SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Volkswagen Golf Variant sa vrátil - prvá jazda

Po uvedení Golfu Plus v decembri 2004 sa zdala éra Golfov Variant ukončená, o to prekvapivejší bol návrat strateného syna, Golfu Variant tretej generácie, na jarnom autosalóne v Ženeve.

Volkswagen verí, že Golf Variant urobí dieru v predajnosti na úrovni predchádzajúcich dvoch generácii, ktorých sa spolu predalo vyše 1,2 milióna vozidiel.Volkswagen verí, že Golf Variant urobí dieru v predajnosti na úrovni predchádzajúcich dvoch generácii, ktorých sa spolu predalo vyše 1,2 milióna vozidiel. (Zdroj: autor)

Nový Golf Variant zdieľa s bežným Golfom rovnaký rázvor náprav 258 cm. Do dĺžky narástol o 35 cm , čo sa premietlo do väčšieho batožinového priestoru. Dizajn rovnako ako ostatné charakteristiky nadväzuje na Golf a blíži sa k Passatu. Bočné línie až na tvar C stĺpikov pri zadných dverách kopírujú Passat Variant ale dávku osobitosti nesú zadné svetlomety, ktorých tvar hodnotíme ako krajší. Zároveň svetlomety nie sú súčasťou piatych dverí, ale iba zadného nárazníka. Novinkou je veľká dvojdielna panoramatická strecha zasahujúca až nad zadné sedadlá. Interier pred prehriatim chráni rovnaká textilná sieťka ako v Škode Roomster.

Pri tomto type vozidiel hrá prvé husle objem batožinového priestoru, variabilita interiéru a praktické využitie. Objem sa mení od 505 do 1495 l v závislosti od usporiadania a sklopenia sedadiel. Sklápanie sa vykonáva jednoduchým uvoľnením gombíkov na vonkajších stranách opierok hlavy. Za príplatok možno získať aj dopredu sklápateľné sedadlo spolujazdca v prípade potreby prevážania dlhých predmetov. Praktické nakladanie batožiny uľahčuje extrémne nízka 57 cm nakladacia hrana. Počas prezentácie v okolí materského mesta Volkswagenu – Wolfsburg sme prevážali v batožinovom priestore iba svoje malé kufre, ale nové TSI motory si s rezervou poradia aj s naloženým autom.

Vnútornému priestoru, spracovaniu interiéru a detailov niet čo vytknúť. Golf Variant poskytuje príjemné zvezenie, s pomerne širokou motorickou základňou a ekonomickou prevádzkou. Základným motorom je 1,6 l benzínový v kombinácii s päťstupňovou manuálnou alebo šesťstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic. Všetky ostatné motorizácie budú dostupné aj s DSG prevodovkou, ktorá by neskôr mala prísť aj v sedemstupňovom prevedení.

Zatiaľ nemáme slovenské výbavy a cenník, preto môžeme spomenúť nemeckú ponuku s tromi úrovňami výbavy - Trendline, Comfortline a Sportline. Štandardná výbava najnižšej úrovne Trendline prichádza so šiestimi airbagmi, ESP, elektrickými oknami a centrálnym zamykaním, asymetricky delenými zadnými sedadlami s lakťovou opierkou, atď.

Motorizácie 1,6 16V 1,4 TSI 1,4 TSI 1,9 TDI 2,0 TDI
Prevodovky 5M 6M 6M 5M 6M
(automatická) 6 tiptronic 6 DSG 6 DSG 6 DSG 6 DSG
Výkon motora kW/k 75/ 102 103 /140 125 /170 77 /105 103 /140
Pri otáčkach 5.600 5.600 6.000 4.000 4.000
zrýchlenie (A) 12,3 (13,6) 9,5 (9,5) 8,5 (8,3) 12,2 (12,6) 9,8 (9,7)
spotreba (A) 7,4 (8,2) 7,1 (7,1) 7,3 (7,3) 5,2 (6,0) 5,6 (6,1)

Novinkou je panoramatická strecha, ktorej príplatková cena je 1.100 Eur alebo ako súčasť výbavy úrovne Sportline.

 

Dvojité dno batožinového priestoru a odkladacie priestory v bokoch zvyšujú využitie kufra.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  2. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  6. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  7. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  8. Bezbariérové vozidlo
  9. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 724
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 704
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 258
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 421
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 12 109
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 622
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 570
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 482
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 347
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 117
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Ilustračné foto.
CYNICKÁ OBLUDA

V bubline pritakávačov

Začína byť celkom jasné, koho presne Matovič myslí, keď hovorí o múdrosráčoch.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric