Na svete neexistuje otázka, na ktorú by nenašla pohotovú odpoveď. Na mediálnom výslní jazdí s kabrioletom a otvoreným nebom nad hlavou. Všede, kde príde, zaplní priestor náladou a rada spomína na množstvo áut, ktoré si obľúbila. Až nepochopiteľne vážna lekárka z Ordinácie v Ružovej záhrade, Zuzana Fialová.
Pamätáte sa na svoje prvé auto?
Áno, bolo na splátky a malo už dva roky , keď som si ho brala a bol to bordový škaredý, to ste povedali vy, Favorit.
Aké malo negatíva a pozitíva okrem škaredej farby?
Malo všetky pozitíva ako ktorékoľvek prvé auto, všetky prvé autá sú úžasné, nie?
Nemala som s ním ani jeden problém, dokonca som mala vtedy priateľa, ktorý mi ho vytunningoval, takže malo dva výfuky, elektróny a bolo pre mňa úplne krásne.
Aký je to pocit pre ženu jazdiť na vytuningovanom aute?
Mne sa to páčilo a znamenalo to pre mňa, že ten človek ma mal rád, keď sa mi takto postaral o auto, teraz by som sa už hanbila jazdiť v takom aute.
Čo pre vás znamená šoférovanie?
Je to otrava, ale napriek tomu som zatiaľ nemala žiadnu nehodu a ani som neškrtla auto.
Čo je zdrojom bezpečnej jazdy?
Schopnosť bleskovo odhadnúť situáciu a reflektovať všetky možné príčiny nehody dopredu. Nesústrediť sa len na vlastné šoférovanie ale aj tých, ktorí sú okolo nás.
Aké autá ste mali po Favorite?
Potom sa mi začalo dariť (smiech) tak som mala päťkové BMW, šesťvalec, bolo to výborné auto. Neskôr to bol úžasný červený Ford Maverick, Opel Omega, čo bola loď , veľmi priestranné auto. Po ňom Mitsubishi Pajero, ale začala som pracovať v Čechách a bolo to ekonomicky neúnosné na jazdu Praha a späť, a preto som si kúpila Passat. Následne prišlo prvé nové auto a tým bol Golf.
A čo dopravné priestupky, zdá sa, že policajti Vás pozanjú ?
Nikdy som nemala závažné dopravné priestupky, nejazdím na červenú, nepredbieham cez plnú čiaru, ale v kútiku duše mám v sebe trochu vagabunda, veď som z Petržalky, a preto asi parkujem na žltej čiare. Platím pokuty, nikdy sa za to nehádam, robím to, lebo sa mi nechce pol hodinu po Bratislave jazdiť a hľadať voľné miesto. A v meste, aby som platila 400 Sk parkovné večer, keď za predstavenie dostanem 200 alebo 300, to sa mi zdá nefér. Keďže mi zostalo ešte trocha šarmu aj po tridsiatke, tak pokuta nebýva vyššia ako to parkovné.
Najnovšie jazdíte s kabrioletom (Peugeot 207 CC), je to pre Vás veľká zmena?
Asi najväčšia v tom, že keď si umyjem hlavu, tak si ju tam aj vysuším. Najmilšia je nočná jazda, keď je taký vlahý večer a dá sa dobre počúvať hudba, je to romantický zážitok. Toto auto nie je ani rodinné ani praktické, len pre pocit. Praktické je na ňom samočistiaci efekt, lebo pri jazde všetky neukotvené predmety vyletia von, takže je v ňom zväčša poriadok.
Aké je Vaše vysnívané auto?
Páči sa mi Jaguár ale vysnívané auto ani nemám , lebo trendy idú tak dopredu, že nestíham snívať. Rada by som si však skúsila dobrý šporťák.
Profil | |
Prvé auto | Škoda Favorit, dvojročná , na splátky |
Ďalšie autá | BMW 5 |
Ford Maverick | |
Opel Omega | |
Mitsubishi Pajero | |
VW Passat | |
VW Golf | |
Peugeot 207 CC | |
Šoféruje od roku | 1992 |
Počet najazdených kilometrov | teraz ročne 40 000 km |
Nehody | žiadne |
Priestupky | najčastejšie parkovanie |
Autor: Zhováral sa Rastislav Chvála