SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Krátky test TEST: Cadillac BLS – fantom GM

Cadillac stále citeľnejšie útočí na európsky trh ale okrem istej dávky originality sa spolieha na európsku techniku koncernu GM za americkou maskou. V manažérskej strednej triede pribudol nový a veľmi osobitý hráč.

Výkon a imidž patria k strednej triede. Cadillac BLS 2,8 T V6 ich má nadostač.Výkon a imidž patria k strednej triede. Cadillac BLS 2,8 T V6 ich má nadostač. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Cadillac stále citeľnejšie útočí na európsky trh ale okrem istej dávky originality sa spolieha na európsku techniku koncernu GM za americkou maskou. V manažérskej strednej triede pribudol nový a veľmi osobitý hráč.

Dizajn karosérie prináša neodškriepiteľnú dávku jedinečnosti, neraz chýbajúcu konkurenčným autám v strednej triede. Je to však jediný odlišujúci prvok automobilovej Ameriky od Európy, pretože Cadillac BLS jazdí ako Opel Vectra alebo Saab 9-3. Spoločná technika je dôkazom spolupráce v koncerne GM. Cadillac BLS je vlastne fantom koncernu s inou maskou. Vodiči túžiaci po Amerike v našom prostredí tak dostanú auto s jazdnými vlastnosťami a vnútorným priestorom na úrovni Saabu 9-3. V interiéri nám vzhľadom na deklarovanú exluzivitu prekážali prvky identické s lacnejšími modelmi Chevrolet ako napríklad autorádio s ovládačmi.


Interiéru chýba vlastná tvár a príjemnejšia kombinácia materiálov.

 

 

 


Rovnako by sme privítali sedadlá s lepším bočným vedením veď pod kapotou testovaného modelu 2,8 T V6 bolo 255 koní. Hoci sa zdá byť interiér na pohľad fádny ukrýva množstvo elektroniky a doplnkov plne zodpovedajúcich dobrému štandardu strednej triedy. Cadillacu tiež nemožno uprieť orientáciu na nové komunikačné systémy, zaujímavý vnútorný priestor a objemný kufor. Prevedenie detailov alebo choatický nejednotný dizajn interiéru s prvkami rôzneho pôvodu treba jednoducho prehltnúť.

Agresívny vonkajší dizajn, už nie americky ťažkopádny, akoby automobilka chcela dať najavo zaujímavé dynamické parametre najmä najsilnejšej verzie s prepĺňaným benzínovým šesťvalcom.

Akonáhle vodou chladené turbodúchadlo dostane správny tlak, motor vyvinie poriadnu silu, ktorú sčasti pohltí šesťstupňová automatická prevodovka. Nebyť zimných pneumatík v teplom počasí predná poháňaná náprava by mala menšie starosti s prenesením sily na cestu. Totiž predné kolesá pri plnom zrýchlení akoby hľadali stopu a predok strácal smerovú stabilitu.

Cadillac BLS je rozhodne rýchle auto vhodné na dlhé cesty s prisilným motorom, ktorý si vyžaduje lepšie naladenie podvozka. Ako alternatívu k najpredávanejším konkurentom v strednej odporúčame vyskúšať naftovú verziu, pretože pri priemernej spotrebe skúšaného šesťvalca 12,5 l/100 km príde rýchle vytriezvenie z vysokého výkonu. V meste sa spotreba bez problémov vyšplhá aj na sedemnásť litrov, takže trocha ameriky v ňom predsa ostalo.


Naše hodnotenie

Vzhľad ****
Interiér **
motor ****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ***
úžitok ***
celkový dojem ***



Cadillac BLS

Cena modelu od 962 400 Sk
Cena testovanej verzie od 1 325 000 Sk
Motor 2,8 T V6
Prevodovka automatická (6 – stup.)
Výkon motora 188 kW / 255 k
Krútiaci moment 350 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,5 s
Objem bat. priestoru 425 l
Spotreba podľa výrobcu 10,8 l/100 km
Spotreba v teste 12,5 l/100 km
Bezpečnosť 6x airbag, ABS, ESP

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 539
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 815
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 413
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 874
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 614
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 599
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 121
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


1 h
Peter Sagan dnes na Tour de France 2022 - 3. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 3. etapu na Tour de France 2022.


Sportnet 6 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  4. Ľubomír Maretta: Trauer
  5. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  6. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 20 011
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 251
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 974
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 091
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 916
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 204
  7. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 174
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 879
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu