SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Peugeot 607 2,2 HDi - omladol motorom

Peugeot 607 už nepatrí medzi najmladšie modely vyššej strednej triedy a hoci jeho nasledovník nenechá na seba dlho čakať, súčasná vlajková loď dostala výrazné technologické omladenie v podobe moderného naftového motora 2,2 HDi.

V praxi sa nám zdá nový agregát lepší, než šesťvalec 2,7 HDi.V praxi sa nám zdá nový agregát lepší, než šesťvalec 2,7 HDi. (Zdroj: autor)


Peugeot 607 už nepatrí medzi najmladšie modely vyššej strednej triedy a hoci jeho nasledovník nenechá na seba dlho čakať, súčasná vlajková loď dostala výrazné technologické omladenie v podobe moderného naftového motora 2,2 HDi.

Nový štvorvalcový diesel 2,2 HDi prepĺňajú dve turbodúchadlá, pričom každé pracuje pri iných otáčkach. Pri voľnobežných otáčkach trochu hlasný prejav motora so stúpajúcimi otáčkami a rýchlosťou klesá. V tak veľkom aute našli dosť tlmiacich hmôt a priestoru na utíšenie nežiadúcich vplyvov typický pre diesel.

V podstate motory HDi boli vždy kultivované, skôr im chýbala rýchla odozva na stlačenie plynového pedálu a pár koní navyše, čo sa teraz podarilo odstrániť. Samotný výkon 125 kW (170 k) patrí medzi špičku tejto kategórie, navyše motor za hranicou maximálneho výkonu pri 4000 otáčkach ešte chvíľku potiahne, na čo sme doteraz neboli zvyknutí.


Oveľa podstatnejšia zmena však nastala v nízkych otáčkach pôsobením krútiaceho momentu 370 Nm už pri 1500 otáčkach. Malé turbodúchadlo sa roztáča veľmi rýchlo, čo v praxi prináša okamžitú odozvu na stlačenie plynového pedálu a nie nekonečné čakanie ako pri minulom motore. Rozmerná limuzína jazdí svižnejšie a pri predbiehaní reaguje okamžite.

Peugeot 607 s novým motorom bude zrejme najlepšou voľbou v limuzíne pokiaľ ide o kombináciu dynamiky a spotreby. Tá sa vo veľmi dynamickom teste ustálila na hodnote 7,8 l/100km. Motor s výkonom 170 koní v limuzíne vážiacej 1650 kg bude už ťažko úspornejší, hoci výrobca udáva nižšiu priemernú spotrebu.

Nový motor by potreboval presnejšie radenie prevodových stupňov a lepší podvozok s väčším rázvorom náprav ale to sú veci, ktoré sa týkajú očakávanej generačnej výmeny. Stotisíc korún naviac v porovnaní s bežným naftovým dvojlitrom za tú radosť z jazdy rozhodne stojí, najmä ak Peugeot 607 2,2 HDi stojí 1 395 000 Sk.


V porovnaní s predchádzajúcim dieselom rovnakého objemu má novinka lepší záber a rýchlejšiu odozvu v nízkych otáčkach.
Na stredovej konzole je priveľa tlačidiel a ovládanie palubného systému trochu nízko.

Základné parametre

Motor 2,2 HDi
Objem 2179 cm3
Výkon 125 kW pri 4000 ot./min
Krút. moment 370 Nm pri 1700 ot./min
Spotreba (výrobca) 6,4 l/100 km
Spotreba (test) 7,8 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj matematika sa dá skrotiť
  2. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  5. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  6. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  7. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  1. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Už tretí rok mení dm "Black Friday" na "Giving Friday"
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 710
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 539
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 620
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 268
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 298
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 127
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 078
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 894
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 618
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 510
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Moniku Jankovskú privádzajú na NAKA v Nitre.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.
Petra Vlhová po triumfe v Lechu.
Komentár Zuzany Kepplovej

Fico už znie ako Harabin

Medzi hoaxy pridaj právničinu, zatrep a hoď do okna najbližšieho paláca.

Zuzana Kepplová.

Neprehliadnite tiež

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG