SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Suzuki Grand Vitara miluje aj terén - krátky test

Grand Vitara už nejaký čas brázdi preplnené vody stredných športovo úžitkových vozidiel SUV. K redakčnému testu sme sa dostali až teraz, keď v priebehu existencie pribudlo niekoľko zlepšení. Najvýraznejším je prítomnosť ESP.

Grand Vitara patrí k najkrajším SUV na trhu. Na ceste jej chýba šestka, ale v teréne dokáže podstatne viac než konkurenti.Grand Vitara patrí k najkrajším SUV na trhu. Na ceste jej chýba šestka, ale v teréne dokáže podstatne viac než konkurenti. (Zdroj: autor)

Grand Vitara už nejaký čas brázdi preplnené vody stredných športovo úžitkových vozidiel SUV. K redakčnému testu sme sa dostali až teraz, keď v priebehu existencie pribudlo niekoľko zlepšení. Najvýraznejším je prítomnosť ESP.

Suzuki Grand Vitara jazdila v teréne ako obľúbené náradie poľovníkov ešte v dobách, keď množstvo značiek vyrábajúcich dnes SUV nemalo v ponuke ani pohon štyroch kolies. V praxi to znamená asi toľko, že tvorcovia novej Vitary jej ponechali orientáciu aj na ťažší terén. Vďaka elektronicky voliteľnej redukcii prevodovky, dobrému kríženiu náprav má Grand Vitara v teréne stále navrch. Jej majiteľmi by sa mali stať tí, ktorí okrem nadhľadu nad ostatnými  v uliciach mesta a pohodlného cestovania s veľkým kufrom, chcú aj seriózne správanie v teréne. Istou daňou za terénnu výnimočnosť môže byť vyššie ťažisko a trochu väčšie nakláňanie sa v zákrutách na bežných cestách. Pri úplne normálnej jazde je rozdiel zanedbateľný a v extrémoch zasahuje ESP.

Stabilizačný systém medzičasom obohatil výbavu Grand Vitary, čím Suzuki doplnilo istý drobný deficit. ESP zasahuje citlivo a zbytočne vodiča neobmedzuje ani na štrkovej ceste. V spojení hlučnejšieho motora a cesty nám chýbala šesťstupňová prevodovka. Chýbajúca šestka na diaľnici je asi jediný handicap voči konkurentom. Tvrdšie radenie a narábanie s radiacou pákou je pochopiteľné a vo vodičovi evokuje pocit, že v aute je poriadna mechanika, čo niečo vydrží.

S priestorom vo vnútri, spracovaním interiéru a asi najbohatšou výbavou v triede za danú cenu musíme byť spokojní. Manipulácia so zadnými sedadlami a polohovateľnými operadlami tiež poteší. Objem kufra radíme medzi stred v rámci triedy. Do boku otvárateľné piate dvere by sme nahradili klasickými vyklápacími. Je to vec vkusu, ale takto aspoň žije vo Vitare kúsok klasického offroadu, z ktorého vznikla.

 

 

Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ***


Cena modelu od 779 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 025 000 Sk
Motor 1,9 d
Výkon motora 95 kW / 130 k
Krútiaci moment 300 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 13,2 s
Objem bat. priestoru 400 l
Spotreba podľa výrobcu 7,7 l/100 km
Spotreba v teste 8,4 l/100 km
Predný nájazdový uhol 29
Prejazdový uhol 19
Zadný nájazdový uhol 27
Bezpečnosť ABS,ESP, 6x airbag


Kritika zabrala. Výrobca na základe výčitiek doplnil do výbavy modelu stabilizačný systém ESP. Kvôli jazde v teréne je systém vypínateľný.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 061
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 297
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 527
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 966
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 723
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 656
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 852
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 760
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 621
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 946
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.