SME
Štvrtok, 24. jún, 2021 | Meniny má JánKrížovkyKrížovky
DLHODOBÝ TEST NA 30 000 KM

Škoda Roomster v polovici testu

Sotva sa Roomster v redakcii stihol ohriať, už má polovicu predpísanej vzdialenosti za sebou. Za dva mesiace najazdil pätnásťtisíc kilometrov a napriek pochybnostiam a predsudkom nás príjemne prekvapil úžitkovými vlastnosťami. Pred absolvovaním prvej s

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Sotva sa Roomster v redakcii stihol ohriať, už má polovicu predpísanej vzdialenosti za sebou. Za dva mesiace najazdil pätnásťtisíc kilometrov a napriek pochybnostiam a predsudkom nás príjemne prekvapil úžitkovými vlastnosťami. Pred absolvovaním prvej servisnej prehliadky sumarizujeme praktické detaily a priemernú spotrebu.

S pribúdajúcimi kilometrami vyplávali na povrch praktické stránky auta, čím nadobúdame úplne iný pohľad na vysoké ceny modelu. Škoda už dávno nie je lacná ľudová značka, čomu samozrejme odpovedajú aj materiály a podvozky. Jediná oblasť, v ktorej Škoda trochu zaspala, je vývoj motorov. Už na začiatku dlhodobého testu spomenutý výber pohonnej jednotky nebol ľahký, ale zdá sa, že správny. Od motora 1,4 16 V nemožno čakať ktovie akú dynamiku. Našťastie jeho spotreba s pribúdajúcimi kilometrami klesá, momentálny celkový priemer je 7,4 l/100 km.

Do batožinového priestoru objemu 450 litrov, ktorý nepatrí medzi najširšie v triede, vojde zložený dvojgeneračný kočiar. Vďaka nízkej nakladacej hrane netreba kočiar ani vysoko dvíhať, avšak pri jeho vyberaní von z kufra by padla vhod nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra.

Zo zvedavosti sme do auta objednali sieťový systém a urobili sme dobre, pretože väčšinu ciest jazdíme s minimom batožiny, ktorá by sa v kufri posúvala zo strany na stranu. Sieťový systém pozostáva zo štyroch sietí rôznej veľkosti a umiestnenia. Najčastejšie využívame sieť za sedadlami, akúsi sieťovú tašku, vhodnú na povinnú výbavu auta a celoplošnú sieť na uchytenie tašiek. Elektrickú zásuvku (12V) zatiaľ využívame iba občasne na nabíjanie batérií do fotoaparátu. Práve nabíjačku uchytávame do sietí na bokoch. Interiéru a jednotlivým detailom sa budeme ešte venovať.

Poruchy a servis
Za dva mesiace prešiel Roomster cestami Slovenska, Chorvátska, Čiernej Hory, Česka, Rakúska a Rumunska. Podrobnejšiu prehliadku podvozka máme na pláne pri servisnej prehliadke tento týždeň. Dôvodom predčasnej návštevy servisu bolo ľavé predné svetlo. Pôvodne sme mysleli, že je nefunkčná žiarovka, ale keď ani po výmene nesvietilo, prišiel na rad servis, v ktorom uvoľnený kontakt opravili. Menili sme už aj pravú zadnú pneumatiku. V Rumunsku sa nám zapichla do plášťa taká statná skrutka (M8 x 60), že v pneuservise nám odporučili radšej kúpiť nový (rezerva je totiž len dojazdová).


Roomster zostáva ovládateľný aj po vypnutí stabilizačného systému. Väčší rozdiel v správaní auta sme nepostrehli ani po naložení 90 kg záťaže do kufra.
Príplatkový sieťový systém pozostáva zo 4 kusov – sieť na ukotvenie vecí na podlahe a 3 vaky na odloženie drobností.
Priestor na zadných sedadlách môžu mnohé autá závidieť, celkovo využitie vnútorného priestoru predčilo naše očakávania.
Batožinový priestor má svoje praktické prednosti. Napríklad tento dvojgeneračný kočík sa do mnohých konkurenčných automobilov nevmestí, do Roomstera áno. Jeho vyberanie by uľahčila nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra.


Spotreba paliva
Najazdené kilometre 14 856 km
Spotrebované palivo 1105,92 l
Priemerná spotreba 7,44 l/100 km
Maximálna spotreba 9,1 l/100 km
Minimálna spotreba 5,9 l/100 km


Výhody a nevýhody v polovici testu

+

-

výborný podvozok dynamika motora
praktický interiér hlučnosť na diaľnici
variabilný priestor vzadu dizajn
miesto na sedenie ostrá hrana otvorených dverí
posúvateľné zadné sedadlá dno kufra nižšie ako nakladacia hrana
sieťový systém v kufri
odkladacie priestory

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  2. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  3. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  8. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  9. Vážení poslanci, to naozaj?
  10. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  1. Úspešná budúcnosť začína štúdiom na FMMR TUKE
  2. Vážení poslanci, to naozaj?
  3. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  4. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  5. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  6. Vážení poslanci, to naozaj?
  7. Koniec čakania na kuriéra
  8. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  9. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  10. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 10 126
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 647
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 584
  4. Stiahnite si stovky e-kníh 5 918
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 4 323
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 478
  7. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 3 082
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 992
  9. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 2 822
  10. Crème de la crème po slovensky 2 769
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 391-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 502 obetí.


a 5 ďalší 11 h
Kľúčovou zbraňou proti delta variantu koronavírusu je zaočkovanie obidvoma dávkami vakcíny.

Aktuálne je na Slovensku zaočkovaných 26 percent obyvateľstva.


13 h

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Pri hybride ponúka aj pohon všetkých kolies.


3 h
Felicia s "novou tvárou" prišla v roku 1998 a modernizácia ju udržala vo výrobe do júna 2001.

Dobre sa predáva aj 18 rokov po ukončení výroby.


26. sep
Peugeot 308 SW

Predĺžený rázvor kolies ponúkne posádke ešte viac miesta.


23 h
Škoda Fabia

Štvorvalcový motor príde neskôr, automat je s najsilnejším trojvalcom.


22. jún