SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky
AJ VEĽKÝ ZADOK VIE OČARIŤ

Fiat Linea - prvá jazda

Fiat Linea sa má stať po Grande Punte druhým najpredávanejším modelom talianskej automobilky s ročnou produkciou 280.000 kusov. Prvé zoznamovacie jazdy nás utvrdili v tom, že tieto ambície nie sú nereálne.

(Zdroj: archív autora)

Grande Punto, ktorý má najväčší podiel na tom, že Fiat sa vlani po rokoch vrátil do čiernych čísel, získal si priazeň zákazníkov okrem kvality a vynikajúcich jazdných vlastností hlavne svojim dynamickým vzhľadom. Existuje však veľa zákazníkov, ktorí sa do Grande Punta zamilovali, ale nekúpia si ho, pretože je pre nich malý. Práve pre nich postavil Fiat nový sedan Linea s 500-litrovým batožinovým priestorom, dlhým rázvorom a rovnako príťažlivým vzhľadom aký má Grande Punto.

Linea sa svojimi rozmermi zaraďuje na rozhranie segmentu malých a kompaktných áut. Rázvor má o 3 mm (2603 mm) dlhší než Bravo a tomuto segmentu zodpovedajú aj jej vonkajšie rozmery. Rozchod kolies má zase blízko ku Grande Puntu, s ktorým zdieľa aj spoločný interiér. Kokpit sa od Grande Punta líši len v detailoch. Podstatnejší rozdiel cítiť v priestore pre pasažierov na zadných sedadlách. Hlava bude v kontakte so stropom až od výšky 185 cm a miesta pre kolená ponúka tiež o poznanie viac než Grande Punto.

Druhou pýchou Liney je kufor s objemom 500 litrov a podobne skvelo tvarovaným pôdorysom ako má Alfa Romeo 159. V prípade potreby je možné tento objem ešte navýšiť sklopením zadných operadiel. Stačí zatiahnuť za putká na paneli deliacom kabínu od batožinového priestoru a sklopiť príslušné operadlo.

Podvozok konštrukčne vychádzajúci z Grande Punta sa podstatne viac orientuje na komfort, čo je vzhľadom na určenie Liney pre trhy menej vyspelých krajín pochopiteľné. Všetky hrubé nerovnosti tureckých ciest odfiltrovala s veľkým nadhľadom, takže aj s rozbitým povrchom bratislavkých ulíc si bude rozumieť lepšie než väčšina konkurencie. Na ceste pritom ostáva aj napriek väčším náklonom karosérie výnimočne pokojná a rovnako skvelo ovládateľná ako jej menší brat Grande Punto.

Sedan Linea bude na výber s tromi motormi ( 1.3 Multijet 66 kW/90 k, 1.4 57 kW/77 k a 1.4 T-JET 89 kW/120 k) a tromi stupňami výbavy. My sme boli najviac zvedaví na posledný menovaný agregát z trojice, prepĺňaný zážihový štvorvalec 1.4 T-JET. V nízkych otáčkach mu chýba viac krútiaceho momentu, čo pri jeho zdvihovom objeme nikoho neprekvapí. Ožívať začína až od 2000 ot/min (podobne ako 1.3 Multijet), pričom na prudkú akceleráciu potrebuje aspoň 2400 ot/min. Za touto hranicou ťahá s nadšením až po červené pole otáčkomera (6000 ot/min.).

Česko-slovenskú premiéru absolvuje Linea už tento mesiac v Brne. Na Slovensku sa začne predávať v septembri. Konkrétne ceny zatiaľ nepoznáme. Obchodný a marketingový riaditeľ Fiatu ČR a SR Bohumír Přeučil nám však v rozhovore prezradil, že mala by sa pohybovať mierne nad Grande Puntom.

Linea s vnútorným priestorom na úrovni nižšej strednej triedy a miestom pre batožinu objemu 500 l je skvelým riešením pre tých zákazníkov, ktorí sa zamilovali do Grande Punta, ale nekúpia si ho, lebo je pre nich malý.
V interiéri má Linea veľa spoločného s Grande Puntom, čo jej pri nádhernom dizajne dáva v záplave nudných a lacno riešených konkurentov veľké šance na úspech.
Batožinový priestor ponúka pre túto kategóriu povinných 500 litrov. Dĺžku úložnej plochy je možné zväčšiť sklopením zadných operadiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 455
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 347
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 060
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 412
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 987
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 159
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 693
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 375
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 293
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 4 558
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poukazovanie na akúsi „kritickú infraštruktúru“ je kastovou verziou rakúsko-uhorského dedičstva.

20. jan
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

12 h