Bratislava zamračené, dážď. Praha dážď. Atény, jasno, teplo, slnečno. Práve tu sa v týchto dňoch schádzajú účastníci európskej novinárskej prezentácie Škody Fabia Sedan.
Svoju svetovú výstavnú premiéru mala Fabia Sedan na tohtoročnom ženevskom autosalóne. Teraz je v gréckych Aténach pripravená európska novinárska prezentácia mladobosleslavskej novinky, ktorá v máji tohto roku obohatí európsky trh osobných automobilov. Na parkovisku letiska je pripravených štyridsaťpäť novučičkých fabií sedan, aby vyslali prostredníctvom zúčastnených novinárov prvé svedectvo o svojej pripravenosti na cestu k zákazníkovi.
Prehovoriť k novinárom má na dvoch vyše päťdesiatkilometrových úsekoch ciest v okolí hlavného mesta Grécka. Účasť novinárov zo Slovenska organizoval importér, spoločnosť Škoda Auto Slovensko v spolupráci s mladoboleslavským výrobcom a cestovnou a leteckou spoločnosťou Fischer. Z ostatných končín Európy Škoda Auto Mladá Bosleslav.
Po viac ako štyridsiatich rokoch budú schádzať z výrobných pásov automobilky v Mladej Boleslavi znovu klasické štvordverové trojpriestorové automobily. Aj preto toľko slávy okolo nového automobilu, ktorý je po Škode Fabia hatchback a kombi tretím variantom nástupcu Felicie. Príležitosť prezentovať nový automobil predstaviteľom európskych médií si nenechal ujsť ani vrcholový manažment českej automobilky vrátane predsedu predstavenstva Škody Auto Mladá Boleslav Vratislava Kulhánka, pričom jeho osobná účasť v Aténach podčiarkuje význam a dodáva celej akcii vážnosť.
Na novom automobile je najzaujímavejší zistenie, ako sa konštruktérom podarilo päťdverovú Fabiu hatchback či kombi pretvoriť do tvarov trojpriestorovej štvordverovej karosérie.
Teda ako? Kto videl nový sedan na vlastné oči, môže len konštatovať, že Fabia Sedan sa vydaril na jednotku, čo potvrdzujú najmä ladné tvary celej zadnej partie, ale aj odozva v odborných a novinárskych kruhoch.
Fabia Sedan má osobitú tvár, má charakter, je osobnosťou. Jej srdcom sú známe a osvedčené motory. Zatiaľ ich bude šesť. Štyri verzie s benzínovými motormi, všetky s objemom 1,4 l (50 kW/68 k, 55 kW/75 k s mechanickou i automatickou prevodovkou, 74 kW/100 k) a dve s dieslovými 1,9 SDI a TDI (47 kW/64 k a 74 kW/100 k). V okolí Atén sme skúšali dve benzínové verzie (75 a 100 k) a obe so vznetovými motormi 1,9 SDI a TDI.
Jazdné vlastnosti má sedan výborné, na úrovni hatchbacku, dynamické zodpovedajú zabudovanému motoru. Sedan je postavený na rovnakej podlahovej plošine ako Fabia Combi, rovnaká je aj celková dĺžka automobilu 4222 mm.
Objem batožinového priestoru je 438 l, po sklopení operadiel zadných sedadiel až 789, čo je v triede nadpriemer.
Škoda Fabia Sedan príde na slovenský i český trh v máji, kedy sa dozvieme aj cenu. Zatiaľ sa vie len to, že sedan bude cenovo medzi hatchbackom a kombi.
Autor: gold