SME
Štvrtok, 8. december, 2022 | Meniny má Marína

Na Nitrianskom hrade parkovali historické vozidlá

Dvadsaťdva historických vozidiel zo štyroch krajín včera parkovalo v areáli Nitrianskeho hradu. Výletná jazda veteránov bola súčasťou podujatia Piešťanské Zlaté stuhy, ktoré potrvá do 3. júna.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: ČTK)

Dvadsaťdva historických vozidiel zo štyroch krajín včera parkovalo v areáli Nitrianskeho hradu. Ich majitelia si v sprievode cirkevných hodnostárov prezreli priestory hradnej katedrály a pokračovali v jazde do Topoľčianok. Výletná jazda veteránov bola súčasťou podujatia Piešťanské Zlaté stuhy, ktoré potrvá do 3. júna.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Tradícia súťaže veteránov sa začala v tridsiatych rokoch minulého storočia. V tomto roku sme privítali automobily vyrobené do roku 1950," uviedol organizátor podujatia Milan Boďo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Do Nitry dorazili všetky vozidlá bez problémov. Podľa slov Boďa má väčšina z nich riadne zaregistrované štátne poznávacie značky. Tieto vozidlá chodia na pravidelné dvojročné kontroly technického stavu a ich majitelia platia ročne zákonnú poistku. Vozidlá môžu premávať po cestách bez obmedzenia. Časť vozidiel má historické poznávacie značky. Tie sa môžu zúčastňovať len na športových zrazoch a prehliadkach, nie sú určené na bežnú premávku. Majitelia za ne platia jednu dvanástinu z celkovej sumy ročnej poistky.

Hodnota každého z vozidiel, ktoré dnes prišli do Nitry, sa pohybuje od 500 tisíc Sk do 5 miliónov Sk. Najstarším z nich bol veterán Dion Bouton z roku 1909, nechýbali však ani Ford z roku 1928, Packard, Bentley, Rolls-Royce, Tatra 57, MG či Mercedes.

Vozidlá sa pohybujú rýchlosťou zhruba do 100 kilometrov za hodinu, niektoré však dosahujú rýchlosť až 180 kilometrov za hodinu. Bežná spotreba veterána je 10 litrov na 100 kilometrov, u silnejších motorov však nie je výnimkou ani 20-litrová spotreba.

SkryťVypnúť reklamu


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šéf sporiteľne: Synovia ma inšpirujú, čo čítať a koho sledovať
  2. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  3. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  4. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  7. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  2. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  7. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  8. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 696
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 608
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 908
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 992
  5. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 4 572
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 284
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 263
  8. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 095
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

MG EHS

Jedenásť otázok a odpovedí o novinke.


2 h
Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


6. dec
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Pracovať od svitu do mrku a nikdy inak
  2. Peter Chovanec: Mestá a vlaky Uzbekistanu
  3. Post Bellum SK: Nechcem byť súčasťou zániku demokracie
  4. Ján Roháč: Fotoblog XII.: Moje ulice Bukurešti
  5. Anna Miľanová: Zlatoň obyčajný ( Cetonia aurata )... 2022
  6. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  7. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  8. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 23 265
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 12 941
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 9 923
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 357
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 949
  6. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 595
  7. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 383
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 251
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu