SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

BMW 318i - elegancia so športovým nádychom

V automobiloch BMW odjakživa prúdila horúca krv. Modrobiela značka znázorňujúca roztočenú vrtuľu má svoj pôvod vo výrobe lietadiel, ktoré pred viac ako osemdesiatimi rokmi začal vyrábať bavorský výrobca. Možno práve preto ten temperament a športový vzhľad



, ktoré dodnes charakterizujú automobily modrobielej značky. Tieto vlastnosti má aj limuzína nového trojkového radu, vstupného modelu značky, ktorú nám na krátkodobé testovanie zapožičal AWT Bavaria, importér týchto automobilov na Slovensko.


Aj najnovšiemu modelu trojkovej limuzíny mníchovskej automobilky je vlastný športovo-luxusný charakter. Vidieť to na aute samom, rovnako aj na jeho cenovej visačke. Už základný model za milión jednosto tisíc má takmer všetko - klimatizáciu, tempomat, kvalitnú audiosúpravu, elektrické ovládanie okien predných i zadných dverí, vonkajších zrkadiel, šesť airbagov i ďalší luxus.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Testovaný automobil mal navrch výbavu za ďalších takmer sedemstotisíc, z toho najviac v športovom balíku, najmä v upravenom a zníženom podvozku, športových sedadlách a športovom multifunkčnom volante, hliníkových ráfikoch kolies, širokých nízkoprofilových pneumatikách 225/45 R 16, ďalších dvoch airgagoch a v „maličkosti", akou je navigačný systém s farebným televíznym prijímačom.
V cene je lesk značky, ale najmä odraz kvality materiálov, dielenské spracovanie a triezvosť dizajnu. Proste - elegantný automobil so športovým nádychom.

Aj túto štvordverovú limuzínu zdobia vpredu charakteristické „ľadvinky" a oblé línie karosérie na pevnom a masívnom podvozku. Jeho dlhý rázvor osí náprav vyše 2,7 metra ponúka cestujúcim pomerne priestranný interiér a klasický pohon s motorom vpredu a poháňanými zadnými kolesami. Pri robustnom zníženom a tvrdšom podvozku to znamená, že automobil s objemom motora 1895 cm³ a s výkonom 118 k v jazde prejavuje takmer neutrálne jazdné vlastnosti, pri prechádzaní zákrut sa nenakláňa a dobre pohlcuje nerovnosti vozovky.

Skryť Vypnúť reklamu

V zákrutách, pokiaľ by bolo potrebné, by vypomáhal systém elektronickej kontroly stability ESP, na menej pevnom povrchu pri prudšom zrýchľovaní aj vypínateľný protipreklzový systém ASC, pri brzdení zasa ABS s rozdeľovaním brzdného tlaku alebo aj brzdovým asistentom pri núdzovom brzdení. Aj keď v prípade ,,len" 118 koňového motora nejde o trhač asfaltu, predsa model 318i má v sebe dostatok dynamiky i pružnosti. Pomerne plochá krivka priebehu krútiaceho momentu umožňuje plynulo zrýchľovať bez preraďovania na nižší prevod už od otáčok 1800 min.-1. Namerané hodnoty elasticity napriek vyššej hmotnosti pomerne robustného automobilu potvrdzujú slová o pružnosti motora.

Svoj temperament si motor s výkonom 118 k nehasí nadmernou spotrebou, keď napríklad 85 km dlhý okruh pri neprekračovaní povolenej rýchlosti v obci a mimo obec pri priemernej rýchlosti 72 km/h spotreboval len 6,3 l/100 km a priemer spotreby na celý test bol len 9,1 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

BMW 318i je automobil s pekným vzhľadom, komfortným interiérom a vysokou kvalitou dielenského spracovania. Má motor s postačujúcim výkonom a veľmi uspokojivou spotrebou. Je vhodný pre podnikateľov i ako rodinný automobil. Má imidž a patrí bezpochyby k najlepším automobilom v strednej triede.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Vpredu pozdĺžne uložený radový zážihový štvorvalec. Rozvod SOHC. Zdvihový objem 1895 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0 x 83,5 mm. Kompresný pomer 9,7:1. Najväčší výkon 87 kW/118 k pri otáčkach 5500 min-1. Najvyšší krútiaci moment 180 Nm pri otáčkach 3900 min-1. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa reťazou. Dva ventily v každom valci. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon zadných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová mechanická prevodovka. Prevodové stupne 4,23 - 2,52 - 1,66 - 1,22 - 1,00, R 4,04. Stály prevod 3,38.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vzadu s pomocným rámom. Predné kolesá nezávisle zavesené na dvojici priečnych ramien a tlmičových teleskopických vzperách. Vzadu viacprvkové zavesenie. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové, ABS. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/65 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4470/1740/1420 mm, rázvor náprav 2725 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1481/1493 mm. Svetlá výška 130 mm. Pohotovostná hmotnosť 1365 kg. Objem batožinového priestoru 440 dm³. Objem palivovej nádrže 63 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 206 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,4/6,3/8,2 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová so zadným pomocným rámom. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Cena
Základný model 1 109 768 Sk
testovaný automobil 1 802 677 Sk



Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 19 886
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 217
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 021
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 670
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 861
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 927
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 604
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 516
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 297
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 286
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Laboratóriá odhalili 1728 nových prípadov, krízový štáb rokuje o lockdowne (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
NAKA zadržala Dušana Kováčika.
Beata Javorcik
Marco Pantani (vpravo) ako líder pretekov na Giro d´ Italia 1999.
Cynická obluda

Zázrak v parlamente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson