SME
Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky
AJ VEĽKÝ ZADOK VIE OČARIŤ

Fiat Linea - prvá jazda

Fiat Linea sa má stať po Grande Punte druhým najpredávanejším modelom talianskej automobilky s ročnou produkciou 280.000 kusov. Prvé zoznamovacie jazdy nás utvrdili v tom, že tieto ambície nie sú nereálne.

(Zdroj: archív autora)

Grande Punto, ktorý má najväčší podiel na tom, že Fiat sa vlani po rokoch vrátil do čiernych čísel, získal si priazeň zákazníkov okrem kvality a vynikajúcich jazdných vlastností hlavne svojim dynamickým vzhľadom. Existuje však veľa zákazníkov, ktorí sa do Grande Punta zamilovali, ale nekúpia si ho, pretože je pre nich malý. Práve pre nich postavil Fiat nový sedan Linea s 500-litrovým batožinovým priestorom, dlhým rázvorom a rovnako príťažlivým vzhľadom aký má Grande Punto.

Linea sa svojimi rozmermi zaraďuje na rozhranie segmentu malých a kompaktných áut. Rázvor má o 3 mm (2603 mm) dlhší než Bravo a tomuto segmentu zodpovedajú aj jej vonkajšie rozmery. Rozchod kolies má zase blízko ku Grande Puntu, s ktorým zdieľa aj spoločný interiér. Kokpit sa od Grande Punta líši len v detailoch. Podstatnejší rozdiel cítiť v priestore pre pasažierov na zadných sedadlách. Hlava bude v kontakte so stropom až od výšky 185 cm a miesta pre kolená ponúka tiež o poznanie viac než Grande Punto.

Druhou pýchou Liney je kufor s objemom 500 litrov a podobne skvelo tvarovaným pôdorysom ako má Alfa Romeo 159. V prípade potreby je možné tento objem ešte navýšiť sklopením zadných operadiel. Stačí zatiahnuť za putká na paneli deliacom kabínu od batožinového priestoru a sklopiť príslušné operadlo.

Podvozok konštrukčne vychádzajúci z Grande Punta sa podstatne viac orientuje na komfort, čo je vzhľadom na určenie Liney pre trhy menej vyspelých krajín pochopiteľné. Všetky hrubé nerovnosti tureckých ciest odfiltrovala s veľkým nadhľadom, takže aj s rozbitým povrchom bratislavkých ulíc si bude rozumieť lepšie než väčšina konkurencie. Na ceste pritom ostáva aj napriek väčším náklonom karosérie výnimočne pokojná a rovnako skvelo ovládateľná ako jej menší brat Grande Punto.

Sedan Linea bude na výber s tromi motormi ( 1.3 Multijet 66 kW/90 k, 1.4 57 kW/77 k a 1.4 T-JET 89 kW/120 k) a tromi stupňami výbavy. My sme boli najviac zvedaví na posledný menovaný agregát z trojice, prepĺňaný zážihový štvorvalec 1.4 T-JET. V nízkych otáčkach mu chýba viac krútiaceho momentu, čo pri jeho zdvihovom objeme nikoho neprekvapí. Ožívať začína až od 2000 ot/min (podobne ako 1.3 Multijet), pričom na prudkú akceleráciu potrebuje aspoň 2400 ot/min. Za touto hranicou ťahá s nadšením až po červené pole otáčkomera (6000 ot/min.).

Česko-slovenskú premiéru absolvuje Linea už tento mesiac v Brne. Na Slovensku sa začne predávať v septembri. Konkrétne ceny zatiaľ nepoznáme. Obchodný a marketingový riaditeľ Fiatu ČR a SR Bohumír Přeučil nám však v rozhovore prezradil, že mala by sa pohybovať mierne nad Grande Puntom.

Linea s vnútorným priestorom na úrovni nižšej strednej triedy a miestom pre batožinu objemu 500 l je skvelým riešením pre tých zákazníkov, ktorí sa zamilovali do Grande Punta, ale nekúpia si ho, lebo je pre nich malý.
V interiéri má Linea veľa spoločného s Grande Puntom, čo jej pri nádhernom dizajne dáva v záplave nudných a lacno riešených konkurentov veľké šance na úspech.
Batožinový priestor ponúka pre túto kategóriu povinných 500 litrov. Dĺžku úložnej plochy je možné zväčšiť sklopením zadných operadiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 866
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 559
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 4 884
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 544
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 540
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 533
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 282
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 226
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 978
  10. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 2 807
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlasovanie poštou sa už začalo.

Otázky a odpovede o voľbách v Nemecku.


23 h
Ilustračné foto.

Časť D4/R7 sprístupnia o týždeň.


21 h
Miroslav Kollár na tlačovej konferencii po zvolení za predsedu strany Spolu.

Vo voľbách na sneme strany porazil Juraja Hipša.


TASR a 1 ďalší 11 h
Thajská vláda plánuje zriadiť centrum na boj proti neovereným správam na sociálnych médiách.

Dokedy sa chceme prizerať, ako nám lži na internete zabíjajú spoluobčanov?


Martin Klus 24. sep

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep
Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


20. sep

Blogy SME

  1. Denis Jánošík: Nevidiaci a slabozraký
  2. Katarína Tóthová: Objatie a jeho sila
  3. Anna Milanová: Strom a Klíma ťa potrebuje... 2021
  4. Marián Kozák: Anton Benča - životný príbeh
  5. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju!
  6. Iveta Bakitová: Taliansko - poznávanie známych aj menej známych miest pokračuje
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes.
  8. Štefan Vidlár: Autority
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 652
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 12 433
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 120
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 506
  5. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 189
  6. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 4 028
  7. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 845
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 716
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu