SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

LEXUS LS pozýva do chrámu techniky

Štvrtá generácia najväčšej limuzíny značky Lexus debutuje s novým motorom osemstupňovou prevodovkou, obvyklou dávkou pohodlia a multimediálnym svetom na palube. Na pohľad nenápadná limuzína sama zaparkuje a nahradí domáce kino.

Päťmetrový chrám najmodernejších technológií poháňa úsporný osemvalec. Vysoká hmotnosť sa prejavila iba na podvozku.Päťmetrový chrám najmodernejších technológií poháňa úsporný osemvalec. Vysoká hmotnosť sa prejavila iba na podvozku.(Zdroj: autor)

Štvrtá generácia najväčšej limuzíny značky Lexus debutuje s novým motorom osemstupňovou prevodovkou, obvyklou dávkou pohodlia a multimediálnym svetom na palube. Na pohľad nenápadná limuzína sama zaparkuje a nahradí domáce kino.

Lexus dosahuje stále vyššie predajné čísla v Európe aj napriek tomu, že ani jeden jeho model neoplýva extravaganciou. Nová karoséria sa vždy objaví v uliciach úplne nenápadne bez búrlivých emócií a so šepotajúcim motorom. Päťmetrovú limuzínu štvrtej generácie s výraznou maskou chladiča, elegantne tvarovaným zadkom a konečne pôsobivejším zvukom výfuku však nemožno prehliadnuť.

Z dizajnu nás zaujali zadné svetlomety a obrovské ústie výfukového potrubia priamo v nárazníku. Poteší tiež diaľkovo otvárané veko batožinového priestoru, ktorý môže mať v základnej verzii objem 510 l ale so samostatnou klimatizáciou vzadu a elektricky polohovateľnými zadnými sedadlami je objem iba 400 l. Polemizovanie o objeme kufra končí posadením na zadné sedadlá vybavené nezvyčajnou lakťovou opierkou.

Miesto pre šéfa
Pokiaľ je zadná lakťová opierka zaklopená v sedadle cestujúci si môže užívať iba veľký priestor, kvalitné čalúnenie a inteligentné osvetlenie interiéru. Už podvedome tu však chýbajú nejaké gombíky a ovládače. Stačí vyklopiť opierku s ovládacím panelom klimatizácie polohovania sedadiel a multimediálneho systému Mark and Levinson a zrazu je tlačidiel viac ako vpredu. Komfort Lexusu LS je nastavený na to, aby sa majiteľ vozil vzadu.
Keby niekomu nestačili zadné elektricky ovládané sedadlá s pamäťou, samozrejme vyhrievané aj odvetrávané, Lexus ponúka vzadu aj chladiaci box. V automobilovej obývačke nechýba ani domáce kino s výklopným LCD displejom a audiosústavou s devätnástimi reproduktormi kanálového systému 5.1. Pochopiteľne malý displej zaostáva za fantastickým zvukom ale ani to nás neodradilo stráviť niekoľko večerov pozeraním nových filmov v zaparkovanom aute.

Sám parkuje
V kapitole moderných technológií má Lexus snahu presvedčiť európanov o neotrasiteľnej pozícii na poli nových elektronických systémov. Okrem aktívneho tempomatu ponúka predkolízny systém sledujúci priestor pred a za autom. Za príplatok možno tiež objednať systém sledujúci neželané opustenie jazdného pruhu alebo mikrospánok vodiča. Aby bolo technologické harašenie dokonalé, náš testovací Lexus sám parkoval. Stačilo nájsť voľné miesto nastaviť presne cieľ v obraze snímanom cúvacou kamerou. Stlačením tlačidla a uvoľnením brzdy Lexus zaparkoval sám, bez pomoci rúk vodiča. Trochu diskutabilné sa nám zdá vyhrievanie volantu. Teoreticky je to príjemné ale v praxi sme si na teplý volant nevedeli zvyknúť.

Ťah na konkurentov
Najsilnejší atak na vychýrenú trojku Audi, BMW a Mercedes predviedol motor s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Nový osemvalec objemu 4,6 D-4S dosahuje mimoriadne vysoký výkon 280 kW (380k), oveľa lepšie ťahá v nízkych otáčkach a s osemstupňovou prevodovkou vyniká aj v spotrebe. Výrobcom udávaný priemer 11,1 l/100 km sme reálne dosiahli, dokonca mimo mesta sa dá bežne jazdiť za 9,8. Po uvoľnení mravov sa nám spotreba ustálila na 13,5 l/100 km. Pritom dve tony vážiaca limuzína dosiahne stovku za 5,7 s.

Hmotnosť navyše
Kým pri spotrebe a dynamike sa hmotnosť negatívne neprejavila, na podvozku diaľničného typu áno. Energia motora a pohotové radenie osemstupňovej automatickej prevodovky nabádajú k rýchlej jazde v ostrých zákrutách, ale podvozku to príliš nevonia. Na druhej strane toto nie je športové auto ale limuzína s dobrými brzdami. Na podrobný opis Lexusu LS 460 a všetkých jeho systémov bude potrebná kniha. V podmienkach redakčného testu nás zaujala nízka spotreba výkonného osemvalca a činnosť osemstupňovej prevodovky na vyššej úrovni než u konkurentov. Lexus tak zapôsobil v oblasti, v ktorej na konkurentov z Európy strácal. Ešte zostáva otvorená kapitola podvozka.

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika *****
výbava *****
úžitok ***
celkový dojem *****


Lexus LS 460

Cena modelu od 3 149 000 Sk
Cena testovanej verzie 3 879 000 Sk
Motor 4,6 V8 D-4S
Výkon motora 280 kW / 380 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,7 s
Objem batožinového priestoru 400 l
Spotreba podľa výrobcu 11,1 l/100 km
Spotreba v teste 13,5 l/100 km
Bezpečnosť 10 x airbag, ABS, VDIM (ESP), VGRS


Celkom dobrý nápad ako zakomponovať výfuky do nárazníka. zozadu chráni auto špeciálny radar a v prípade hroziaceho nárazu automaticky prisunie hlavové opierky k hlavám pasažierov.
Na farebnom dotykovom monitore sa v obraze snímanom kamerou objaví náčrt miesta, kde môže auto zaparkovať. Vodič prstom upresní polohu a auto samo zaparkuje.
Za vyhrievaným volantom vládne typicky japonská architektúra.
Motor vybavený technológiou vstrekovania D-4S s jedným vstrekovačom vo valci a druhým v sacom potrubí ohúril výkonom a spotrebou. Zložitá technológia kombinuje výhody priameho a nepriameho vstrekovania.
Lakťová opierka vzadu s ovládaním klimatizácie, sedadiel a domáceho kina.
Konkurencia musí sklopiť uši pred zatiaľ neprekonateľnou audiosústavou Mark and Levinson s devätnástimi reproduktormi. Každý z nich je navrhnutý iba pre tento typ auta.
Každý večer domáce kino v zaparkovanom aute.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zoznámte sa: Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
  2. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  3. Zažite svoj vlastný úspech
  4. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  5. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  6. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  7. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  8. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  9. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  10. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  1. CUPRA si podmanila parížske nebo
  2. Radšej škola ako metla
  3. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  4. Zažite svoj vlastný úspech
  5. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  6. Zoznámte sa: Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
  7. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  8. Slováci sa najčastejšie stretávajú pri spoločnom stole na večeru
  9. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  10. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 12 900
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 12 704
  3. Tipy na lyžovačku v Rakúsku 7 573
  4. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 7 502
  5. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 6 852
  6. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 6 709
  7. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 6 380
  8. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 5 613
  9. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 5 259
  10. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 4 324

Hlavné správy zo Sme.sk

Za ľudí pôjdu do volieb samostatne, rokovania o spájaní stroskotali

Líder Za ľudí Andrej Kiska odmietol koalíciu štyroch aj piatich opozičných strán.

Andrej Kiska, Miroslav Beblavý a Michal Truban.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kiska si z nás robí dobrý deň

Ísť do koalície nemusí, ale nech si nevymýšľa hlúposti.

Peter Tkačenko
Jaroslav Naď
Vizualizácia projektu Šírava Park.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Scout

Audi e-tron Sportback dostalo atraktívnejšie tvary a jedinečné svetlá

Maximálny dojazd elektromobilu už prekračuje hranicu 400 km.

Audi e-tron Sportback

Aston Martin prichádza medzi poslednými s SUV

Nechýba výkonný osemvalec aj veľký kufor.

Aston Martin DBX