SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Land Rover Defender prežije aj rok 2007

Korene nesmrteľného kráľa terénu siahajú ešte k prvému modelu Land Rover z roku 1948. V novom modelovom roku dostal Defender nový motor, prevodovku a rad ďalších vylepšení, medzi nimi aj krajší prístrojový panel.

Legendárny terénny automobil sa napohľad skoro nezmenil. Pribudla iba vypuklá predná kapota, komfortnejší interiér a nový motor s prevodovkou.Legendárny terénny automobil sa napohľad skoro nezmenil. Pribudla iba vypuklá predná kapota, komfortnejší interiér a nový motor s prevodovkou. (Zdroj: Land Rover)

Korene nesmrteľného kráľa terénu siahajú ešte k prvému modelu Land Rover z roku 1948. V novom modelovom roku dostal Defender nový motor, prevodovku a rad ďalších vylepšení, medzi nimi aj krajší prístrojový panel.

Doposiaľ Land Rover predal celkovo 1,9 milióna vozidiel z radu Defender a jeho predchodcov vo vyše 140 krajinách sveta. Predaj sa v ostatných rokoch drží na stabilnej hodnote okolo 25.000 kusov ročne. To stačí na to, aby Defender prežil a jeho výroba nezanikla.

Nový motor aj prevodovka
Verzia modelového roka 2007 ťaží z nového a hlavne konštrukčne modernejšieho motora s objemom 2,4 litra, vybaveného priamym vstrekovaním paliva common-rail. Prítomnosť novej pohonnej jednotky je voľným okom rozoznateľná podľa vypuklej prednej kapoty. Konštruktéri museli totiž vytvoriť priestor pre nové vstrekovacie jednotky. Vďaka technickej inovácii dosahuje motor výkon 90 kW už pri 3600 ot./min. Vďaka krútiacemu momentu 360 Nm , vyššiemu výkonu a novej šesťstupňovej prevodovke dosiahne Defender maximálnu rýchlosť 131 km/h, čím sa stáva ideálnym autom pre maximálne povolené rýchlosti vo väčšine krajín Európy. Prínos šesťstupňovej prevodovky cítiť vo výrazne nižšej hlučnosti. Kým predtým bolo treba zvýšiť hlasitosť autorádia už pri rýchlosti 80 km/h, dnes je Land Rover relatívne tichý aj pri 130 km/h.

Do interiéru už nefúka
Bližšie k dnes bežne dostupným autám je nový prístrojový panel prevzatý z modelu Discovery 3. Napriek civilizovanému interiéru v ponuke stále chýbajú airbagy, pretože konštrukcia auta a deformačných zón im nie je prispôsobená. Z užívateľského hľadiska bude dôležité nové usporiadanie sedadiel a výrazne výkonnejšie kúrenie, ventilačná sústava i klimatizácia. Okrem toho do vylepšeného modelu už teraz zvonku neťahá. Všetky vylepšenia sú zamerané na pohodlie cestujúcich aj napriek tomu, že Defender sa v prevažnej miere používa ako pracovné vozidlo. Farmári, záchranári, hotelieri, zememerači a mnohí ďalší určite privítajú nižšiu úroveň vnútorného hluku a lepšie jazdné vlastnosti na asfaltovej ceste. Napriek inováciám a vyššiemu komfortu si Defender zachoval pôvodnú koncepciu s tuhými nápravami a medzinápravovým diferenciálom.

Tri dĺžky
Rám podvozka bude naďalej k dispozícii v troch veľkostiach rázvoru a v dvoch vyhotoveniach – v normálnom a ako „heavy-duty“ pre zvýšené užitočné zaťaženie. Z výrobnej linky schádza celkovo štrnásť rozličných verzií karosérie – od otvorených pikapov a verzií s plátennou strechou po karosérie s dvojitou kabínou a uzavreté dodávky station wagon. Okrem toho špecializované oddelenie značky Land Rover vyrába širokú paletu špeciálnych vozidiel na báze podvozku s kabínou alebo so špeciálnou uzavretou nadstavbou ako sú napríklad sanitky, mobilné hydraulické plošiny, či špeciálne hasičské vozidlá pre letiská.

Land Rover Defender 2007 - základné údaje

Motor naftový štvorvalec
Objem 2401 cm3
Výkon 90 kW / 122 k
Krút. moment 360 Nm
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 15,8 s
Max. rýchlosť 131 km/h
Spotreba 11,0 l/100km
Objem pal. nádrže 75 l


Podvozok kráľa terénu s tuhými nápravami sa vyrába v troch dĺžkach s viacerými typmi nadstavieb.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  2. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  5. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  6. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  7. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  8. Pomáhajte čítaním
  9. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  10. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  1. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  2. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  3. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  4. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  5. Pomáhajte čítaním
  6. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  7. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  8. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  9. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  10. Get our subscription and support the Online Charity Auction
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 30 900
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 784
  3. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 9 825
  4. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 9 237
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 177
  6. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 8 948
  7. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 845
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 838
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 678
  10. Ako nahradiť fosílne palivá geotermálnou energiou? 8 423
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda SaS a minister hospodárstva Richard Sulík, predsedníčka Výboru NR SR pre zdravotníctvo Jana Bittó Cigániková a podpredseda SaS a minister školstva Branislav Gröhling.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kedy advokáti pracujú zadarmo

Vznikol u nás prvý pro bono rebríček.

Stĺpček Jakuba Fila

Figa borová v podaní Igora Matoviča

Krajina si zaslúži mať príčetného premiéra.

Jakub Filo.