zatiaľ nevideli. V podstate ide o kozmetický doplnok, ktorý sa z bezpečnostných dôvodov ťažko sleduje počas jazdy najmä ak je na stredovej konzole.
Hliníkové pedále a v rovnakom dizajne urobená opierka ľavej nohy nám pripomínajú Golf GTI.
Za zmienku tiež stoja anatomicky dobre tvarované a pohodlné sedadlá, ktoré prešli testom bez výčitiek. Možnno trochu presvedčivejší aml byť sklápací a posúvací mechanizmus pri nastupovaní dozadu. celkovo však interiér obstál v teste veľmi dobre.
Dvojlitrový benzínový motor so štvorventilovou technikou, variabilným časovaním ventilov a dvomi vačkami v hlave valcov prekvapil úspornosťou. Čakali sme trochu ostrejšie reakcie a rýchlejší nárast otáčok na prvých troch prevodových stupňoch. Svojím spôsobom za to môže päťstupňová prevodovka. Veľmi potešila plynová vzpera zdvíhajúca prednú kapotu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  3. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  4. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  5. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  6. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  7. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  10. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie
  1. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  2. Až dve tretiny Slovákov chcú mať všetky služby v jednom balíku
  3. A čokoládového Oscara získava – táto slovenská pralinka! Mňam!
  4. Takto ochránite peniaze pred infláciou
  5. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  6. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  7. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  8. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  9. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  10. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  1. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 159
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 666
  3. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 7 332
  4. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 7 104
  5. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 362
  6. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 073
  7. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 671
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 191
  9. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 589
  10. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 2 530
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda Smeru Robert Fico.

Životopisný film by sa volal Peter Pellegrini ležiaci, spiaci.


24. okt
Zuzana Kepplová.

Jednotka moci v štáte naďalej drží.


40m
Štefan Harabin a obžalovaný Tibor Eliot Rostas sa na súd nedostali.

Obžalovaný Rostas a Harabin sa na súd nedostali, odmietli rúška.


SITA a 1 ďalší 3 h
Pavol Ďurka prichádza v sprievode polície na Okresný súd.

Uznesenie krajského súdu vidí veľa chýb.


15 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


22 h
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Rudolf Pado: Reportéri: Liptovská Mara – dôkaz absolútnej nevšímavosti?
  2. Patrik Lenčéš: Lakomstvo alebo štedrosť?
  3. Martina Hilbertová: Komu prospeje únik dôkazov v údajnej Gorile 2?
  4. Marta Medzihradská: Benického dom - reštaurácia a poštová schránka
  5. Věra Tepličková: Zvieratá - máte svoje chodníčky (máte tajné chodníčky)
  6. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  7. Dušan Koniar: Na hajloku pri Leviciach
  8. Jiří Ščobák: Potřebujeme úrazové pojištění?
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 29 956
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 399
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 13 154
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 367
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 200
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 787
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 237
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 909
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu