SME

Jeep Wrangler Unlimited v rodinnom prevedení

Po premiére na autosalóne v Bratislave vyšiel nový Jeep Wrangler a jeho predĺžená verzia Wrangler Unlimited do terénu. Miesto prvej prezentácie nemohlo byť inde, než v horách Spišsko-gemerského krasu odkiaľ pochádzajú tvrdé pracovné kone.

(Zdroj: Jeep)

Po premiére na autosalóne v Bratislave vyšiel nový Jeep Wrangler a jeho predĺžená verzia Wrangler Unlimited do terénu. Miesto prvej prezentácie nemohlo byť inde, než v horách Spišsko-gemerského krasu, odkiaľ pochádzajú tvrdé pracovné kone.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Wrangler je totiž chlapík, ktorý sa stará o divé kone a v prenesenom význame je taký aj klasický model značky Jeep najnovšej generácie. Jeho vzhľad statočne odoláva móde a tlakom automobilového trhu ale rozšírenie o štvordverovú verziu Unlimited a o historicky prvý naftový motor môžeme považovať za jasný signál značky uchádzať sa o vysoké predajné čísla v triede.

SkryťVypnúť reklamu

Štvordverový Unlimited
Po prvý krát má totiž Jeep Wrangler štvoro dverí a miesto pre päť cestujúcich. Rodinná a doteraz nevídaná verzia Jeepu Wrangler nazývaná Unlimited má o pol metra dlhší rázvor a rovnako o pol metra narástla celková dĺžka vozidla. Úmerne k tomu narástol aj priestor pre zadných pasažierov i batožinu. V najvyššej výbave Rubicon je Wrangler skladačka s odoberateľnou strechou len nad vodičom alebo možnosťou urobiť z neho úplný kabriolet, natiahnuť plátno, či dokonca odmontovať všetky dvere a sklopiť čelné sklo. Variabilita karosérie tak narástla o rozmer pre konkurentov až nepochopiteľný.

V porovnaní s inými vozidlami off-road môže pôsobiť trochu zastaralo rozmiestnenie ovládacích prvkov alebo spracovanie detailov. Interiér však možno pokojne vystriekať vodou, pretože poťahy sú vode odolné. Wrangler Unlimited je dostupný rovnako ako kratší model vo verziách Sport, Sahara a Rubicon. Má rovnakú techniku ako kratší model a tiež dva nové motory pod kapotou. S rázvorom predĺženým až o 50 cm prejde rovnakým terénom ako kratšia dvojdverová verzia.

SkryťVypnúť reklamu

Nové motory
V duchu tradície terénnych automobilov je Wrangler postavený na novom nosnom ráme, má typický robustný a jednoduchý vonkajší dizajn, kde sú praktické vlastnosti povýšené nad krivky. Citeľná zmena nastala v ponuke motorov, kde starší benzínový agregát nahradil nový šesťvalec 3,8 V6 a na základe dopytu verejnosti pribudol aj historicky prvý diesel pod kapotou Wranglera. Ide o radový štvorvalec 2,8 CRD so systémom Common Rail a výkonom 130 kW (177 k). Obidva motory môžu dostať buď šesťstupňový manuál alebo benzínový motor a štvorstupňový a pre diesel päťstupňový automat. Kombinácia automatickej prevodovky a benzínového motora nie je príliš úsporná, avšak s obrovským komfortom jazdy v teréne. Pre časté jazdenie bude najlepšou alternatívou diesel. V bezpečnostnom balíku nechýba vypínateľný stabilizačný systém ESP, viacstupňové airbagy, bočné airbagy a ABS.
„Wrangler je chlapík, ktorý sa stará o divoké kone“

SkryťVypnúť reklamu

Vyššie nad zemou
Najpodstatnejšia zmena oproti predchodcovi nastala v civilizovanom správaní sa na ceste, kde je maximálne potlačený efekt tuhých náprav a to pri vyššej svetlej výške a väčších kolesách. Silu medzi kolesami rozdeľuje ďalšia generácia pohonu Command-Trac a Rock-Trac, nové elektrické uzávierky diferenciálov a elektronicky odpojiteľný stabilizátor prednej nápravy. Všetky spomenuté úpravy majú pri zachovaní a dokonca zlepšení pôvodných vlastností v teréne významný podiel na lepšej ovládateľnosti auta na bežných cestách. Karoséria sa v zákrutách, pri akcelerácii, či pri brzdení menej nakláňa.


Zväčšená dráha odpruženia kolies nachádza svoje uplatnenie pri krížení náprav a priečnom prechode veľkých terénnych nerovností napríklad priekop. Kráľ terénu sa zlepšil najmä na ceste.
Dvojdverovej verzii pristane aj nový naftový motor.
Jeep Wrangler má navonok pôsobiť ako surové terénne auto s typickými znakmi minulosti avšak civilizačné nároky nepustia, pretože len hlučnosť znížili o 20 percent.

Vlastnosti v teréne
model Wrangler Wragler Unlimited
predný nájazdový uhol 38,5 stupňov 38,4 stupňov
prechodový uhol 25,5 stupňov 20,9 stupňov
zadný nájazdový uhol 31,6 stupňov 31,7 stupňov


Jeep Wrangler – technické parametre
model Wrangler (Unlimited)
motor 3,8 V6 2,8 CRD
typ benzín diesel
výkon 146 kW / 199k 130 kW / 177 k
krútiaci moment 315 Nm 410 Nm
spotreba 11,5 l/100 km (11,8) 9,7 (9,9)
Zrýchlenie 0-100 9,6 (10.5) 11,2 (11,7)

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 727
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 927
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 302
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 352
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 935
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 863
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 468
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  2. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  3. Štefan Šturdzík: Rakovina
  4. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  7. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  8. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 880
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 531
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 076
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 837
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 474
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 971
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 272
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu