SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

LEXUS LS pozýva do chrámu techniky

Štvrtá generácia najväčšej limuzíny značky Lexus debutuje s novým motorom osemstupňovou prevodovkou, obvyklou dávkou pohodlia a multimediálnym svetom na palube. Na pohľad nenápadná limuzína sama zaparkuje a nahradí domáce kino.

Päťmetrový chrám najmodernejších technológií poháňa úsporný osemvalec. Vysoká hmotnosť sa prejavila iba na podvozku.Päťmetrový chrám najmodernejších technológií poháňa úsporný osemvalec. Vysoká hmotnosť sa prejavila iba na podvozku. (Zdroj: autor)

Štvrtá generácia najväčšej limuzíny značky Lexus debutuje s novým motorom osemstupňovou prevodovkou, obvyklou dávkou pohodlia a multimediálnym svetom na palube. Na pohľad nenápadná limuzína sama zaparkuje a nahradí domáce kino.

Lexus dosahuje stále vyššie predajné čísla v Európe aj napriek tomu, že ani jeden jeho model neoplýva extravaganciou. Nová karoséria sa vždy objaví v uliciach úplne nenápadne bez búrlivých emócií a so šepotajúcim motorom. Päťmetrovú limuzínu štvrtej generácie s výraznou maskou chladiča, elegantne tvarovaným zadkom a konečne pôsobivejším zvukom výfuku však nemožno prehliadnuť.

Z dizajnu nás zaujali zadné svetlomety a obrovské ústie výfukového potrubia priamo v nárazníku. Poteší tiež diaľkovo otvárané veko batožinového priestoru, ktorý môže mať v základnej verzii objem 510 l ale so samostatnou klimatizáciou vzadu a elektricky polohovateľnými zadnými sedadlami je objem iba 400 l. Polemizovanie o objeme kufra končí posadením na zadné sedadlá vybavené nezvyčajnou lakťovou opierkou.

Miesto pre šéfa
Pokiaľ je zadná lakťová opierka zaklopená v sedadle cestujúci si môže užívať iba veľký priestor, kvalitné čalúnenie a inteligentné osvetlenie interiéru. Už podvedome tu však chýbajú nejaké gombíky a ovládače. Stačí vyklopiť opierku s ovládacím panelom klimatizácie polohovania sedadiel a multimediálneho systému Mark and Levinson a zrazu je tlačidiel viac ako vpredu. Komfort Lexusu LS je nastavený na to, aby sa majiteľ vozil vzadu.
Keby niekomu nestačili zadné elektricky ovládané sedadlá s pamäťou, samozrejme vyhrievané aj odvetrávané, Lexus ponúka vzadu aj chladiaci box. V automobilovej obývačke nechýba ani domáce kino s výklopným LCD displejom a audiosústavou s devätnástimi reproduktormi kanálového systému 5.1. Pochopiteľne malý displej zaostáva za fantastickým zvukom ale ani to nás neodradilo stráviť niekoľko večerov pozeraním nových filmov v zaparkovanom aute.

Sám parkuje
V kapitole moderných technológií má Lexus snahu presvedčiť európanov o neotrasiteľnej pozícii na poli nových elektronických systémov. Okrem aktívneho tempomatu ponúka predkolízny systém sledujúci priestor pred a za autom. Za príplatok možno tiež objednať systém sledujúci neželané opustenie jazdného pruhu alebo mikrospánok vodiča. Aby bolo technologické harašenie dokonalé, náš testovací Lexus sám parkoval. Stačilo nájsť voľné miesto nastaviť presne cieľ v obraze snímanom cúvacou kamerou. Stlačením tlačidla a uvoľnením brzdy Lexus zaparkoval sám, bez pomoci rúk vodiča. Trochu diskutabilné sa nám zdá vyhrievanie volantu. Teoreticky je to príjemné ale v praxi sme si na teplý volant nevedeli zvyknúť.

Ťah na konkurentov
Najsilnejší atak na vychýrenú trojku Audi, BMW a Mercedes predviedol motor s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Nový osemvalec objemu 4,6 D-4S dosahuje mimoriadne vysoký výkon 280 kW (380k), oveľa lepšie ťahá v nízkych otáčkach a s osemstupňovou prevodovkou vyniká aj v spotrebe. Výrobcom udávaný priemer 11,1 l/100 km sme reálne dosiahli, dokonca mimo mesta sa dá bežne jazdiť za 9,8. Po uvoľnení mravov sa nám spotreba ustálila na 13,5 l/100 km. Pritom dve tony vážiaca limuzína dosiahne stovku za 5,7 s.

Hmotnosť navyše
Kým pri spotrebe a dynamike sa hmotnosť negatívne neprejavila, na podvozku diaľničného typu áno. Energia motora a pohotové radenie osemstupňovej automatickej prevodovky nabádajú k rýchlej jazde v ostrých zákrutách, ale podvozku to príliš nevonia. Na druhej strane toto nie je športové auto ale limuzína s dobrými brzdami. Na podrobný opis Lexusu LS 460 a všetkých jeho systémov bude potrebná kniha. V podmienkach redakčného testu nás zaujala nízka spotreba výkonného osemvalca a činnosť osemstupňovej prevodovky na vyššej úrovni než u konkurentov. Lexus tak zapôsobil v oblasti, v ktorej na konkurentov z Európy strácal. Ešte zostáva otvorená kapitola podvozka.

Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor *****
jazdné vlastnosti ****
technika *****
výbava *****
úžitok ***
celkový dojem *****


Lexus LS 460

Cena modelu od 3 149 000 Sk
Cena testovanej verzie 3 879 000 Sk
Motor 4,6 V8 D-4S
Výkon motora 280 kW / 380 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,7 s
Objem batožinového priestoru 400 l
Spotreba podľa výrobcu 11,1 l/100 km
Spotreba v teste 13,5 l/100 km
Bezpečnosť 10 x airbag, ABS, VDIM (ESP), VGRS


Celkom dobrý nápad ako zakomponovať výfuky do nárazníka. zozadu chráni auto špeciálny radar a v prípade hroziaceho nárazu automaticky prisunie hlavové opierky k hlavám pasažierov.
Na farebnom dotykovom monitore sa v obraze snímanom kamerou objaví náčrt miesta, kde môže auto zaparkovať. Vodič prstom upresní polohu a auto samo zaparkuje.
Za vyhrievaným volantom vládne typicky japonská architektúra.
Motor vybavený technológiou vstrekovania D-4S s jedným vstrekovačom vo valci a druhým v sacom potrubí ohúril výkonom a spotrebou. Zložitá technológia kombinuje výhody priameho a nepriameho vstrekovania.
Lakťová opierka vzadu s ovládaním klimatizácie, sedadiel a domáceho kina.
Konkurencia musí sklopiť uši pred zatiaľ neprekonateľnou audiosústavou Mark and Levinson s devätnástimi reproduktormi. Každý z nich je navrhnutý iba pre tento typ auta.
Každý večer domáce kino v zaparkovanom aute.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 049
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 330
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 7 469
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 949
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 705
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 119
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 196
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 192
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  2. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  3. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  4. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  5. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  7. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  8. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 429
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 419
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 888
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 888
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 798
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 462
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 185
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťZatvoriť reklamu