liftu s dôrazom na interiér.
Nieže by to oba modely potrebovali, keďže aj po troch rokoch vyzerajú stále veľmi dobre a moderne. Cieľom skôr bolo vizuálne ich zjednotiť s väčšími súrodencami S80 a V70. Vonkajšie zmeny sú tak detailné, že postrehnete ich len v priamej konfrontácii s dosluhujúcimi modelmi. Obaja dostali nové masky chladiča s väčším logom v strede, štíhlejšie predné reflektory podľa vzoru S80 a preštylizované zadné svetlá. V ostatných detailoch sa kvôli väčšej diferenciácii S40 a V50 odlišujú. Sedan dostal jednoliaty otvor v spodnej časti nárazníka tiahnúci sa po celej jeho šírke.
Ten auto opticky zoštíhľuje a vzhľadovo približuje modelu S80. Kombi má zase svalnatejší nárazník s otvorom na prívod vzduchu rozdeleným podľa vzoru modelového radu XC na 3 časti. Zmenami prešli tiež oba zadné nárazníky a brzdové svetlá, ktoré sú teraz vybavené LED diódami. Dynamickejší akcent švédskych dvojičiek podtrhujú ešte dve chrómové koncovky výfuku.
Podstatnejšie zmeny z užívateľského hľadiska sa odohrali v interiéri. Tragikomické schránky v predných dverách boli konečne nahradené použiteľnými odkladacími priestormi. Majitelia súčasnej generácie týchto modelov určite vedia o čom píšeme. Teraz sa do dverí vmestí dokonca aj 1,5-litrová fľaša. Väčšie odkladacie priestory rôznej hĺbky sú aj v lakťovej opierke medzi prednými sedadlami. V zadnej časti stredovej konzoly pribudol špeciálne tvarovaný držiak na veľké fľaše.
Samozrejmosťou každej modernizácie sú tiež nové farby poťahových materiálov (novinkou je napríklad zelená Spring Green) a nové obkladové materiály, z ktorých sa o vytvorenie najluxusnejšej atmosféry stará pravý škandinávsky svetlý dub. Pod karosériou ostalo všetko bezo zmien. Rovnako ponuka motorov a prevodoviek v plnej miere kopíruje súčasnú odchádzajúcu generáciu.
Jedinou novinkou je, že najvýkonnejší naftový agregát D5 sa od konca začne montovať aj so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, v kombinácii s ktorou jeho krútiaci moment vzrastie na 400 Nm. Doposiaľ sa vyrábal len s 5-stupňovým automatom, ktorý mal kvôli problémom s prenosom výkonu na cestu krútiaci moment priškrtený na 350 Nm. Tento motor bude ako jeden z prvých naftových agregátov emisnú normu Euro 5.
![]() | Príplatkový systém BLIS sledujúci mŕtvy uhol je veľkým pomocníkom pri zaraďovaní sa do vedľajšieho pruhu alebo pri predbiehaní. Obzvlášť na Slovensku, kde si vodič nemôžete byť istý, z ktorej strany ho niekto „ofúkne“. |
![]() | V rámci faceliftu dostali S40 aj V50 nové poťahové aj dekoračné materiály. Nádych exkluzivity môže v interiéri zvýrazniť napríklad stredová konzola zo škandinávskeho svetlého duba. |
![]() | Prepracovaný stredový tunel ponúka väčšie odkladacie priestory. Podstatne viac vecí sa teraz vmestí aj do schránok v predných dverách |
.
Autor: mk