SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Škoda Roomster v polovici testu

Sotva sa Roomster v redakcii stihol ohriať, už má polovicu predpísanej vzdialenosti za sebou. Za dva mesiace najazdil pätnásťtisíc kilometrov a napriek pochybnostiam a predsudkom nás príjemne prekvapil úžitkovými vlastnosťami. Pred absolvovaním prvej s

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Sotva sa Roomster v redakcii stihol ohriať, už má polovicu predpísanej vzdialenosti za sebou. Za dva mesiace najazdil pätnásťtisíc kilometrov a napriek pochybnostiam a predsudkom nás príjemne prekvapil úžitkovými vlastnosťami. Pred absolvovaním prvej servisnej prehliadky sumarizujeme praktické detaily a priemernú spotrebu.

S pribúdajúcimi kilometrami vyplávali na povrch praktické stránky auta, čím nadobúdame úplne iný pohľad na vysoké ceny modelu. Škoda už dávno nie je lacná ľudová značka, čomu samozrejme odpovedajú aj materiály a podvozky. Jediná oblasť, v ktorej Škoda trochu zaspala, je vývoj motorov. Už na začiatku dlhodobého testu spomenutý výber pohonnej jednotky nebol ľahký, ale zdá sa, že správny. Od motora 1,4 16 V nemožno čakať ktovie akú dynamiku. Našťastie jeho spotreba s pribúdajúcimi kilometrami klesá, momentálny celkový priemer je 7,4 l/100 km.

Do batožinového priestoru objemu 450 litrov, ktorý nepatrí medzi najširšie v triede, vojde zložený dvojgeneračný kočiar. Vďaka nízkej nakladacej hrane netreba kočiar ani vysoko dvíhať, avšak pri jeho vyberaní von z kufra by padla vhod nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra.

Zo zvedavosti sme do auta objednali sieťový systém a urobili sme dobre, pretože väčšinu ciest jazdíme s minimom batožiny, ktorá by sa v kufri posúvala zo strany na stranu. Sieťový systém pozostáva zo štyroch sietí rôznej veľkosti a umiestnenia. Najčastejšie využívame sieť za sedadlami, akúsi sieťovú tašku, vhodnú na povinnú výbavu auta a celoplošnú sieť na uchytenie tašiek. Elektrickú zásuvku (12V) zatiaľ využívame iba občasne na nabíjanie batérií do fotoaparátu. Práve nabíjačku uchytávame do sietí na bokoch. Interiéru a jednotlivým detailom sa budeme ešte venovať.

Poruchy a servis
Za dva mesiace prešiel Roomster cestami Slovenska, Chorvátska, Čiernej Hory, Česka, Rakúska a Rumunska. Podrobnejšiu prehliadku podvozka máme na pláne pri servisnej prehliadke tento týždeň. Dôvodom predčasnej návštevy servisu bolo ľavé predné svetlo. Pôvodne sme mysleli, že je nefunkčná žiarovka, ale keď ani po výmene nesvietilo, prišiel na rad servis, v ktorom uvoľnený kontakt opravili. Menili sme už aj pravú zadnú pneumatiku. V Rumunsku sa nám zapichla do plášťa taká statná skrutka (M8 x 60), že v pneuservise nám odporučili radšej kúpiť nový (rezerva je totiž len dojazdová).


Roomster zostáva ovládateľný aj po vypnutí stabilizačného systému. Väčší rozdiel v správaní auta sme nepostrehli ani po naložení 90 kg záťaže do kufra.
Príplatkový sieťový systém pozostáva zo 4 kusov – sieť na ukotvenie vecí na podlahe a 3 vaky na odloženie drobností.
Priestor na zadných sedadlách môžu mnohé autá závidieť, celkovo využitie vnútorného priestoru predčilo naše očakávania.
Batožinový priestor má svoje praktické prednosti. Napríklad tento dvojgeneračný kočík sa do mnohých konkurenčných automobilov nevmestí, do Roomstera áno. Jeho vyberanie by uľahčila nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra.


Spotreba paliva
Najazdené kilometre 14 856 km
Spotrebované palivo 1105,92 l
Priemerná spotreba 7,44 l/100 km
Maximálna spotreba 9,1 l/100 km
Minimálna spotreba 5,9 l/100 km


Výhody a nevýhody v polovici testu

+

-

výborný podvozok dynamika motora
praktický interiér hlučnosť na diaľnici
variabilný priestor vzadu dizajn
miesto na sedenie ostrá hrana otvorených dverí
posúvateľné zadné sedadlá dno kufra nižšie ako nakladacia hrana
sieťový systém v kufri
odkladacie priestory

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  2. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  8. Výlety na mieru pre celú rodinu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 247
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 784
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 390
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 431
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 229
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 804
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 3 380
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 262
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Cieľom novej reformy je, aby sme uvideli, čo sme zatiaľ nevideli
  2. Štefan Vidlár: Nádzej zvíťezí
  3. Martin Fletcher: Video: Pomůžete vybrat potřebnou částku na automobil pro těžce nemocnou Zuzanku?
  4. Marian Letko: Ostrovy cestovným ruchom nepoľúbené (1.časť)
  5. Milan Removčík: Belianske Tatry.
  6. Ľubomír Maretta: Edo
  7. Elena Antalová: Ak chceme zostať príčetní, každá zaujímavosť poteší
  8. Ján Komrska: Quandary Peak, Kolorádo
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 15 644
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 11 233
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 849
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 496
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 859
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 309
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 167
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 850
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu