Revolučný dizajn, v posledných rokoch typický pre Renault, postihol už aj dlhší čas vzdorujúci modelový rad Laguna. Po odhalení oficiálnych fotografií je zrejmé, že pomerne konzervatívny dizajn nahradí spleť kriviek a hrán tvoriaca zvláštny, no elegantný a v segmente strednej triedy mierne revolučný exteriér francúzskej limuzíny.
Veľké predné svetlá s výrazne prelisovanou kapotou dominujú svojím zložitejším tvarom ináč čistým líniám prednej časti auta, zadné partie liftbacku skrášľujú úzke svetlá umiestnené pomerne vysoko na odtrhovej hrane v kombinácií s mohutným zadným nárazníkom.
Ani kombi GrandTour sa za svoj zadok rozhodne nebude musieť hanbiť, hoci neprináša na rozdiel od liftbacku nič dizajnovo natoľko prevratné. Neskôr môžeme očakávať dokonca aj karosársku verziu kupé. Tvár Renaultu však zostala zachovaná a celkový vzhľad sa dá jednoznačne priradiť k modelovým sestrám Laguny. Taktiež interiér priam dýcha eleganciou, no na rozdiel od exteriéru zostal pomerne konzervatívny, nie však fádny. Renault nám sľúbil prvotriedne materiály aj spracovanie a už z fotografií sa dá vycítiť, že bol navrhnutý pre čo najpríjemnejší pocit posádky na cestách.
Z technologickej stránky ponúkne nová Laguna lepšie jazdné vlastnosti a keďže hovoríme o produkte automobilky Renault, samozrejmosťou bude aj prvotriedna bezpečnosť. O ňu sa postarajú najmä pri bočnom náraze nový dvojkomorový bočný airbag chrániaci aj oblasť panvy, prepracované bolo tiež rozmiestnenie senzorov a ich naprogramovanie na optimálnu aktiváciu bezpečnostných systémov.
Motorická ponuka zahŕňa mierne prepracované pohonné jednotky koncernu Renault Nissan, na výber budú celkovo 4 vznetové (1.5 dCi (81 kW), 2.0 dCi (96 kW, 110 kW a 127 kW)) a 2 zážihové agregáty (2.0 16V (103 kW) a 2.0 T (125 kW)), všetky kombinované s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a len niektoré z nich
aj s automatickou prevodovkou Proactive.