Sotva sa Roomster v redakcii stihol ohriať, už má polovicu predpísanej vzdialenosti za sebou. Za dva mesiace najazdil pätnásťtisíc kilometrov a napriek pochybnostiam a predsudkom nás príjemne prekvapil úžitkovými vlastnosťami. Pred absolvovaním prvej servisnej prehliadky sumarizujeme praktické detaily a priemernú spotrebu.
S pribúdajúcimi kilometrami vyplávali na povrch praktické stránky auta, čím nadobúdame úplne iný pohľad na vysoké ceny modelu. Škoda už dávno nie je lacná ľudová značka, čomu samozrejme odpovedajú aj materiály a podvozky. Jediná oblasť, v ktorej Škoda trochu zaspala, je vývoj motorov. Už na začiatku dlhodobého testu spomenutý výber pohonnej jednotky nebol ľahký, ale zdá sa, že správny. Od motora 1,4 16 V nemožno čakať ktovie akú dynamiku. Našťastie jeho spotreba s pribúdajúcimi kilometrami klesá, momentálny celkový priemer je 7,4 l/100 km.
Do batožinového priestoru objemu 450 litrov, ktorý nepatrí medzi najširšie v triede, vojde zložený dvojgeneračný kočiar. Vďaka nízkej nakladacej hrane netreba kočiar ani vysoko dvíhať, avšak pri jeho vyberaní von z kufra by padla vhod nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra.
Zo zvedavosti sme do auta objednali sieťový systém a urobili sme dobre, pretože väčšinu ciest jazdíme s minimom batožiny, ktorá by sa v kufri posúvala zo strany na stranu. Sieťový systém pozostáva zo štyroch sietí rôznej veľkosti a umiestnenia. Najčastejšie využívame sieť za sedadlami, akúsi sieťovú tašku, vhodnú na povinnú výbavu auta a celoplošnú sieť na uchytenie tašiek. Elektrickú zásuvku (12V) zatiaľ využívame iba občasne na nabíjanie batérií do fotoaparátu. Práve nabíjačku uchytávame do sietí na bokoch. Interiéru a jednotlivým detailom sa budeme ešte venovať.
Poruchy a servis
Za dva mesiace prešiel Roomster cestami Slovenska, Chorvátska, Čiernej Hory, Česka, Rakúska a Rumunska. Podrobnejšiu prehliadku podvozka máme na pláne pri servisnej prehliadke tento týždeň. Dôvodom predčasnej návštevy servisu bolo ľavé predné svetlo. Pôvodne sme mysleli, že je nefunkčná žiarovka, ale keď ani po výmene nesvietilo, prišiel na rad servis, v ktorom uvoľnený kontakt opravili. Menili sme už aj pravú zadnú pneumatiku. V Rumunsku sa nám zapichla do plášťa taká statná skrutka (M8 x 60), že v pneuservise nám odporučili radšej kúpiť nový (rezerva je totiž len dojazdová).
![]() | Roomster zostáva ovládateľný aj po vypnutí stabilizačného systému. Väčší rozdiel v správaní auta sme nepostrehli ani po naložení 90 kg záťaže do kufra. |
![]() | Príplatkový sieťový systém pozostáva zo 4 kusov – sieť na ukotvenie vecí na podlahe a 3 vaky na odloženie drobností. |
![]() | Priestor na zadných sedadlách môžu mnohé autá závidieť, celkovo využitie vnútorného priestoru predčilo naše očakávania. |
![]() | Batožinový priestor má svoje praktické prednosti. Napríklad tento dvojgeneračný kočík sa do mnohých konkurenčných automobilov nevmestí, do Roomstera áno. Jeho vyberanie by uľahčila nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra. |
Spotreba paliva
Najazdené kilometre | 14 856 km |
Spotrebované palivo | 1105,92 l |
Priemerná spotreba | 7,44 l/100 km |
Maximálna spotreba | 9,1 l/100 km |
Minimálna spotreba | 5,9 l/100 km |
Výhody a nevýhody v polovici testu
+ | - |
výborný podvozok | dynamika motora |
praktický interiér | hlučnosť na diaľnici |
variabilný priestor vzadu | dizajn |
miesto na sedenie | ostrá hrana otvorených dverí |
posúvateľné zadné sedadlá | dno kufra nižšie ako nakladacia hrana |
sieťový systém v kufri | |
odkladacie priestory |
Autor: mk, rch