SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Land Rover Defender prežije aj rok 2007

Korene nesmrteľného kráľa terénu siahajú ešte k prvému modelu Land Rover z roku 1948. V novom modelovom roku dostal Defender nový motor, prevodovku a rad ďalších vylepšení, medzi nimi aj krajší prístrojový panel.

Legendárny terénny automobil sa napohľad skoro nezmenil. Pribudla iba vypuklá predná kapota, komfortnejší interiér a nový motor s prevodovkou.Legendárny terénny automobil sa napohľad skoro nezmenil. Pribudla iba vypuklá predná kapota, komfortnejší interiér a nový motor s prevodovkou. (Zdroj: Land Rover)

Korene nesmrteľného kráľa terénu siahajú ešte k prvému modelu Land Rover z roku 1948. V novom modelovom roku dostal Defender nový motor, prevodovku a rad ďalších vylepšení, medzi nimi aj krajší prístrojový panel.

Doposiaľ Land Rover predal celkovo 1,9 milióna vozidiel z radu Defender a jeho predchodcov vo vyše 140 krajinách sveta. Predaj sa v ostatných rokoch drží na stabilnej hodnote okolo 25.000 kusov ročne. To stačí na to, aby Defender prežil a jeho výroba nezanikla.

Nový motor aj prevodovka
Verzia modelového roka 2007 ťaží z nového a hlavne konštrukčne modernejšieho motora s objemom 2,4 litra, vybaveného priamym vstrekovaním paliva common-rail. Prítomnosť novej pohonnej jednotky je voľným okom rozoznateľná podľa vypuklej prednej kapoty. Konštruktéri museli totiž vytvoriť priestor pre nové vstrekovacie jednotky. Vďaka technickej inovácii dosahuje motor výkon 90 kW už pri 3600 ot./min. Vďaka krútiacemu momentu 360 Nm , vyššiemu výkonu a novej šesťstupňovej prevodovke dosiahne Defender maximálnu rýchlosť 131 km/h, čím sa stáva ideálnym autom pre maximálne povolené rýchlosti vo väčšine krajín Európy. Prínos šesťstupňovej prevodovky cítiť vo výrazne nižšej hlučnosti. Kým predtým bolo treba zvýšiť hlasitosť autorádia už pri rýchlosti 80 km/h, dnes je Land Rover relatívne tichý aj pri 130 km/h.

Do interiéru už nefúka
Bližšie k dnes bežne dostupným autám je nový prístrojový panel prevzatý z modelu Discovery 3. Napriek civilizovanému interiéru v ponuke stále chýbajú airbagy, pretože konštrukcia auta a deformačných zón im nie je prispôsobená. Z užívateľského hľadiska bude dôležité nové usporiadanie sedadiel a výrazne výkonnejšie kúrenie, ventilačná sústava i klimatizácia. Okrem toho do vylepšeného modelu už teraz zvonku neťahá. Všetky vylepšenia sú zamerané na pohodlie cestujúcich aj napriek tomu, že Defender sa v prevažnej miere používa ako pracovné vozidlo. Farmári, záchranári, hotelieri, zememerači a mnohí ďalší určite privítajú nižšiu úroveň vnútorného hluku a lepšie jazdné vlastnosti na asfaltovej ceste. Napriek inováciám a vyššiemu komfortu si Defender zachoval pôvodnú koncepciu s tuhými nápravami a medzinápravovým diferenciálom.

Tri dĺžky
Rám podvozka bude naďalej k dispozícii v troch veľkostiach rázvoru a v dvoch vyhotoveniach – v normálnom a ako „heavy-duty“ pre zvýšené užitočné zaťaženie. Z výrobnej linky schádza celkovo štrnásť rozličných verzií karosérie – od otvorených pikapov a verzií s plátennou strechou po karosérie s dvojitou kabínou a uzavreté dodávky station wagon. Okrem toho špecializované oddelenie značky Land Rover vyrába širokú paletu špeciálnych vozidiel na báze podvozku s kabínou alebo so špeciálnou uzavretou nadstavbou ako sú napríklad sanitky, mobilné hydraulické plošiny, či špeciálne hasičské vozidlá pre letiská.

Land Rover Defender 2007 - základné údaje

Motor naftový štvorvalec
Objem 2401 cm3
Výkon 90 kW / 122 k
Krút. moment 360 Nm
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 15,8 s
Max. rýchlosť 131 km/h
Spotreba 11,0 l/100km
Objem pal. nádrže 75 l


Podvozok kráľa terénu s tuhými nápravami sa vyrába v troch dĺžkach s viacerými typmi nadstavieb.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 527
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 812
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 410
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 844
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 577
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 555
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 130
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


39m
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Ukrajinskí vojaci.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  4. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  5. Ľubomír Maretta: Trauer
  6. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 19 815
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 210
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 969
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 068
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 910
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 203
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 152
  8. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 120
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu