SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Mercedes E

Mercedes triedy E sa začal vyrábať v roku 1985 a tak ako je obľúbená jeho súčastná verzia, sú jeho staršie generácie vyhľadávané na trhu s ojazdenými automobilmi. Mercedes E patrí k autám, ktorým každodenné používanie nerobí žiadne problémy. Navyše robust



ná technika a dlhá životnosť sú dostatočnou zárukou i pre druhého majiteľa.

Otázka kúpy ojazdeného modelu Mercedes strednej triedy je týmto zredukovaná na jeho cenu. Už najstaršia verzia s označením W 124, vyrábaná ako sedan a kombi (Mercedes T), si svojou kvalitnou konštrukciou a odolnosťou získala množstvo priaznivcov. Drobné chyby dielenského spracovania a málo odolné pohonné jednotky boli jej detskými chorobami. Hrdza je vďaka kvalitnej protikoróznej ochrane i pri starších modeloch neznámou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Široká paleta modelov i motorov ponúka veľký výber. Kvalita typická pre značku Mercedes umožňuje bez obáv siahnuť po ktoromkoľvek variante. Menej odporúčané sú iba štvorventilové šesťvalce 300 E-24, ktoré nemajú najlepší priebeh krútiaceho momentu. Vysokú kvalitu modelov E triedy typu W 124 potvrdzuje na základe výsledkov technických kontrol i štatistika Dekra. Presne 95 percent trojročných automobilov absolvovalo prvú technickú prehliadku bez zistenia poruchy.

Pri päťročných exemplároch si kontrolu muselo zopakovať iba necelých sedem percent, čo je hlboko pod priemerom. Problémy sa vyskytnú skutočne zriedkavo. Občas ich môže spôsobiť netesná klimatizácia či zablokovaný imobilizér. Prepracovaná verzia W 210 sa objavila na trhu v roku 1995. Oproti svojmu predchodcovi zaznamenala výrazný posun v kvalite a pôsobí zrelším dojmom. K Mercedesu E neodlučiteľne patrí aj vysoká pasívna bezpečnosť, veľmi dobré jazdné vlastnosti, spoľahlivosť, dostatok priestoru a komfort.

SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta
únik oleja z motora a diferenciálu, brzdové obloženie, vibrácie spätného zrkadla
+
kvalita dielenského spracovania
funkčná karoséria s dostatkom priestoru
vysoká pasívna bezpečnosť
komfortné pruženie
bezpečné jazdné vlastnosti
množstvo modelov
-
priemerné dynamické vlastnosti základných motorov
chúlostivé radenie
manévrovateľnosť

Odporúčané druhy motorov
2,3 l štvorvalcový s výkonom 136 alebo 150 k. Dobré jazdné vlastnosti, veľmi úsporný. Spotreba pod 10 l/100 km.
3,2 l šesťvalcový s výkonom 220 k. Kultivovaný, veľmi dobré jazdné vlastnosti, primeraná spotreba. Spotreba 11 l/100 km.
2,2 l CDI s výkonom 102 alebo 125 k. Tichý a úsporný. Spotreba 8 l/100 km.
3,2 l CDI s výkonom 197 k. Silný šesťvalec s priamym vstrekovaním a primeranou spotrebou. Spotreba 10 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 236
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 10 925
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 370
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 8 182
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 770
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 408
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 163
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  2. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  3. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  4. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  5. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  6. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  7. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  8. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 270
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 108
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 501
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 693
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 033
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 669
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 521
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu