REDAKČNÝ TEST

BMW 318i - elegancia so športovým nádychom

V automobiloch BMW odjakživa prúdila horúca krv. Modrobiela značka znázorňujúca roztočenú vrtuľu má svoj pôvod vo výrobe lietadiel, ktoré pred viac ako osemdesiatimi rokmi začal vyrábať bavorský výrobca. Možno práve preto ten temperament a športový vzhľad



, ktoré dodnes charakterizujú automobily modrobielej značky. Tieto vlastnosti má aj limuzína nového trojkového radu, vstupného modelu značky, ktorú nám na krátkodobé testovanie zapožičal AWT Bavaria, importér týchto automobilov na Slovensko.


Aj najnovšiemu modelu trojkovej limuzíny mníchovskej automobilky je vlastný športovo-luxusný charakter. Vidieť to na aute samom, rovnako aj na jeho cenovej visačke. Už základný model za milión jednosto tisíc má takmer všetko - klimatizáciu, tempomat, kvalitnú audiosúpravu, elektrické ovládanie okien predných i zadných dverí, vonkajších zrkadiel, šesť airbagov i ďalší luxus.

Testovaný automobil mal navrch výbavu za ďalších takmer sedemstotisíc, z toho najviac v športovom balíku, najmä v upravenom a zníženom podvozku, športových sedadlách a športovom multifunkčnom volante, hliníkových ráfikoch kolies, širokých nízkoprofilových pneumatikách 225/45 R 16, ďalších dvoch airgagoch a v „maličkosti", akou je navigačný systém s farebným televíznym prijímačom.
V cene je lesk značky, ale najmä odraz kvality materiálov, dielenské spracovanie a triezvosť dizajnu. Proste - elegantný automobil so športovým nádychom.

Aj túto štvordverovú limuzínu zdobia vpredu charakteristické „ľadvinky" a oblé línie karosérie na pevnom a masívnom podvozku. Jeho dlhý rázvor osí náprav vyše 2,7 metra ponúka cestujúcim pomerne priestranný interiér a klasický pohon s motorom vpredu a poháňanými zadnými kolesami. Pri robustnom zníženom a tvrdšom podvozku to znamená, že automobil s objemom motora 1895 cm³ a s výkonom 118 k v jazde prejavuje takmer neutrálne jazdné vlastnosti, pri prechádzaní zákrut sa nenakláňa a dobre pohlcuje nerovnosti vozovky.

V zákrutách, pokiaľ by bolo potrebné, by vypomáhal systém elektronickej kontroly stability ESP, na menej pevnom povrchu pri prudšom zrýchľovaní aj vypínateľný protipreklzový systém ASC, pri brzdení zasa ABS s rozdeľovaním brzdného tlaku alebo aj brzdovým asistentom pri núdzovom brzdení. Aj keď v prípade ,,len" 118 koňového motora nejde o trhač asfaltu, predsa model 318i má v sebe dostatok dynamiky i pružnosti. Pomerne plochá krivka priebehu krútiaceho momentu umožňuje plynulo zrýchľovať bez preraďovania na nižší prevod už od otáčok 1800 min.-1. Namerané hodnoty elasticity napriek vyššej hmotnosti pomerne robustného automobilu potvrdzujú slová o pružnosti motora.

Svoj temperament si motor s výkonom 118 k nehasí nadmernou spotrebou, keď napríklad 85 km dlhý okruh pri neprekračovaní povolenej rýchlosti v obci a mimo obec pri priemernej rýchlosti 72 km/h spotreboval len 6,3 l/100 km a priemer spotreby na celý test bol len 9,1 l/100 km.

BMW 318i je automobil s pekným vzhľadom, komfortným interiérom a vysokou kvalitou dielenského spracovania. Má motor s postačujúcim výkonom a veľmi uspokojivou spotrebou. Je vhodný pre podnikateľov i ako rodinný automobil. Má imidž a patrí bezpochyby k najlepším automobilom v strednej triede.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Vpredu pozdĺžne uložený radový zážihový štvorvalec. Rozvod SOHC. Zdvihový objem 1895 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0 x 83,5 mm. Kompresný pomer 9,7:1. Najväčší výkon 87 kW/118 k pri otáčkach 5500 min-1. Najvyšší krútiaci moment 180 Nm pri otáčkach 3900 min-1. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa reťazou. Dva ventily v každom valci. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon zadných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová mechanická prevodovka. Prevodové stupne 4,23 - 2,52 - 1,66 - 1,22 - 1,00, R 4,04. Stály prevod 3,38.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vzadu s pomocným rámom. Predné kolesá nezávisle zavesené na dvojici priečnych ramien a tlmičových teleskopických vzperách. Vzadu viacprvkové zavesenie. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové, ABS. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/65 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4470/1740/1420 mm, rázvor náprav 2725 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1481/1493 mm. Svetlá výška 130 mm. Pohotovostná hmotnosť 1365 kg. Objem batožinového priestoru 440 dm³. Objem palivovej nádrže 63 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 206 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,4/6,3/8,2 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová so zadným pomocným rámom. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Cena
Základný model 1 109 768 Sk
testovaný automobil 1 802 677 Sk



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 232
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 197
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 070
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 341
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 116
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 6 723
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 417
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 668
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 835
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 124

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Vieme, prečo Noční vlci kladú vence

Manévre sme videli kvôli utečencom i Sorosovi. Pri Vlkoch, nohy vyložené.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava