SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky
NISSAN TIIDA PREBERÁ ŠTAFETU OD ALMERY

Nissan Tiida - prvá jazda

Automobil dostupný v Amerike a Japonsku pod názvom Versa začal svoje európske turné v apríli na bratislavskom autosalóne. Odvtedy je v predaji, my sme ho otestovali až v máji na úzkych a nekvalitných cestách okolo poľského Krakowa.

Nissan Tiida má byť odmena za vernosť starších zákazníkov.  Počas  premiéry  model vzbudil záujem a získal ohlas, je otázne , či  konkurenčným bojom prejde aj cena začínajúca na 515.000 ,- Sk u benzínovej a 615.000,- Sk u dieselovej verzie.Nissan Tiida má byť odmena za vernosť starších zákazníkov. Počas premiéry model vzbudil záujem a získal ohlas, je otázne , či konkurenčným bojom prejde aj cena začínajúca na 515.000 ,- Sk u benzínovej a 615.000,- Sk u dieselovej verzie. (Zdroj: autor)

Automobil dostupný v Amerike a Japonsku pod názvom Versa začal svoje európske turné v apríli na bratislavskom autosalóne. Odvtedy je v predaji, my sme ho otestovali až v máji na úzkych a nekvalitných cestách okolo poľského Krakova.

Konzervatívny vzhľad
Rezervovaný dizajn má osloviť majiteľov starších modelov Almera a Primera, hlavne tých, ktorí nehľadajú moderný výstrelok ale pohodlné auto. Obe verzie sedan aj hatchback majú zhodné miery ( okrem dĺžky)- rázvor 2600 mm, šírku 1695 mm, výšku 1535 mm, s dĺžkou 4 474 mm je sedan o 179 mm dlhší než 4 295 mm hatchback. V praxi môžeme rozmery pochváliť, miesto na zadných sedadlách postačí aj pre kolená basketbalistov. V hre čísel zaváži aj objem batožinového priestoru. Verzia hatchback s posuvnou zadnou lavicou v rozmedzí 240 mm ponúka objem 300 až 425 litrov, v závislosti od výberu – kufor alebo miesto pre nohy. Mínus udeľujeme vysokej nakladacej hrane a zužujúcemu sa tvaru piatych dverí. Verzia sedan s pevnými zadnými sedadlami poskytuje 500 l batožinový priestor.

Pohodlie na dosah
Ambície Nissanu Tiida nevedú smerom k športu ale komfortu a jednoduchému ovládaniu. Široké sedadlá s primeraným bočným vedením vyhovujú takmer všetkym typom postáv a majú páčkové ovládanie umiestnené pri stredovom tuneli. Netradičné riešenie ocenia všetci, ktorým sa nechce nakláňať dopredu za posúvačmi alebo šmátrať rukami v úzkych medzerách popri dverách. Horším ťahom bolo umiestnenie elektrického nastavovania spätných zrkadiel vľavo vedľa volantu, lebo pri nastavovaní volant zacláňa a treba meniť uhol pohľadu. Ostatné ovládače sú prehľadné a jednoduché na obsluhu. Za zmienku stoja objemné odkladacie priestory v predných dverách, lakťovej opierke a 11 litrová skrinka pred spolujazdcom. Solídne vyhotovenie interiéru prichádza v dvoch farbách „modernej“ čiernej a bledohnedej.

Skromná ponuka motorov pozostáva z dvoch benzínových a jedného dieselového. Základný 1,6 l benzínový motor s výkonom 81 kW ( 110 k) je dostupný s manuálnou päťstupňovou alebo automatickou štvorstupňovou prevodovkou, výkonnejší 1,8 l motor ( 93 kW/ 126 k) a 1,5 l diesel iba s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Nakoľko dieselový motor príde na trh o niečo neskôr, novinárske testy sa orientovali na benzínové verzie. Komfortne naladený podvozok dobre odfiltroval nerovnosti na rozbitých cestách okolo Krakova a pochvalu si zaslúžia aj účinné brzdy. Benzínovú verziu s 1,6 l motorom a automatickou prevodovkou odporúčame komótnym povahám, ktoré potrebujú auto na pohodlný presun z bodu A do bodu B. Manuálna nakrátko sprevodovaná päťstupňová prevodovka so 1,6 l motorom tvorí strednú cestu, za ktorú sa ale platí daň v podobe hluku pri vyšších rýchlostiach.
Silnejší 1,8 l benzínový motor so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je z hľadiska dynamiky najlepšou voľbou.

Naše prvé dojmy:

Dizajn rezervovaný, nemá ambície upútať na prvý pohľad
Ovládanie a obsluha prehľadné a pomerne jednoduché
Interiér solídne vypracovaný, zameraný na pohodlie
Jazdné vlastnosti komfortný podvozok, vzhľadom na hmotu a dĺžku dobre drží stopu


Štandard
Na štandard má každá automobilka vlastný meter, v Nissane Tiida zahŕňa posilňovač riadenia, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládannie okien a vonkajších spätných zrkadiel a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Základný rámec bezpečnosti tvorí ABS s brzdovým asistentom a EBD ( elektronickým rozdeľovačom brzdného účinku), aktívne opierky hlavy a štyri airbagy ( pred spolujazdcom je vypínateľný)

Základné technické údaje Nissan Tiida

Motor 1,6 l benzín 1,8 l benzín 1,5 l diesel
Prevodovka 5M ( 4A) 6M 6M
Spotreba v l/100 km
Mesto 8,9 (10,0) 10,1 6,1
Mimo mesta 5,7 (5,9) 6,5 4,7
Kombinovaná 6,9 (7,4) 7,8 5,2
Emisie 165 (178) 188 139
Max. rýchlosť 186 (170) 195 186

Sedan je od hatchbacku drahší o 20.000,- Sk.
Miestom nad hlavami a v oblasti kolien sa nešetrilo.
Použité plasty tvrdé na pohľad ale  príjemné na dotyk spolu s textilným čalúnením pôsobia seniorsky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  2. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  3. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  4. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  5. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Budovanie zelenej značky
  9. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  10. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 120
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 030
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 541
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 731
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 334
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 073
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 490
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 377
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 7 293
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 217
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ak sa chcú seniori nad 65 rokov prihlásiť ako náhradníci na očkovanie musia pátrať po tom, aký systém prihlasovania používa ich najbližšie očkovacie centrum. Ilustračná fotografia.

Nemocnice navrhujú, aby sa náhradníci prihlasovali cez portál korona.gov.

4 h
Certifikát z celoplošného skríningového testovania na ochorenie COVID-19 prebiehajúceho od 18. - 26. januára 2021.

Zoznam zmien platných od 27. januára.

4 h

V sobotu sa chystajú ďalšie protesty.

1 h

Neprehliadnite tiež

Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

6 h
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan