"Pôvodné octavie idú stále na odbyt veľmi dobre, hlavne na východných trhoch, na Ukrajine, v Rusku, Indii aj Číne. Ich výroba preto bude pokračovať minimálne do roku 2010," uviedol personálny šéf mladoboleslavskej automobilky Martin Jahn.
Nevylučuje, že aj potom sa pôvodné octavie budú ďalej vyrábať, predovšetkým v zahraničných továrňach Škodovky v Indii, Číne a Rusku. Práve tieto trhy čaká extrémny rast. Zo súčasných 2 miliónov sa má predaj zvýšiť na viac ako 3 milióny vozidiel ročne a Rusko sa tak má stať najväčším automobilovým trhom v Európe.
O nenásytnosti nových trhov sa presvedčila aj samotná Škodovka. Tento rok od januára do mája predala v Číne 2 274 vozidiel. Šiesteho júna začal výrobu octavií spoločný podnik Shanghai Volkswagen Automotive Company. Iba za 3 týždne do konca mesiaca si Číňania kúpili 2 000 novo vyrobených automobilov a ďalších 6 000 octavií si objednali.
Octavia prvej generácie bola vôbec prvou škodovkou v kategórii nižšej strednej triedy, premiéru mala na parížskom autosalóne na jeseň 1996. Dovtedy továreň vyrábala iba malé autá. V roku 2004 uviedla továreň na trh octaviu druhej generácie s mierne zmeneným dizajnom a radom vylepšení, hlavne v oblasti bezpečnosti.
Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.
(1 USD = 24,661 SKK)