SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Nová Fabia - viac vnútorného priestoru

Nie každá automobilová novinka si vstupom na trh vyslúži takú pozornosť ako Fabia. Druhá generácia u nás najpredávanejšieho modelu bude mať ťažký život aj po boku starého modelu. Zmena v ponuke vnútorného priestoru je však citeľná. Dizajn zostáva otázkou

(Zdroj: autor)

vkusu.

Nová Fabia svojim zovňajškom iba potvrdzuje subjektívnu podstatu krásy. Pri bližšom zoznamovaní sa s testovaným automobilom sme si zvykli na prednú masku a nový prístup k prechodu medzi prednou kapotou a strechou. Zozadu nám pripadá Fabia oveľa vyššia než predchodca, pritom rozdiel je iba 47 mm. Napohľad zadok nevyzerá tak stabilne ako konkurenti, hoci podvozku istota nechýba.

Zámerné priame porovnanie s predchádzajúcim modelom nám potvrdilo približne rovnaké správanie na ceste. Podvozok novej Fabie sa nám zdal o niečo lepšie odhlučnený avšak citlivejší na vysokú karosériu v zákrutách s nerovným povrchom. Brzdenie a prudké zmeny smeru zvládla tradične veľmi dobre. Podvozok ako taký si svoje popredné miesto stále zastane a nevadilo by mu ani viac koní pod kapotou.

Benzínový vrchol však zatiaľ predstavuje starší štvorvalec so šestnásťventilovou technikou, vyšším hlukom, iba päťstupňovou prevodovkou a spotrebou na hranici osem litrov. Spotrebu, hlučnosť a nevýrazný ťah v nízkych otáčkach by vyriešila šesťstupňovaá prevodovka, ktorá škodovke chýba. Rozhodne väčší zážitok z verzie Sport by auto poskytlo pri lepšom sprevodovaní. Trochu nemastný-neslaný motor bol oproti tvrdeniam výrobcu smädnejší o 1,5 l/100 km. V meste bude zrejme lepšia verzia 1,4, ale na jazdenie po diaľnici o niečo silnejšia testovaná verzia.

Papierový rozdiel v objemoch batožinových priestorov medzi novou a starou Fabiou na prvý pohľad nevidieť. Nová Fabia má o dva centimetre väčší rozdiel medzi nakladacou hranou a dnom kufra, o dva centimetre užší vstupný otvor, rovnako dlhé dno a približne rovnakú šírku medzi blatníkmi. Kde sú tie nové litre naviac? Zrejme to bude priestor v okolí blatníkov a o pár centimetrov vyššie položené plató.

Rozpačitý dojem zo zovňajšku, ktorý je v konečnom účtovaní najmenej podstatný, nahradila spokojnosť v interiéri. Vodič má veľmi dobrý výhľad do strán, pred sebou pekný prístrojový panel. Usporiadanie ovládania klimatizácie a autorádia môžu tiež mnohí konkurenti závidieť. Priestor na sedenie vzadu si výrazne polepšil vo výške a čiastočne vďaka vyššiemu posedu aj na kolená. Na šírku by nejaké dva centimetre nezaškodili. Kolegom s dlhšími nohami prekážal masív stredovej konzoly v oblasti kolena.

Spomedzi ostatných výbav láka verzia Sport skutočne dobrými športovými sedadlami pre vodiča a spolujazdca, vyšším stupňom tonovania skiel, lepším autorádiom, poloautomatickou klimatizáciou, trojramenným koženým volantom a pätnásťpalcovými kolesami z ľahkých zliatin. Na poli bezpečnosti a výbavy s ABS a štyrmi airbagmi je Fabia konkurencieschopná.

Nová Fabia je rozhodne moderné auto dneška možno s iným výrazom a imidžom než sa čakalo. Konkurentov potrápi vnútorným priestorom, najmä výškou, ergonómiou prístrojového panelu a výhľadom smerom von. Podvozok patrí medzi najlepšie, motory a prevodovky by potrebovali trochu osviežiť.


Naše hodnotenie

vzhľad **
interiér ****
motor **
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ***


Škoda Fabia 1,6 16V Sport

Cena modelu od 314 900 Sk
Cena testovanej verzie 479 900 Sk
Motor 1,6 16 V
Výkon motora kW/k 77 kW /105k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1 s
Objem batožinového priestoru 300 l
Spotreba podľa výrobcu 6,9 l/100 km
Spotreba v teste l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP(príplatok), 4x airbag

Fabia je obratná a vodičovi poskytuje dobrý výhľad šikmo dopredu. Na priečnych nerovnostiach je trochu tvrdá.
Pri prudkom vyhýbacom manévri zostala Fabia pokojná a v krízovej situácii jemne pretáčavá. Nadčasový podvozok sa môže porovnávať s najlepšími.
Rozdiel medzi objemom kufra starej a novej Fabie je na papieri dosť veľký. V skutočnosti sú všetky kľúčové rozmery rovnaké.
Pohodlie nastupovania sa nezmenilo, ale priestorové podmienky v oblasti nôh a hlavy sú podstatne lepšie.
Zmysel pre estetiku zostal aspoň v interiéri. K ergonomicky dobrému prístrojovému panelu pristanú športové sedadlá.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 414
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 150
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 820
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 072
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 950
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 946
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 143
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 603
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 509
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 360
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Od soboty sa ulice vyprázdnia.
Premiér Igor Matovič.

Koronavírus: Slovensko má ďalších 19 úmrtí, Oravu a Bardejov čaká plošné testovanie(minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 117 obetí.

Ilustračné foto
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson