SME
Štvrtok, 8. december, 2022 | Meniny má Marína

Fiat Linea - prvá jazda

Fiat Linea sa má stať po Grande Punte druhým najpredávanejším modelom talianskej automobilky s ročnou produkciou 280.000 kusov. Prvé zoznamovacie jazdy nás utvrdili v tom, že tieto ambície nie sú nereálne.

(Zdroj: archív autora)

Grande Punto, ktorý má najväčší podiel na tom, že Fiat sa vlani po rokoch vrátil do čiernych čísel, získal si priazeň zákazníkov okrem kvality a vynikajúcich jazdných vlastností hlavne svojim dynamickým vzhľadom. Existuje však veľa zákazníkov, ktorí sa do Grande Punta zamilovali, ale nekúpia si ho, pretože je pre nich malý. Práve pre nich postavil Fiat nový sedan Linea s 500-litrovým batožinovým priestorom, dlhým rázvorom a rovnako príťažlivým vzhľadom aký má Grande Punto.

Linea sa svojimi rozmermi zaraďuje na rozhranie segmentu malých a kompaktných áut. Rázvor má o 3 mm (2603 mm) dlhší než Bravo a tomuto segmentu zodpovedajú aj jej vonkajšie rozmery. Rozchod kolies má zase blízko ku Grande Puntu, s ktorým zdieľa aj spoločný interiér. Kokpit sa od Grande Punta líši len v detailoch. Podstatnejší rozdiel cítiť v priestore pre pasažierov na zadných sedadlách. Hlava bude v kontakte so stropom až od výšky 185 cm a miesta pre kolená ponúka tiež o poznanie viac než Grande Punto.

Druhou pýchou Liney je kufor s objemom 500 litrov a podobne skvelo tvarovaným pôdorysom ako má Alfa Romeo 159. V prípade potreby je možné tento objem ešte navýšiť sklopením zadných operadiel. Stačí zatiahnuť za putká na paneli deliacom kabínu od batožinového priestoru a sklopiť príslušné operadlo.

Podvozok konštrukčne vychádzajúci z Grande Punta sa podstatne viac orientuje na komfort, čo je vzhľadom na určenie Liney pre trhy menej vyspelých krajín pochopiteľné. Všetky hrubé nerovnosti tureckých ciest odfiltrovala s veľkým nadhľadom, takže aj s rozbitým povrchom bratislavkých ulíc si bude rozumieť lepšie než väčšina konkurencie. Na ceste pritom ostáva aj napriek väčším náklonom karosérie výnimočne pokojná a rovnako skvelo ovládateľná ako jej menší brat Grande Punto.

Sedan Linea bude na výber s tromi motormi ( 1.3 Multijet 66 kW/90 k, 1.4 57 kW/77 k a 1.4 T-JET 89 kW/120 k) a tromi stupňami výbavy. My sme boli najviac zvedaví na posledný menovaný agregát z trojice, prepĺňaný zážihový štvorvalec 1.4 T-JET. V nízkych otáčkach mu chýba viac krútiaceho momentu, čo pri jeho zdvihovom objeme nikoho neprekvapí. Ožívať začína až od 2000 ot/min (podobne ako 1.3 Multijet), pričom na prudkú akceleráciu potrebuje aspoň 2400 ot/min. Za touto hranicou ťahá s nadšením až po červené pole otáčkomera (6000 ot/min.).

Česko-slovenskú premiéru absolvuje Linea už tento mesiac v Brne. Na Slovensku sa začne predávať v septembri. Konkrétne ceny zatiaľ nepoznáme. Obchodný a marketingový riaditeľ Fiatu ČR a SR Bohumír Přeučil nám však v rozhovore prezradil, že mala by sa pohybovať mierne nad Grande Puntom.

Linea s vnútorným priestorom na úrovni nižšej strednej triedy a miestom pre batožinu objemu 500 l je skvelým riešením pre tých zákazníkov, ktorí sa zamilovali do Grande Punta, ale nekúpia si ho, lebo je pre nich malý.
V interiéri má Linea veľa spoločného s Grande Puntom, čo jej pri nádhernom dizajne dáva v záplave nudných a lacno riešených konkurentov veľké šance na úspech.
Batožinový priestor ponúka pre túto kategóriu povinných 500 litrov. Dĺžku úložnej plochy je možné zväčšiť sklopením zadných operadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šéf sporiteľne: Synovia ma inšpirujú, čo čítať a koho sledovať
  2. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  3. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  4. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  7. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  2. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  7. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  8. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 696
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 608
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 908
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 992
  5. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 4 551
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 284
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 262
  8. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 095
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

MG EHS

Jedenásť otázok a odpovedí o novinke.


2 h
Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


6. dec
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Pracovať od svitu do mrku a nikdy inak
  2. Peter Chovanec: Mestá a vlaky Uzbekistanu
  3. Post Bellum SK: Nechcem byť súčasťou zániku demokracie
  4. Ján Roháč: Fotoblog XII.: Moje ulice Bukurešti
  5. Anna Miľanová: Zlatoň obyčajný ( Cetonia aurata )... 2022
  6. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  7. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  8. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 23 364
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 12 935
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 9 910
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 357
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 949
  6. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 599
  7. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 378
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 251
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu