SME
Štvrtok, 6. máj, 2021 | Meniny má HermínaKrížovkyKrížovky

Peugeot 607 2,2 HDi - omladol motorom

Peugeot 607 už nepatrí medzi najmladšie modely vyššej strednej triedy a hoci jeho nasledovník nenechá na seba dlho čakať, súčasná vlajková loď dostala výrazné technologické omladenie v podobe moderného naftového motora 2,2 HDi.

V praxi sa nám zdá nový agregát lepší, než šesťvalec 2,7 HDi.V praxi sa nám zdá nový agregát lepší, než šesťvalec 2,7 HDi. (Zdroj: autor)


Peugeot 607 už nepatrí medzi najmladšie modely vyššej strednej triedy a hoci jeho nasledovník nenechá na seba dlho čakať, súčasná vlajková loď dostala výrazné technologické omladenie v podobe moderného naftového motora 2,2 HDi.

Nový štvorvalcový diesel 2,2 HDi prepĺňajú dve turbodúchadlá, pričom každé pracuje pri iných otáčkach. Pri voľnobežných otáčkach trochu hlasný prejav motora so stúpajúcimi otáčkami a rýchlosťou klesá. V tak veľkom aute našli dosť tlmiacich hmôt a priestoru na utíšenie nežiadúcich vplyvov typický pre diesel.

V podstate motory HDi boli vždy kultivované, skôr im chýbala rýchla odozva na stlačenie plynového pedálu a pár koní navyše, čo sa teraz podarilo odstrániť. Samotný výkon 125 kW (170 k) patrí medzi špičku tejto kategórie, navyše motor za hranicou maximálneho výkonu pri 4000 otáčkach ešte chvíľku potiahne, na čo sme doteraz neboli zvyknutí.


Oveľa podstatnejšia zmena však nastala v nízkych otáčkach pôsobením krútiaceho momentu 370 Nm už pri 1500 otáčkach. Malé turbodúchadlo sa roztáča veľmi rýchlo, čo v praxi prináša okamžitú odozvu na stlačenie plynového pedálu a nie nekonečné čakanie ako pri minulom motore. Rozmerná limuzína jazdí svižnejšie a pri predbiehaní reaguje okamžite.

Peugeot 607 s novým motorom bude zrejme najlepšou voľbou v limuzíne pokiaľ ide o kombináciu dynamiky a spotreby. Tá sa vo veľmi dynamickom teste ustálila na hodnote 7,8 l/100km. Motor s výkonom 170 koní v limuzíne vážiacej 1650 kg bude už ťažko úspornejší, hoci výrobca udáva nižšiu priemernú spotrebu.

Nový motor by potreboval presnejšie radenie prevodových stupňov a lepší podvozok s väčším rázvorom náprav ale to sú veci, ktoré sa týkajú očakávanej generačnej výmeny. Stotisíc korún naviac v porovnaní s bežným naftovým dvojlitrom za tú radosť z jazdy rozhodne stojí, najmä ak Peugeot 607 2,2 HDi stojí 1 395 000 Sk.


V porovnaní s predchádzajúcim dieselom rovnakého objemu má novinka lepší záber a rýchlejšiu odozvu v nízkych otáčkach.
Na stredovej konzole je priveľa tlačidiel a ovládanie palubného systému trochu nízko.

Základné parametre

Motor 2,2 HDi
Objem 2179 cm3
Výkon 125 kW pri 4000 ot./min
Krút. moment 370 Nm pri 1700 ot./min
Spotreba (výrobca) 6,4 l/100 km
Spotreba (test) 7,8 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prieskum odhalil slabiny slovenských firiem. Na čo si dať pozor?
  2. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  3. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  4. Chcete mať pasívny príjem vďaka investovaniu? Ako začať?
  5. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  6. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  7. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  9. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička
  10. Na konci tohto bezplatného IT kurzu môžete získať dobrú prácu
  1. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  2. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  3. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  4. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  5. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  6. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  7. Ako zabezpečiť vhodné podmienky na dôstojnú prácu?
  8. Moderná drevostavba s vlastným rukopisom
  9. Prieskum odhalil slabiny slovenských firiem. Na čo si dať pozor?
  10. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 57 879
  2. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 21 203
  3. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 17 957
  4. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 13 982
  5. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 9 521
  6. BUBO ponúka zľavu pre zaočkovaných 8 345
  7. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 487
  8. Tipy od delegátky: Egypt má veľa turistami neobjavených miest 6 839
  9. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 6 496
  10. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 6 356
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Elektrický Citroën ë-C4 a Citroën C4 s naftovým motorom.

Cenový rozdiel oboch áut je čoraz menší.

22 h
Škoda Fabia

Nechýba veľký kufor a bohatá výbava.

4. máj
Volkswagen Golf R

Elektromobily tvoria už podiel 16 percent.

4. máj
Skica interiéru novej Škody Fabia.

Pracovisko vodiča poteší zástancov klasickej koncepcie.

4. máj