SME
Nedeľa, 20. október, 2019 | Meniny má Vendelín

Hyundai Coupe prekvapil cenou

Nový Hyundai Coupe môže poslúžiť ako vzor cieľavedomej práce a vytrvalosti. Zo zle vyzerajúceho modelu prvej generácie sa rokmi vyprofilovalo pohľadné športové auto za dobrú cenu. Teraz vyzerá tak, že sme dostali veľkú chuť vyskúšať ho.

(Zdroj: autor)

Nový Hyundai Coupe môže poslúžiť ako vzor cieľavedomej práce a vytrvalosti. Zo zle vyzerajúceho modelu prvej generácie sa rokmi vyprofilovalo pohľadné športové auto za dobrú cenu. Teraz vyzerá tak, že sme dostali veľkú chuť vyskúšať ho.

Správne smerovanie značky v hľadaní dizajnu dvojdverového kupé jasne potvrdili predajné úspechy minulej generácie, z ktorej najnovšia verzia vychádza. Automobilový grafológ by na karosérii s ľahkosťou odhalil rukopis viacerých európskych dizajnérov. Nevadí, Coupé vyzerá veľmi dobre, má zaujímavé detaily a majiteľ bude naň právom hrdý. V priebehu testu sme ho dokonca častovali prívlastkami ako kórejské Ferrari. Dizajn i aerodynamika karosérie rozhodne zaujali.

„Čakali sme cenu okolo milióna, ale auto stojí podstatne menej.“

Kórejské TT
Nový interiér ponúka pre značku typické plasty s celkom slušnou kvalitou spracovania. Podstatnú zmenu prináša prístrojový panel s novým podsvietením, prepracovaná stredová konzola a niekoľko tvarov s jasnou inšpiráciou v Audi TT. V duchu talianskych športových automobilov pribudli nad autorádiom tri analógové ukazovatele momentálnej spotreby, veľkosti krútiaceho momentu a dobíjania. Zvlštne uznanie si zaslúžia dobre tvarované sedadlá stavané na stredné postavy bežných konfekčných čísel. Počiatočný dojem z chýbajúcej exluzivity športového auta vymizol okamžite po pohľade do cenníka. Čakali sme cenu okolo milióna, ale auto stojí o tristotisíc menej. Za tieto peniaze je výbava dostatočne bohatá a interiér kvalitný. Zrýchlenie by malo byť výraznejšie.

Taký bežný motor
Z ponúkaných motorov bude rozhodne atraktívnejší, prístupnejší a najmä úspornejší dvojliter 2,0 CVVT s premenlivým časovaním ventilov a výkonom 105 kW. Jeho temperament by rozhodne viac vynikol pri šesťstupňovej prevodovke, navyše použitá päťstupňová je spojená s dosť mäkkou spojkou. Vozidlu týchto tvarov a parametrov by pristalo zrýchlenie okolo osem sekúnd a nie deväť. Napokon zadosťučinenie príde v spotrebe, pretože motor nechcel viac ako predpisuje výrobca a to sa nám stáva málokedy. Pri šporťáku vhodnom na každodenné dochádzanie do práce zaváži viac priemerná spotreba okolo osem litrov, než sekunda v zrýchlení.

Podvozok vybavený trakčným a antiblokovacím systémom ponúka veľmi dobrý kompromis medzi komfortom na každý deň a športovým rodokmeňom a čo je podstatné, v predstihu dáva vodičovi najavo blížiaci sa limit. V ponuke pre slabší model malo byť ESP. Pri pohľade do cenníka zostávajú naše čiastkové výhrady bezpredmetné. Klobúk dole.

Naše hodnotenie

Vzhľad ****
Interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok **
celkový dojem ***


Cena modelu 699 900 Sk
Cena testovanej verzie 699 900 Sk
Motor 2,0 VVTi
Výkon motora 105 kW / 143 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1 s
Objem bat. priestoru 312 l
Spotreba podľa výrobcu 8,0 l/100 km
Spotreba v teste 8,1 l/100 km
Bezpečnosť ABS, TC, 4 x airbag


Prehnané obliny a nevyvážené proporcie prvej generácie spred jedenástich rokov sú už našťastie minulosťou. Ostré hrany sú v tomto prípade presvedčivejšie, navyše červená farba autu skutočne pristane.
V dynamicky strihnutej zadnej časti zostalo miesto na batožinový priestor objemu 312 l. Pod prednou kapotou je iba štvorvalec ale vzadu až dva výfuky, nový dizajnový prvok mnohých kórejských automobilov.
Stierač zadného okna nie je dvakrát estetický ale veľmi užitočný, pretože so zaprášeným zadným oknom si celkom dobre poradí. Tvar zadných svetiel zrejme vychádza z momentálnej módy v oblasti tunningu. Takéto riešenie nám je viac sympatické než napodobeniny LED svetiel bežnými žiarovkami ako to má Kia Ceed.
Jedným z pekných detailov na novom Coupé sú sedemnásť palcové hliníkové disky kolies.
Na palubnej doske pribudol netradičný ukazovateľ krútiaceho momentu. Po jeho boku je ešte indikátor momentálnej spotreby a dobíjania. Ukazovateľ veľkosti krútiaceho momentu se v inom aute zatiaľ nevideli. V podstate ide o kozmetický doplnok, ktorý sa z bezpečnostných dôvodov ťažko sleduje počas jazdy najmä ak je na stredovej konzole.
Hliníkové pedále a v rovnakom dizajne urobená opierka ľavej nohy nám pripomínajú Golf GTI.
Za zmienku tiež stoja anatomicky dobre tvarované a pohodlné sedadlá, ktoré prešli testom bez výčitiek. Možnno trochu presvedčivejší aml byť sklápací a posúvací mechanizmus pri nastupovaní dozadu. celkovo však interiér obstál v teste veľmi dobre.
Dvojlitrový benzínový motor so štvorventilovou technikou, variabilným časovaním ventilov a dvomi vačkami v hlave valcov prekvapil úspornosťou. Čakali sme trochu ostrejšie reakcie a rýchlejší nárast otáčok na prvých troch prevodových stupňoch. Svojím spôsobom za to môže päťstupňová prevodovka. Veľmi potešila plynová vzpera zdvíhajúca prednú kapotu.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  2. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  3. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  4. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Pripojte sa na nový internet už aj v oblasti Gemera a Novohradu
  2. Na Kysuciach budete môcť surfovať na internete rýchlejšie
  3. Na Orave dobre aj s novým optickým internetom
  4. Aj do Liptovského Mikuláša dorazí nová optická sieť
  5. Najnovšia ponuka optického internetu na Spiši
  6. V oblasti Prešova budete môcť využiť nový optický internet
  7. V okolí Levíc budete mať možnosť využiť nový, rýchly internet
  8. Moderný a spoľahlivý internet aj na Hornom Zemplíne
  9. Surfujte na novej optickej sieti aj na Dolnom Zemplíne
  10. Už aj v Košiciach sa pripojíte do modernej optickej siete
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 15 459
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 14 621
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 14 060
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 8 125
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 067
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 7 747
  7. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 7 677
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 7 438
  9. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 390
  10. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 6 319

Hlavné správy zo Sme.sk

Sudca Lindtner z Threemy: Kočner si tyká so všetkými, no jeho vplyv sa preceňuje

Na zabíjačke u Rehákovcov bol aj predseda bratislavského súdu. Kvôli Kočnerovi neodišiel.

Dávid Lindtner.
Boris Johnson zažil v parlamente ďalšiu prehru.

Každému kto daroval spermie, môžu raz zaklopať deti na dvere

Príbeh desiatok detí a ich darcu spermií.

Poľský reportér a publicista. Študoval žurnalistiku, holandčinu a sociológiu na univerzite vo Vroclave, a potom ročný reportážny program vo Varšave. Pracuje v neziskovke Instytut Reportażu (Reportážny inštitút) vo Varšave a ako novinár na voľnej nohe. Jeho prvá kniha nedávno vyšla na Slovensku pod názvom Všechny Louisovy děti. V súčasnosti píše tretiu knihu, ktorá bude o súčasnom Holandsku. Je ženatý a je hrdým otcom deväťmesačnej dcérky. Na Slovensko prišiel na diskusiu na festivale Jeden svet.
Hráči Prievidze na ilustračnej fotografii.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia

Toyota C-HR vs. Honda HR-V: Súboj japonských crossoverov

S infotainmentom obe autá trochu zaspali.

Honda HR-V a Toyota C-HR