SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

LEXUS LS pozýva do chrámu techniky

Štvrtá generácia najväčšej limuzíny značky Lexus debutuje s novým motorom osemstupňovou prevodovkou, obvyklou dávkou pohodlia a multimediálnym svetom na palube. Na pohľad nenápadná limuzína sama zaparkuje a nahradí domáce kino.

Päťmetrový chrám najmodernejších technológií poháňa úsporný osemvalec. Vysoká hmotnosť sa prejavila iba na podvozku.Päťmetrový chrám najmodernejších technológií poháňa úsporný osemvalec. Vysoká hmotnosť sa prejavila iba na podvozku.(Zdroj: autor)

Štvrtá generácia najväčšej limuzíny značky Lexus debutuje s novým motorom osemstupňovou prevodovkou, obvyklou dávkou pohodlia a multimediálnym svetom na palube. Na pohľad nenápadná limuzína sama zaparkuje a nahradí domáce kino.

Lexus dosahuje stále vyššie predajné čísla v Európe aj napriek tomu, že ani jeden jeho model neoplýva extravaganciou. Nová karoséria sa vždy objaví v uliciach úplne nenápadne bez búrlivých emócií a so šepotajúcim motorom. Päťmetrovú limuzínu štvrtej generácie s výraznou maskou chladiča, elegantne tvarovaným zadkom a konečne pôsobivejším zvukom výfuku však nemožno prehliadnuť.

Z dizajnu nás zaujali zadné svetlomety a obrovské ústie výfukového potrubia priamo v nárazníku. Poteší tiež diaľkovo otvárané veko batožinového priestoru, ktorý môže mať v základnej verzii objem 510 l ale so samostatnou klimatizáciou vzadu a elektricky polohovateľnými zadnými sedadlami je objem iba 400 l. Polemizovanie o objeme kufra končí posadením na zadné sedadlá vybavené nezvyčajnou lakťovou opierkou.

Miesto pre šéfa
Pokiaľ je zadná lakťová opierka zaklopená v sedadle cestujúci si môže užívať iba veľký priestor, kvalitné čalúnenie a inteligentné osvetlenie interiéru. Už podvedome tu však chýbajú nejaké gombíky a ovládače. Stačí vyklopiť opierku s ovládacím panelom klimatizácie polohovania sedadiel a multimediálneho systému Mark and Levinson a zrazu je tlačidiel viac ako vpredu. Komfort Lexusu LS je nastavený na to, aby sa majiteľ vozil vzadu.
Keby niekomu nestačili zadné elektricky ovládané sedadlá s pamäťou, samozrejme vyhrievané aj odvetrávané, Lexus ponúka vzadu aj chladiaci box. V automobilovej obývačke nechýba ani domáce kino s výklopným LCD displejom a audiosústavou s devätnástimi reproduktormi kanálového systému 5.1. Pochopiteľne malý displej zaostáva za fantastickým zvukom ale ani to nás neodradilo stráviť niekoľko večerov pozeraním nových filmov v zaparkovanom aute.

Sám parkuje
V kapitole moderných technológií má Lexus snahu presvedčiť európanov o neotrasiteľnej pozícii na poli nových elektronických systémov. Okrem aktívneho tempomatu ponúka predkolízny systém sledujúci priestor pred a za autom. Za príplatok možno tiež objednať systém sledujúci neželané opustenie jazdného pruhu alebo mikrospánok vodiča. Aby bolo technologické harašenie dokonalé, náš testovací Lexus sám parkoval. Stačilo nájsť voľné miesto nastaviť presne cieľ v obraze snímanom cúvacou kamerou. Stlačením tlačidla a uvoľnením brzdy Lexus zaparkoval sám, bez pomoci rúk vodiča. Trochu diskutabilné sa nám zdá vyhrievanie volantu. Teoreticky je to príjemné ale v praxi sme si na teplý volant nevedeli zvyknúť.

Ťah na konkurentov
Najsilnejší atak na vychýrenú trojku Audi, BMW a Mercedes predviedol motor s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Nový osemvalec objemu 4,6 D-4S dosahuje mimoriadne vysoký výkon 280 kW (380k), oveľa lepšie ťahá v nízkych otáčkach a s osemstupňovou prevodovkou vyniká aj v spotrebe. Výrobcom udávaný priemer 11,1 l/100 km sme reálne dosiahli, dokonca mimo mesta sa dá bežne jazdiť za 9,8. Po uvoľnení mravov sa nám spotreba ustálila na 13,5 l/100 km. Pritom dve tony vážiaca limuzína dosiahne stovku za 5,7 s.

Hmotnosť navyše
Kým pri spotrebe a dynamike sa hmotnosť negatívne neprejavila, na podvozku diaľničného typu áno. Energia motora a pohotové radenie osemstupňovej automatickej prevodovky nabádajú k rýchlej jazde v ostrých zákrutách, ale podvozku to príliš nevonia. Na druhej strane toto nie je športové auto ale limuzína s dobrými brzdami. Na podrobný opis Lexusu LS 460 a všetkých jeho systémov bude potrebná kniha. V podmienkach redakčného testu nás zaujala nízka spotreba výkonného osemvalca a činnosť osemstupňovej prevodovky na vyššej úrovni než u konkurentov. Lexus tak zapôsobil v oblasti, v ktorej na konkurentov z Európy strácal. Ešte zostáva otvorená kapitola podvozka.

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika *****
výbava *****
úžitok ***
celkový dojem *****


Lexus LS 460

Cena modelu od 3 149 000 Sk
Cena testovanej verzie 3 879 000 Sk
Motor 4,6 V8 D-4S
Výkon motora 280 kW / 380 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,7 s
Objem batožinového priestoru 400 l
Spotreba podľa výrobcu 11,1 l/100 km
Spotreba v teste 13,5 l/100 km
Bezpečnosť 10 x airbag, ABS, VDIM (ESP), VGRS


Celkom dobrý nápad ako zakomponovať výfuky do nárazníka. zozadu chráni auto špeciálny radar a v prípade hroziaceho nárazu automaticky prisunie hlavové opierky k hlavám pasažierov.
Na farebnom dotykovom monitore sa v obraze snímanom kamerou objaví náčrt miesta, kde môže auto zaparkovať. Vodič prstom upresní polohu a auto samo zaparkuje.
Za vyhrievaným volantom vládne typicky japonská architektúra.
Motor vybavený technológiou vstrekovania D-4S s jedným vstrekovačom vo valci a druhým v sacom potrubí ohúril výkonom a spotrebou. Zložitá technológia kombinuje výhody priameho a nepriameho vstrekovania.
Lakťová opierka vzadu s ovládaním klimatizácie, sedadiel a domáceho kina.
Konkurencia musí sklopiť uši pred zatiaľ neprekonateľnou audiosústavou Mark and Levinson s devätnástimi reproduktormi. Každý z nich je navrhnutý iba pre tento typ auta.
Každý večer domáce kino v zaparkovanom aute.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  8. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  6. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  7. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  8. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 044
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 12 720
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 831
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 8 698
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 670
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 516
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 824
  8. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 5 297
  9. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 5 289
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 5 048

Neprehliadnite tiež

Ste vodič? Prečo si za PZP opäť priplatíte

Od nového roka čaká motoristov rast cien poistiek.

Ilustračné foto.

Lancia s jediným modelom predáva viac áut ako celé Alfa Romeo

Model Ypsilon sa pritom predáva iba v Taliansku.

Lancia Ypsilon
Peugeot 208 v nižšej výbave Active.