SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
NISSAN TIIDA PREBERÁ ŠTAFETU OD ALMERY

Nissan Tiida - prvá jazda

Automobil dostupný v Amerike a Japonsku pod názvom Versa začal svoje európske turné v apríli na bratislavskom autosalóne. Odvtedy je v predaji, my sme ho otestovali až v máji na úzkych a nekvalitných cestách okolo poľského Krakowa.

Nissan Tiida má byť odmena za vernosť starších zákazníkov.  Počas  premiéry  model vzbudil záujem a získal ohlas, je otázne , či  konkurenčným bojom prejde aj cena začínajúca na 515.000 ,- Sk u benzínovej a 615.000,- Sk u dieselovej verzie.Nissan Tiida má byť odmena za vernosť starších zákazníkov. Počas premiéry model vzbudil záujem a získal ohlas, je otázne , či konkurenčným bojom prejde aj cena začínajúca na 515.000 ,- Sk u benzínovej a 615.000,- Sk u dieselovej verzie. (Zdroj: autor)

Automobil dostupný v Amerike a Japonsku pod názvom Versa začal svoje európske turné v apríli na bratislavskom autosalóne. Odvtedy je v predaji, my sme ho otestovali až v máji na úzkych a nekvalitných cestách okolo poľského Krakova.

Konzervatívny vzhľad
Rezervovaný dizajn má osloviť majiteľov starších modelov Almera a Primera, hlavne tých, ktorí nehľadajú moderný výstrelok ale pohodlné auto. Obe verzie sedan aj hatchback majú zhodné miery ( okrem dĺžky)- rázvor 2600 mm, šírku 1695 mm, výšku 1535 mm, s dĺžkou 4 474 mm je sedan o 179 mm dlhší než 4 295 mm hatchback. V praxi môžeme rozmery pochváliť, miesto na zadných sedadlách postačí aj pre kolená basketbalistov. V hre čísel zaváži aj objem batožinového priestoru. Verzia hatchback s posuvnou zadnou lavicou v rozmedzí 240 mm ponúka objem 300 až 425 litrov, v závislosti od výberu – kufor alebo miesto pre nohy. Mínus udeľujeme vysokej nakladacej hrane a zužujúcemu sa tvaru piatych dverí. Verzia sedan s pevnými zadnými sedadlami poskytuje 500 l batožinový priestor.

Pohodlie na dosah
Ambície Nissanu Tiida nevedú smerom k športu ale komfortu a jednoduchému ovládaniu. Široké sedadlá s primeraným bočným vedením vyhovujú takmer všetkym typom postáv a majú páčkové ovládanie umiestnené pri stredovom tuneli. Netradičné riešenie ocenia všetci, ktorým sa nechce nakláňať dopredu za posúvačmi alebo šmátrať rukami v úzkych medzerách popri dverách. Horším ťahom bolo umiestnenie elektrického nastavovania spätných zrkadiel vľavo vedľa volantu, lebo pri nastavovaní volant zacláňa a treba meniť uhol pohľadu. Ostatné ovládače sú prehľadné a jednoduché na obsluhu. Za zmienku stoja objemné odkladacie priestory v predných dverách, lakťovej opierke a 11 litrová skrinka pred spolujazdcom. Solídne vyhotovenie interiéru prichádza v dvoch farbách „modernej“ čiernej a bledohnedej.

Skromná ponuka motorov pozostáva z dvoch benzínových a jedného dieselového. Základný 1,6 l benzínový motor s výkonom 81 kW ( 110 k) je dostupný s manuálnou päťstupňovou alebo automatickou štvorstupňovou prevodovkou, výkonnejší 1,8 l motor ( 93 kW/ 126 k) a 1,5 l diesel iba s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Nakoľko dieselový motor príde na trh o niečo neskôr, novinárske testy sa orientovali na benzínové verzie. Komfortne naladený podvozok dobre odfiltroval nerovnosti na rozbitých cestách okolo Krakova a pochvalu si zaslúžia aj účinné brzdy. Benzínovú verziu s 1,6 l motorom a automatickou prevodovkou odporúčame komótnym povahám, ktoré potrebujú auto na pohodlný presun z bodu A do bodu B. Manuálna nakrátko sprevodovaná päťstupňová prevodovka so 1,6 l motorom tvorí strednú cestu, za ktorú sa ale platí daň v podobe hluku pri vyšších rýchlostiach.
Silnejší 1,8 l benzínový motor so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je z hľadiska dynamiky najlepšou voľbou.

Naše prvé dojmy:

Dizajn rezervovaný, nemá ambície upútať na prvý pohľad
Ovládanie a obsluha prehľadné a pomerne jednoduché
Interiér solídne vypracovaný, zameraný na pohodlie
Jazdné vlastnosti komfortný podvozok, vzhľadom na hmotu a dĺžku dobre drží stopu


Štandard
Na štandard má každá automobilka vlastný meter, v Nissane Tiida zahŕňa posilňovač riadenia, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládannie okien a vonkajších spätných zrkadiel a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Základný rámec bezpečnosti tvorí ABS s brzdovým asistentom a EBD ( elektronickým rozdeľovačom brzdného účinku), aktívne opierky hlavy a štyri airbagy ( pred spolujazdcom je vypínateľný)

Základné technické údaje Nissan Tiida

Motor 1,6 l benzín 1,8 l benzín 1,5 l diesel
Prevodovka 5M ( 4A) 6M 6M
Spotreba v l/100 km
Mesto 8,9 (10,0) 10,1 6,1
Mimo mesta 5,7 (5,9) 6,5 4,7
Kombinovaná 6,9 (7,4) 7,8 5,2
Emisie 165 (178) 188 139
Max. rýchlosť 186 (170) 195 186

Sedan je od hatchbacku drahší o 20.000,- Sk.
Miestom nad hlavami a v oblasti kolien sa nešetrilo.
Použité plasty tvrdé na pohľad ale  príjemné na dotyk spolu s textilným čalúnením pôsobia seniorsky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 000
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 253
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 290
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 682
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 715
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 912
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 810
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 678
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.