SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky
TÝŽDEŇ NA CESTÁCH SLOVENSKA

Mercedes E

Mercedes triedy E sa začal vyrábať v roku 1985 a tak ako je obľúbená jeho súčastná verzia, sú jeho staršie generácie vyhľadávané na trhu s ojazdenými automobilmi. Mercedes E patrí k autám, ktorým každodenné používanie nerobí žiadne problémy. Navyše robust



ná technika a dlhá životnosť sú dostatočnou zárukou i pre druhého majiteľa.

Otázka kúpy ojazdeného modelu Mercedes strednej triedy je týmto zredukovaná na jeho cenu. Už najstaršia verzia s označením W 124, vyrábaná ako sedan a kombi (Mercedes T), si svojou kvalitnou konštrukciou a odolnosťou získala množstvo priaznivcov. Drobné chyby dielenského spracovania a málo odolné pohonné jednotky boli jej detskými chorobami. Hrdza je vďaka kvalitnej protikoróznej ochrane i pri starších modeloch neznámou.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Široká paleta modelov i motorov ponúka veľký výber. Kvalita typická pre značku Mercedes umožňuje bez obáv siahnuť po ktoromkoľvek variante. Menej odporúčané sú iba štvorventilové šesťvalce 300 E-24, ktoré nemajú najlepší priebeh krútiaceho momentu. Vysokú kvalitu modelov E triedy typu W 124 potvrdzuje na základe výsledkov technických kontrol i štatistika Dekra. Presne 95 percent trojročných automobilov absolvovalo prvú technickú prehliadku bez zistenia poruchy.

Pri päťročných exemplároch si kontrolu muselo zopakovať iba necelých sedem percent, čo je hlboko pod priemerom. Problémy sa vyskytnú skutočne zriedkavo. Občas ich môže spôsobiť netesná klimatizácia či zablokovaný imobilizér. Prepracovaná verzia W 210 sa objavila na trhu v roku 1995. Oproti svojmu predchodcovi zaznamenala výrazný posun v kvalite a pôsobí zrelším dojmom. K Mercedesu E neodlučiteľne patrí aj vysoká pasívna bezpečnosť, veľmi dobré jazdné vlastnosti, spoľahlivosť, dostatok priestoru a komfort.

Skryť Vypnúť reklamu

Typické slabé miesta
únik oleja z motora a diferenciálu, brzdové obloženie, vibrácie spätného zrkadla
+
kvalita dielenského spracovania
funkčná karoséria s dostatkom priestoru
vysoká pasívna bezpečnosť
komfortné pruženie
bezpečné jazdné vlastnosti
množstvo modelov
-
priemerné dynamické vlastnosti základných motorov
chúlostivé radenie
manévrovateľnosť

Odporúčané druhy motorov
2,3 l štvorvalcový s výkonom 136 alebo 150 k. Dobré jazdné vlastnosti, veľmi úsporný. Spotreba pod 10 l/100 km.
3,2 l šesťvalcový s výkonom 220 k. Kultivovaný, veľmi dobré jazdné vlastnosti, primeraná spotreba. Spotreba 11 l/100 km.
2,2 l CDI s výkonom 102 alebo 125 k. Tichý a úsporný. Spotreba 8 l/100 km.
3,2 l CDI s výkonom 197 k. Silný šesťvalec s priamym vstrekovaním a primeranou spotrebou. Spotreba 10 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 024
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 376
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 395
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 014
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 931
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 427
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 184
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 786
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 344
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 518
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Plošne testovanie na Covid-19.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.