SME

BMW 318i - elegancia so športovým nádychom

V automobiloch BMW odjakživa prúdila horúca krv. Modrobiela značka znázorňujúca roztočenú vrtuľu má svoj pôvod vo výrobe lietadiel, ktoré pred viac ako osemdesiatimi rokmi začal vyrábať bavorský výrobca. Možno práve preto ten temperament a športový vzhľad



, ktoré dodnes charakterizujú automobily modrobielej značky. Tieto vlastnosti má aj limuzína nového trojkového radu, vstupného modelu značky, ktorú nám na krátkodobé testovanie zapožičal AWT Bavaria, importér týchto automobilov na Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Aj najnovšiemu modelu trojkovej limuzíny mníchovskej automobilky je vlastný športovo-luxusný charakter. Vidieť to na aute samom, rovnako aj na jeho cenovej visačke. Už základný model za milión jednosto tisíc má takmer všetko - klimatizáciu, tempomat, kvalitnú audiosúpravu, elektrické ovládanie okien predných i zadných dverí, vonkajších zrkadiel, šesť airbagov i ďalší luxus.

SkryťVypnúť reklamu

Testovaný automobil mal navrch výbavu za ďalších takmer sedemstotisíc, z toho najviac v športovom balíku, najmä v upravenom a zníženom podvozku, športových sedadlách a športovom multifunkčnom volante, hliníkových ráfikoch kolies, širokých nízkoprofilových pneumatikách 225/45 R 16, ďalších dvoch airgagoch a v „maličkosti", akou je navigačný systém s farebným televíznym prijímačom.
V cene je lesk značky, ale najmä odraz kvality materiálov, dielenské spracovanie a triezvosť dizajnu. Proste - elegantný automobil so športovým nádychom.

Aj túto štvordverovú limuzínu zdobia vpredu charakteristické „ľadvinky" a oblé línie karosérie na pevnom a masívnom podvozku. Jeho dlhý rázvor osí náprav vyše 2,7 metra ponúka cestujúcim pomerne priestranný interiér a klasický pohon s motorom vpredu a poháňanými zadnými kolesami. Pri robustnom zníženom a tvrdšom podvozku to znamená, že automobil s objemom motora 1895 cm³ a s výkonom 118 k v jazde prejavuje takmer neutrálne jazdné vlastnosti, pri prechádzaní zákrut sa nenakláňa a dobre pohlcuje nerovnosti vozovky.

SkryťVypnúť reklamu

V zákrutách, pokiaľ by bolo potrebné, by vypomáhal systém elektronickej kontroly stability ESP, na menej pevnom povrchu pri prudšom zrýchľovaní aj vypínateľný protipreklzový systém ASC, pri brzdení zasa ABS s rozdeľovaním brzdného tlaku alebo aj brzdovým asistentom pri núdzovom brzdení. Aj keď v prípade ,,len" 118 koňového motora nejde o trhač asfaltu, predsa model 318i má v sebe dostatok dynamiky i pružnosti. Pomerne plochá krivka priebehu krútiaceho momentu umožňuje plynulo zrýchľovať bez preraďovania na nižší prevod už od otáčok 1800 min.-1. Namerané hodnoty elasticity napriek vyššej hmotnosti pomerne robustného automobilu potvrdzujú slová o pružnosti motora.

Svoj temperament si motor s výkonom 118 k nehasí nadmernou spotrebou, keď napríklad 85 km dlhý okruh pri neprekračovaní povolenej rýchlosti v obci a mimo obec pri priemernej rýchlosti 72 km/h spotreboval len 6,3 l/100 km a priemer spotreby na celý test bol len 9,1 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

BMW 318i je automobil s pekným vzhľadom, komfortným interiérom a vysokou kvalitou dielenského spracovania. Má motor s postačujúcim výkonom a veľmi uspokojivou spotrebou. Je vhodný pre podnikateľov i ako rodinný automobil. Má imidž a patrí bezpochyby k najlepším automobilom v strednej triede.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Vpredu pozdĺžne uložený radový zážihový štvorvalec. Rozvod SOHC. Zdvihový objem 1895 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0 x 83,5 mm. Kompresný pomer 9,7:1. Najväčší výkon 87 kW/118 k pri otáčkach 5500 min-1. Najvyšší krútiaci moment 180 Nm pri otáčkach 3900 min-1. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa reťazou. Dva ventily v každom valci. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodové ústrojenstvo
Pohon zadných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová mechanická prevodovka. Prevodové stupne 4,23 - 2,52 - 1,66 - 1,22 - 1,00, R 4,04. Stály prevod 3,38.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vzadu s pomocným rámom. Predné kolesá nezávisle zavesené na dvojici priečnych ramien a tlmičových teleskopických vzperách. Vzadu viacprvkové zavesenie. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové, ABS. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/65 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4470/1740/1420 mm, rázvor náprav 2725 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1481/1493 mm. Svetlá výška 130 mm. Pohotovostná hmotnosť 1365 kg. Objem batožinového priestoru 440 dm³. Objem palivovej nádrže 63 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 206 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,4/6,3/8,2 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová so zadným pomocným rámom. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Cena
Základný model 1 109 768 Sk
testovaný automobil 1 802 677 Sk



Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 451
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 900
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 808
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 561
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 425
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 136
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 804
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 529
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 301
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu