SME
Pondelok, 26. júl, 2021 | Meniny má Anna, HanaKrížovkyKrížovky

Nová Fabia - viac vnútorného priestoru

Nie každá automobilová novinka si vstupom na trh vyslúži takú pozornosť ako Fabia. Druhá generácia u nás najpredávanejšieho modelu bude mať ťažký život aj po boku starého modelu. Zmena v ponuke vnútorného priestoru je však citeľná. Dizajn zostáva otázkou

(Zdroj: autor)

vkusu.

Nová Fabia svojim zovňajškom iba potvrdzuje subjektívnu podstatu krásy. Pri bližšom zoznamovaní sa s testovaným automobilom sme si zvykli na prednú masku a nový prístup k prechodu medzi prednou kapotou a strechou. Zozadu nám pripadá Fabia oveľa vyššia než predchodca, pritom rozdiel je iba 47 mm. Napohľad zadok nevyzerá tak stabilne ako konkurenti, hoci podvozku istota nechýba.

Zámerné priame porovnanie s predchádzajúcim modelom nám potvrdilo približne rovnaké správanie na ceste. Podvozok novej Fabie sa nám zdal o niečo lepšie odhlučnený avšak citlivejší na vysokú karosériu v zákrutách s nerovným povrchom. Brzdenie a prudké zmeny smeru zvládla tradične veľmi dobre. Podvozok ako taký si svoje popredné miesto stále zastane a nevadilo by mu ani viac koní pod kapotou.

Benzínový vrchol však zatiaľ predstavuje starší štvorvalec so šestnásťventilovou technikou, vyšším hlukom, iba päťstupňovou prevodovkou a spotrebou na hranici osem litrov. Spotrebu, hlučnosť a nevýrazný ťah v nízkych otáčkach by vyriešila šesťstupňovaá prevodovka, ktorá škodovke chýba. Rozhodne väčší zážitok z verzie Sport by auto poskytlo pri lepšom sprevodovaní. Trochu nemastný-neslaný motor bol oproti tvrdeniam výrobcu smädnejší o 1,5 l/100 km. V meste bude zrejme lepšia verzia 1,4, ale na jazdenie po diaľnici o niečo silnejšia testovaná verzia.

Papierový rozdiel v objemoch batožinových priestorov medzi novou a starou Fabiou na prvý pohľad nevidieť. Nová Fabia má o dva centimetre väčší rozdiel medzi nakladacou hranou a dnom kufra, o dva centimetre užší vstupný otvor, rovnako dlhé dno a približne rovnakú šírku medzi blatníkmi. Kde sú tie nové litre naviac? Zrejme to bude priestor v okolí blatníkov a o pár centimetrov vyššie položené plató.

Rozpačitý dojem zo zovňajšku, ktorý je v konečnom účtovaní najmenej podstatný, nahradila spokojnosť v interiéri. Vodič má veľmi dobrý výhľad do strán, pred sebou pekný prístrojový panel. Usporiadanie ovládania klimatizácie a autorádia môžu tiež mnohí konkurenti závidieť. Priestor na sedenie vzadu si výrazne polepšil vo výške a čiastočne vďaka vyššiemu posedu aj na kolená. Na šírku by nejaké dva centimetre nezaškodili. Kolegom s dlhšími nohami prekážal masív stredovej konzoly v oblasti kolena.

Spomedzi ostatných výbav láka verzia Sport skutočne dobrými športovými sedadlami pre vodiča a spolujazdca, vyšším stupňom tonovania skiel, lepším autorádiom, poloautomatickou klimatizáciou, trojramenným koženým volantom a pätnásťpalcovými kolesami z ľahkých zliatin. Na poli bezpečnosti a výbavy s ABS a štyrmi airbagmi je Fabia konkurencieschopná.

Nová Fabia je rozhodne moderné auto dneška možno s iným výrazom a imidžom než sa čakalo. Konkurentov potrápi vnútorným priestorom, najmä výškou, ergonómiou prístrojového panelu a výhľadom smerom von. Podvozok patrí medzi najlepšie, motory a prevodovky by potrebovali trochu osviežiť.


Naše hodnotenie

vzhľad **
interiér ****
motor **
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ***


Škoda Fabia 1,6 16V Sport

Cena modelu od 314 900 Sk
Cena testovanej verzie 479 900 Sk
Motor 1,6 16 V
Výkon motora kW/k 77 kW /105k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1 s
Objem batožinového priestoru 300 l
Spotreba podľa výrobcu 6,9 l/100 km
Spotreba v teste l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP(príplatok), 4x airbag

Fabia je obratná a vodičovi poskytuje dobrý výhľad šikmo dopredu. Na priečnych nerovnostiach je trochu tvrdá.
Pri prudkom vyhýbacom manévri zostala Fabia pokojná a v krízovej situácii jemne pretáčavá. Nadčasový podvozok sa môže porovnávať s najlepšími.
Rozdiel medzi objemom kufra starej a novej Fabie je na papieri dosť veľký. V skutočnosti sú všetky kľúčové rozmery rovnaké.
Pohodlie nastupovania sa nezmenilo, ale priestorové podmienky v oblasti nôh a hlavy sú podstatne lepšie.
Zmysel pre estetiku zostal aspoň v interiéri. K ergonomicky dobrému prístrojovému panelu pristanú športové sedadlá.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  2. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  3. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu?
  4. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  5. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  9. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  2. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  6. Lenivý brunch s Muchom
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  8. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  9. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 9 895
  2. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 7 431
  3. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 768
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 292
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 252
  6. Od Česka až po Jadran 3 789
  7. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 076
  8. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú 3 031
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 935
  10. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 2 679
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Andrej Babiš mladší

Syn českého premiéra prehovoril o podmienkach zavlečenia.


8 h

Keď agresívni kotlebovci mávajúci šibenicami pred NRSR kričia "Gestapo! Gestapo!", ťažko to chápať inak.


Danka Barteková na OH Tokio 2020.

Slovenka do finále skeetu nepostúpila.


Miloslav Šebela 4 h
Príslušník elitnej polície pred budovou Špecializovaného trestného súdu v Pezinku.

Kauza ide naprieč inštitúciami.


19 h

Neprehliadnite tiež

Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


2 h

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl
Mercedes-Benz C 220 d

Vynovený naftový motor nadchol nízkou spotrebou.


22. júl