SME

Škoda Roomster v polovici testu

Sotva sa Roomster v redakcii stihol ohriať, už má polovicu predpísanej vzdialenosti za sebou. Za dva mesiace najazdil pätnásťtisíc kilometrov a napriek pochybnostiam a predsudkom nás príjemne prekvapil úžitkovými vlastnosťami. Pred absolvovaním prvej s

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Sotva sa Roomster v redakcii stihol ohriať, už má polovicu predpísanej vzdialenosti za sebou. Za dva mesiace najazdil pätnásťtisíc kilometrov a napriek pochybnostiam a predsudkom nás príjemne prekvapil úžitkovými vlastnosťami. Pred absolvovaním prvej servisnej prehliadky sumarizujeme praktické detaily a priemernú spotrebu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S pribúdajúcimi kilometrami vyplávali na povrch praktické stránky auta, čím nadobúdame úplne iný pohľad na vysoké ceny modelu. Škoda už dávno nie je lacná ľudová značka, čomu samozrejme odpovedajú aj materiály a podvozky. Jediná oblasť, v ktorej Škoda trochu zaspala, je vývoj motorov. Už na začiatku dlhodobého testu spomenutý výber pohonnej jednotky nebol ľahký, ale zdá sa, že správny. Od motora 1,4 16 V nemožno čakať ktovie akú dynamiku. Našťastie jeho spotreba s pribúdajúcimi kilometrami klesá, momentálny celkový priemer je 7,4 l/100 km.

Do batožinového priestoru objemu 450 litrov, ktorý nepatrí medzi najširšie v triede, vojde zložený dvojgeneračný kočiar. Vďaka nízkej nakladacej hrane netreba kočiar ani vysoko dvíhať, avšak pri jeho vyberaní von z kufra by padla vhod nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra.

Zo zvedavosti sme do auta objednali sieťový systém a urobili sme dobre, pretože väčšinu ciest jazdíme s minimom batožiny, ktorá by sa v kufri posúvala zo strany na stranu. Sieťový systém pozostáva zo štyroch sietí rôznej veľkosti a umiestnenia. Najčastejšie využívame sieť za sedadlami, akúsi sieťovú tašku, vhodnú na povinnú výbavu auta a celoplošnú sieť na uchytenie tašiek. Elektrickú zásuvku (12V) zatiaľ využívame iba občasne na nabíjanie batérií do fotoaparátu. Práve nabíjačku uchytávame do sietí na bokoch. Interiéru a jednotlivým detailom sa budeme ešte venovať.

SkryťVypnúť reklamu

Poruchy a servis
Za dva mesiace prešiel Roomster cestami Slovenska, Chorvátska, Čiernej Hory, Česka, Rakúska a Rumunska. Podrobnejšiu prehliadku podvozka máme na pláne pri servisnej prehliadke tento týždeň. Dôvodom predčasnej návštevy servisu bolo ľavé predné svetlo. Pôvodne sme mysleli, že je nefunkčná žiarovka, ale keď ani po výmene nesvietilo, prišiel na rad servis, v ktorom uvoľnený kontakt opravili. Menili sme už aj pravú zadnú pneumatiku. V Rumunsku sa nám zapichla do plášťa taká statná skrutka (M8 x 60), že v pneuservise nám odporučili radšej kúpiť nový (rezerva je totiž len dojazdová).


Roomster zostáva ovládateľný aj po vypnutí stabilizačného systému. Väčší rozdiel v správaní auta sme nepostrehli ani po naložení 90 kg záťaže do kufra.
Príplatkový sieťový systém pozostáva zo 4 kusov – sieť na ukotvenie vecí na podlahe a 3 vaky na odloženie drobností.
Priestor na zadných sedadlách môžu mnohé autá závidieť, celkovo využitie vnútorného priestoru predčilo naše očakávania.
Batožinový priestor má svoje praktické prednosti. Napríklad tento dvojgeneračný kočík sa do mnohých konkurenčných automobilov nevmestí, do Roomstera áno. Jeho vyberanie by uľahčila nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra.


Spotreba paliva
Najazdené kilometre 14 856 km
Spotrebované palivo 1105,92 l
Priemerná spotreba 7,44 l/100 km
Maximálna spotreba 9,1 l/100 km
Minimálna spotreba 5,9 l/100 km


Výhody a nevýhody v polovici testu

+

-

výborný podvozok dynamika motora
praktický interiér hlučnosť na diaľnici
variabilný priestor vzadu dizajn
miesto na sedenie ostrá hrana otvorených dverí
posúvateľné zadné sedadlá dno kufra nižšie ako nakladacia hrana
sieťový systém v kufri
odkladacie priestory

Autor: mk, rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 465
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 115
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 682
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 019
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 196
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 742
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 554
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  2. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  4. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  5. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  6. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  7. Pavol Burda: Whataboutizmus po slovensky
  8. Branko Štefanatný: Ste výsledkom svojho tréningu
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 374
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 600
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 007
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 667
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 8 465
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 527
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 852
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 645
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu