SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Nová Fabia - viac vnútorného priestoru

Nie každá automobilová novinka si vstupom na trh vyslúži takú pozornosť ako Fabia. Druhá generácia u nás najpredávanejšieho modelu bude mať ťažký život aj po boku starého modelu. Zmena v ponuke vnútorného priestoru je však citeľná. Dizajn zostáva otázkou

(Zdroj: autor)

vkusu.

Nová Fabia svojim zovňajškom iba potvrdzuje subjektívnu podstatu krásy. Pri bližšom zoznamovaní sa s testovaným automobilom sme si zvykli na prednú masku a nový prístup k prechodu medzi prednou kapotou a strechou. Zozadu nám pripadá Fabia oveľa vyššia než predchodca, pritom rozdiel je iba 47 mm. Napohľad zadok nevyzerá tak stabilne ako konkurenti, hoci podvozku istota nechýba.

Zámerné priame porovnanie s predchádzajúcim modelom nám potvrdilo približne rovnaké správanie na ceste. Podvozok novej Fabie sa nám zdal o niečo lepšie odhlučnený avšak citlivejší na vysokú karosériu v zákrutách s nerovným povrchom. Brzdenie a prudké zmeny smeru zvládla tradične veľmi dobre. Podvozok ako taký si svoje popredné miesto stále zastane a nevadilo by mu ani viac koní pod kapotou.

Benzínový vrchol však zatiaľ predstavuje starší štvorvalec so šestnásťventilovou technikou, vyšším hlukom, iba päťstupňovou prevodovkou a spotrebou na hranici osem litrov. Spotrebu, hlučnosť a nevýrazný ťah v nízkych otáčkach by vyriešila šesťstupňovaá prevodovka, ktorá škodovke chýba. Rozhodne väčší zážitok z verzie Sport by auto poskytlo pri lepšom sprevodovaní. Trochu nemastný-neslaný motor bol oproti tvrdeniam výrobcu smädnejší o 1,5 l/100 km. V meste bude zrejme lepšia verzia 1,4, ale na jazdenie po diaľnici o niečo silnejšia testovaná verzia.

Papierový rozdiel v objemoch batožinových priestorov medzi novou a starou Fabiou na prvý pohľad nevidieť. Nová Fabia má o dva centimetre väčší rozdiel medzi nakladacou hranou a dnom kufra, o dva centimetre užší vstupný otvor, rovnako dlhé dno a približne rovnakú šírku medzi blatníkmi. Kde sú tie nové litre naviac? Zrejme to bude priestor v okolí blatníkov a o pár centimetrov vyššie položené plató.

Rozpačitý dojem zo zovňajšku, ktorý je v konečnom účtovaní najmenej podstatný, nahradila spokojnosť v interiéri. Vodič má veľmi dobrý výhľad do strán, pred sebou pekný prístrojový panel. Usporiadanie ovládania klimatizácie a autorádia môžu tiež mnohí konkurenti závidieť. Priestor na sedenie vzadu si výrazne polepšil vo výške a čiastočne vďaka vyššiemu posedu aj na kolená. Na šírku by nejaké dva centimetre nezaškodili. Kolegom s dlhšími nohami prekážal masív stredovej konzoly v oblasti kolena.

Spomedzi ostatných výbav láka verzia Sport skutočne dobrými športovými sedadlami pre vodiča a spolujazdca, vyšším stupňom tonovania skiel, lepším autorádiom, poloautomatickou klimatizáciou, trojramenným koženým volantom a pätnásťpalcovými kolesami z ľahkých zliatin. Na poli bezpečnosti a výbavy s ABS a štyrmi airbagmi je Fabia konkurencieschopná.

Nová Fabia je rozhodne moderné auto dneška možno s iným výrazom a imidžom než sa čakalo. Konkurentov potrápi vnútorným priestorom, najmä výškou, ergonómiou prístrojového panelu a výhľadom smerom von. Podvozok patrí medzi najlepšie, motory a prevodovky by potrebovali trochu osviežiť.


Naše hodnotenie

vzhľad **
interiér ****
motor **
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ***


Škoda Fabia 1,6 16V Sport

Cena modelu od 314 900 Sk
Cena testovanej verzie 479 900 Sk
Motor 1,6 16 V
Výkon motora kW/k 77 kW /105k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1 s
Objem batožinového priestoru 300 l
Spotreba podľa výrobcu 6,9 l/100 km
Spotreba v teste l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP(príplatok), 4x airbag

Fabia je obratná a vodičovi poskytuje dobrý výhľad šikmo dopredu. Na priečnych nerovnostiach je trochu tvrdá.
Pri prudkom vyhýbacom manévri zostala Fabia pokojná a v krízovej situácii jemne pretáčavá. Nadčasový podvozok sa môže porovnávať s najlepšími.
Rozdiel medzi objemom kufra starej a novej Fabie je na papieri dosť veľký. V skutočnosti sú všetky kľúčové rozmery rovnaké.
Pohodlie nastupovania sa nezmenilo, ale priestorové podmienky v oblasti nôh a hlavy sú podstatne lepšie.
Zmysel pre estetiku zostal aspoň v interiéri. K ergonomicky dobrému prístrojovému panelu pristanú športové sedadlá.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 880
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 18 185
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 427
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 933
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 803
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 218
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 293
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 720
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po rokovaní o zostavení vlády po voľbách vo februári 2020.

Bez SaS môže mať vládna koalícia pri opatreniach problém.


18 h
Poľovnícka chata v obci Čifáre, v ktorej sa stretávali Robert Fico a spol.

Sťažnosť vyšetrovateľa Juhása zamietla prokurátorka, ktorá priťažila aj čurillovcom.


15 h
The Sandman je hitom Netflixu.

Gaiman sa asi nedá adaptovať, ani Netflix to nevedel.


59m
Pohľad na Záporožskú atómovú elektráreň pri meste Enerhodar na juhovýchode Ukrajiny.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 13 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Je suis fan
  2. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  3. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  4. Nina Erneker: Kde sa dobre varí, tam sa dobre darí
  5. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  6. Lucia Žárska: Tesla sa chystá deliť svoje akcie v pomere 3:1
  7. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 12. časť
  8. Jozef Sitko: Neopakovateľný veľký vzor z detstva
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 622
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 814
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 125
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 415
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 181
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 975
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 937
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 163
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu