SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Po otvorení tunela pod Mont Blancom sa zníži prejazd tirákov o 30 - 40 %

Aoste 10. apríla (TASR) - V cestnom tuneli pod Mont Blancom, ktorý dajú znovu do prevádzky v septembri tohto roku, sa hustota prepravy vozidiel s ťažkým ...

Aoste 10. apríla (TASR) - V cestnom tuneli pod Mont Blancom, ktorý dajú znovu do prevádzky v septembri tohto roku, sa hustota prepravy vozidiel s ťažkým nákladom zredukuje o 30 - 40 %. Informoval o tom prezident talianskej spoločnosti Traforo del Monte Bianco (TMB). Kým pred ničivým požiarom, v ktorom 24. marca 1999 zahynulo 39 osôb, jazdilo denne cez tunel 3 200 ťažkých vozidiel, teraz hornú hranicu ich počtu stanovili na 2 000.

Kamióny budú musieť rešpektovať viaceré obmedzujúce bezpečnostné opatrenia. Ich maximálna povolená rýchlosť bude 70 km/h a odstupy medzi vozidlami budú musieť byť najmenej 150 metrov. Po otvorení bude tento tunel najbezpečnejším v Európe a bude patriť aj medzi najbezpečnejšie na svete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Opatrenia na dosiahnutie vyššieho bezpečnostného štandardu si vyžiadali investície 258 miliónov eúr. Na každých 300 metroch je vybudované ochranné zariadenie s plochou 42 štvorcových metrov. V prípade kolízie sa tam ľudia môžu dostať veľmi jednoduchým spôsobom. Okrem toho budú na nebezpečenstvo upozorňovať svetelné bóje a informačné tabule, ktoré sa nachádzajú na murive v dĺžke 11,6 km.

V ochranných krytoch, ktoré sú vybavené všetkými potrebnými prístrojmi, ľudia vydržia bez problémov dve hodiny. Každý bude napojený na prívod čerstvého vzduchu. Okrem toho sa v nich bude dať spustiť záchranný zvukový signál.

Bežné vetranie vzduchu dosiahne 150 kubických metrov za sekundu a v prípade požiaru jeho výkon stúpne na 600 kubických metrov. Prevádzkari tunela budú mať k dispozícii aj radary na meranie rýchlosti a prístroje na okamžité vyhodnocovanie kvality vzduchu.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa výpočtov analytikov zatvorenie tunela pod Mont Blancom prináša Taliansku stratu ročne 516 miliónov eúr. Agentúra AFP hospodársku stratu Francúzska neuvádza.

(1 EUR = 43,540 SKK)

* 4 jns zll

* * *

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Spacák na kozmetiku?
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 042
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 330
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 7 695
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 947
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 696
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 117
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 214
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 186
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  2. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  3. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  4. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  5. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  7. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  8. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 429
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 419
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 888
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 888
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 798
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 459
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 185
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťZatvoriť reklamu