SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Motor Grande Punta dozrieva ako víno

Dlhodobý test Grande Punta pomaly vrcholí a za ten rok, čo slúžil našej a partnerským redakciám Fun rádia a Autožurnálu, ukázal klady a nedostatky na poli odkladacích priestorov. Až dlhodobým používaním sa ukážu niektoré skryté detaily neodhalené pri kr

Grande Punto má už najazdené 51 000 km po cestách všetkých kategórií a navštívilo všetky okolité štáty okrem Ukrajiny. Malý naftový motor s výkonom 90 koní tvorí s podvozkom ideálny pár. Celková spotreba v poslednej časti testu klesla na 5,1 l/100 km.Grande Punto má už najazdené 51 000 km po cestách všetkých kategórií a navštívilo všetky okolité štáty okrem Ukrajiny. Malý naftový motor s výkonom 90 koní tvorí s podvozkom ideálny pár. Celková spotreba v poslednej časti testu klesla na 5,1 l/100 km. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Dlhodobý test Grande Punta pomaly vrcholí a za ten rok, čo slúžil našej a partnerským redakciám Fun rádia a Autožurnálu, ukázal klady a nedostatky na poli odkladacích priestorov. Až dlhodobým používaním sa ukážu niektoré skryté detaily neodhalené pri krátkej obhliadke pred kúpou auta.

Takmer všetci redaktori dlhodobého testu ako otcovia rodín ešte používajú detské autosedačky, takže vedia, čo je to dávať ich na zadné sedadlá trojdverového auta. Inštalácia autosedačky, pripnutej bezpečnostným pásom je o niečo zložitejšia avšak chýbajúce zadné dvere majú pre bezpečnosť detí svoj význam.

Grande Punto má v porovnaní s konkurenciou nadštandardný priestor vzadu, preto sa nám tam pohodlne vmestili vždy dve autosedačky a jeden podsedák. Takže sme tri deti odviezli podľa predpisov. Ťažšie sa nám nakladala sedačka vzadu vpravo, pretože sedadlo spolujazdca sa na rozdiel od vodičovho po sklopení operadla neposúva vpred. Práca so sedačkou, ktorá má systém uchytenia Isofix bola veľmi jednoduchá. Kto vozí v aute deti vie, ako vyzerajú vzadu poťahy. Podobne je to aj so sivou látkou v testovacom automobile. Dá sa však ľahko a dobre vytepovať. Do syntetickej tkaniny sa špina nevpije, zostáva iba na povrchu.

Počet odkladacích priestorov nie je malý ale nie všetky sú dobre využiteľné. Taliani opäť raz ukázali zmysel pre dizajn, ktorému prispôsobujú tvar a veľkosť odkladacích priestorov. Medzičasom sme si celkom obľúbili schránku pred spolujazdcom a malý box pod stredovou konzolou vhodný na peňaženku a mobilný telefón. Do priestoru určeného akože na fľašku s nápojom najradšej dávame telefón, ceruzky alebo mince. Pogumované dno všetkých odkladacích priestorov sa nám javí ako dobrý doplnok. Grande Punto poteší poriadkumilovných ľudí, čo všetky drobnosti nosia v jednej taške a v aute potrebujú miesto pre telefón alebo peňaženku. Ostatní si svoje drobnosti musia nechať vo vreckách.

Problém môže nastať s nápojmi, pretože boxy vo dverách sú štíhle, vhodné akurát na menšie papiere alebo CD-čka. Z praktického hľadiska sa nám ako nedostatok javia predné bezpečnostné pásy bez výškového nastavovania. Kým v odkladacích priestoroch sa musí Punto skloniť pred niektorými konkurentmi, v jazdných vlastnostiach patrí medzi najlepšie autá triedy. Podvozok sa správa suverénne aj pri vysokých rýchlostiach, auto sa ľahko ovláda.

Motor ako víno s vekom získava na kvalite. Pri bežnom naháňaní sa za povinnosťami spotreba ledva prekračuje hranicu päť litrov. Navyše kultivovaný motor objemu iba 1248 cm3 ponúka dynamiku, akú ešte pred pár rokmi dosahovali iba dvojlitrové naftové agregáty. Vozidlo má už najazdených 51 000 km a motor sa zdá byť v najlepšej forme. Rovnako tlmiče a podvozok. Kombináciu motora 1,3 MTJ (66 kW) a šesťstupňovej manuálnej prevodovky môžeme odporučiť aj na dlhé trasy bez obavy z chýbajúceho výkonu.


Fiat Grande Punto 1,3 MTJ

počet najazdených kilometrov 51 170 km
z toho v redakcii 38 371 km
celková spotreba 5,6 l/100 km
spotreba za posledný mesiac 5,1 l/100 km
výkon motora 66 kW/90 k
prevodovka manuálna šesťstupňová


Manipulácia s autosedačkami je aj napriek trojdverovej karosérii veľmi dobrá.
Úzke boxy vo dverách sú dobré na malé obálky, peňaženku alebo CD.
Fľaška umiestnená v držiaku na nápoje by prekážala pri radení, takže držiak je zbytočný.
Miesto na mobil je aj vo dverách vedľa tlačidla na elektrické sťahovanie okien.
Priestor pod stredovým panelom využívame najčastejšie.
Miesto za ručnou brzdou je na nami nepoužívaný popolník prípadne mobilný telefón, ktorý si tam človek ľahko zabudne.
Vyklápacia skrinka pred spolujazdcom sa vysúva celá, takže je v nej po otvorení dobrý prehľad. Je to lepšie, ako keď sa otvárajú iba dvierka.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Vytvor si svoju budúcnosť
  6. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť.
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  2. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  5. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 656
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 896
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 639
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 540
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 504
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 032
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 561
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 382
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová prednáša prejav o stave republiky.

V parlamente má najmenšiu podporu zo všetkých prezidentov.


a 1 ďalší 12 h
E-shop Mall.sk

Skupina Allegro získala Mall Group v najhoršom možnom čase.


28. nov
Nemocniční lekári dosiahli vyššie platy. Pomôže to však pacientovi a zdravotníctvu?

Stále nie je isté, čo urobí 1. decembra vyše 2100 lekárov, ktorí podali výpovede.


13 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Toto bola najkritickejšia správa Zuzany Čaputovej.


a 2 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


40m
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


18 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  2. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  3. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  4. Štefan Vidlár: Pravota holota
  5. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  6. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  7. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 192 631
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 801
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 133
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 023
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 891
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 371
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 938
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu