SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
DLHODOBÝ TEST NA 30 000 KM

Škoda Roomster v polovici testu

Sotva sa Roomster v redakcii stihol ohriať, už má polovicu predpísanej vzdialenosti za sebou. Za dva mesiace najazdil pätnásťtisíc kilometrov a napriek pochybnostiam a predsudkom nás príjemne prekvapil úžitkovými vlastnosťami. Pred absolvovaním prvej s

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Sotva sa Roomster v redakcii stihol ohriať, už má polovicu predpísanej vzdialenosti za sebou. Za dva mesiace najazdil pätnásťtisíc kilometrov a napriek pochybnostiam a predsudkom nás príjemne prekvapil úžitkovými vlastnosťami. Pred absolvovaním prvej servisnej prehliadky sumarizujeme praktické detaily a priemernú spotrebu.

S pribúdajúcimi kilometrami vyplávali na povrch praktické stránky auta, čím nadobúdame úplne iný pohľad na vysoké ceny modelu. Škoda už dávno nie je lacná ľudová značka, čomu samozrejme odpovedajú aj materiály a podvozky. Jediná oblasť, v ktorej Škoda trochu zaspala, je vývoj motorov. Už na začiatku dlhodobého testu spomenutý výber pohonnej jednotky nebol ľahký, ale zdá sa, že správny. Od motora 1,4 16 V nemožno čakať ktovie akú dynamiku. Našťastie jeho spotreba s pribúdajúcimi kilometrami klesá, momentálny celkový priemer je 7,4 l/100 km.

Do batožinového priestoru objemu 450 litrov, ktorý nepatrí medzi najširšie v triede, vojde zložený dvojgeneračný kočiar. Vďaka nízkej nakladacej hrane netreba kočiar ani vysoko dvíhať, avšak pri jeho vyberaní von z kufra by padla vhod nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra.

Zo zvedavosti sme do auta objednali sieťový systém a urobili sme dobre, pretože väčšinu ciest jazdíme s minimom batožiny, ktorá by sa v kufri posúvala zo strany na stranu. Sieťový systém pozostáva zo štyroch sietí rôznej veľkosti a umiestnenia. Najčastejšie využívame sieť za sedadlami, akúsi sieťovú tašku, vhodnú na povinnú výbavu auta a celoplošnú sieť na uchytenie tašiek. Elektrickú zásuvku (12V) zatiaľ využívame iba občasne na nabíjanie batérií do fotoaparátu. Práve nabíjačku uchytávame do sietí na bokoch. Interiéru a jednotlivým detailom sa budeme ešte venovať.

Poruchy a servis
Za dva mesiace prešiel Roomster cestami Slovenska, Chorvátska, Čiernej Hory, Česka, Rakúska a Rumunska. Podrobnejšiu prehliadku podvozka máme na pláne pri servisnej prehliadke tento týždeň. Dôvodom predčasnej návštevy servisu bolo ľavé predné svetlo. Pôvodne sme mysleli, že je nefunkčná žiarovka, ale keď ani po výmene nesvietilo, prišiel na rad servis, v ktorom uvoľnený kontakt opravili. Menili sme už aj pravú zadnú pneumatiku. V Rumunsku sa nám zapichla do plášťa taká statná skrutka (M8 x 60), že v pneuservise nám odporučili radšej kúpiť nový (rezerva je totiž len dojazdová).


Roomster zostáva ovládateľný aj po vypnutí stabilizačného systému. Väčší rozdiel v správaní auta sme nepostrehli ani po naložení 90 kg záťaže do kufra.
Príplatkový sieťový systém pozostáva zo 4 kusov – sieť na ukotvenie vecí na podlahe a 3 vaky na odloženie drobností.
Priestor na zadných sedadlách môžu mnohé autá závidieť, celkovo využitie vnútorného priestoru predčilo naše očakávania.
Batožinový priestor má svoje praktické prednosti. Napríklad tento dvojgeneračný kočík sa do mnohých konkurenčných automobilov nevmestí, do Roomstera áno. Jeho vyberanie by uľahčila nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra.


Spotreba paliva
Najazdené kilometre 14 856 km
Spotrebované palivo 1105,92 l
Priemerná spotreba 7,44 l/100 km
Maximálna spotreba 9,1 l/100 km
Minimálna spotreba 5,9 l/100 km


Výhody a nevýhody v polovici testu

+

-

výborný podvozok dynamika motora
praktický interiér hlučnosť na diaľnici
variabilný priestor vzadu dizajn
miesto na sedenie ostrá hrana otvorených dverí
posúvateľné zadné sedadlá dno kufra nižšie ako nakladacia hrana
sieťový systém v kufri
odkladacie priestory

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 579
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 052
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 573
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 631
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 12 401
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 898
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 005
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 8 991
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 976
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 8 616
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Jan Tratnik vyhral 16. etapu na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric