SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

BMW 318i - elegancia so športovým nádychom

V automobiloch BMW odjakživa prúdila horúca krv. Modrobiela značka znázorňujúca roztočenú vrtuľu má svoj pôvod vo výrobe lietadiel, ktoré pred viac ako osemdesiatimi rokmi začal vyrábať bavorský výrobca. Možno práve preto ten temperament a športový vzhľad



, ktoré dodnes charakterizujú automobily modrobielej značky. Tieto vlastnosti má aj limuzína nového trojkového radu, vstupného modelu značky, ktorú nám na krátkodobé testovanie zapožičal AWT Bavaria, importér týchto automobilov na Slovensko.


Aj najnovšiemu modelu trojkovej limuzíny mníchovskej automobilky je vlastný športovo-luxusný charakter. Vidieť to na aute samom, rovnako aj na jeho cenovej visačke. Už základný model za milión jednosto tisíc má takmer všetko - klimatizáciu, tempomat, kvalitnú audiosúpravu, elektrické ovládanie okien predných i zadných dverí, vonkajších zrkadiel, šesť airbagov i ďalší luxus.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Testovaný automobil mal navrch výbavu za ďalších takmer sedemstotisíc, z toho najviac v športovom balíku, najmä v upravenom a zníženom podvozku, športových sedadlách a športovom multifunkčnom volante, hliníkových ráfikoch kolies, širokých nízkoprofilových pneumatikách 225/45 R 16, ďalších dvoch airgagoch a v „maličkosti", akou je navigačný systém s farebným televíznym prijímačom.
V cene je lesk značky, ale najmä odraz kvality materiálov, dielenské spracovanie a triezvosť dizajnu. Proste - elegantný automobil so športovým nádychom.

Aj túto štvordverovú limuzínu zdobia vpredu charakteristické „ľadvinky" a oblé línie karosérie na pevnom a masívnom podvozku. Jeho dlhý rázvor osí náprav vyše 2,7 metra ponúka cestujúcim pomerne priestranný interiér a klasický pohon s motorom vpredu a poháňanými zadnými kolesami. Pri robustnom zníženom a tvrdšom podvozku to znamená, že automobil s objemom motora 1895 cm³ a s výkonom 118 k v jazde prejavuje takmer neutrálne jazdné vlastnosti, pri prechádzaní zákrut sa nenakláňa a dobre pohlcuje nerovnosti vozovky.

Skryť Vypnúť reklamu

V zákrutách, pokiaľ by bolo potrebné, by vypomáhal systém elektronickej kontroly stability ESP, na menej pevnom povrchu pri prudšom zrýchľovaní aj vypínateľný protipreklzový systém ASC, pri brzdení zasa ABS s rozdeľovaním brzdného tlaku alebo aj brzdovým asistentom pri núdzovom brzdení. Aj keď v prípade ,,len" 118 koňového motora nejde o trhač asfaltu, predsa model 318i má v sebe dostatok dynamiky i pružnosti. Pomerne plochá krivka priebehu krútiaceho momentu umožňuje plynulo zrýchľovať bez preraďovania na nižší prevod už od otáčok 1800 min.-1. Namerané hodnoty elasticity napriek vyššej hmotnosti pomerne robustného automobilu potvrdzujú slová o pružnosti motora.

Svoj temperament si motor s výkonom 118 k nehasí nadmernou spotrebou, keď napríklad 85 km dlhý okruh pri neprekračovaní povolenej rýchlosti v obci a mimo obec pri priemernej rýchlosti 72 km/h spotreboval len 6,3 l/100 km a priemer spotreby na celý test bol len 9,1 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

BMW 318i je automobil s pekným vzhľadom, komfortným interiérom a vysokou kvalitou dielenského spracovania. Má motor s postačujúcim výkonom a veľmi uspokojivou spotrebou. Je vhodný pre podnikateľov i ako rodinný automobil. Má imidž a patrí bezpochyby k najlepším automobilom v strednej triede.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Vpredu pozdĺžne uložený radový zážihový štvorvalec. Rozvod SOHC. Zdvihový objem 1895 cm3, vŕtanie a zdvih 85,0 x 83,5 mm. Kompresný pomer 9,7:1. Najväčší výkon 87 kW/118 k pri otáčkach 5500 min-1. Najvyšší krútiaci moment 180 Nm pri otáčkach 3900 min-1. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa reťazou. Dva ventily v každom valci. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon zadných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová mechanická prevodovka. Prevodové stupne 4,23 - 2,52 - 1,66 - 1,22 - 1,00, R 4,04. Stály prevod 3,38.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vzadu s pomocným rámom. Predné kolesá nezávisle zavesené na dvojici priečnych ramien a tlmičových teleskopických vzperách. Vzadu viacprvkové zavesenie. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové, ABS. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/65 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4470/1740/1420 mm, rázvor náprav 2725 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1481/1493 mm. Svetlá výška 130 mm. Pohotovostná hmotnosť 1365 kg. Objem batožinového priestoru 440 dm³. Objem palivovej nádrže 63 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 206 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,4/6,3/8,2 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová so zadným pomocným rámom. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Cena
Základný model 1 109 768 Sk
testovaný automobil 1 802 677 Sk



Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 567
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 986
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 413
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 112
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 845
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 558
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 287
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon