SME

Nová Fabia - viac vnútorného priestoru

Nie každá automobilová novinka si vstupom na trh vyslúži takú pozornosť ako Fabia. Druhá generácia u nás najpredávanejšieho modelu bude mať ťažký život aj po boku starého modelu. Zmena v ponuke vnútorného priestoru je však citeľná. Dizajn zostáva otázkou

(Zdroj: autor)

vkusu.

Nová Fabia svojim zovňajškom iba potvrdzuje subjektívnu podstatu krásy. Pri bližšom zoznamovaní sa s testovaným automobilom sme si zvykli na prednú masku a nový prístup k prechodu medzi prednou kapotou a strechou. Zozadu nám pripadá Fabia oveľa vyššia než predchodca, pritom rozdiel je iba 47 mm. Napohľad zadok nevyzerá tak stabilne ako konkurenti, hoci podvozku istota nechýba.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zámerné priame porovnanie s predchádzajúcim modelom nám potvrdilo približne rovnaké správanie na ceste. Podvozok novej Fabie sa nám zdal o niečo lepšie odhlučnený avšak citlivejší na vysokú karosériu v zákrutách s nerovným povrchom. Brzdenie a prudké zmeny smeru zvládla tradične veľmi dobre. Podvozok ako taký si svoje popredné miesto stále zastane a nevadilo by mu ani viac koní pod kapotou.

SkryťVypnúť reklamu

Benzínový vrchol však zatiaľ predstavuje starší štvorvalec so šestnásťventilovou technikou, vyšším hlukom, iba päťstupňovou prevodovkou a spotrebou na hranici osem litrov. Spotrebu, hlučnosť a nevýrazný ťah v nízkych otáčkach by vyriešila šesťstupňovaá prevodovka, ktorá škodovke chýba. Rozhodne väčší zážitok z verzie Sport by auto poskytlo pri lepšom sprevodovaní. Trochu nemastný-neslaný motor bol oproti tvrdeniam výrobcu smädnejší o 1,5 l/100 km. V meste bude zrejme lepšia verzia 1,4, ale na jazdenie po diaľnici o niečo silnejšia testovaná verzia.

Papierový rozdiel v objemoch batožinových priestorov medzi novou a starou Fabiou na prvý pohľad nevidieť. Nová Fabia má o dva centimetre väčší rozdiel medzi nakladacou hranou a dnom kufra, o dva centimetre užší vstupný otvor, rovnako dlhé dno a približne rovnakú šírku medzi blatníkmi. Kde sú tie nové litre naviac? Zrejme to bude priestor v okolí blatníkov a o pár centimetrov vyššie položené plató.

SkryťVypnúť reklamu

Rozpačitý dojem zo zovňajšku, ktorý je v konečnom účtovaní najmenej podstatný, nahradila spokojnosť v interiéri. Vodič má veľmi dobrý výhľad do strán, pred sebou pekný prístrojový panel. Usporiadanie ovládania klimatizácie a autorádia môžu tiež mnohí konkurenti závidieť. Priestor na sedenie vzadu si výrazne polepšil vo výške a čiastočne vďaka vyššiemu posedu aj na kolená. Na šírku by nejaké dva centimetre nezaškodili. Kolegom s dlhšími nohami prekážal masív stredovej konzoly v oblasti kolena.

Spomedzi ostatných výbav láka verzia Sport skutočne dobrými športovými sedadlami pre vodiča a spolujazdca, vyšším stupňom tonovania skiel, lepším autorádiom, poloautomatickou klimatizáciou, trojramenným koženým volantom a pätnásťpalcovými kolesami z ľahkých zliatin. Na poli bezpečnosti a výbavy s ABS a štyrmi airbagmi je Fabia konkurencieschopná.

SkryťVypnúť reklamu

Nová Fabia je rozhodne moderné auto dneška možno s iným výrazom a imidžom než sa čakalo. Konkurentov potrápi vnútorným priestorom, najmä výškou, ergonómiou prístrojového panelu a výhľadom smerom von. Podvozok patrí medzi najlepšie, motory a prevodovky by potrebovali trochu osviežiť.


Naše hodnotenie

vzhľad **
interiér ****
motor **
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ***


Škoda Fabia 1,6 16V Sport

Cena modelu od 314 900 Sk
Cena testovanej verzie 479 900 Sk
Motor 1,6 16 V
Výkon motora kW/k 77 kW /105k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1 s
Objem batožinového priestoru 300 l
Spotreba podľa výrobcu 6,9 l/100 km
Spotreba v teste l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP(príplatok), 4x airbag

Fabia je obratná a vodičovi poskytuje dobrý výhľad šikmo dopredu. Na priečnych nerovnostiach je trochu tvrdá.
Pri prudkom vyhýbacom manévri zostala Fabia pokojná a v krízovej situácii jemne pretáčavá. Nadčasový podvozok sa môže porovnávať s najlepšími.
Rozdiel medzi objemom kufra starej a novej Fabie je na papieri dosť veľký. V skutočnosti sú všetky kľúčové rozmery rovnaké.
Pohodlie nastupovania sa nezmenilo, ale priestorové podmienky v oblasti nôh a hlavy sú podstatne lepšie.
Zmysel pre estetiku zostal aspoň v interiéri. K ergonomicky dobrému prístrojovému panelu pristanú športové sedadlá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 936
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 385
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 090
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 210
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 202
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 274
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 616
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 556
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 52 764
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 310
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 338
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 634
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 611
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu