SME
Pondelok, 18. október, 2021 | Meniny má LukášKrížovkyKrížovky
NISSAN TIIDA PREBERÁ ŠTAFETU OD ALMERY

Nissan Tiida - prvá jazda

Automobil dostupný v Amerike a Japonsku pod názvom Versa začal svoje európske turné v apríli na bratislavskom autosalóne. Odvtedy je v predaji, my sme ho otestovali až v máji na úzkych a nekvalitných cestách okolo poľského Krakowa.

Nissan Tiida má byť odmena za vernosť starších zákazníkov.  Počas  premiéry  model vzbudil záujem a získal ohlas, je otázne , či  konkurenčným bojom prejde aj cena začínajúca na 515.000 ,- Sk u benzínovej a 615.000,- Sk u dieselovej verzie.Nissan Tiida má byť odmena za vernosť starších zákazníkov. Počas premiéry model vzbudil záujem a získal ohlas, je otázne , či konkurenčným bojom prejde aj cena začínajúca na 515.000 ,- Sk u benzínovej a 615.000,- Sk u dieselovej verzie. (Zdroj: autor)

Automobil dostupný v Amerike a Japonsku pod názvom Versa začal svoje európske turné v apríli na bratislavskom autosalóne. Odvtedy je v predaji, my sme ho otestovali až v máji na úzkych a nekvalitných cestách okolo poľského Krakova.

Konzervatívny vzhľad
Rezervovaný dizajn má osloviť majiteľov starších modelov Almera a Primera, hlavne tých, ktorí nehľadajú moderný výstrelok ale pohodlné auto. Obe verzie sedan aj hatchback majú zhodné miery ( okrem dĺžky)- rázvor 2600 mm, šírku 1695 mm, výšku 1535 mm, s dĺžkou 4 474 mm je sedan o 179 mm dlhší než 4 295 mm hatchback. V praxi môžeme rozmery pochváliť, miesto na zadných sedadlách postačí aj pre kolená basketbalistov. V hre čísel zaváži aj objem batožinového priestoru. Verzia hatchback s posuvnou zadnou lavicou v rozmedzí 240 mm ponúka objem 300 až 425 litrov, v závislosti od výberu – kufor alebo miesto pre nohy. Mínus udeľujeme vysokej nakladacej hrane a zužujúcemu sa tvaru piatych dverí. Verzia sedan s pevnými zadnými sedadlami poskytuje 500 l batožinový priestor.

Pohodlie na dosah
Ambície Nissanu Tiida nevedú smerom k športu ale komfortu a jednoduchému ovládaniu. Široké sedadlá s primeraným bočným vedením vyhovujú takmer všetkym typom postáv a majú páčkové ovládanie umiestnené pri stredovom tuneli. Netradičné riešenie ocenia všetci, ktorým sa nechce nakláňať dopredu za posúvačmi alebo šmátrať rukami v úzkych medzerách popri dverách. Horším ťahom bolo umiestnenie elektrického nastavovania spätných zrkadiel vľavo vedľa volantu, lebo pri nastavovaní volant zacláňa a treba meniť uhol pohľadu. Ostatné ovládače sú prehľadné a jednoduché na obsluhu. Za zmienku stoja objemné odkladacie priestory v predných dverách, lakťovej opierke a 11 litrová skrinka pred spolujazdcom. Solídne vyhotovenie interiéru prichádza v dvoch farbách „modernej“ čiernej a bledohnedej.

Skromná ponuka motorov pozostáva z dvoch benzínových a jedného dieselového. Základný 1,6 l benzínový motor s výkonom 81 kW ( 110 k) je dostupný s manuálnou päťstupňovou alebo automatickou štvorstupňovou prevodovkou, výkonnejší 1,8 l motor ( 93 kW/ 126 k) a 1,5 l diesel iba s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Nakoľko dieselový motor príde na trh o niečo neskôr, novinárske testy sa orientovali na benzínové verzie. Komfortne naladený podvozok dobre odfiltroval nerovnosti na rozbitých cestách okolo Krakova a pochvalu si zaslúžia aj účinné brzdy. Benzínovú verziu s 1,6 l motorom a automatickou prevodovkou odporúčame komótnym povahám, ktoré potrebujú auto na pohodlný presun z bodu A do bodu B. Manuálna nakrátko sprevodovaná päťstupňová prevodovka so 1,6 l motorom tvorí strednú cestu, za ktorú sa ale platí daň v podobe hluku pri vyšších rýchlostiach.
Silnejší 1,8 l benzínový motor so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je z hľadiska dynamiky najlepšou voľbou.

Naše prvé dojmy:

Dizajn rezervovaný, nemá ambície upútať na prvý pohľad
Ovládanie a obsluha prehľadné a pomerne jednoduché
Interiér solídne vypracovaný, zameraný na pohodlie
Jazdné vlastnosti komfortný podvozok, vzhľadom na hmotu a dĺžku dobre drží stopu


Štandard
Na štandard má každá automobilka vlastný meter, v Nissane Tiida zahŕňa posilňovač riadenia, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládannie okien a vonkajších spätných zrkadiel a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Základný rámec bezpečnosti tvorí ABS s brzdovým asistentom a EBD ( elektronickým rozdeľovačom brzdného účinku), aktívne opierky hlavy a štyri airbagy ( pred spolujazdcom je vypínateľný)

Základné technické údaje Nissan Tiida

Motor 1,6 l benzín 1,8 l benzín 1,5 l diesel
Prevodovka 5M ( 4A) 6M 6M
Spotreba v l/100 km
Mesto 8,9 (10,0) 10,1 6,1
Mimo mesta 5,7 (5,9) 6,5 4,7
Kombinovaná 6,9 (7,4) 7,8 5,2
Emisie 165 (178) 188 139
Max. rýchlosť 186 (170) 195 186

Sedan je od hatchbacku drahší o 20.000,- Sk.
Miestom nad hlavami a v oblasti kolien sa nešetrilo.
Použité plasty tvrdé na pohľad ale  príjemné na dotyk spolu s textilným čalúnením pôsobia seniorsky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šéf digitálnej platformy George: Čaká nás dekáda umelej inteligencie
  2. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  3. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  5. Auto do firmy môžete mať už od 150 eur mesačne
  6. Spánok – základ pevných vzťahov
  7. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  8. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  9. IVECO S-WAY NP: Vydajte sa cestou udržateľnosti
  10. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  1. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  2. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  3. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  4. IVECO S-WAY NP: Vydajte sa cestou udržateľnosti
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  7. Wüstenrot rástol v predaji životného i neživotného poistenia
  8. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  9. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  10. S deťmi za zdravím do Vysokých Tatier
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 20 546
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 876
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 062
  4. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 6 532
  5. Bratislavu bude sprevádzať luxus 4 621
  6. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 4 165
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 3 957
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 913
  9. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 584
  10. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 452
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Mysleli sme to dobre, ale dopadlo to ako vždy.


23 h
Chuligánska bitka.

Hrozí Trnave kontumácia?


12 h
Peter Tkačenko

Ďalšie plošné testovanie už koalícia nemusí prežiť.


23 h
Podcast Gyncast so stálym hosťom Petrom Kaščákom.

Stálym hosťom podcastu bude primár Peter Kaščák.


2 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


10m
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Seat Ibiza FR

Štvorvalec zostal v ponuke, ale iba s automatom.


15. okt

Blogy SME

  1. Rudolf Pado: Vekslákové národné parky
  2. Martin Pilnik: Nezaočkovaní Rumuni poslali v lete "zbytočné" vakcíny Dánom, dnes Dáni poslali Rumunom ventilátory. Rumuni majú 50x viac mŕtvych.
  3. Rudolfa Vallová: Nezmýlil sa pán Fico?
  4. Andrej Danko: Pýtam sa páni podnikatelia a živnostníci, s čím vám pomohli členovia SaS?
  5. Peter Jurkovský: Ako vznikla počítačová hra Juro Janosik
  6. Matúš Lazúr: Čo tak začať očkovať v dušičkovom čase pri vchode na cintoríny? Nech ľudia názorne vidia alternatívu ktorá im hrozí.
  7. Július Kovács: Dotujeme násilie v Slovenskom futbale a roznášanie covidu
  8. Inštitút strategických politík: Mexiko a USA pracujú na novej dohode zameranej na boj proti kartelom
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 20 383
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 10 237
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 7 198
  4. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 5 858
  5. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 574
  6. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 131
  7. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 687
  8. Stanislav Martinčko: Ide 17.10. Smer-SD do Rimavskej Soboty ďakovať sebe sám za dobre odvedenú robotu ?? 3 405
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu