Dizajnér Akira už v prvej fáze tvorby chcel, aby nový automobil nevyzeral ako zmenšenina klasického minivanu, ale aby si zachoval iba jeho prednosti ako vyššie položené sedadlá, lepší výhľad a dostatok priestoru. Japonský tím dizajnérov dokonca meral cestu do Nemecka, kde dosť dlho študoval ako má vyzerať európske auto. Novú formu a tvary karosérie naznačil na minuloročnom autosalóne v Paríži predstavený koncept Splash. Pretože verejnosť štúdiu prijala, sériová podoba sa od nej príliš neodlišuje. Novému modelu zostala pomerne vysoká karoséria, kľúč k väčšiemu vnútornému priestoru a dostatočne veľkému kufru. Výška však nebude tak výrazná ako pri predchádzajúcom najmenšom Suzuki Wagon R+.
Samotní tvorcovia upozorňujú, že nový Splash s rázvorom náprav menším od Swiftu iba o tri centimetre nie je nasledovník Wagonu R+, ale úplne nové vozidlo postavené na filozofii „Way of Life“. Nová stratégia zrejme zabrala, pretože Suzuki patrí v strednej Európe medzi najpredávanejšie značky a to iba s tromi ťažiskovými modelmi.
Splash zdieľa podvozkovú platformu a techniku s modelom Opel Agila. Dvojičky sa navonok líšia iba svetlami nárazníkmi, zadnými dverami a kľučkami na dverách.
Interiér však nesie typické rysy značky Suzuki viditeľné v modeloch Swift a SX4. Prístrojový panel má veľký rýchlomer ako v mestskom automobile, kde vodič kontroluje iba rýchlosť v meste. Model Splash sa verejnosti predstaví v septembri na autosalóne vo Frankfurte. Predávať sa začne na jar 2008.
Zákazníci si budú môcť vybrať z troch druhov motora. K dispozícii sú dva benzínové a jeden dieselový. Kým naftový štvorvalec 1,25 DDiS pochádza zo spolupráce značiek GM a Fiat, benzínové motory objemu 1,0 litra 1,2 litra pripravilo Suzuki. V súvislosti so sprísnenými požiadavkami vo vzťahu k životnému prostrediu sa emisie CO2 pohybujú v rozpätí 120 až 140 g/km. Automobily Splash budú schádzať z výrobnej linky maďarského závodu v Ostrihome a automobilka plánuje ročne predať v Európe 60 000 vozidiel.
Posádku bude v závislosti od vnútorného vybavenia chrániť až šesť airbagov. Vnútorný priestor má vyhovovať mladým rodinám s deťmi a vo východnej Európe má splniť nároky jediného rodinného auta.