SME
reklama

Motor Grande Punta dozrieva ako víno

Dlhodobý test Grande Punta pomaly vrcholí a za ten rok, čo slúžil našej a partnerským redakciám Fun rádia a Autožurnálu, ukázal klady a nedostatky na poli odkladacích priestorov. Až dlhodobým používaním sa ukážu niektoré skryté detaily neodhalené pri kr

Grande Punto má už najazdené 51 000 km po cestách všetkých kategórií a navštívilo všetky okolité štáty okrem Ukrajiny. Malý naftový motor s výkonom 90 koní tvorí s podvozkom ideálny pár. Celková spotreba v poslednej časti testu klesla na 5,1 l/100 km.Grande Punto má už najazdené 51 000 km po cestách všetkých kategórií a navštívilo všetky okolité štáty okrem Ukrajiny. Malý naftový motor s výkonom 90 koní tvorí s podvozkom ideálny pár. Celková spotreba v poslednej časti testu klesla na 5,1 l/100 km. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Dlhodobý test Grande Punta pomaly vrcholí a za ten rok, čo slúžil našej a partnerským redakciám Fun rádia a Autožurnálu, ukázal klady a nedostatky na poli odkladacích priestorov. Až dlhodobým používaním sa ukážu niektoré skryté detaily neodhalené pri krátkej obhliadke pred kúpou auta.

Takmer všetci redaktori dlhodobého testu ako otcovia rodín ešte používajú detské autosedačky, takže vedia, čo je to dávať ich na zadné sedadlá trojdverového auta. Inštalácia autosedačky, pripnutej bezpečnostným pásom je o niečo zložitejšia avšak chýbajúce zadné dvere majú pre bezpečnosť detí svoj význam.

Grande Punto má v porovnaní s konkurenciou nadštandardný priestor vzadu, preto sa nám tam pohodlne vmestili vždy dve autosedačky a jeden podsedák. Takže sme tri deti odviezli podľa predpisov. Ťažšie sa nám nakladala sedačka vzadu vpravo, pretože sedadlo spolujazdca sa na rozdiel od vodičovho po sklopení operadla neposúva vpred. Práca so sedačkou, ktorá má systém uchytenia Isofix bola veľmi jednoduchá. Kto vozí v aute deti vie, ako vyzerajú vzadu poťahy. Podobne je to aj so sivou látkou v testovacom automobile. Dá sa však ľahko a dobre vytepovať. Do syntetickej tkaniny sa špina nevpije, zostáva iba na povrchu.

Počet odkladacích priestorov nie je malý ale nie všetky sú dobre využiteľné. Taliani opäť raz ukázali zmysel pre dizajn, ktorému prispôsobujú tvar a veľkosť odkladacích priestorov. Medzičasom sme si celkom obľúbili schránku pred spolujazdcom a malý box pod stredovou konzolou vhodný na peňaženku a mobilný telefón. Do priestoru určeného akože na fľašku s nápojom najradšej dávame telefón, ceruzky alebo mince. Pogumované dno všetkých odkladacích priestorov sa nám javí ako dobrý doplnok. Grande Punto poteší poriadkumilovných ľudí, čo všetky drobnosti nosia v jednej taške a v aute potrebujú miesto pre telefón alebo peňaženku. Ostatní si svoje drobnosti musia nechať vo vreckách.

Problém môže nastať s nápojmi, pretože boxy vo dverách sú štíhle, vhodné akurát na menšie papiere alebo CD-čka. Z praktického hľadiska sa nám ako nedostatok javia predné bezpečnostné pásy bez výškového nastavovania. Kým v odkladacích priestoroch sa musí Punto skloniť pred niektorými konkurentmi, v jazdných vlastnostiach patrí medzi najlepšie autá triedy. Podvozok sa správa suverénne aj pri vysokých rýchlostiach, auto sa ľahko ovláda.

Motor ako víno s vekom získava na kvalite. Pri bežnom naháňaní sa za povinnosťami spotreba ledva prekračuje hranicu päť litrov. Navyše kultivovaný motor objemu iba 1248 cm3 ponúka dynamiku, akú ešte pred pár rokmi dosahovali iba dvojlitrové naftové agregáty. Vozidlo má už najazdených 51 000 km a motor sa zdá byť v najlepšej forme. Rovnako tlmiče a podvozok. Kombináciu motora 1,3 MTJ (66 kW) a šesťstupňovej manuálnej prevodovky môžeme odporučiť aj na dlhé trasy bez obavy z chýbajúceho výkonu.


Fiat Grande Punto 1,3 MTJ

počet najazdených kilometrov 51 170 km
z toho v redakcii 38 371 km
celková spotreba 5,6 l/100 km
spotreba za posledný mesiac 5,1 l/100 km
výkon motora 66 kW/90 k
prevodovka manuálna šesťstupňová


Manipulácia s autosedačkami je aj napriek trojdverovej karosérii veľmi dobrá.
Úzke boxy vo dverách sú dobré na malé obálky, peňaženku alebo CD.
Fľaška umiestnená v držiaku na nápoje by prekážala pri radení, takže držiak je zbytočný.
Miesto na mobil je aj vo dverách vedľa tlačidla na elektrické sťahovanie okien.
Priestor pod stredovým panelom využívame najčastejšie.
Miesto za ručnou brzdou je na nami nepoužívaný popolník prípadne mobilný telefón, ktorý si tam človek ľahko zabudne.
Vyklápacia skrinka pred spolujazdcom sa vysúva celá, takže je v nej po otvorení dobrý prehľad. Je to lepšie, ako keď sa otvárajú iba dvierka.


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 569
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 550
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 042
  4. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 921
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 799
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 584
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 083
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 176
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 659
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 406
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu