SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Nissan Tiida - prvá jazda

Automobil dostupný v Amerike a Japonsku pod názvom Versa začal svoje európske turné v apríli na bratislavskom autosalóne. Odvtedy je v predaji, my sme ho otestovali až v máji na úzkych a nekvalitných cestách okolo poľského Krakowa.

Nissan Tiida má byť odmena za vernosť starších zákazníkov.  Počas  premiéry  model vzbudil záujem a získal ohlas, je otázne , či  konkurenčným bojom prejde aj cena začínajúca na 515.000 ,- Sk u benzínovej a 615.000,- Sk u dieselovej verzie.Nissan Tiida má byť odmena za vernosť starších zákazníkov. Počas premiéry model vzbudil záujem a získal ohlas, je otázne , či konkurenčným bojom prejde aj cena začínajúca na 515.000 ,- Sk u benzínovej a 615.000,- Sk u dieselovej verzie. (Zdroj: autor)

Automobil dostupný v Amerike a Japonsku pod názvom Versa začal svoje európske turné v apríli na bratislavskom autosalóne. Odvtedy je v predaji, my sme ho otestovali až v máji na úzkych a nekvalitných cestách okolo poľského Krakova.

Konzervatívny vzhľad
Rezervovaný dizajn má osloviť majiteľov starších modelov Almera a Primera, hlavne tých, ktorí nehľadajú moderný výstrelok ale pohodlné auto. Obe verzie sedan aj hatchback majú zhodné miery ( okrem dĺžky)- rázvor 2600 mm, šírku 1695 mm, výšku 1535 mm, s dĺžkou 4 474 mm je sedan o 179 mm dlhší než 4 295 mm hatchback. V praxi môžeme rozmery pochváliť, miesto na zadných sedadlách postačí aj pre kolená basketbalistov. V hre čísel zaváži aj objem batožinového priestoru. Verzia hatchback s posuvnou zadnou lavicou v rozmedzí 240 mm ponúka objem 300 až 425 litrov, v závislosti od výberu – kufor alebo miesto pre nohy. Mínus udeľujeme vysokej nakladacej hrane a zužujúcemu sa tvaru piatych dverí. Verzia sedan s pevnými zadnými sedadlami poskytuje 500 l batožinový priestor.

Pohodlie na dosah
Ambície Nissanu Tiida nevedú smerom k športu ale komfortu a jednoduchému ovládaniu. Široké sedadlá s primeraným bočným vedením vyhovujú takmer všetkym typom postáv a majú páčkové ovládanie umiestnené pri stredovom tuneli. Netradičné riešenie ocenia všetci, ktorým sa nechce nakláňať dopredu za posúvačmi alebo šmátrať rukami v úzkych medzerách popri dverách. Horším ťahom bolo umiestnenie elektrického nastavovania spätných zrkadiel vľavo vedľa volantu, lebo pri nastavovaní volant zacláňa a treba meniť uhol pohľadu. Ostatné ovládače sú prehľadné a jednoduché na obsluhu. Za zmienku stoja objemné odkladacie priestory v predných dverách, lakťovej opierke a 11 litrová skrinka pred spolujazdcom. Solídne vyhotovenie interiéru prichádza v dvoch farbách „modernej“ čiernej a bledohnedej.

Skromná ponuka motorov pozostáva z dvoch benzínových a jedného dieselového. Základný 1,6 l benzínový motor s výkonom 81 kW ( 110 k) je dostupný s manuálnou päťstupňovou alebo automatickou štvorstupňovou prevodovkou, výkonnejší 1,8 l motor ( 93 kW/ 126 k) a 1,5 l diesel iba s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Nakoľko dieselový motor príde na trh o niečo neskôr, novinárske testy sa orientovali na benzínové verzie. Komfortne naladený podvozok dobre odfiltroval nerovnosti na rozbitých cestách okolo Krakova a pochvalu si zaslúžia aj účinné brzdy. Benzínovú verziu s 1,6 l motorom a automatickou prevodovkou odporúčame komótnym povahám, ktoré potrebujú auto na pohodlný presun z bodu A do bodu B. Manuálna nakrátko sprevodovaná päťstupňová prevodovka so 1,6 l motorom tvorí strednú cestu, za ktorú sa ale platí daň v podobe hluku pri vyšších rýchlostiach.
Silnejší 1,8 l benzínový motor so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je z hľadiska dynamiky najlepšou voľbou.

Naše prvé dojmy:

Dizajn rezervovaný, nemá ambície upútať na prvý pohľad
Ovládanie a obsluha prehľadné a pomerne jednoduché
Interiér solídne vypracovaný, zameraný na pohodlie
Jazdné vlastnosti komfortný podvozok, vzhľadom na hmotu a dĺžku dobre drží stopu


Štandard
Na štandard má každá automobilka vlastný meter, v Nissane Tiida zahŕňa posilňovač riadenia, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládannie okien a vonkajších spätných zrkadiel a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Základný rámec bezpečnosti tvorí ABS s brzdovým asistentom a EBD ( elektronickým rozdeľovačom brzdného účinku), aktívne opierky hlavy a štyri airbagy ( pred spolujazdcom je vypínateľný)

Základné technické údaje Nissan Tiida

Motor 1,6 l benzín 1,8 l benzín 1,5 l diesel
Prevodovka 5M ( 4A) 6M 6M
Spotreba v l/100 km
Mesto 8,9 (10,0) 10,1 6,1
Mimo mesta 5,7 (5,9) 6,5 4,7
Kombinovaná 6,9 (7,4) 7,8 5,2
Emisie 165 (178) 188 139
Max. rýchlosť 186 (170) 195 186

Sedan je od hatchbacku drahší o 20.000,- Sk.
Miestom nad hlavami a v oblasti kolien sa nešetrilo.
Použité plasty tvrdé na pohľad ale  príjemné na dotyk spolu s textilným čalúnením pôsobia seniorsky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  3. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  4. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť
  5. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  6. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  7. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  2. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  3. Statute of limitations in consumer relations
  4. As prices rise, purchasing the right office is essential
  5. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  6. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  7. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 27 625
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 223
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 858
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 289
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 686
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 405
  7. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 038
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 820
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Centrum Trnavy.

Najnebezpečnejšie cesty sú v Žiline.


20 h
Predseda vlády Eduard Heger a predseda Lekárskeho odborového združenia Peter Visolajský počas tlačovej konferencie po skončení rokovania o podmienkach lekárov.

Čím viac pôjde na platy, tým menej na inovácie.


4 h
Peter Schutz.

Zvýšenie deficitu o mzdy lekárov zvyšuje šancu na prijatie rozpočtu.


1 h
Tridsaťosemročná Lilia Kristenková (vpravo) plače, keď odnášajú telo jej matky Natalie Kristenkovej v nedávno oslobodenom ukrajinskom meste Cherson na juhu Ukrajiny v piatok 25. novembra 2022.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Štefan Vidlár: Neschválíme rozpočet
  3. Vladimír Krátky: Peťuš, Peťuš, toto Ti Fico len tak neodpustí .
  4. Anna Miľanová: Sen...
  5. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity?
  6. Jarmila Halgasova: NIE, NEDOSTATKY V PPA NIE SÚ LEN POZOSTATKOM BÝVALEJ VLÁDY
  7. Aliancia NIE RAKOVINE: Sviatok darovania #GivingTuesday
  8. Štefan Vidlár: Empatický lekár
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 351
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 14 142
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 087
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 5 038
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 256
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 975
  7. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 3 936
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 815
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu