SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Suzuki Splash odhalil aj interiér

Po modeloch Swift, Grand Vitara a SX4 je nový Splash štvrté nové auto značky Suzuki za posledné tri roky. Auto pre mladé rodiny navrhol tím dizajnérov, ktorý viedol štyridsaťštyri ročný Akira Kamio známy návrhom úspešného modelu Swift.

V štandardnom vybavení nechýba ABS a brzdový asistent a za príplatok donedávna v tejto triede ojedinelý stabilizačný systém ESP.V štandardnom vybavení nechýba ABS a brzdový asistent a za príplatok donedávna v tejto triede ojedinelý stabilizačný systém ESP. (Zdroj: Suzuki)



Dizajnér Akira už v prvej fáze tvorby chcel, aby nový automobil nevyzeral ako zmenšenina klasického minivanu, ale aby si zachoval iba jeho prednosti ako vyššie položené sedadlá, lepší výhľad a dostatok priestoru. Japonský tím dizajnérov dokonca meral cestu do Nemecka, kde dosť dlho študoval ako má vyzerať európske auto. Novú formu a tvary karosérie naznačil na minuloročnom autosalóne v Paríži predstavený koncept Splash. Pretože verejnosť štúdiu prijala, sériová podoba sa od nej príliš neodlišuje. Novému modelu zostala pomerne vysoká karoséria, kľúč k väčšiemu vnútornému priestoru a dostatočne veľkému kufru. Výška však nebude tak výrazná ako pri predchádzajúcom najmenšom Suzuki Wagon R+.

Samotní tvorcovia upozorňujú, že nový Splash s rázvorom náprav menším od Swiftu iba o tri centimetre nie je nasledovník Wagonu R+, ale úplne nové vozidlo postavené na filozofii „Way of Life“. Nová stratégia zrejme zabrala, pretože Suzuki patrí v strednej Európe medzi najpredávanejšie značky a to iba s tromi ťažiskovými modelmi.
Splash zdieľa podvozkovú platformu a techniku s modelom Opel Agila. Dvojičky sa navonok líšia iba svetlami nárazníkmi, zadnými dverami a kľučkami na dverách.

Interiér však nesie typické rysy značky Suzuki viditeľné v modeloch Swift a SX4. Prístrojový panel má veľký rýchlomer ako v mestskom automobile, kde vodič kontroluje iba rýchlosť v meste. Model Splash sa verejnosti predstaví v septembri na autosalóne vo Frankfurte. Predávať sa začne na jar 2008.

Zákazníci si budú môcť vybrať z troch druhov motora. K dispozícii sú dva benzínové a jeden dieselový. Kým naftový štvorvalec 1,25 DDiS pochádza zo spolupráce značiek GM a Fiat, benzínové motory objemu 1,0 litra 1,2 litra pripravilo Suzuki. V súvislosti so sprísnenými požiadavkami vo vzťahu k životnému prostrediu sa emisie CO2 pohybujú v rozpätí 120 až 140 g/km. Automobily Splash budú schádzať z výrobnej linky maďarského závodu v Ostrihome a automobilka plánuje ročne predať v Európe 60 000 vozidiel.

Posádku bude v závislosti od vnútorného vybavenia chrániť až šesť airbagov. Vnútorný priestor má vyhovovať mladým rodinám s deťmi a vo východnej Európe má splniť nároky jediného rodinného auta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  6. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 10 686
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 8 628
  3. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 5 503
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 827
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 531
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 2 356
  7. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 264
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 741
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: SAS THE BEST
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom
  3. Ľubomír Maretta: Melódia
  4. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Biely Kameň
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách
  6. Tomáš Vodvářka: Výročí soudružských poprav
  7. Anton Kovalčík: Ukrajina vs. Rusko, 1 - Hladomor.
  8. Matej Farkas: Lungo a citronáda
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 245 208
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 6 713
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 962
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 744
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 964
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 628
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 352
  8. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 232
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu