SME

Fiat Linea - prvá jazda

Fiat Linea sa má stať po Grande Punte druhým najpredávanejším modelom talianskej automobilky s ročnou produkciou 280.000 kusov. Prvé zoznamovacie jazdy nás utvrdili v tom, že tieto ambície nie sú nereálne.

(Zdroj: archív autora)

Grande Punto, ktorý má najväčší podiel na tom, že Fiat sa vlani po rokoch vrátil do čiernych čísel, získal si priazeň zákazníkov okrem kvality a vynikajúcich jazdných vlastností hlavne svojim dynamickým vzhľadom. Existuje však veľa zákazníkov, ktorí sa do Grande Punta zamilovali, ale nekúpia si ho, pretože je pre nich malý. Práve pre nich postavil Fiat nový sedan Linea s 500-litrovým batožinovým priestorom, dlhým rázvorom a rovnako príťažlivým vzhľadom aký má Grande Punto.

Linea sa svojimi rozmermi zaraďuje na rozhranie segmentu malých a kompaktných áut. Rázvor má o 3 mm (2603 mm) dlhší než Bravo a tomuto segmentu zodpovedajú aj jej vonkajšie rozmery. Rozchod kolies má zase blízko ku Grande Puntu, s ktorým zdieľa aj spoločný interiér. Kokpit sa od Grande Punta líši len v detailoch. Podstatnejší rozdiel cítiť v priestore pre pasažierov na zadných sedadlách. Hlava bude v kontakte so stropom až od výšky 185 cm a miesta pre kolená ponúka tiež o poznanie viac než Grande Punto.

Druhou pýchou Liney je kufor s objemom 500 litrov a podobne skvelo tvarovaným pôdorysom ako má Alfa Romeo 159. V prípade potreby je možné tento objem ešte navýšiť sklopením zadných operadiel. Stačí zatiahnuť za putká na paneli deliacom kabínu od batožinového priestoru a sklopiť príslušné operadlo.

Podvozok konštrukčne vychádzajúci z Grande Punta sa podstatne viac orientuje na komfort, čo je vzhľadom na určenie Liney pre trhy menej vyspelých krajín pochopiteľné. Všetky hrubé nerovnosti tureckých ciest odfiltrovala s veľkým nadhľadom, takže aj s rozbitým povrchom bratislavkých ulíc si bude rozumieť lepšie než väčšina konkurencie. Na ceste pritom ostáva aj napriek väčším náklonom karosérie výnimočne pokojná a rovnako skvelo ovládateľná ako jej menší brat Grande Punto.

Sedan Linea bude na výber s tromi motormi ( 1.3 Multijet 66 kW/90 k, 1.4 57 kW/77 k a 1.4 T-JET 89 kW/120 k) a tromi stupňami výbavy. My sme boli najviac zvedaví na posledný menovaný agregát z trojice, prepĺňaný zážihový štvorvalec 1.4 T-JET. V nízkych otáčkach mu chýba viac krútiaceho momentu, čo pri jeho zdvihovom objeme nikoho neprekvapí. Ožívať začína až od 2000 ot/min (podobne ako 1.3 Multijet), pričom na prudkú akceleráciu potrebuje aspoň 2400 ot/min. Za touto hranicou ťahá s nadšením až po červené pole otáčkomera (6000 ot/min.).

Česko-slovenskú premiéru absolvuje Linea už tento mesiac v Brne. Na Slovensku sa začne predávať v septembri. Konkrétne ceny zatiaľ nepoznáme. Obchodný a marketingový riaditeľ Fiatu ČR a SR Bohumír Přeučil nám však v rozhovore prezradil, že mala by sa pohybovať mierne nad Grande Puntom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Linea s vnútorným priestorom na úrovni nižšej strednej triedy a miestom pre batožinu objemu 500 l je skvelým riešením pre tých zákazníkov, ktorí sa zamilovali do Grande Punta, ale nekúpia si ho, lebo je pre nich malý.
V interiéri má Linea veľa spoločného s Grande Puntom, čo jej pri nádhernom dizajne dáva v záplave nudných a lacno riešených konkurentov veľké šance na úspech.
Batožinový priestor ponúka pre túto kategóriu povinných 500 litrov. Dĺžku úložnej plochy je možné zväčšiť sklopením zadných operadiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 376
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 269
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 554
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 422
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 952
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 523
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 428
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 080
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  2. Ján Škerko: Arthur Schopenhauer: pesimista alebo realista?
  3. Vladimír Krátky: Matovič bol génius !
  4. Irena Šimuneková: Makové políčka
  5. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia
  6. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  7. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  8. Martin Pollák: Kreslený humor XVIII História
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 488
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 039
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 005
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 961
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 8 384
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 112
  7. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 7 917
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 752
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu