SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Nová Fabia - viac vnútorného priestoru

Nie každá automobilová novinka si vstupom na trh vyslúži takú pozornosť ako Fabia. Druhá generácia u nás najpredávanejšieho modelu bude mať ťažký život aj po boku starého modelu. Zmena v ponuke vnútorného priestoru je však citeľná. Dizajn zostáva otázkou

(Zdroj: autor)

vkusu.

Nová Fabia svojim zovňajškom iba potvrdzuje subjektívnu podstatu krásy. Pri bližšom zoznamovaní sa s testovaným automobilom sme si zvykli na prednú masku a nový prístup k prechodu medzi prednou kapotou a strechou. Zozadu nám pripadá Fabia oveľa vyššia než predchodca, pritom rozdiel je iba 47 mm. Napohľad zadok nevyzerá tak stabilne ako konkurenti, hoci podvozku istota nechýba.

Zámerné priame porovnanie s predchádzajúcim modelom nám potvrdilo približne rovnaké správanie na ceste. Podvozok novej Fabie sa nám zdal o niečo lepšie odhlučnený avšak citlivejší na vysokú karosériu v zákrutách s nerovným povrchom. Brzdenie a prudké zmeny smeru zvládla tradične veľmi dobre. Podvozok ako taký si svoje popredné miesto stále zastane a nevadilo by mu ani viac koní pod kapotou.

Benzínový vrchol však zatiaľ predstavuje starší štvorvalec so šestnásťventilovou technikou, vyšším hlukom, iba päťstupňovou prevodovkou a spotrebou na hranici osem litrov. Spotrebu, hlučnosť a nevýrazný ťah v nízkych otáčkach by vyriešila šesťstupňovaá prevodovka, ktorá škodovke chýba. Rozhodne väčší zážitok z verzie Sport by auto poskytlo pri lepšom sprevodovaní. Trochu nemastný-neslaný motor bol oproti tvrdeniam výrobcu smädnejší o 1,5 l/100 km. V meste bude zrejme lepšia verzia 1,4, ale na jazdenie po diaľnici o niečo silnejšia testovaná verzia.

Papierový rozdiel v objemoch batožinových priestorov medzi novou a starou Fabiou na prvý pohľad nevidieť. Nová Fabia má o dva centimetre väčší rozdiel medzi nakladacou hranou a dnom kufra, o dva centimetre užší vstupný otvor, rovnako dlhé dno a približne rovnakú šírku medzi blatníkmi. Kde sú tie nové litre naviac? Zrejme to bude priestor v okolí blatníkov a o pár centimetrov vyššie položené plató.

Rozpačitý dojem zo zovňajšku, ktorý je v konečnom účtovaní najmenej podstatný, nahradila spokojnosť v interiéri. Vodič má veľmi dobrý výhľad do strán, pred sebou pekný prístrojový panel. Usporiadanie ovládania klimatizácie a autorádia môžu tiež mnohí konkurenti závidieť. Priestor na sedenie vzadu si výrazne polepšil vo výške a čiastočne vďaka vyššiemu posedu aj na kolená. Na šírku by nejaké dva centimetre nezaškodili. Kolegom s dlhšími nohami prekážal masív stredovej konzoly v oblasti kolena.

Spomedzi ostatných výbav láka verzia Sport skutočne dobrými športovými sedadlami pre vodiča a spolujazdca, vyšším stupňom tonovania skiel, lepším autorádiom, poloautomatickou klimatizáciou, trojramenným koženým volantom a pätnásťpalcovými kolesami z ľahkých zliatin. Na poli bezpečnosti a výbavy s ABS a štyrmi airbagmi je Fabia konkurencieschopná.

Nová Fabia je rozhodne moderné auto dneška možno s iným výrazom a imidžom než sa čakalo. Konkurentov potrápi vnútorným priestorom, najmä výškou, ergonómiou prístrojového panelu a výhľadom smerom von. Podvozok patrí medzi najlepšie, motory a prevodovky by potrebovali trochu osviežiť.


Naše hodnotenie

vzhľad **
interiér ****
motor **
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ***


Škoda Fabia 1,6 16V Sport

Cena modelu od 314 900 Sk
Cena testovanej verzie 479 900 Sk
Motor 1,6 16 V
Výkon motora kW/k 77 kW /105k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1 s
Objem batožinového priestoru 300 l
Spotreba podľa výrobcu 6,9 l/100 km
Spotreba v teste l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP(príplatok), 4x airbag

Fabia je obratná a vodičovi poskytuje dobrý výhľad šikmo dopredu. Na priečnych nerovnostiach je trochu tvrdá.
Pri prudkom vyhýbacom manévri zostala Fabia pokojná a v krízovej situácii jemne pretáčavá. Nadčasový podvozok sa môže porovnávať s najlepšími.
Rozdiel medzi objemom kufra starej a novej Fabie je na papieri dosť veľký. V skutočnosti sú všetky kľúčové rozmery rovnaké.
Pohodlie nastupovania sa nezmenilo, ale priestorové podmienky v oblasti nôh a hlavy sú podstatne lepšie.
Zmysel pre estetiku zostal aspoň v interiéri. K ergonomicky dobrému prístrojovému panelu pristanú športové sedadlá.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 530
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 936
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 387
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 096
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 816
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 317
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 479
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 545
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 277
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 002
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon