Suzuki Grand Vitara miluje aj terén - krátky test

Grand Vitara už nejaký čas brázdi preplnené vody stredných športovo úžitkových vozidiel SUV. K redakčnému testu sme sa dostali až teraz, keď v priebehu existencie pribudlo niekoľko zlepšení. Najvýraznejším je prítomnosť ESP.

Grand Vitara patrí k najkrajším SUV na trhu. Na ceste jej chýba šestka, ale v teréne dokáže podstatne viac než konkurenti.Grand Vitara patrí k najkrajším SUV na trhu. Na ceste jej chýba šestka, ale v teréne dokáže podstatne viac než konkurenti.(Zdroj: autor)

Grand Vitara už nejaký čas brázdi preplnené vody stredných športovo úžitkových vozidiel SUV. K redakčnému testu sme sa dostali až teraz, keď v priebehu existencie pribudlo niekoľko zlepšení. Najvýraznejším je prítomnosť ESP.

Suzuki Grand Vitara jazdila v teréne ako obľúbené náradie poľovníkov ešte v dobách, keď množstvo značiek vyrábajúcich dnes SUV nemalo v ponuke ani pohon štyroch kolies. V praxi to znamená asi toľko, že tvorcovia novej Vitary jej ponechali orientáciu aj na ťažší terén. Vďaka elektronicky voliteľnej redukcii prevodovky, dobrému kríženiu náprav má Grand Vitara v teréne stále navrch. Jej majiteľmi by sa mali stať tí, ktorí okrem nadhľadu nad ostatnými  v uliciach mesta a pohodlného cestovania s veľkým kufrom, chcú aj seriózne správanie v teréne. Istou daňou za terénnu výnimočnosť môže byť vyššie ťažisko a trochu väčšie nakláňanie sa v zákrutách na bežných cestách. Pri úplne normálnej jazde je rozdiel zanedbateľný a v extrémoch zasahuje ESP.

Stabilizačný systém medzičasom obohatil výbavu Grand Vitary, čím Suzuki doplnilo istý drobný deficit. ESP zasahuje citlivo a zbytočne vodiča neobmedzuje ani na štrkovej ceste. V spojení hlučnejšieho motora a cesty nám chýbala šesťstupňová prevodovka. Chýbajúca šestka na diaľnici je asi jediný handicap voči konkurentom. Tvrdšie radenie a narábanie s radiacou pákou je pochopiteľné a vo vodičovi evokuje pocit, že v aute je poriadna mechanika, čo niečo vydrží.

S priestorom vo vnútri, spracovaním interiéru a asi najbohatšou výbavou v triede za danú cenu musíme byť spokojní. Manipulácia so zadnými sedadlami a polohovateľnými operadlami tiež poteší. Objem kufra radíme medzi stred v rámci triedy. Do boku otvárateľné piate dvere by sme nahradili klasickými vyklápacími. Je to vec vkusu, ale takto aspoň žije vo Vitare kúsok klasického offroadu, z ktorého vznikla.

 

 

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ***


Cena modelu od 779 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 025 000 Sk
Motor 1,9 d
Výkon motora 95 kW / 130 k
Krútiaci moment 300 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 13,2 s
Objem bat. priestoru 400 l
Spotreba podľa výrobcu 7,7 l/100 km
Spotreba v teste 8,4 l/100 km
Predný nájazdový uhol 29
Prejazdový uhol 19
Zadný nájazdový uhol 27
Bezpečnosť ABS,ESP, 6x airbag


Kritika zabrala. Výrobca na základe výčitiek doplnil do výbavy modelu stabilizačný systém ESP. Kvôli jazde v teréne je systém vypínateľný.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 374
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 16 522
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 10 444
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 865
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 043
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 190
  7. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 5 080
  8. Štefánka by Pulitzer 4 979
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 617
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 942

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska: Fico ma chcel vydierať, aby som ho vymenoval za predsedu ústavného súdu

Prezident Andrej Kiska vysvetľoval daňovú kauzu firmy KTAG.

Dnes píše Matúš Ritomský

S Čaputovou sa môže zopakovať Mikloškova dilema

Voľby nemôžu byť chladný kalkul, ide o hodnoty. Pripomína vám to niečo?

Autorská strana Michala Havrana

Rok po vražde je Slovensko ešte surovejšie (píše Michal Havran)

Pretože smrť dvoch mladých ľudí zničila jeho svet balíčkov a večierkov.

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa zmení parkovanie na letiskách

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.

Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň

V ponuke bude aj plug-in hybridná verzia.